Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kilitli Maşa vs. Sabit Maşa

ilker_ege

Üye
Kayıt
8 Nisan 2010
Mesaj
81
Tepki
18
Şehir
-
Arkadaşlar bu konu önceleri forumda açılmış ama net bir sonuç elde edilmemiş. Teorik olarak ben de düz yolda kilitlenen, biraz bozuk yollara girince açılan maşanın faydası vardır der geçerim ancak cevabı pratikte bunu kullanan arkadaşlara sormak istedim.

Kilitli maşa bisiklete sahip arkadaşlar nasıl yollarda kullanıyorlar ve maşayı açma ihtiyacı hissettiler mi? Yoksa sırf böyle bir özellik var kullanayım diye mi açıyorlar :) Bisiklete kattığı ağırlığı ve bakım ihtiyacını düşünürsek evet buna kesinlikle değiyor diyebiliyor musunuz ?

Eşime bisiklet arayışımızda tüm seçenekleri eleyince geriye Sedona 701 Lady kaldı, o da benim bisikletimle hemen hemen aynı özelliklerde olunca bendekini eşime devredip, kendime 750 TL (max 1000 TL) civarı bir bisiklet arıyorum. Sedona 321 hoşuma gitti, maşa olayını danışayım dedim. Sizlerden gelecek cevaba göre seçeneklerimi oluşturacağım.
 
Scudo
Değmiyor bence. Genel olarak değmiyor dağ bayır girilecekse lazım oluyor. Yol ne kadar bozuk olursa olsun pek sıkıntı yaratmıyor maşa kapalı da olsa.
 
Amortisörlü maşa ağır arazide MTB kullanımında ihtiyaç duyulacak bir donanımdır, Kullanıldığı yol şartları gereği sürekli çalışması gerekir. Kilitlenebilir maşa gereksizdir. Amortisörün çalışmaması gereken yerde sürüş yapılıyorsa zaten düz maşa kullanılmalıdır.
Ha ben hem asfaltta şehirde kullanayım hem de ağır arazide offroad kullanayım ama tek bisiklet olsun diyorsanız yok öyle birşey. Ya birinden ya öbüründen taviz vereceksiniz.
Asfaltta, hafif arazide, patikada kullanacaksanız amortisöre gerek yok düz maşa yeter en fazla karbon maşa olur tadından yenmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker_ege
Asla offroad benzeri bir sürüş yapılmayacak, sadece İzmir'in sahil şeridindeki bisiklet yolu bile düz değil tırtıklı beton bir yol. Bazen urla - güzelbahça tarafında kısa süreli de olsa hafif arazi yollara girilebilir. Bir de bazen otoyolda sağ tarafta tırtıklı asfalt olabiliyor, 30 km üzeri hızda çok sarsıntı vs hissettirir mi bunları merak ettim.

Dediğim gibi ilk etapta kilitlenebilir maşa kulağa hoş geliyor, gerekirse açarım işte diyor insan ama alıp da hep kilitli kullanacaksam bir anlamı yok. O yüzden tecrübe eden arkadaşlara sormak istedim.
 
ben kaldırım inip çıkarken, bozuk yollarda ve yokuş inerken açıyorum. düz yollarda ve yokuş çıkarken kapatıyorum...
kilitliyken çok yüklenirsen yarım cm kadar oynama yapabiliyor ancak normal düz giderken sabit kalıyor, fark edilir bir katkısı oluyor kilitliyken.

aralarında ağırlık farkı var ancak çok da sorun yaşatmaz uzun yola çıkmıyorsanız.
 
Tırtıklı beton veya asfalt yolun oluşturduğu titreşimi amortisörün nasıl süspanse ettiğini çoğumuz bilmeden fikir yürütüyoruz. Giriş ve orta seviye bisikletlerde kullanılan yaylı ve giriş seviyesi havalı maşalar bu titreşimleri tam anlamıyla ememezler. Söylemek istediğim bahsettiğiniz yol koşullarını gidona yansıtmayacak kalitede amortisörler bütçenizin tamamından fazladır. Sonuçta gidona ve ellerinize bir miktar titreşim gelecektir. Düz maşada da gelen bu titreşimleri bilek ve dirseklerimizle emiyoruz. Yani gidonun üzerine bilek ve dirsekleri kilitleyip sürmedikçe ciddi bir sıkıntı yaşamayacaksınız. Bisikletinize avantaj olarak hafiflik, esnemezlik katan düz maşa ile çok daha iyi performanslar alacaksınız.
 
asfalt ve düz yol agırlıklı kullanıcaksanız artı cok para harcamak istemiyorumda diyosanız gerek yok..ama yeni nesil bisikletlerin cogunda bu özellik standart ve eninde sonunda işe yarayacagı bir yer cıkacaktır karsınıza..
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker_ege
hocam kişisel görüşüm, 700c lastikli bir şehir bisikletinde bir miktar kalın lastik+düşük basınçla beton, asfalt gibi tırtıkları çok hissetmeyeceğiniz yönünde... İzmir sahilde kullanmak için süspansiyonlu maşa gereksiz diye düşünüyorum. Cyclocross bisikletler (ki araziye girer kendileri) düz maşalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker_ege
@Tolga Günsezer

Başlığı açarken sabit - kilitli maşa arasında gidip geliyordum, ancak cevaplar beni sabit maşa konusunda cesaretlendirdi. Belki de haftasonu sabit maşalı bir bisiklet kiralayıp şu anki bisikletimle yaptığım güzergahı yapmak mantıklı olabilir.

Peki sabit maşa uzun süreli kullanımlarda el ve bileklerde ağrı yaratır mı? Bir de sabit maşa sarsıntıyı daha çok ileteceğinden dolayı bisikletin diğer aksamlarının da sarsılmasına ve yıpranmasına sebep olur mu?
 
@Tolga Günsezer

var öyle birşey mtb ile hafta içi düz lastiklerimi takıp maşamı da kilitleyip işe gidiyorum. hafta sonlarıda 30 dk da iki lastik değiştirerek vede maşa açarak dağ bayır geziyorum. iki bisiklet alacak kadar zengin değilseniz ama şehirde de arazide de gezmek istiyorsanız kilitli maşa ve 2 lastikle işinizi görürsünüz.
 
@toprakakalin1

çok yaratıyor bence rampa aşşa bozuk yolda kilitle in bakim 30-40 la neler oluyor çok faydası var hiç biryerde olmasada rampada verdigi katkı yeter benim gibi rampa sevenseniz kesin kilitli maşa şart gidondan kilitli olursa tabi kaliteli olacak daha iyi
 
ben de tam bu konuyu araştırıyordum son bir haftadır. istanbulda scott aspect 60 Mtb kullanıyorum bir süredir. belgrad ormanlarına yakın oturuyorum o yüzden off road kullanma fırsatım oluyor. bir de eski bir yol bisikletim var. ikisini de kullanıyorum ve inanın eğer toz toprak, çamur içine girmeyecekseniz amortisör farkında olmadan bütün enerjinizi emiyor. ben kilitlenebilir olsa da rigid masanın yerine geçebileceğini dusunmuyorum.
 
Onlar istisna. :) Yokuş aşağı 60la giderken küçük çakıllar bile amortisör açıkken zıplatıyor adamı kapalı olsa...
 
@toprakakalin1

hocam senin durumun içinde forum açmak lazım yokuş aşağı 60 la giderken düşersek ne olur yada mtb ile en fazla kaç yapmalıyız diye....
 
@niyazi akarken

Peki haftaiçi kullanımızda güzergahınızdaki yol hep asfalt mı? Sabit maşa ile şehiriçi memnun musunuz ?
 
evet hafta içi hep asfaltta gidiyorum yaptığım mesafe 10 km geçmediği için pek rahatsızlık duymuyorum.sabit maşa ile memnunum
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker_ege
yollarımız bozuk olduğu için özellikle kenarlar, kilitlenebilen maşa taraftarıyım, otoban gibi düz yollarda yada nispeten daha az engebeli yollarda kullanılacaksa düz maşa kullanılabilir, ileri düzeyde bir tur yada cyclocross alınırsa iyi bir karbon maşa ile bir nebze telafi edilebilir bozukluklar ama konfor düşünülürse düz maşa taraftarı değilim şahsi görüşüm. çoğu yolda kilitli gittiğim zaman eğer engebeler var ise rahatsızlık duyuyorum sonuçta şehir içinde yarış yapmıyorum konfor önemli:in:
 
Konfordan yanaysanız tavsiye ederim, onun haricinde gerek yok, 60-70 le yol bisikletiyle (lastikler 120 psi) çok bozuk yoldan indim (Yalova - Çınarcık yolu). Bir süre sonra bu duruma alışılıyor abartılcak bir şey yok bence. İyi bir sürücü olduktan sonra ülkenin yol şartlarınada ayak uyduruluyor.
 
@ilker_ege

Bugün yolun bozuk,tırtıklı tümsekli yerlerinde kilidi açtım sonra çevreyoluna çıkarken kapattım bastım son gaz,diyeceğim o ki benim işime yarıyor birazda kullanım alanınıza bağlı.
Sedona 321 çok güzel bir bisiklet,kilitli maşa olmadığı için hafifte,bence sıkıntı yaşamazsınız eğer dağda bayırda sürmeyecekseniz işinizi görür.
Kilitli maşa lazım değilse fazladan ağırlık yapar .
 
Yüksek hızda giderken özellikle rampa aşağı yol girintili çıkıntılıysa düz maşada hoplaya zıplaya gidiyorsun. Ama kilitli maşa varsa yüksek hızda rampa aşağı aç kilidi o kdr gzl emiyor ki engebeleri. hissedilir derecede. düz yolda rampa yukarı kapatıp gezilebilir. Bana göre gezeceğiniz yollar düzlükse ve fazla engebe yoksa amortisörlüye gerek yok. şu tarafıda var eğer uzun mesafeli tur vs yapmayacaksanız maşanın her iki şekil olmasında da sorun olmayabilir. en iyisi kilitli amortisörlü bir bisiklet seçip biraz kullanıp kendin ölçmen. sonra baktın sana fazla geldiğini düşünüyorsun bir tane düz maşa alır takarsın :) güzelde oluyor
 
Geri