Scudo Sports

Kevlar ve Telli Lastik

Mücahit Kıvrak

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Eylül 2010
Mesaj
403
Tepki
129
Şehir
İstanbul - Aydın(Çine)
Arkadaşlar, hepimizin de bildiği gibi kevlar lastikler gayet portatif ve katlanarak taşınabiliyor. Telli lastikleri de bunlar gibi veya başka bi şekilde katlamaya çalıştığımızda ne olur? Merak ediyorum..
 
Scudo
@Mücahit Kıvrak

Aynı şekilde katlanması imkansız.Zorlarsan biraz benzetebilirsin :) kısa vadede birşey olmasa bile uzun vadede içindeki teller kopmaya başlar lastik kullanılmaz duruma gelir.
 
Mücahit bey konunuzu aracı kullanıyorum kusura bakmayın fakat Ferhat bey e bir soru sormak istiyorum.Telli lastiğin normal bir lastiğe göre arazi sürüşlerinde nasıl bir etkisi var?
 
@Fatih Toraman

soru için teşekkür ederim... Ferhat bey Ikisi arasındaki farkı öğrenmemize yardımcı olursa çok seviniriz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Toraman
En başta lütfen bey yazmayalım :) abi yeterl.i bey diye okuyunca garip oluyorum :) sonra konuya dönelim :)
Kevlar: çok hafif karbon kökenli çok sağlam liflerden oluşan bir malzemedir. DuPont firması tarafından 1965 yılında icat edilmiş ve patentlenmiştir. Kevlar günümüzde zırh, sağlam halat yapımı, yanmayan koruyucu giysi yapımında kullanılmaktadır. Kevlar çok yüksek çekme gerilimine dayanabilen liflerden oluşan ipliksi bir yapıdır. Dokunabilir, kumaş haline getirilebilir, kesilebilir ve dikilebilir. Özellikle çelik yelek, miğfer, paraşüt ipi, fiber veya data kabloları için ek sağlamlık sağlayan halat, veya gemileri bağlamak için kullanılan hafif halatlar ve kompozit yapılar ile oluşturulan levha, boru veya özel taşıtların gövde veya kanat yapılarının yapımında kullanılmaktadır. Aynı ağırlıktaki çelikten 5 kat daha sağlamdır sloganı ile pazarlanmaktadır.(kaynak: vikipedi)

Görüldüğü gibi bu maddenin yol tutuşu ile ilgisi yoktur.Yol tutuşunu lastiğin hamuru ve diş şekli belirler.(diş şekli kullanım amacı için belirleyicidir yani çamur için yapılmış bir lastik dizaynı asfaltta aynı başarıyı gösteremez hamuru ne kadar kaliteli olursa olsun)
Kevlar maddesini lastiklerde hafiflik ve patlamaya karşı direnç için kullanıyorlar.yani telli lastiklere göre hem cok daha hafifler hemde daha sağlamlar.Tabi fiyatlarda ona göre hemen değişiyor.Umarım yeterli bilgiyi verebilmişimdir.
Ayrıca bunlar bilimsel veri değil benim tamamen kendi tecrübelerimden edindiğim izlenimlerdir.İki gun sonra birisi o öyle değil böyle yazarsa şimdiden söyleyim kendi şahsi fikirlerimdir :)
 
@Mücahit Kıvrak

Bi yanıt vermek istiyorum müsadenizle, elimde continental'in eco contact plus modeli bulunuyor deltabisiklet.com dan sipariş vermiştim iki sene önce.
Lastikleri kargoya verirken önce sekiz şeklinde katlanıp sonra o şekli kenarlarındaki ikiye katlamak suretiyle paketleme yapmışlar. Doğal olarak lastikler kargoda iki üç gün o şekilde kalmış bana geldiğinde lastikler gözle görülür bişey yoktu ama janta takınca anladım arka lastik fena halde sırt kısmından yamuk. Lastiğe sabun sürdüm janta temas eden yerlerine o şekilde oturttum ama o yamukluk hala duruyor ve düz yolda acayip yalpalıyor.



Bir arkadaş tavsiyesi: Siz siz olun sakın telli lastikleri katlamayın.


Umarım bu bilgi faydalı olmuştur adaşımaaa
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
(link)
(link)

Hangisini önerirsiniz? Veya sizin öneriniz var mı? 700*38 alacağım ve dayanıklı olması için telli lastik arıyorum.
 
telli lastikleri (700x23 yada 25) takmak gerçekten çok mu zor ? şuan üzerinde mitas syrinx var onlarda bile zorlanıyorum da o yüzden sordum :)
 
telli lastikleri (700x23 yada 25) takmak gerçekten çok mu zor ? şuan üzerinde mitas syrinx var onlarda bile zorlanıyorum da o yüzden sordum :)
Damak tellilerden mi bahsediyoruz? Bence hiç zor değil. Levye ile takmayı deneyin zorlanırsanız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet65
Geri