Mehmet Altuğ
surrender.to.music
- Kayıt
- 10 Ağustos 2008
- Mesaj
- 2.585
- Tepki
- 8.689
- Şehir
- Eskişehir
- Bisiklet
- Scott
Merhaba arkadaşlar,
Severek kullandığım BTWIN Tilt 7 katlanır bisikletimin kadrosu geçtiğimiz günlerde kırılmıştı. Ben de, Decathlon tarafından üretilip satılan ve firmanın kadroya "ömür boyu garanti" verdiği bisikletimi, garanti kapsamında onarım/değişim talebiyle Decathlon'a göndermiştim. Ancak bugün Decathlon'dan gelen bir aramayla, müşterilerine verdikleri taahhüdün arkasında durmayacakları, işi yokuşa sürecekleri ve çözümü büyük ihtimalle tüketici mahkemesinde aramam gerekeceği sonucuna vardım.
Öncelikle olayı başlangıcından itibaren özetleyeyim; forumda farklı bir konuda kadroda yaşanan kırılmayı dile getirmiştim:
24 Haziran 2019 tarihli mesajım:
Bugün, bisikletimin kadrosu arka tekerin olduğu bölgeden kırıldı:
Decathlon bu bisikleti ömür boyu kadro garantisi ile satıyordu. Müşteri hizmetleri ile telefonda görüştüm. Bisikleti internet mağazalarından satın aldığım için, İstanbul'daki depolarına göndermem gerektiğini söylediler.
Ancak bu modelin artık satışının olmadığını, bu yüzden değişim değil ücret iadesi yapabileceklerini de ilettiler. Ben de tüketici yasası gereğince bu konuda tüketicinin seçimlik hakkı olduğunu, ücret iadesi, muadil ürünle değişim veya onarım seçeneklerinden herhangi birini seçme hakkım olduğunu söyledim.
Bisikleti satın aldığımda fatura bedeli 1300 TL idi. Şu an ise göbekten vitesli, kayış sistemli bir katlanır bisiklet satın almak istesem cebimden bunun 2-3 misli para çıkması gerekecek. Bu yüzden ücret iadesi yerine muadil bir modelle değişim talep edeceğim. Sanırım bu konuda beni uğraştıracaklar; telefon konuşmasında edindiğim ilk intiba bu yönde. Umarım bana yine tüketici hakem heyeti / tüketici mahkemesi yolu gözükmez.
28 Haziran 2019 tarihli mesajım:
Nasıl olduğunu fark edemedim. Sabah işyerine geldim, katlayıp kenara koydum bisikleti. Akşam eve dönmek için bisikleti açarken farkettim kırılan noktayı. O haliyle binmedim tabii, bisikleti işyerinde bırakıp eve döndüm.
Muhtemelen sabah yoldayken kırıldı ancak ev-işyeri arasındaki güzergah asfalt dümdüz yol; yolun büyük bir bölümü de ayrılmış bisiklet yolu. Bisikletin üzerine ekstra bir yük de binmedi, bir yere çarpmadı vs. Açıkçası bu olaydan sonra benim de pek güvenim kalmadı markaya.
Bugün kargo ile bisikleti gönderdim Decathlon'a. Decathlon'un internet sitesinde, ömür boyu kadro garantisi ve garanti sürecinde yapılacaklar açıkça belirtilmiş. Nasıl bir çözüm üreteceklerini, taahhütlerine bağlı kalıp kalmayacaklarını göreceğiz...
Güncel Durum:
Tüketici Yasası'ndaki açık hükümlere ve Decathlon'un kendi sitesinde de yayınladığı garanti şartlarına aykırı olacak şekilde, bugün telefonda bana bisikletim için ücret iadesi yapılacağı söylenmiştir. Ben de ücret iadesini kesinlikle kabul etmeyeceğimi, asla böyle bir talebim olmadığını, bisikletimin kadrosunun değiştirilerek onarılmasını veya eşdeğer bir bisikletle değişimini talep ettiğimi, bunun yasanın bana tanıdığı bir hak olduğunu ve Decathlon'un da resmi internet sitesi üzerinden bu hakkı açıkça ilan ettiğini üzerine basa basa söyledim.
Aldığım klişe cevap: "İlgili departmana talebinizi ileteceğiz, tabii ki yasal haklarınızı aramakta özgürsünüz."
İşin bir başka can sıkıcı yönü de şu: Yine Decathlon'un kendi sitesinde yayınladığı garanti koşullarından, noktasına-virgülüne dokunmadan alıntılıyorum:
"Malın garanti süresi içinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Bu süre, mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır."
Kadronun kırıldığını Decathlon'a 24.06.2019 Pazartesi günü, müşteri hizmetleri bölümünü arayarak bildirdim. Telefon görüşmesinde bisikletimi Decathlon'un Eskişehir mağazasına teslim edebilir miyim diye sordum. Bana bisikleti kendilerine göndermem halinde sürecin daha hızlı işleyeceğini, mağazalardan merkeze yapılan gönderilerin takibinin zor olduğunu söylediler. Ben de işlerimin yoğunluğu sebebiyle en erken haftasonu kargo yapabileceğimi söyledim ve nitekim 28.06.2019 Cuma günü de bisikleti kargoladım.
Ben, bana düşen bildirim yükümlüğünü yerine getirmiş bulundum; tarih 24.06.2019. Bildirim yapmamın üzerinden 10 iş gününden fazla süre geçmesine rağmen, Decathlon bana onarım-değişim süreci boyunca kullanabileceğim bir bisiklet tahsis etmemek konusunda ısrarlı. Müşteri hizmetleri, kendi internet sitelerinde yazanlardan bihaber.
Telefonda diyorum ki "Sitenize süreç bildirim tarihinden itibaren başlar" diye yazmışsınız, karşımdaki kızcağız "Orada öyle yazabilir ama süreç bisikletin bize ulaşmasıyla başlar" diyor. "Madem öyle sitenizde niye öyle yazıyor?" diye soruyorum, "Oraya yanlış yazılmış" deniyor...
Anlayacağınız, olay gitgide bir komediye dönüşmekte; daha doğrusu trajikomik bir hal almakta. Gelişmeleri buradan sizlere duyuracağım arkadaşlar.
Severek kullandığım BTWIN Tilt 7 katlanır bisikletimin kadrosu geçtiğimiz günlerde kırılmıştı. Ben de, Decathlon tarafından üretilip satılan ve firmanın kadroya "ömür boyu garanti" verdiği bisikletimi, garanti kapsamında onarım/değişim talebiyle Decathlon'a göndermiştim. Ancak bugün Decathlon'dan gelen bir aramayla, müşterilerine verdikleri taahhüdün arkasında durmayacakları, işi yokuşa sürecekleri ve çözümü büyük ihtimalle tüketici mahkemesinde aramam gerekeceği sonucuna vardım.
Öncelikle olayı başlangıcından itibaren özetleyeyim; forumda farklı bir konuda kadroda yaşanan kırılmayı dile getirmiştim:
24 Haziran 2019 tarihli mesajım:
Bugün, bisikletimin kadrosu arka tekerin olduğu bölgeden kırıldı:

Decathlon bu bisikleti ömür boyu kadro garantisi ile satıyordu. Müşteri hizmetleri ile telefonda görüştüm. Bisikleti internet mağazalarından satın aldığım için, İstanbul'daki depolarına göndermem gerektiğini söylediler.
Ancak bu modelin artık satışının olmadığını, bu yüzden değişim değil ücret iadesi yapabileceklerini de ilettiler. Ben de tüketici yasası gereğince bu konuda tüketicinin seçimlik hakkı olduğunu, ücret iadesi, muadil ürünle değişim veya onarım seçeneklerinden herhangi birini seçme hakkım olduğunu söyledim.
Bisikleti satın aldığımda fatura bedeli 1300 TL idi. Şu an ise göbekten vitesli, kayış sistemli bir katlanır bisiklet satın almak istesem cebimden bunun 2-3 misli para çıkması gerekecek. Bu yüzden ücret iadesi yerine muadil bir modelle değişim talep edeceğim. Sanırım bu konuda beni uğraştıracaklar; telefon konuşmasında edindiğim ilk intiba bu yönde. Umarım bana yine tüketici hakem heyeti / tüketici mahkemesi yolu gözükmez.
28 Haziran 2019 tarihli mesajım:
Nasıl olduğunu fark edemedim. Sabah işyerine geldim, katlayıp kenara koydum bisikleti. Akşam eve dönmek için bisikleti açarken farkettim kırılan noktayı. O haliyle binmedim tabii, bisikleti işyerinde bırakıp eve döndüm.
Muhtemelen sabah yoldayken kırıldı ancak ev-işyeri arasındaki güzergah asfalt dümdüz yol; yolun büyük bir bölümü de ayrılmış bisiklet yolu. Bisikletin üzerine ekstra bir yük de binmedi, bir yere çarpmadı vs. Açıkçası bu olaydan sonra benim de pek güvenim kalmadı markaya.
Bugün kargo ile bisikleti gönderdim Decathlon'a. Decathlon'un internet sitesinde, ömür boyu kadro garantisi ve garanti sürecinde yapılacaklar açıkça belirtilmiş. Nasıl bir çözüm üreteceklerini, taahhütlerine bağlı kalıp kalmayacaklarını göreceğiz...

Güncel Durum:
Tüketici Yasası'ndaki açık hükümlere ve Decathlon'un kendi sitesinde de yayınladığı garanti şartlarına aykırı olacak şekilde, bugün telefonda bana bisikletim için ücret iadesi yapılacağı söylenmiştir. Ben de ücret iadesini kesinlikle kabul etmeyeceğimi, asla böyle bir talebim olmadığını, bisikletimin kadrosunun değiştirilerek onarılmasını veya eşdeğer bir bisikletle değişimini talep ettiğimi, bunun yasanın bana tanıdığı bir hak olduğunu ve Decathlon'un da resmi internet sitesi üzerinden bu hakkı açıkça ilan ettiğini üzerine basa basa söyledim.
Aldığım klişe cevap: "İlgili departmana talebinizi ileteceğiz, tabii ki yasal haklarınızı aramakta özgürsünüz."
İşin bir başka can sıkıcı yönü de şu: Yine Decathlon'un kendi sitesinde yayınladığı garanti koşullarından, noktasına-virgülüne dokunmadan alıntılıyorum:
"Malın garanti süresi içinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Bu süre, mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır."
Kadronun kırıldığını Decathlon'a 24.06.2019 Pazartesi günü, müşteri hizmetleri bölümünü arayarak bildirdim. Telefon görüşmesinde bisikletimi Decathlon'un Eskişehir mağazasına teslim edebilir miyim diye sordum. Bana bisikleti kendilerine göndermem halinde sürecin daha hızlı işleyeceğini, mağazalardan merkeze yapılan gönderilerin takibinin zor olduğunu söylediler. Ben de işlerimin yoğunluğu sebebiyle en erken haftasonu kargo yapabileceğimi söyledim ve nitekim 28.06.2019 Cuma günü de bisikleti kargoladım.
Ben, bana düşen bildirim yükümlüğünü yerine getirmiş bulundum; tarih 24.06.2019. Bildirim yapmamın üzerinden 10 iş gününden fazla süre geçmesine rağmen, Decathlon bana onarım-değişim süreci boyunca kullanabileceğim bir bisiklet tahsis etmemek konusunda ısrarlı. Müşteri hizmetleri, kendi internet sitelerinde yazanlardan bihaber.
Telefonda diyorum ki "Sitenize süreç bildirim tarihinden itibaren başlar" diye yazmışsınız, karşımdaki kızcağız "Orada öyle yazabilir ama süreç bisikletin bize ulaşmasıyla başlar" diyor. "Madem öyle sitenizde niye öyle yazıyor?" diye soruyorum, "Oraya yanlış yazılmış" deniyor...
Anlayacağınız, olay gitgide bir komediye dönüşmekte; daha doğrusu trajikomik bir hal almakta. Gelişmeleri buradan sizlere duyuracağım arkadaşlar.