Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kesin kırılır mı?

Kadro kırılmasa bile,jantın sağlamlığı ve dayanma gücü de önemli,bir örnek vermek gerekirse,Ghost marka düşük model bir bisiklet'in jant'ına,küçük bir taş girmesiyle tabiri caizse pert olmuştu,yerinizde olsam bu riske girmeyip,sakatlanma ihtimalini de göz önünde bulundururdum,

Downhill türü bisiklet kullananlar bile,kendini kanıtlamış bisikletler tercih ediyor.
 
Scudo
Benim vardı çocukken ben bindigim sürece bir problem olmamıştı. ama ağabeyim 2 veya 3 kez bindi ve ne oldu tahmin et. düz yolda amortisör sizlere ömür. aramızda o zamanlar taş çatlasın 10 kg fark vardı.
 
Bu tarz bisikletleri iyi bilirim. Geçen yaz çok bianchi topladım. Şöyle bi genel olarak bakacaksak sağlık ön planda. Şahsen ben o ön maşaya güvenemem.
 
Nirvana olursa olur, olmadı Astro Diablo var. Hector, Nova falan ne yapar hiçbir fikrim yok ama onlar da kötü değil aslında. Aşırı olmamak kaydıyla hepsini zorlayabilirsiniz. katılıyorum, fakir downhill yapmasın mı :D herkez 10bin lira vermez bisiklete
 
  • Beğen
Tepkiler: KuzuBoyz
Yapılır yapılmaya da parkurun zorluk derecesine bağlı ve frenlerin v frense iyi tutuğuna dikkat etmek lazım belirli bir hızdan sonra hiç etkisi olmuyor ayarları iyi değilse bence full force kasklardan kullan yoksa arkadaşların dedikleri gibi kafanı değilde direk çeneni vurursan taşa falan Allah muhafaza pipetle beslerler diyer ekipmanların olmayıp kırk ve çıkıkları saymıyorum bile
 
duyduğuma göre çok zor bir yerden bir arkadaş basit seviye aliminyum kadro hani 500tl civarı bisiklet ile iniş yapmış. inerken amortisör dayanamayıp eğilmiş ve kitlemiş, 60tlye yenisini almış. yani uçurumdan atlamadıktan sonra kadroya bişey olacağını zannetmem.

birde binen kişinin kilosuda önemli şimdi 60-70kg birinin iniş yapması ayrı birde 80-90kg birinin iniş yapması ayrı.

iniş bisikleti için 10.000 milyon dolarlar vermeyede gerek yok. 2000-4000 tl arası iyi markaların downhill bisikletleri 2. el satılıyor. Türkiyede de kimsenin amerikadaki gibi havada taklalar atarak downhill yaptığını zannetmiyorum. yani Türkiyede trek scott specialized gibi iyi markaların 2.el iniş bisikletini sıfır gibi üzerinde üst seviye donanımla beraber alıp kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
sorun kadro değil kadronun ek birleşme yerleri ayrıca göbdekler jantlar maşa bunların mukavvemeti düşük markasız çin malı ürünler olması o yüzden dh yapmak hırpalamak riskli.
adamlar 300- 500 dolara göbek jant v.s. satıyorlarsa bie farkı var elbetde..
 
Kadroyu İstesende Kıramazsın.Jantlarıda Yandan Falan Darbe Almadıkca Zor.İlk Kırılan Maşa Olucak Büyük İhtimalle..
Yada Plastik Fren Kolların Esnedigi İçin İlk Agaca Giriceksin..

Cok Sert Darbe Almadıkca Dayanır Aslında:)
Hangi Acıyla Yere İndigine Baglı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Nizami
Ben 2 ay kadar Bisan Mountain Cat kullandım hiçbir sorunda olmadı.Amatörce downhill yaptım bir tek fren problemi oluyordu.Bisiklettede bir problem yok.
Ama genede o bisikletlere fazla güvenme derim :D
 
Kesin kırılır. Bisiklet mi yoksa sürücüsü mü yada her ikisi birden mi? Asıl soru bu.
 
arkadaşlar yol bisikleti bakarken kendimi bir anda burada buldum
ben biraz ağırım 100 kg civarındayım bir önceki videodaki arkadaş gibi downhill olmasada patiklardan dağlardan bahçelerden hafif zıplamaları olan sürüşler yapabilir miyim?
bir de bu arkadaşlar o tepelere bu bisikletlerle nasıl çıkıyor?
daha önce kardeşimin çift amartisörlü bisikleti vardı dik bir rampada aynakolun ayna tarafını kırmıştım (ilk çikışta zorlarken)
en az ne kadar bütçe gerekir?
 
Ufak tefek atlamalarda başlamanız için 7000 den başlayabilirsiniz, sağlam 120-130 amörtisörlü bi bisiklet bulabilirsiniz + ekipman. Ama önce amörtisörsüzde biraz deneyim ve tekniğin yararı olacağını sanıyorum.

O tepelere genelde çoğu parkurda telesiyej var, organizasyon sa kamyon helikopter jeep vs, o da olmadı iterek ya da sırtta :) ama bütçeniz rahatsa 12 kg +\- civarında bi full Süspansiyon bulabilir, amortisörleri de kitleniyorsa belli bi yere kadar Tıngır mıngır çıkabilirsiniz, 100 kg hakkında bi fikrim yok onuda belirtiim :)

Bu arada farkındaysanız yukarıdaki videodaki arkadaş full Süspansiyon kullanmıyor
 
Bahsettiğiniz çift süspansiyonlu karne hediyesi bisikletler tasarlanırken geometrik mukavemetleri hesaplanmıyor bile. Kaç kg yük altında ne kadar dayanır falan... Bence ya maşa eğilir ya da arka yay fırlar
 
Şimdi bir çelik dökümcü olarak şunu söyleyeyim hi-ten kadrolar gördüğünüz alüminyum kadrolardan çok daha sağlamdır. Mukavemetleri yüksektir, rijittir, esnekliği düşüktür. Esnemeyi kaliteli ön amortisör ve orta amortisör ile karşılarsanız kırılma faktörü kilonuza ve uçtuğunuz yerin yüksekliğine jant setinizin sağlamlığına bakar. Eğlence amaçlı alacaksanız alıp güvenle bu kadroları kullanabilirsiniz.

Ama amortisörleri ve jant setlerini değiştireceksiniz.
 
Geri