Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kilo alüminyum

zamanında birileri hayal kurup bisikleti icat etmeseydi şu anda bu konuyu konuşmuyor olurduk.
Birde 5. maddeyi tekrar oku.
 
Scudo
Çok güzel fikir, bende istiyorum öyle. :)
 
arkadaşlar böyle fikirleri desteklemezsek kimsenin "Neden Türkiye'de birileri çıkıpta kendi kadrosunu üretmiyor?" diye sorma hakkıda olmaz.
forumda karbondan bisiklet parçaları üreten arkadaşlar vardı. bu da kadro üretmekten daha kolay değildir şüphesiz.
Tartışma yaratmanın lüzumu yok.
Konu dağılmasın lütfen..
 
@Harun Salcı

senin anlayışınla gidilirse ; Amerika Şuan keşfedilmemiş olacaktı.
 
amerika gibi bisiklet la diyen arkadaşları kınıyorum :)

ve hikayeye giriş yapıyorum
yıllar önce Türkiyede uçak fabrikası kurulacakmış amerika gelmiş Türkiyeye demişki uçak sen ne bilirsin yapmayı yaparsan sana 5 bin mal olur ben sana 2 bine vereyim sonra bizimkiler traktör fabrikası yapmış ve hala orası traktör fabrikası
tabi uçaklar bozulunca kime ihtiyacımız olacak :)

ve son olarak belki aliminyumdan olmasada çelik borularlada bisiklet yapabilirsin en azından ordan başla :)
 
bir gün bişey yapıp karşınıza çıkarsam kötü olursunuz( bişey dediğim kötü bişey değil bisiklet :D) bence düşünüp konuşalım :D kadroyu yaparız kaynak falan sonra sele borusu aynakol pedal yerlerinide birine marangoz yaparmı acaba :D tahta keserse alü de keser neyse yani yinede yapılabilir bir şey bence türkiyede acaba kça tane market bisikleti var
 
@emircan Başbuğ06

"Bence şekillendirilmemiş ham madde aluminyum alarak işe başlaman hata olur. Aluminyumu ergiterek alaşımlamak oldukça zor olur senin için uygun bileşen oranlarını tutturmak mühendislik gerektiriyor. Ayrıca bu işlemi bi dökümhanede yaptırsan bile sana baya maliyetli olur. Hazır alu boruları kaynak yapmayı öğrenerek işe başlaman daha mantıklı olur. ki o kaynağıda tam anlamıyla yapabilmek ustalık gerektirir. ordaki kaynak sonrası gerilmeler kadronun senin düşündüğün, tasarladığın yapısını bozacaktır. böyle bi işe girişebilmen için epey bi bilgi birikimin olması lazım. öncelikle zaten hali hazırda piyasada var olan kadroların kusurları neler onları bilmen lazım. bu iş çok uzun bir süreçtir."" tabi sen hobi olarak uğraşcam dediğin için önünde hiç bir engel yok, kimsenin hevesini kırmasına izin verme. Bir kaç sene önce yanlış hatırlamıyosam Dokuz Eylül Üniversitesinden endüstri mühendisliği bölümünden olması lazım bi arkadaş proje olarak downhill bisiklet kadrosu üzerinde çalışıyodu. tasarımmını bilgisayarda yaptıktan sonra prototipinide imal etmişti. Sanırım bunu yaparken Aslı bisikletten yardım almıştı..
Burda yazılan olumsuz şeylerin hiç birine kulak asma hevesin kırılmasın. Ülkemizin senin gibi hayalleri olan gençlere ihtiyacı var. Son yıllarda bisiklet adına ülkemizde çok şey değişti. Neden Custom Build Frame's from Turkey diye bi marka 10 yıl kadar sonra senin ellerinden çıkıyor olmasın ki.... öncelikle şu videolarıda bi incele sonra son sürat devam et ii pedallar
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: observer
Bence olmaz diye bir şey yok biraz araştırıp bilgi edinip doğru malzemeyi nerden temin edeceğini öğrenip işe başlıya bilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: observer
İnternette kadro açıları var onlardan bak gerçi ben mukavva kadroyu bile zor yapıyorum.Arka çatallar kaldı yakında hazır. :D
 
@T0LGA

Yok hobi olarak yapıyorum.
(link) Marka yazan yeri pisagor kullanarak hesapladım.Gayet güzel oturdu. (18" kadro yapığımdan karşılıklı iki dik kenarın arasının 90 derece olduğunu varsayarak)
Arka çatalları yaptıktan sonra arka tekerleğin dönebileceği bir göbek sistemi düşüneceğim.
Şuan ön üçgeni tamamladım.Açılar gerçek kadrolardakinin aynısı.
 
Bu söylediklerimi kötü algılama yani yapma, saçmalama, mümkün değil demeyeceğim ama birazda gerçekçi olmakta fayda var.

Öncelikle alüminyumdan vazgeçmelisin diye düşünüyorum. alüminyuma kaynak ciddi miktarda ustalık gerektirir. Çelik ise deneyim gerektirir fakat alümünyum kaynağa göre daha kolaydır ve kaynak makinesini kiralayabilirsin. alüminyumda böyle bir durum söz konusu değil daha farklı aletler kullanılıyor.

En çok zorlanacaığın nokta kaynakdan öte mesela aynakolu nasıl bağlayacaksın ayda maşayı ve gidonu takmak için ne kullanacaksın. sonuçta bunlar geçme ve hareketli parçalar belki kadronun düz hatlarını yapmak daha basit ama bu dediğim kısımlarda ciddi sıkıntılar yaşayacaksın.

Tavsiyem bu dediğim kısımlar hakkında plan yapman, kolay bir iş değil. alümünyum ile yapmaya kalkarsan üzgünüm ama deneyimsiz birisi için imkansız görünüyor. çelik ile ortaya düzgün bir iş çıkmayacaktır fakat önemli olan hobi olarak bunu yapmak ve üzerinde düşünmek.

Bende senin gibi bir çok şey yaptım önceleri ve halada yapıyorum. günlük hayatta kullanılan şeyleri kafamda planlayıp yapıyorum ama her defasında planladığım gibi olmuyor. piyasadan alacağınla aynı paraya geliyor ve piyasadakinden kötü oluyor. kısacası kafanda tasarladıkların çok güzel gelebilir yada kolay ama ne yazık ki yapım aşamasında zorluklar karşına çok çıkacak ve çıkan ürün kafandaki süper görünüşten çok uzak olacak. ama zevk almak önemli ben zevk aldığım için yaptığım ama kullanmadığım çok şey oldu.

düşünceni destekliyorum yanlış anlaşılmak istemem ama gerçekçi yaklaşmak gerektiğini düşünüyorum hayaller güzel fakat hayal dünyasında yaşamıyoruz. yapacağın şey ciddi miktarda zor ve el becerisi, deneyim ve ustalık isteyen bir iş.

Umarım güzel bir ürün çıakr ortaya, tasarımı burada çizerek paylaşman yararlı olacaktır. aramızda mühendis arkadaşlarda var. çizimlerin ve tekniğin hakkında yardımcı olacaklardır, olmaya çalışacaklardır.

Kolay gelsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: observer
arkadaşlar bu iş düşündüğümden zormuş anladım zaten benim amacım hobi ondan dolayı belki hazır parçada alabilirim(bir klasik yol bisikleti yapmayı düşünüyorum) bütçe en fazla 500 tl sizce ne yapabilirim alu kadro almayı düşünüyorum (sbs den dolayı 5 hazirana kadar foruma giremeyebilirim)
(link) Road&Kat_ID=11&Sub_KATID=213&Tur_ID=716&part=urun_detay&Urun_ID=614
(link)
(link)
(link)
(link)
(link) HB-R261 YOL GİDONU&Kat_ID=11&Sub_KATID=213&Tur_ID=716&part=urun_detay&Urun_ID=7600
erdoğanlardaki eski tip gidonu beğendim ancak gidon ve kadronun boyuma uygun olması gerekiyor var mı bu hasta çocuğa yardım etmek isteyen? :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yıldırım
forumda bi arkadaşta eski coolnago vardı hatırlarsanız sonra sahte olduğu anlaşılmıştı bende onun gibi bir şey istiyorum ama orjinal olsun çizik falan olabilir sorun değil eski olsun yol bisikleti olsun orjinal olsun peugeot olursa süper olur fiyat 500 tl de olabilir ama 200 tl falan daha iyi olur bence benretore falan etmek istiyorum :D ankarada böyle eski bisikletlet satan güvenilir bir yer var mıdır?
 
Öncelikle uğraşmaktan vazgeçme kimse birden yükselemez.

İlk önce işe tasarladığın bisiklet kadrosunun kalıbını hazırlamakla başla.Kalıp hazırladıktan sonra hazır aldığın boruları bunlar eski bisiklet kadrolarının boruları olabilir (kolay ve ucuz bir yöntem) kalıba yerleştirerek kaynak yap.Genelde bu yöntem kullanılır el yapımı bisikletlerde.Firmalardan(Raynolds..v.b.) kaliteli hazır borular alınır.Bu borular kalıplarda ve makinlerde şekil alır ve en son kaynatılarak bisiklet kadrosu oluşturulur.
Tavsiye alüminyum işine girme ilk önce High Tensile çeliklerle başla.Bu çelikler hata kaldırır.Alt model bisikletler High Tensile çeliklerden üretilir.Sonra Cr-Mo çelikler ve Ti alaşımları(TitanAl),Al alaşımları,Mg alaşımları(işçiliği zordur) gelebilir.
 
@AydınUS

bu paylaşımınız çok güzel bir cevap olmuş bence :in: ''hayal kurmak bilgiden daha önemlidir'' der Einstein. şimdi bu meseleye gelince,kardeşim eğer bu videodaki gibi teknik ekipmanların,el becerin vs. vs. vs. varsa yap ki bu adam eritme işine girmiyor farkındaysan? elbette hayal kur :) ama azıcık da gerçekçilik,yorma bu kadar insanı! bana da 10 kilo titanyum lazım,uzay mekiği yapacağım.
 
bir makina mühendisi olarak şunları söylemek isterim:

bir arkadaşımız alüminyumun kilosu bu kadar ucuzken kadroların neden pahalı olduğunu sormuş. anlatacaklarımla buna da bir açıklık getireceğim...

kadrolar genellikle boruların veya bükülmüş levhaların birbirine kaynaklanmasıyla ortaya tek parça bir yapı çıkartılması şeklinde üretilirler. kullanılan malzemenin (metalin) çekme, basma, eğilme, burulma gibi çeşitli etkilere karşı dayanım sınırları vardır ve bir kadro tasarlanırken; o kadronun maruz kalacağı kuvvetlere karşı malzemenin dayanabilmesini sağlayacak şekiller verilir.

bir kadronun hem hafif, hem de sağlam olması istenir. hafiflik elbette mümkün olduğunca az miktarda malzeme kullanılmasıyla sağlanır, sağlamlık içinse tam tersine daha çok malzeme kullanmak gerekir. işte bu ikisinin tam ortasını buldurmak; mühendisliğin asıl işin içine girmeye başladığı noktadır.

işte tam bu noktada; kadro açıları ve boruların çapları, uzunlukları gibi faktörler devreye girer. en uygun boyutlarla; kadroya farklı yönlerden teker teker ve bileşik halde gelecek tüm kuvvetlere karşı malzemenin dayanım potansiyelini en üst düzeyde ortaya koyabileceği bir yapı oluşturularak kadro tasarlanır.

ancak işin asıl kilit noktası; doğru malzemeyi seçmektir. öyle bir malzeme ki; hem hafif olsun, hem sağlam. sağlamlık da hem maruz kalınacak kuvvetlere karşı dayanıklılık, hem de esneklikle sağlanır. öte yandan kadronun öyle lastik gibi esnek olmasındansa, mümkün olduğunca rijit (sabit) olması istenir. rijit malzeme de kırılgan olur; dayanabileceği maksimum kuvvete kadar neredeyse hiç esnemez, sonra bir anda çat diye gider. işte kadroda kullanılacak malzemenin; hem çok az bir esnekliğe, hem her türlü kuvvete karşı dayanıma, hem de zaman içinde malzemeyi zayıflatacak metal yorulması, paslanma, titreşim gibi mevzulara karşı yüksek dayanıklılığa sahip olması istenir.

böyle bir malzemeyi üretmek, güzel bir kadro üretmenin en önemli şartıdır. o malzemeye ulaşmak için bir ana metal seçilir ve içine katılacak çeşitli alaşım metalleri, ayrıca üretim aşamasında geçirileceği ısıl işlemler ve şekillendirme yöntemleri üzerine kafa patlatılır. kadro üreticilerinin ar-ge bölümlerinde metalürji ve malzeme mühendisleri çeşitli malzemeler üzerinde çalışarak, işlerine en çok yarayacak bileşimi bulmaya çalışırlar. makina mühendisleri ise kendilerine verilen bileşimleri en doğru yöntemlerle şekillendirerek, ona en yüksek dayanıklılığı vermeye çalışırlar. sonuçta ulaşılan işe yarar bilgiler ise sır olarak saklanır, çünkü o bilgiler ticari olarak çok yüksek değere sahiptir.

işte tüm bu tasarım, ar-ge, vb. çalışmaların büyük bir maliyeti vardır. herhangi bir fabrikada sırf tasarımda kullanılan bilgisayar programlarının lisanslarına her yıl onbinlerce dolar para ödenir; ayrıca ultra hassas test ekipmanları, malzemelerin incelendiği ve modifiye edildiği birçok laboratuvar cihazı, workstation olarak geçen ultra güçlü bilgisayarlar, ve bunlar gibi çeşitli yatırımların maliyetleri oldukça yüksektir. üzerine bir de ticari anlamda büyük üstünlük sağlayan şirket sırları eklenince, bir kadronun neden bu kadar pahalı olabileceği ortaya çıkıyor.

siz bir kadro üretecekseniz; muhtemelen şu an piyasada olan herhangi bir orta kalitedeki kadrodan daha yüksek bir maliyete, en uyduruk kadrodan bile daha kötü kaliteye sahip bir kadro üreteceksiniz. çünkü kusura bakmayın ama, tasarım ve üretim aşamasında kullanacağınız yöntemler; fabrikaların elindeki imkanların yanında epey bir ilkel kalacak. yine de bir şekilde kimsenin akıl edemediği bir şekilde kadro piyasasına bir yenilik getirebilirseniz, sırrınızı çok iyi saklayın ve seri üretime geçip paraya para demeyin ;) ama böyle bir imkanınız yoksa, hazır bir kadro almanız çok daha akıllıca olacaktır. sizdeki kadronun benzersiz olmasını istiyorsanız da tek yapmanız gereken; piyasayı didik didik ederek sınırlı sayıda üretilmiş özel tasarım bir kadro bulmaktır.

bütün bunlara rağmen hiç birşeyi önemsemeyip sadece ve sadece kendi tasarımınız olan bir kadro üzerinde pedallamak istiyorsanız da; alaşımsız alüminyumu hiç tavsiye etmem, çünkü saf alüminyumun dayanım değerleri folyo olarak kullanmaktan daha öteye gidemeyecek kadar düşüktür ;)
 
Merhaba. Ahmet Can Bey olayı size bütün açıklığı ile anlatmış.Kendisine buradan da teşekkür ediyorum. Malzeme seçimi en önemli kriter. Ondan sonraki en önemli işlem kalıplama ve kaynak. Ve tabiki yüzey kaplamaları,pasifizasyon ve boya... Aluminyum alaşımları için uygulanan tig ve gazaltı kaynakları aşırı uzmanlık ister.Kaynak teli seçimi ve onların uygun ortam ve ısıda stoklanması(ki ömürleri kısadır) kaynak sonrası yapılan xray ve penetrant testleri, kadmiyum yada anodazier kaplamalar v.s ile saatlerce konuşulacak konulara akar gider. Yanlış anlamayın. Çabanız takdireşayan bir davranış.. Ama bugün bu işe gönül vermiş firmaların harcadığı milyon saatleri bulan Mühendislik araştırmaları boş değildir.

Size çalışmalarınızda ve araştırmalarınızda başarılar diliyorum.Saygılar.Sevgiler.
 
Geri