Scudo Sports

Kilitli pedal yol ve mtb farki

m.klcts

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Eylül 2015
Mesaj
965
Tepki
403
Şehir
Istanbul
İsim
Muhammed
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kilit pedal qlmayi dusunuyorum yol bisikleti kullaniyorum yol pedali ile mtb arasinda ne fark var
 
Scudo
Merhaba,
Açıkça bu konu zamanında benim kafamı yormuştu;
Artıları ve Eksilerini bilmek ve ihtiyaçlara göre karar vermek gerektiğini düşündüm.

SPD (mtb bisiklet için olan) Artıları
1-Kolay takılır ve kolay çözülür.
2-Spd için üretilmiş ayakkabılarla şehirde yürümek kolaydır. Çünkü kal ayakkabının altına gizlenir.
3-Uygun fiyatlı çözümler (nispeten) Pedal+kal+ayakkabı
Eksileri
1- Temas alanı dar olduğu için performansı düşüktür.

SPD-L (Yol için)
1-Temas yüzeyi geniş olduğu için gücü daha rahat iletir.
Eksileri
1-Pahalı pedal+kal+ayakkabı
2-Nispeten zor bağlanır ve çözülür.
3-Ayakkabılarla yürümek çok zordur. Günlük kullanıma pek uygun değil.

Karar size kalmış performans mı / konfor mu?

Sağlıcakla kalın....
Volkan
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya ve snrhsnn
bu konu benim de sürekli kafamda, yol bisikleti (ben de triban3 kullanıyorum) kullanmama rağmen sanırım mtb spd alacağım. gerek okula gitmem ve şehir içerisinde kullanıma daha fazla uygun olması sebebiyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ali Bulut
Şehiriçi kullanan birinin spd almasına gerek yok; performans yapmıyorsun, çok fazla risk var.
 
Mtb pedalı ; günlük kullanıma uygun ayakkabı ve kaliyle rahat ettirir ama normal pedaldan performans farkınnı fazla hissettirmez pedalları daha ağırdır yol pedalı;yol kalleriyle yürümesi zor deselerde ritimli yürüdüğünüzde rahattır alışınca takma çıkarma zorluğu farkı yoktur (ben alıştım çat çut takıp devam ediyorum artık) hafiftirler performans farkını ciddi hissettirirler başta anlamıyosun ama zamanla fark bariz ortaya çıkıyo KESİNLİKLE YOL PEDALI AL

@taner07 arkadaş genellikle sahilde sürüyo trafikte değil o yüzden alması güzel olur illa performans içinde alınmaz bence spd zevk için de alınır...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@ta1aln benim takildigim nokta mtb pedal alirsan normal pedaldan fazla fark olmaz diyolar
 
@m.klcts o diyen kişi kullandıysa spd ben bişey demiyorum karar senin takımlar yarışlarda neden 2000-3000 tl masrafı sırf ayakkabı pedal 2 lisine harcıyo adam başı (yarışlarda sponsor veriyo ama antrenman bisikletlerinde takım kasasından harcama yapılıyo) takarlar o zaman 5 liralık plastik pedal salarlar yarışa adamları
 
  • Beğen
Tepkiler: m.klcts
@Ulaş Çavuşoğlu yol icin olanlar fazla pahali fazla bir fark yoksa mtb de alabilirim eger 100 200gr nin hesabini yapsaydim karbon kadro alirdim
 
@snrhsnn ya yürürsün yol ayakkabısıyla ama ses çıkarır tak tak tak diye bence yanında ayakkabı götürmen daha mantıklı tm gün mtb ayakkabısıyla yürümen ayakkabıya zarar verir sonuçta o bisiklet için tasarlanmış günlük kullanım için değil ;)

@m.klcts yol için olan pahalı diye bişey yok bence iş görür bi mtb ayakkabı 150 tl ( 0 ı ) yol ayakkabısı 180 tl Aradaki 30 tl için performans ve zevkinden ödün verme

Ki 2. El olayı çok güzel bişey ben pişman olmadım 2. El aldığıma 300 tl kardayım şu an.
 
  • Beğen
Tepkiler: m.klcts
Ben öncelikle sizi yanlış yönlendirmek istemem; Biraz açıklık getireyim. Ben bisikleti yemiş, bitirmiş duvara asmış biri değilim hala kemiriyorum...
ilk pedal deneyimim korku ve hayal kırıklığı oldu. Çünkü ben bağlam ve çözmeyi bilmiyordum. Normal pedal gibi çeviriyordum.
1-Nerede hata yaptım? düşünürken pedalın ilk önce yüksek kadans sırasında pedaldan ayağının kaymadığını fark ettim/öğrendim.
2-pedal çevirme tekniğimin yanlış olduğunu öğrendim. pedala sadece basıyordum ve aynı zamanda çekmiyordum. Sorunun çözümü tek ayakla alıştırma yapmaya başladım kolay vites ve düz yolda tek ayak bağlı 30 sn sonra değiştir ve sonra tekrar)
3-Engele ya da çukura çarptığım zaman kendimi bisikletin bir parçası gibi hissettiğim için daha güvende olduğumu düşünüyorum.
4-Düşme ya da kaza anında pedal seni bırakıyor.

Ama SPD,SPD-L ve düz pedal mı dersen.
1-yoğun trafik dur/kalklı bol yayalı ve kısa yol (dişli oranında göz önünde bulundur) var ise düz pedal
2-şehir bisikleti ya da mtb kullanıyorsan spd düz yol uzun mesafe sorun çıkarmaz.
3-yarış ya da performans peşindeysen spd-l sistemi kullanacaksın.
illaki böyle mi olmak zorunda değil çünkü bunlar a prirori zorunluluk değil. (matematik ve mantıkta olduğu gibi)
en önemli olan bisikletin üstünde keyifli vakit geçirmek.

Selamlar...
 
@ta1aln hocam o tek ayağı kitleyip sürmek nasıl oluyo detaylı anlatabilirmisiniz denemek isterim bende ama orda tam anlamadım nasıl olcağını tek ayakla nasıl sürlüoki bisiklet :confused:eek:_O
 
bir ayağın kal de kilitli diğer ayağın boşta. Kilitli pedalı 360 derece çeviriyorsun (itiyor ve çekiyorsun) tam tur.
 
@m.klcts
Ben aslinda Bisiklet, sele ve pedal hakkinda öneride falan bulunmam ama yinede bir kac farkini söyleye bilirim.

  • MTB Ayakkabisi yol ayakkabasina karsi daha agir oluyor.
  • MTB ayakkabisinin tabani profilli oldugu icin, yürümek icin kullanila biliyor.
  • Yol ayakabisinin tabanida profil olmadigi ve sert oldugu icin, yürümek icin rahat olmadigindan ve kaygan oldugundan yürümeye kullanilmaz.
  • MTB ayakkabisinin kalleri iki civarta ile tuturulur ve kücük dür.
  • Yol ayakkabisinin kalleri ise 3 viayla tuturulur ve büyükdür.
  • Yol ayakabisinin tabani sert oldugu icin ve kalleri büyükoldugu icin performansi artiri ve daha iyi bir gücle pedala basabilirsiniz.
  • MTB pedallari ve yol pedallari arasinda agirlik farki yoktur. Yol pedalindan daha hafif mtb pedali vardir ve MTB pedalindan daha hafif Yol pedali vardir.
  • MTB pedallari ve yol pedallari arasinda fiyat farkida ayni durumdadir.
  • MTB Pedali yol pedalina karsilik kilitlemesi biraz daha kolaydir ama alisinca ikiside ayni kollaylikta oluyor.
  • MTB ile yol ayakkabisinin arasinda fiyat farki yoktur. 30€ dan baslar 300-400€ ya kadar gider ama bu ikisindede aynidir, fiyatini tamamen markasi ve modelleri belirler.
  • Yol ile MTB ayakkabisinin arasinda birde görüntü farki vardir.
 
İster mtb ister yol, SPD'nin benim için en büyük avantajı yağmurlu havalarda özellikle tırmanışlarda pedalın ayağımın altından kayıp gitmesini engellemesidir. Pedal ayaktan kaydı mı büyük tehlikelere hazır olmak lazım. Şehir içinde kullanılacaksa bisiklet, SPD ile uzun bir süre alıştırma yapmadan kullanılmasa daha sağlıklı olur güvenlik açısından. Zira daha önce SPD kullanmayan birisinin ilk başlarda durma konusunda sıkıntı yaşaması kaçınılmaz olabilir...
 
@ta1aln Vay be ''priori'' ha :harika:

Tekrar söylüyorum, sonra pişman olmayın; okula git-gel, işe git-gel, trafikte kullanan birinin başına spd çok bela açar :komik: Yok illa alacam diyorsan da yol bisikletine yol pedalı al yahu, neden dağ alıyorsun? O kadar da fiyat farkı yok arada...
 
  • Beğen
Tepkiler: ta1aln
ben yol bisikletinden kalleri söktüm zor geldi
 
Bende yol bisikleti var, tek tarafı düz tek tarafı kilitli mtb daha doğrusu touring pedalı kullanıyorum.

Sokak arasında kullanıyorsam düz tarafını düz yollarda kilitli tarafı kullanıyorum.

Kilitli taraf bırakın yokuşları düz yolda bile performans anlamında çok fark yaratıyor.

Yol pedal ve ayakkabısı daha da rijit olduğundan yüksek güç uyguladığın anlarda daha da verimli olur.

Ancak açık yollarda uzun sürüşlerde kullanmayacaksan, zırt pırt takıp çıkaracaksan , yanında fazladan ayakkabı taşımayı göze almıyorsan mtb pedalı al. :)

Hatta benim gibi çift taraf al.
 
  • Beğen
Tepkiler: ta1aln
Geri