Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisikletle rampa inmek ve çıkmak

@nonsteril müthiş gerçekten. Bir de ben yukarıda geçen haftalarda yazdığım iletide baya bir ahkâm kesmişim. Zamanla yokuşları tırmanırsınız ben de ilk bisiklete başladığımda kondisyonum yoktu zamanla çok fark etti falan diye. Meğerse siz işi çok ileri boyuta taşımak amacıyla bu soruyu sormuşsunuz.
Geç de olsa özür dilerim tam bilmeden cevap verip bir de akıl verdiğim için.

Bir gün birlikte pedallamak dileğiyle.
Selamlar...
 
Scudo
@Ahmetgitar
Estağfurullah hocam. Burda takibe aldığım birkaç kişiden birisin. Dilin uslubun çok guzel. Senin aldığın yollar yanında bizimkiler devede kulak kalıyor. İnsaallah nasip olur birlikte pedallayip gecesinde çayımızı yudumlarken yaşamla ilgili düşüncelerini ağzından dinlerim.
 
Eyy @Ahmetgitar @nonsteril @Ozan k. @Yusufclp @Bahadır ÖZEL @Mucul ve ismini sayamadığım katlanırdaşlar:

Siz gelin bir defa buyana inanamayacaksınız katlanırlarınızın nasıl rampa tırmandığına.

Yeşilin ve bünyesindeki oksijenin doğal dopingine evvela bisikletleriniz kayıtsız kalamayacaklar.

Garantili yokuş destek sistemi var ha bu yaylalarda mezerelerde çok net. :)

IMG-20160424-WA0004.jpg
 
@nonsteril
Sn nonsteril Sn Ahmet beyle sohbet edeceğiniz zaman benim de sohbetinize icabet etmeme izin verirseniz memnuniyet duyarız. Zira ben de eski bir mutasavvıf olmakla birlikte teoloji ve ontolojik konularda araştırmalar yapan bir bireyin. Esen kalın.
 
@Mesut DOĞRU
İnsaallah. İzmire yolunuz düşerse beklerim. Bu ara konu amacından iyice saptı :)

@Ahmetgitar
Sanırım aynakol değişikliği yapacağım. 46 dişli bir aynakol nasıl olur acaba. Ruble 12-32. 8 vites. En büyük 34 bulabildim rubleyi. Aynakolu değiştireceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Benim Dahon Mu P8 var. Söylediğiniz sebepten dolayı aynakol yaprağını 53'ten 45'e düşürdüm. (Aynı zamanda da 9 vitese çıkardım, sanıyorum ruble 11-34 gibi birşeydi) Görüştüğünüz bisikletçi büyük ihtimalle sizi yanlış yönlendirmiş; elinde doğru chainring (dişli) olmadığındandır. Görmeden kesin de konuşmamak lazım, ama en azından benim Dahon bmx'lerin veya single speedlerin chainring'lerinden kullanıyor. Öyle arayabilirsiniz. Chainring'in BCD'sini ölçerseniz internetten de sipariş edebilirsiniz:
(link)
Rubleyi değiştirmeniz bana pek mantıklı gelmiyor; istediğiniz farkı hissedebilmek için 36'lara çıkmanız gerek, o zaman da büyük ihtimal şu anki aktarıcınızı da değiştirmeniz gerekecek. Kaldı ki tek başına ruble bile ön dişliden pahalı bir parça.
Oran olarak ön dişlide 45ten küçüğe pek gitmeyin derim. Sürekli rublenin en küçük dişlilerini kullanmak durumunda kalırsınız; ki bu pek verimli birşey değil.
 
@Yusuf'san
Tek kelimeyle harikasın. Sana çok imreniyorum. Karadenizin doğal dokusu olduktan sonra ne büyük rubleye ne de küçük aynakola gerek yoktur. Fotoğraf nefis olmuş ayrıca.
 
@Burçak Erbil öneriniz için çok teşekkür ederim. O zaman en mantıklısı 46 dişli aynakol. Önümüzdeki hafta içi değişimi gerceklestireceğim inşaallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Benim sıkıntım çıkmaktan çok inmek.

Bugün carraro flexi 108 ile sürüş sırasında uzun bir inişe başladım. Ancak belli bir limite geldiğimde kendimi çok tedirgin hissettim ve hafif hafif fren sıkmaya başladım. (Mi band 2 hız değeri 42.5 km/h imiş)

Dik sürüş pozisyonu ve yüksek sele, bozuk yollarda yapılan yüksek hızda beni fazlasıyla korkuttu.

Ancak inmek istediğim bir rampa var. Denizli-Sarayköy. Uzunca bir iniş. Sürekli fren ile de inilmez sanırım.

İnişin başındayken sele ve gidon boyunu alçatsam ağırlık merkezi aşağı ineceği için daha dengeli ve güvenli yokuşu inmem mümkün mü? (Dönüşü otobüs ile yapacağım)

Uzun rampaları katlanır ile nasıl iniyorsunuz? Katlanır ile tura çıkanlarda var. Frenler bunca yükü nasıl kaldırıyor?

@nonsteril Bu arada yazın Kuşadası’nda oluyorum. O rampayı çok iyi bilirim, sizi tebrik ederim. Bende acaba Davutlar’ dan Söke’ ye gidebilir miyim planları yapıyordum. Cesaret buldum. (12-32/48)

0362A9E8-30B9-4ADA-9AD9-119F47FB1778.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@biunlu Bazı katlanırlar ile yokuşu hızlı inmek çok tehlikeli, gidon bogazı uzun olduğundan çok titreşim yapıyor belli hızdan sonra çok güvensiz. Kullandığım hidrolik disk frenli, inerken freni pompalayarak iniyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve biunlu
@biunlu Öncelikle teşekkür ederim. Evet katlanır bisiklette yokuş çıkmak ayrı dert inmek ayrı dert. Dediginiz gibi inişlerde çok titriyor. Bir de yüklüyse resmen savruluyor.
Ben genelde bisikleti şehir içinden ziyade uzun turlarda kullanan biriyim. Katlanırı da bu niyetle almıştım. Fakat yaptığım bir kaç uzun turdan sonra tura uygun olmadığını anladım ve tekrar tur bisikleti aldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy ve biunlu
İnerken yol da bozuksa daha tehlikeli bir hale geliyor, ayrıca bazen yokuş çıkarken pedala abanıldığında ön tekerlek havaya kalkabiliyor.
 
Eğer bilmediğiniz yanı sık kullanmadığınız bir yol ise inişler tehlikeli oluyor. Aniden çıkan bir çukur veya tümsek bisikleti çok etkiliyor. Yolu iyi tanıyorsanız ve düzgün bir yol ise fazla sorun olmaz. Yokuş çıkış ise kondisyona bağlı. Kadans düşük olduğu için uzun süreli yokuş çıkmak diz bağlarında ağrı, kasılma yapabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: biunlu
8 vitesli bir dahonum var.Aynakol dişli sayısı 52 ve aynakol değiştirmek istemiyorum.Ruble olarakta megarange ruble takmamı öneriyorlar.
şuanki ruble dişlim 11-32,bunu 11-36 veya 11-40 yapabilirmiyim acaba?vites sistemim nexus 8'li vites sistemi,kadro kulağı ile arka aktarıcı yeri oynanabilir.
 
@Archers

Emin misiniz? Nexus 8 göbekten vites oluyor. 20 inç katlanırda o kadar büyük rubleler kullanamzsınız. Aktarıcı bacağı yere sürter.
 
@hgercek
aslında nexus dediğim neos marka arka aktarıcı ve vites kolu var.Vites kulağı içinde kadroda yer bırakmışlar.En son bir bisikletçiye gösterdiğimde arka aktarıcının yerinin değişebileceğini söylemişti.
 
Geri