Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kırılmış bisikletler

(link)(link)

(link)(link)

(link)(link)

(link)(link)

MARIN
(link)(link)

FISCHER
(link)(link)
 
Scudo
(link)(link)



bu ne ya bu kadar kolay mı kırılıyo :eek: :eek:
 
Resimdeki bir sincap.Bu sincap yüzünden mi kırıldığı konusunda bir bilgim yok açıkcası.

(link)
 
eski kogo-miyata kataloğunu incelerken, ilk karbon kadroları hafifliğinden daha çok sağlamlığını öne çıkararak lanse etmişler.

resimlerde karbon kadrolarda yaşananlar daha çok kabul edilebilir sağlamlıklarda (bahsedilen ekstrem durumlardaki kırılmalar dışında) en hafif kadroyu çıkarma çabasından oluyor sanırım.

sonuç olarak 700gr kadro yerine 1200gr lık karbon kadro sanıryorum epeeey sağlam bir kadro olur...

not: ben en çok ölen sincaba acıdım.
 
Orada çelik kadroda var ama fotoğraflardaki kırık kadroların büyük çoğunluğundaki hasar kazalar sonucu oluşmuş.
 
@Bülent ÖZER

Alimunyum kadro bence en iyisi biraz ağırlık yapar ama yolda bırakmaz.
 
İşte bu bisikletlerde malzeme hafifletme kadro gibi bu görüntüler ortaya çıkıyor malzemenin et kalınlığı ne kadar kalınsa o kadar kırılma riski azalır bunlar hafifleteyim diye malzemenin et kalınlığını düşürünce bu türlü kırılmalar meydana gelmesi normal olarak görüyorum gerçekten tartışılıcak bir konu açılmış herkeze kazasız kırılmasız pedallamalar dileği ile....
 
carbon hafiflik adına mükemmel ama sonuç ortada. ciddi kazalarda bunlar olabiliyor. aliminyum kadro kullanıyorum iyi ki param scott scale 30 a yetmemiş :))))))
 
@sonEr´´

Time Trial modellerine Carbon Kullanılması Bisikletin Aero Dinamik Yapısına Carbon Maddesinin Daha uyumlu olmasıdır.Kırılma Riskini Hesaba Katacak olursak TT Makinelerinde Cok daha dolgun ve dik Basınca daha dayanıklı bir tasarımın oldugunu Goruntu itibari ile anlayabiliriz.Benim Kastım TT Bike dan yana değildi bendede TT var ve Carbon ama Road Bisikletinde Kimi Markalar Dışında Carbonu Tercih etmiyorum. Time Trial Her An Heryerde Kullanılabilecek Bir Bisiklet değildir ama Road Kullanılabilir Benim asıl korkumda bu...
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
cannondale supersıx ler en çok kırılan bisikletler bende o modeli kullandığımdan bayağı dikkatimi çekti
 
Resimlerde kırılmış birçokİtalyan yapımı üst düzey kadro mevcut hatta fazlalıkta gibi.


fakat bunlar sağlam olmadıklarının göstergesi olamaz. 1000 bisikletten bir tanesi iki tanesi kırılsa garanti kapsamında değişimi yapılır geri kalan 998 bisikletin sahibi de bu değişimleri bildikleri için gönül rahatlığı ile bisiklete binerler:) Ömür boyu garantinin 1. amacı budur....
 
@Ozzgurr

Aciklama bana da cok inandirici gelmedi. Mamafih, sozkonusu "busted carbon" basligi altinda yapilan bir yorumda masa ve alt boru arasindaki mesafenin fazla yakin oldugu ve masanin gereginden fazla esnek oldugu durumlarda sert ve ani frenlemenin, masa ve alt borunun ust uste binmesine yol acarak ikinci bir frenleme etkisi yapabilecegi bunun da beklenmedik sonuclara sebep olabilecegi iddia edilmis. Tartisilabilir belki.
 
Bu arada konuya baktım ama göremedim yazıldıysada affola, fotoların çoğu
(link)
adlı blogdan. Blog sahibi hergün yeni bir foto ekliyor (tabi gönderen olursa). Fotoların altındada yorumlar, kaza sebepleri falan var baya eğlenceli bir site. Bir de çarşambaları "no carbon wednesday" :)
 
Back