Scudo Sports

Katlanır bisikletlerinizi hangi amaç için kullanıyorsunuz?

Katlanır bisikletinizi hangi alanda kullanıyorsunuz ?


  • Toplam katılım
    77
3 tane katlanır bisikletimiz var,
IMG_7017.jpeg
Benzinden tasarruf
IMG_2793.jpeg
AVM de poşet taşımak
37585E28-177B-4E52-B70B-A3CA1DD80F1A.jpeg
şehirler arası yht yolculuğu
32a99318-2c2a-4c3f-a372-bfab7be3ae56.jpeg
çoluk çocuk gezmek
IMG_2619.jpeg
sırtına yük yüklemek
6EF4E85E-EF53-4D4E-AFB6-9C47556B6940.jpeg
işe gidip gelmek için kullanıyorum
 
Son düzenleme:
Scudo
İş dönüşü trafik bitene kadar vakit geçirmek ve gezmek için kullanıyorum., akşam trafiği bitince arabanın bagajına koyup eve dönüyorum :)
 
Atom parçalama çalışmalarımda kullanıyorum.

Nasıl başlık la bu? Toplu taşımayla entegreli işe gidip gelmede kullanılır, başka bi işe yaramaz.
Üslubunu ve bakış açını değiştir
Atom parçalama çalışmalarımda kullanıyorum.

Nasıl başlık la bu? Toplu taşımayla entegreli işe gidip gelmede kullanılır, başka bi işe yaramaz.
Çok mu garibine gitti başlık ve anket ?
 
  • Hahaha
Tepkiler: Sinyor
Atom parçalama çalışmalarımda kullanıyorum.

Nasıl başlık la bu? Toplu taşımayla entegreli işe gidip gelmede kullanılır, başka bi işe yaramaz.
Katlanır bisikletin ne gibi eksikleri var diğer bisikletlere göre acaba? 1 senedir karda kışda nerdeyse her gün biniyorum. Tüm yokuşları çıkıyor, ince lastik ile yormuyor. Çamurluğu bağajı olduğu için markete de gidiliyor, eşyanızı da taşıyor.
Hangi bisiklet türünü tavsiye ediyorsunuz siz? Her bisiklet türünü sürmediğim için aradaki farkları merak ediyorum açıkçası.
 
@mcadirci Katlanir bisiklet, katlanirliginin kullanildigi yerde avantajlidir. Yani toplu tasima kullanildiginda, veya otomobil arkasina bisiklet asma tertibati baglamadan katlayip bagaja atarsin surus yapilacak yere gidersin. Bunun disinda bi avantajini goremiyorum. Kaymak asfaltta surmedikce, kucuk tekerleri konforsuz bir surus demek. 90'lardan kalma bir celik mtb'ye camurluk ve bagaj takmak daha makul bir cozum alisveris bisikleti olarak. Calinirsa sadakam olsun diyip bir tane daha alirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Homer
@mcadirci Katlanir bisiklet, katlanirliginin kullanildigi yerde avantajlidir. Yani toplu tasima kullanildiginda, veya otomobil arkasina bisiklet asma tertibati baglamadan katlayip bagaja atarsin surus yapilacak yere gidersin. Bunun disinda bi avantajini goremiyorum. Kaymak asfaltta surmedikce, kucuk tekerleri konforsuz bir surus demek. 90'lardan kalma bir celik mtb'ye camurluk ve bagaj takmak daha makul bir cozum alisveris bisikleti olarak. Calinirsa sadakam olsun diyip bir tane daha alirsin.
Ben yine anlamadım, katlanır bisikletin bir dezavantajı yok ki. Katlanır bisikletin de büyük tekerli modelleri de var. 90 model çelik MTB bisikletim de var, ikisinin hiç alakası yok. Sizin bu konuda biraz tecrübesiz olduğunuzu düşünüyorum açıkçası. Saygılar.

Katlanır bisikletin dezavantajı bence elleri bırakmaya müsait değil. O nedenle normal bisikletlerdeki gibi sadece yatırarak yön veremiyorsunuz sürekli direksiyona dikkat etmeniz gerekiyor.
 
Arabanın bagajda duruyor, git gel 15-20 kmyi geçmeyecek çaya kahveye onunla gidiyorum. Tatile giderken bagaja atıyorum çarşı pazarı onunla yapıyorum.
Bazen de kafam esiyor 55-60 kmlik köy bahçe katlanıra göre uzun sayılabilecek turlar da yapıyorum.

Bazen düşünüyorum da ben bununla her işimi görüyorum. Sırf semtten arkadaşlara yetişebileyim diye bi tane de gravel aldım ama katlanırın yeri başka :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man
Katlanır bisikletin ne gibi eksikleri var diğer bisikletlere göre acaba? 1 senedir karda kışda nerdeyse her gün biniyorum. Tüm yokuşları çıkıyor, ince lastik ile yormuyor. Çamurluğu bağajı olduğu için markete de gidiliyor, eşyanızı da taşıyor.
Hangi bisiklet türünü tavsiye ediyorsunuz siz? Her bisiklet türünü sürmediğim için aradaki farkları merak ediyorum açıkçası.
Evet katlanması öncelikli tercih sebebi ama dişli oranı , tura göre düzenlenmiş modeller , seri perfonmans odaklı üretilen üst düzey modeller farklı kullanım alanlarına göre hizmet ediyıor , six Tern in Verge X11 serisiyle yol bisikleti gibi gidersiniz , bir bromptonla dünya turuna çıkabilirsiniz , farklı modeller üretildi yıllardır kullanım tercihlerine göre..Tek düze modeller değiller hepsi
 
Normalde işe gidiş ve gezinti için kullanırım,onun dışında Katlanır bisiklet ile Ankara Beypazarı Nallıhan Adapazarı arası (310 km,4000 m elv+ 16,5 saat) , bostancı -Bursa-Yalova(190km, yaklaşık 1900m üzeri toplam kazanılan irtifa+ 9 saat) günübirlik ve 100km + mesafeleri defalarca yapan biri olarak diyebilirim ki her amaç için kullanılabilir ,sadece yeterki gücün olsun (Bisiklet btwin tilt 120 modeli olup kendileri yaklaşık 16 kg ağırlığında+lastikler extra 1,5kg ve üzerindekiler ile 19 kg gibi)
 
Diger bisiklet turleri gereksiz, sonucta bir katlanirla her tur surusu yapabiliyosunuz helal olsun size.

Yapilir yapilmasina, ama bir tur icin, veya performans surusu icin katlanir ideal bisiklet turu mudur? Degildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Diger bisiklet turleri gereksiz, sonucta bir katlanirla her tur surusu yapabiliyosunuz helal olsun size.

Yapilir yapilmasina, ama bir tur icin, veya performans surusu icin katlanir ideal bisiklet turu mudur? Degildir.
Yol bisikletimde var,tabiki katlanır bisiklet kulvarları ile apayrı,yol bisikleti ile uzun turlar biraz daha rahat görünüyor olsada şehirlerarası dönüşlerde artık otobüs firmaları bizi kazanç kapısı olarak görmeye başladılar ,200 liralık bilet ücreti olan yere sırf bisiklet diye 500 lira extra isteyeni yada extra bilet ücreti isteyeni duydum (üstelik öyle heybe vs gibi yer kaplayan malzemeler değilde sadece bildiğiniz yol bisikleti işte)diğer yandan katlanır bisiklet ile tren hatta YHT,hangi şehir olursa olsun farketmeden toplu taşıma araçları ile gün içi saat farketmeksizin hertürlü entegere olarak özgürce gidebiliyorsunuz,ben gittiğim uzun turlarda kendimi sınadım olurya katlanır bsiklet bu pertmi olacağım kaygısı yaşamadan yani kavga gürültü yapmadan her türlü toplu taşıma aracına extra ücret ödemeden binerim düşüncesi ile çıktım ha gücüm yetti gerek kalmadı o ayrı,,kısaca katlanır ile hertürlü yola gidilir çok uzun mesafe için tavsiye etmiyorum (sadece gücün varsa diyebilirim)fakat şu bir gerçek tabiki performans için idealmidir değilmidir tartışmaya dahi girmem değildir çünkü....

bu arada diğer bisiklet türleri gereksizdir diye bir cümle kurmadım eğer bir üstteki posttan bunu çıkardıysanız, yada ben öyle anladım..
 
Carraro 121 HD katlanır bisikletim var. Diğer bisikletim de bir tur bisikleti. Mesafe bisiklet süermek içi fazla uzaksa ya da karşı yakaya geçeceksem metro ya da marmaray dan yardım alarak metroya kadar gitmek için de ayrıca otobüs beklemeden bisiklet ve toplu taşımadan bir arada faydalanabilmek için katlanır bisiklet kullanıyorum. Katlanır bisiklet ufak boyutları, yol bisikleti hariç diğer bisikletlere göre daha dar gidonu ve kısa tur çapıyla şehir içinde çok kalabalık yerlerde daha rahat kullanılabiliyor. 3'lü aynakolu olan kaliteli bir katlanır bisiklet alınırsa yokuşlar rahat çıkılıyor, selesi ve elcikleri de kaliteliyse 50-60 km'ye kadar asfalt yolda günübirlik tur da yapılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man
Katlanır bisikletim yok ama şunu biliyorum ki katlanır bisikletle her iş yapılır. Çok amaçlı çakı gibi benim gözümde. Katlanır bisikletle dünya turu yapan bir sürü bisikletçi var. İlk gördüğümde şaşırmıştım ama blog sayfalarını okuyunca gayet mantıklı olduğunu anlamıştım.
 
Tur bisikletine gore ne bakımdan "gayet mantıklı"?
Katlanır olduğu için gereken durumlarda araçla seyahat etme gibi durumlarda büyük kolaylık sağlıyor. Bu tarz bisikletlerle tur yapanlar genelde az eşya ile yolculuk yaptığı için onlara göre paratik ve kompact bir durum. Bir de lastikler küçük olduğu için sürüşlerinin daha kolay olduğunu ve az yorulduklarını söylüyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
bisiklet kıyafeti ile gidemeyeceğim tüm yerlere katlanır ile giderim. (akşam yemeği ,arkadaşlarla buluşma,sosyal ortamlar) vapur dışında toplu taşıma kullanmamaya gayret ederim.
 
Katlanır olduğu için gereken durumlarda araçla seyahat etme gibi durumlarda büyük kolaylık sağlıyor.
Araçla seyahat edince bunun adı tur oluyo mu?

Bir de lastikler küçük olduğu için sürüşlerinin daha kolay olduğunu ve az yorulduklarını söylüyorlar.
Buna ne desem bilemedim. Yolcular 28" tekerlerle boşuna yoruyolar kendilerini o zaman. Tak 20" tekeri, bas allah bas... Akılsız bu yolcular.
 
  • Beğen
Tepkiler: firestone
Araçla seyahat edince bunun adı tur oluyo mu?
Gürkan Genç bile gereken durunlarda bir yerden bir yere geçerken otobüs, uçak vs. kullandığı oluyor. Otobüs kullanınca tur olmuyor mu? İlla bütün yolu sürerek mi geçmek gerekiyor. Can güvenliğinin olmadığı yerde sürer misiniz yoksa TUR yapacağım diye o yolu sürerek mi devam edersiniz?
Buna ne desem bilemedim. Yolcular 28" tekerlerle boşuna yoruyolar kendilerini o zaman. Tak 20" tekeri, bas allah bas... Akılsız bu yolcular.
Hocam bu kişisel bir tercih. Ayrıca bütün turcular 28 inch kullanmıyor. Bu işin kesin standartları yok. İsteyen istediği jant bisikleti kullanır.
 
Gürkan Genç bile...
Yaptığı en küçük tur kıtalararası olan, can güvenliği olmayan yerlerden geçen turcuyu arada otobüse binmeye örnek göstermek... Zorlamanın böylesi...

Hocam bu kişisel bir tercih. Ayrıca bütün turcular 28 inch kullanmıyor. Bu işin kesin standartları yok. İsteyen istediği jant bisikleti kullanır.
Ben hepsi 28" kullanıyor demedim. Kesin standartı yok, isteyen 20" ile dünya turuna çıkar ama aklın mantığın fizik biliminin vereceği cevap tektir. Küçük teker, düşük maksimum hız ve zemin bozukluklarından daha fazla etkilenmek demektir. Zemin bozukluğu hissedilecek kadar şişirilmiyorsa, o zaman da daha fazla enerji kaybı demektir.

İsteyen istediği jant bisikleti kullanır.
Herkesin hayatına kimse karışamaz. Ben bu şekkıl giyinirin, bu bayan şu şekkıl giyinir. Özgürlüğü bidir. Kimi yaptığı sürüşe ideal teker boyutu kullanır, kimi kullanmaz.
 
Yaptığı en küçük tur kıtalararası olan, can güvenliği olmayan yerlerden geçen turcuyu arada otobüse binmeye örnek göstermek... Zorlamanın böylesi...


Ben hepsi 28" kullanıyor demedim. Kesin standartı yok, isteyen 20" ile dünya turuna çıkar ama aklın mantığın fizik biliminin vereceği cevap tektir. Küçük teker, düşük maksimum hız ve zemin bozukluklarından daha fazla etkilenmek demektir. Zemin bozukluğu hissedilecek kadar şişirilmiyorsa, o zaman da daha fazla enerji kaybı demektir.


Herkesin hayatına kimse karışamaz. Ben bu şekkıl giyinirin, bu bayan şu şekkıl giyinir. Özgürlüğü bidir. Kimi yaptığı sürüşe ideal teker boyutu kullanır, kimi kullanmaz.
Hocam bir derdin sorunun varsa anlat yardımcı olmaya çalışalım. Allah'ını seversen ne isyan ettin be.
 
Geri