Scudo Sports

Katlanır bisikletle rampa inmek ve çıkmak

@Archers

Neos aktarıcının en fazla 32 dişliye kadar desteklediği söylenmiş.

(link)

O kadar büyük rubleleri ancak mtb aktarıcısıyla kullanabilirsiniz. Onlar da dediğim gibi yere sürtecektir. Aynakolu küçültmenizi öneririm. Zaten katlanırda 52 aynakolla millet nasıl bir hız yapıyor anlamıyorum. Ben kendi katlanırımda aynakolu 38 dişli yaptım. Şu an en yüksek viteste düzde 25km hızın üstüne rahatlıkla çıkabiliyorum, ki katlanırda bundan fazla hız yapmak zaten sakıncalı. Yokuşlarda da çok daha rahatım.
 
Scudo
@hgercek
Bilgi için çok teşekkürler.Neos sistemi 32 dişe kadar destekliyormuş bunu öğrenmiş oldum.Peki aktarıcıyı ve vites sistemini değiştirsek hangi boy rubleye kadar çıkabilirim?Aynakolu değiştirmek istesem kaç dişli aynakol önerirsiniz ve uyumlu olurmu?
benim bisiklet dahonun icon modeli elektrikli bir bisikletti ben jant değiştirerek normal bisiklete çevirdim.
aşağıda linkte gönderiyorum.
Katlanır bisikletle rampa inmek ve çıkmak
(link)
 
@Archers

20 inç katlanırda benim tahminim en fazla 34 dişli ruble kullanabilirsiniz. Onda bile aktarıcı bacağı yere çok yakın olur. Zaten 8 vites için bulabileceğiniz en büyük ruble 11-34t megarange. Tourney ya da Altus aktarıcı 34 dişe kadar destekliyor. Bende şu an Tourney aktarıcı ve 11-30t ruble var. 11-34t ruble kullanmayı ben de düşündüm ama bisikletçi tavsiye etmedi yere sürtebilir diye. Siz 32 dişliden 34e çıksanız bile 2 diş çok bir şey farketmeyecektir. Aynakol olarak da ben 38 dişli kullanıyorum şu an memnunum. Herhangi bi uyum sorunu olmadı. Zinciri bile kısaltmama gerek olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Archers
Vallahi catalan turumuzda bir katlanirli arkadaş vardi 34 14 oranla yuzde 10 luk rampayi ciikmisti..
 
bisikletten ne istediğimizi bilmek lazım diye düşünüyorum...
sürdüğün bisikletten elektrikli bisiklet etkisini bekliyorsun yoksa biraz yorulmak ve terlemek mi bekliyorsun
aradaki farkı anlamak lazım. :acpsnr:?
 
Hem kendimin, hem eşimin katlanır bisikletine 14-34 dişli taktım. Yoşuk yukarı çıkarken o kadar rahat ki, sanki yokuş aşağı iniyorum desem yeridir :)

IMG_20190601_162738.jpgIMG_20190530_131546.jpg
 
Aktarıcı zemine bayağı yakın kalmış sorun yaşamıyormusunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Yokuş çıkmakta zorlanan katlanırcılara naçizane tavsiyem: bisikletlerindeki donanımın teknik yeterliliklerini öğrendikten sonra arka aktarıcının izin verdiği ölçüde en yüksek rubleyi takabilirler ve/veya buna ek olarak aynakol yaprağını daha küçük bir yaprakla değiştirebilirler. Malumunuz olacağı üzere aynakol yaprağının küçülmesi son hızı düşürür. Kendi deneyimlerimden bahsedecek olursam; Sram X7 aktarıcı ile Dahon Mu D8 bisikletimde 53 T aynakol sabit olmak üzere 11-32, 11-36 ve 11-40 rubleleri kullandım ve hiç sorun yaşamadım. Sram markasının internet sitesinde X7 aktarıcının 36 diş rublelere kadar teknik yeterliliği var deniliyor ancak 11-40 rubleyide zorlanmadan çalıştırdı. Ciddi manada bir rahatlık yaşadım yokuşlarda.

20 vites Dahon Visc bisikletimde ise işi bir adım daha ileriye taşıdım ve 53 - 39 aynakol ile 11-28 ruble kombinasyonunu kurdum. 39 Dişli ile 28 ruble sorunsuz çalıştı. Esasında son hızdan ödün vermemek için 53 T aktarıcı kullanmakta ısrarcıysanız aktarıcı arka bacağının son makarasının boşta dönmeden veya rubleye sürtmeden çalışabileceği son diş farkı 14 tür ancak kaliteli aktarıcılarda ise 12 dir. Fakat Sram CX1 aktarıcının başarısı sayesinde 11 fark ile sistem sorunsuz çalıştı Bu sistemde vites oran genişliği % 685 gibi bir rakama tekabül ediyor ki bu da katlanır için çok yüksek bir oran. Yanlış hatırlamıyorsam 21 vites carraro fleksilerde bu rakam % 350 ler civarında. Ama carraro fleksinin son hızı nispeten düşük olsada (ki mevcut hızı çok yeterli) aynakoldaki en küçük dişli ile rubledeki dişli ikiside 28 T olduğu için 20 inçlik tekerlerin düşük tork gereksinimide hesaba katılırsa evereste dahi çıkabilir ?. Şaka bir tarafa ama bu konuda hakkını teslim edelim 121 başarılı bir vites kombinasyonuna sahip.
Eğer yeterli kondüsyonu sağlayabilecek kadar bisiklete binme fırsatınız olmuyorsa veya dizinizde sakatlık vb bir sağlık sorunu yaşıyorsanız çokta yüksek olmayan bir maliyetle daha rahat yokuş çıkabilirsiniz. Bu arada merak edenler için ben 8 Vites 11-40 rubleyi ülkemde bulamadığım için Çin'den aldım. Herkese sağlıklı pedallamalar.
 
Bundan önceki bisikletim Mosso Marine 2D ile çıktığım yokuşları şu anki bisikletim Kron CCR 2000 ile çıkamıyorum. Bu işte bir terslik olmalı :kötü::D
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@supremestery1

20 inç katlanırda bu kadar büyük rublelerle aktarıcı bacağı yere sürtmüyor mu?
 
@Akınlasınn o aktarıcı resmen yerde sürünüyor , bir taş yada objeye denk gelse ki gelmesi an meselesi , aktarıcınız sizlere ömür. :eek:
 
@TatanQa_tr
1 sene boyunca ben de aynı şekilde ve her yol koşulunda kullandım. Herhangi bir sorunla karşılaşmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@TatanQa_tr

gittiğimiz yerlere çok dikkat ediyoruz. Zaten katlanır bisikletinde öyle taşta çamurda gezebilecek kabiliyeti yok Allah'a şükür :)
İşin şakası bir yana, kullanımı o kadar müthiş ki, o aktarıcı kırılsa yerine yenisini alır devam ederim. Bisiklet sürüş keyfimiz arttı ve buna değer.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@hgercek sram x7 kısa bacaklı aktarıcı kesinlikle yere sürtmüyor. Belki orta ya da uzun bacaklı aktarıcı olsa sürtebilir.
 
Katlanır bisiklette yokuşları ayakta pedallayarak çıkan var mı yoksa herkes oturarak mı pedallıyor? Bugün bi kaç yokuşu ayakta çıkmayı denedim. Genel olarak daha rahat çıkılıyor bu şekilde ama yüksek viteste o kadar yük binince zincir kopar dişli yamulur diye fazla zorlamadım.
 
Katlanır bisiklette yokuşları ayakta pedallayarak çıkan var mı yoksa herkes oturarak mı pedallıyor? Bugün bi kaç yokuşu ayakta çıkmayı denedim. Genel olarak daha rahat çıkılıyor bu şekilde ama yüksek viteste o kadar yük binince zincir kopar dişli yamulur diye fazla zorlamadım.
Pedallar katlanır pedal ise ayakta sürerken korkacağın şey pedal kırılması olsun.
 
Sürekli katlanır bisiklet kullanıyorsanız ve paranız varsa bisikletin vites sistemini Sram Dual Drive'a çevirirseniz sorun kalmaz. Yaklaşık %550 vites oranına sahip olursunuz. Bir ara Aslı Bisiklete sorduğumda yaparız demişlerdi. Maliyet 1000 TL üzeri.

resized-20110519101030469.jpg

56b0fac6f33f0b401ad612b2.jpg
 
Geri