Scudo Sports

Kırılan Tilt 7 kadrosu ve Decathlon'un "ömür boyu garanti" taahhüdünü yokuşa sürmesi...

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.585
Tepki
8.689
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Merhaba arkadaşlar,

Severek kullandığım BTWIN Tilt 7 katlanır bisikletimin kadrosu geçtiğimiz günlerde kırılmıştı. Ben de, Decathlon tarafından üretilip satılan ve firmanın kadroya "ömür boyu garanti" verdiği bisikletimi, garanti kapsamında onarım/değişim talebiyle Decathlon'a göndermiştim. Ancak bugün Decathlon'dan gelen bir aramayla, müşterilerine verdikleri taahhüdün arkasında durmayacakları, işi yokuşa sürecekleri ve çözümü büyük ihtimalle tüketici mahkemesinde aramam gerekeceği sonucuna vardım.

Öncelikle olayı başlangıcından itibaren özetleyeyim; forumda farklı bir konuda kadroda yaşanan kırılmayı dile getirmiştim:

24 Haziran 2019 tarihli mesajım:

Bugün, bisikletimin kadrosu arka tekerin olduğu bölgeden kırıldı:

tilt7.jpg



Decathlon bu bisikleti ömür boyu kadro garantisi ile satıyordu. Müşteri hizmetleri ile telefonda görüştüm. Bisikleti internet mağazalarından satın aldığım için, İstanbul'daki depolarına göndermem gerektiğini söylediler.

Ancak bu modelin artık satışının olmadığını, bu yüzden değişim değil ücret iadesi yapabileceklerini de ilettiler. Ben de tüketici yasası gereğince bu konuda tüketicinin seçimlik hakkı olduğunu, ücret iadesi, muadil ürünle değişim veya onarım seçeneklerinden herhangi birini seçme hakkım olduğunu söyledim.

Bisikleti satın aldığımda fatura bedeli 1300 TL idi. Şu an ise göbekten vitesli, kayış sistemli bir katlanır bisiklet satın almak istesem cebimden bunun 2-3 misli para çıkması gerekecek. Bu yüzden ücret iadesi yerine muadil bir modelle değişim talep edeceğim. Sanırım bu konuda beni uğraştıracaklar; telefon konuşmasında edindiğim ilk intiba bu yönde. Umarım bana yine tüketici hakem heyeti / tüketici mahkemesi yolu gözükmez.

28 Haziran 2019 tarihli mesajım:

Nasıl olduğunu fark edemedim. Sabah işyerine geldim, katlayıp kenara koydum bisikleti. Akşam eve dönmek için bisikleti açarken farkettim kırılan noktayı. O haliyle binmedim tabii, bisikleti işyerinde bırakıp eve döndüm.

Muhtemelen sabah yoldayken kırıldı ancak ev-işyeri arasındaki güzergah asfalt dümdüz yol; yolun büyük bir bölümü de ayrılmış bisiklet yolu. Bisikletin üzerine ekstra bir yük de binmedi, bir yere çarpmadı vs. Açıkçası bu olaydan sonra benim de pek güvenim kalmadı markaya.

Bugün kargo ile bisikleti gönderdim Decathlon'a. Decathlon'un internet sitesinde, ömür boyu kadro garantisi ve garanti sürecinde yapılacaklar açıkça belirtilmiş. Nasıl bir çözüm üreteceklerini, taahhütlerine bağlı kalıp kalmayacaklarını göreceğiz...

tilt7.jpg


Güncel Durum:

Tüketici Yasası'ndaki açık hükümlere ve Decathlon'un kendi sitesinde de yayınladığı garanti şartlarına aykırı olacak şekilde, bugün telefonda bana bisikletim için ücret iadesi yapılacağı söylenmiştir. Ben de ücret iadesini kesinlikle kabul etmeyeceğimi, asla böyle bir talebim olmadığını, bisikletimin kadrosunun değiştirilerek onarılmasını veya eşdeğer bir bisikletle değişimini talep ettiğimi, bunun yasanın bana tanıdığı bir hak olduğunu ve Decathlon'un da resmi internet sitesi üzerinden bu hakkı açıkça ilan ettiğini üzerine basa basa söyledim.

Aldığım klişe cevap: "İlgili departmana talebinizi ileteceğiz, tabii ki yasal haklarınızı aramakta özgürsünüz."

İşin bir başka can sıkıcı yönü de şu: Yine Decathlon'un kendi sitesinde yayınladığı garanti koşullarından, noktasına-virgülüne dokunmadan alıntılıyorum:

"Malın garanti süresi içinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Bu süre, mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır."

Kadronun kırıldığını Decathlon'a 24.06.2019 Pazartesi günü, müşteri hizmetleri bölümünü arayarak bildirdim. Telefon görüşmesinde bisikletimi Decathlon'un Eskişehir mağazasına teslim edebilir miyim diye sordum. Bana bisikleti kendilerine göndermem halinde sürecin daha hızlı işleyeceğini, mağazalardan merkeze yapılan gönderilerin takibinin zor olduğunu söylediler. Ben de işlerimin yoğunluğu sebebiyle en erken haftasonu kargo yapabileceğimi söyledim ve nitekim 28.06.2019 Cuma günü de bisikleti kargoladım.

Ben, bana düşen bildirim yükümlüğünü yerine getirmiş bulundum; tarih 24.06.2019. Bildirim yapmamın üzerinden 10 iş gününden fazla süre geçmesine rağmen, Decathlon bana onarım-değişim süreci boyunca kullanabileceğim bir bisiklet tahsis etmemek konusunda ısrarlı. Müşteri hizmetleri, kendi internet sitelerinde yazanlardan bihaber.

Telefonda diyorum ki "Sitenize süreç bildirim tarihinden itibaren başlar" diye yazmışsınız, karşımdaki kızcağız "Orada öyle yazabilir ama süreç bisikletin bize ulaşmasıyla başlar" diyor. "Madem öyle sitenizde niye öyle yazıyor?" diye soruyorum, "Oraya yanlış yazılmış" deniyor...

Anlayacağınız, olay gitgide bir komediye dönüşmekte; daha doğrusu trajikomik bir hal almakta. Gelişmeleri buradan sizlere duyuracağım arkadaşlar.
 

Dosyalar

  • 1562311914828.png
    1562311914828.png
    141,2 KB · Okunma: 44
Scudo
Gördüğüm kadarıyla imalat hatası sebebiyle kopma olmuş. Kaynak bölgesinde hatalı kaynak yapılmış ve muayene edilememiş olabilir.
Kolay gelsin
 
Geçmiş olsun. Decathlon herhalde saçmalamaz.
Şu ana kadar ki görünüm tersini söylesede..
 
Türkiye'de neredeyse hiçbir satıcı kendi sattığı üründe kusur bulmaz bir ürün arızalanırsa %100 kullanıcı hatasıdır hatta bunu ürünü görmeden bile size söyleyebilirler.Huyundan mıdır suyundan mıdır bu ülkeye gelen yabancı firmalarda bize benziyor onlarda sapıtıyor.
 
Decathlon'a yakışmayacak bir harekettir. Bence Türkiye değilde genel merkeziyle irtibat kurmak daha doğru olur. Belki oradan bir bağlantı kurup yardımcı olmalarını isterler.
 
Decathlon'a yakışmayan bir yaklaşım sergilemişler. Tahminim MH'deki görevlinin kendince savunma mekanizmasına kurban gitmişsiniz, kraldan çok kralcı olup kendilerince firmayı korumaya çalışıyorlar. Yerleşik esnaf zihniyeti!
Benzer bir sıkıntıyı ben de yaşamıştım; bisiklette üretim hatası vardı, kargo ile internet sitesindeki depo adresine gönderdim. Ama ürün stokta da kalmamıştı. Farkını vererek bir üst modeli almak istediğimi söylediğimde böyle bir hizmetleri olmadığını filan geveledi. Neyse yetkili biri ile görüşmek istediğimi söyleyince internet site deposu mu oradan atölye yetkilisine ardından da merkezden birine bağladılar. İşini çözdük. MH mutlaka iyileştirmeleri lazım, yoksa bir iki kademe yukarıdan birileri kontak kurunca bambaşka bir yaklaşım ve Decathlon'a yakışan bir süreç işliyor.
 
En kısa sürede Fransa genel merkeze durumu anlatan bir mail atmanızı tavsiye ederim. İşlerin çok daha hızlı çözüleceğini düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s
Şöyle bir gelişme oldu arkadaşlar..

İlerleyen saatlerde Decathlon tarafından bir kez daha arandım. Bana değişim için Tilt 500 model katlanır bisiklet teklif ettiler.

Kadrosu kırılan bisikletim göbekten otomatik 2 vitesli, karbon kayışlı çekiş sistemli ve tek harekette katlanabilme özelliğine sahip bir model. Satın aldığım dönemdeki döviz kuruyla yaklaşık 400 Euro değeri vardı.

Bana teklif edilen model ise klasik 7 vitesli, zincirli çekiş sistemli, mandallı katlama mekanizmasına sahip, benim bisikletime nazaran çok daha sıradan ve değeri düşük olan bir model. Decathlon bu bisikleti kendi sitesinde 1700 TL'ye satıyor; yani bugünkü döviz kuruyla yaklaşık 250 Euro gibi bir değeri var.

Lakin bu tekliflerini kabul etmeye karar verdim. Zira iş tüketici hakem heyeti ve devamında tüketici mahkemesine kalacak olursa, en az 6 ay THH'den karar çıkmasını bekleyeceğim. Sonrasında da kuvvetle muhtemel ki Decathlon tüketici mahkemesine itirazda bulunacak ve süreç 1 yıla uzayacak. Bu arada ben de, bisikletli ulaşıma en çok ihtiyaç duyduğum dönemde bisikletsiz kalmış olacağım.

Decathlon'a kararımı bildirdim ve yeni bisikleti bugün kargoya verdiler; muhtemelen yarın elimde olacak.

Peki bu sonuç içime sindi mi? Elbette ki hayır. Değişim için teklif ettikleri, bisikletimin eşdeğeri olamayacak bir modeli mevcut şartlarda kabul etmek zorunda kaldım diyebilirim.

Bu konu altında destek olan, görüş bildiren herkese teşekkürler.
 
Geçmiş olsun...

Konunun üzerine gidip, değişim için ısrar etseydiniz hakem heyetinden istediğiniz sonuç çıkar mıydı, emin değilim. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un seçimlik hakları düzenleyen 11. Maddesinde şöyle bir fıkra var:

Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Altuğ
Decathlon da sacmalamis demek ki.

Ancak degisimi (daha dusuk bir modelle de olsa) ve ustelik onlar tekrar arayip kabul ediyorlarsa demek ki durumun farkindalar. Ben de arkadaslara katiliyorum; genel merkeze mail/telefon ile ulasmaya calisip derdinizi anlatsaydiniz belki daha iyi olabilirdi. Neyse her durumda gecmis olsun, umarim yeni bisikletinizi gule gule pedallarsiniz (belki de eskisinden daha cok seversiniz ;) )
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Altuğ
@Murat B.

Teşekkürler. O hususla ilgili sağolsunlar forumdan avukat arkadaşlar da bilgilendirdiler beni. Pek tabii ki THH'den veya tüketici mahkemesinden aleyhte karar da çıkabilirdi. Üstelik süreç uzadıkça uzayacak, bu arada ben de elim-ayağım haline gelmiş olan bisikletten mahrum kalmış olacaktım.

Gerçekten de bir şeyin değeri yokluğunda anlaşılıyormuş. Kadro kırıldıktan sonraki günlerde şehiriçi ulaşımda toplu taşıma kullanmak durumunda kaldım ve kalabalık-havasız araçlar, saygısız insanlar vs. canıma tak dedirtti. Halbuki bisikletime atlayıp canımın istediği zaman istediğim yere kolayca gidebiliyordum. Şu anki tek önceliğim bisikletime en kısa sürede kavuşabilmek...
 
@Mehmet Altuğ
hocam zaten daha üst bir model veremezler. çünkü size verdiklerinden daha üst model katlanır satmıyorlar. verdikleri bisiklet ile birlikte eski bisikletinizin ücretine tamamlayan miktarda hediye çeki verseler daha şık olurmuş. gerçi inanın yerli satıcılarımızın büyük bir çoğunluğundan bunu bile alamazdınız. keyfini çıkarmaya bakın :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Türkiş dekaton
Arkadasim meseleyi fransa merkeze bildir bunlar seni madur edecekler.
Gecmis olsun
 
Decathlon ömür boyu kadro garantisi verebilecek kalitede bir firma değil. Trek markası da ömür boyu kadro garantisi veriyor ve bu taahhütünün arkasında duruyor. Çatlayan karbon kadronun 2. sahibi olmasına karşın ilk sahibi ve faturası bulunarak değişim yapıldığını bile biliyorum.

Kaynak hatasından dolayı kırılıp kopan bir Trek görmedim. Decathlon bu taahütünü kimseyi uğraştırmadan saçma-engelleyici prosedürlere girmeden yerine getirmeliydi ama malesefki Decathlon köklü bisiklet markaları gibi değil de herkesin ürün aldığı bir firma olduğu için prestij kaygısı olmayacak ve bu durumu sadece bu forumdakiler bilecek..
 
Decathlon ömür boyu garanti verdiği kadronun kırılması sebebiyle bisikletin parasını ödeyecektir ama başka konuda da belirttim, tekrarlamakta fayda görüyorum; bu mağaza getirdiği-sattığı bisikletin parçasını temin edemiyor !

Tilt 500 ü aldım, ikinci bir katlanır bisiklet daha alacaktım, Decathlon'un parça temin edememesi (daha doğrusu edemeyecek olması), servis durumu için "bırak git biz size bir ara döneriz" muhabbeti yüzünden bir daha oradan bisiklet almayacağım. Aksesuar, deniz malzemeleri, ekonomik kamp malzemeleri için iyi fakat bisiklette servis ve parça işini rayına oturtması için alması gereken çok uzun yolu var daha.
 
@Mehmet Altuğ
Siz yine de Fransa’ya durumu ve mağduriyetinizi anlatan bir mail atın. Ulaşım ihtiyacınızı giderebilmek için Türkiyede artık aynı ürün satılmadığından dolayı daha alt düzey bir ürünü kabul etmek zorunda kaldığınızı, bunu Decathlon değerleriyle hiç bir şekilde örtüştüremediğinizi falan belirtin. Belki ilave bir çözüm önerisi gelir. Bu firma değişik bir firma. Ben yurtdışından bir ürün almıştım, ülkeye dönünce bisiklete uymadı ve fişiyle buradaki mağazaya iade ettim. Burada o ürün satılmamasına karşın biraz mırın kırın etseler de geri aldılar ve bana euro karşılığını ödediler. Hem de arada euro %30 falan değer kazanmasına rağmen. Trek mrek hiç bir firma yapmaz bunu.
 
@Mehmet Altuğ
Öncelikle çok geçmiş olsun, direkt olarak THH başvurusu yapsanız %100 haklı bulunurdunuz. Satıcının savunma süresi en fazla 20 gündür, sonrasında karar açıklanır. Normal şartlarda en fazla 3 ay sürüyor, bilir kişi görevlendirilmesi durumunda ise en fazla 4 ay diyebilirim. İstisna durumlarda da dosyanın karara bağlanması için limit var ama kesinlikle 1 yıl değil.

Yine de en mantıklısını yapmışsınız, hakkını ararken arada geçen zamanda bisikletsiz kalmanın değeri paha biçilemez. Ben de sahte karbon kadro olayları yüzünden koca 1 sene bisikletsiz kaldım. Hukuken hak talep edebilecek evraklara sahip olsam bu kadar uzun sürmeyecekti tabi. Geçmiş olsun tekrardan.

Hakkınızı, umduğunuzdan çok daha kısa bir sürede alabilirsiniz ancak bisikletsiz kalmak istemediğiniz için hak veriyorum size. Yoksa söke söke, çok kısa bir sürede alabilirsiniz hakkınızı.
Ne olaylar yaşayanlar oldu, hepsi aldı hakkını; (link)
 
Yeni bisikletim biraz gecikmeyle de olsa elime ulaştı. Gelir gelmez eski bisikletimden kalan bagajı monte ettim.

Fren papuçları çok rahatsız edecek şekilde ötüyordu. Ben de eski bisikletimde kullandığım AVID Single Digit SL fren bacaklarının papuçlarını yeni bisiklete taktım. Aslında fren bacaklarını tümden değiştirecektim, ancak bacakların kadro bağlantısını sağlayan civatalar AVID'de daha küçük çaptaymış. Elimde uygun çapta cıvata da yoktu, o yüzden kadroya takamadım bacakları. Bir süre böyle idare edeceğim.

tilt500.jpg
 
Hayırlı olsun, Tilt 500 güzel bisiklet. Lâkin Tilt 7 ile arasında bildiğiniz gibi bariz fark var. Aynı bisiklet ellerinde yoksa, bisiklet satıldığı dönemki dolsr kuru üzerinden fiyat farkı belirlenmeli Tilt 500 + hediye çeki gibi bir seçenek sunulmalıydı. Bu şekilde biraz mağduriyet yaşamışsınız. Ben olsam gıcıklığına uğraşırdım.
 
Geri