Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kısa gidon - uzun gidon farklılığı?

Sefa

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2013
Mesaj
978
Tepki
657
Bisiklet
Focus
Carraro Sportive 225 kullanıyorum ve bisiklete taktığım barendli elcikle beraber gidonumun uzunluğu 63-64 cm civarında. Yetersiz alt yapı nedeniyle kimi zaman sürüşlerimi trafiğin içerisinde yapmak durumundayım ki trafik içerisindeyken dip dibe yanaşan araçların arasına girdiğimde (ışıklarda vs) bu gidon uzunluğu ciddi bir sıkıntı oluşturuyor. Bu nedenle daha kısa bir gidona yönelmeyi düşünüyorum.

Ancak aklımda da bir takım kuşkular oluştu. Ne bileyim, kısa gidona geçtikten sonra kontrol sorunu/güçlüğü yaşar mıyım? Rampa tırmanışlarında kısa gidonun negatif bir etkisi olur mu? vs vs...

Kısacası uzun gidon ile kısa gidonun ne gibi farklılıkları vardır, birbirlerine göre üstün/zayıf oldukları noktalar nelerdir, hangi koşullar altında hangisini kullanmak avantaj sağlar gibi konularda deneyimlerinizi ve bilgilerinizi benimle paylaşabilir misiniz?
 
Scudo
selam
sırf bu sebepten dolayı barendleri çıkardım .sağdan soldan kesmek de bir çözüm tabi ki şehir içindeki kullanımlarda aralardan geçişlerde büyük sıkıntı doğurabiliyor uzun seyahatllerde konfora katkısı olabilir ama şehir içinde benim işimi zorlaştırdı
 
Açıkçası ilk etapta bunu da düşünmüştüm ama gidonu kısaltmak gibi bir imkanım pek bulunmuyor. Çünkü gidonum dümdüz bir hatta sahip değil, fazlasıyla açılı bir şekle sahip. Bu yüzden kısaltma işlemi sonrasında fren ve vites kollarını alakasız bir yerlere sabitleyip erişim sıkıntısı yaşayabilirim.

Bu risk yüzünden, gidonu kırpmak yerine daha kısa yeni bir tane ile değiştirmek benim için daha uygun bir hamle olur.
 
Arkadaşlar,
Bende bu işin peşindeyim ama düz gidon alırken hangi ölçü ile isteyeceğiz henüz bulamadım. Gidonların kalınlıkları standartmıdır yoksa değişiklik gösteriyor mu? Herhangibir bisikletçiye gidip bana düz gidon ver desem bu bizim bisiklete uyar mı? Carraro nun sitesinde gidonla ilgili ölçüde bulamadım.
 
sefa ,selamlar,
şimdi benim gidon 53 cm uzunluğunda 215 km de bende bel ağrısı olmadı ve bilek ağrısıda tabi daha uzununu denemedim ,önemli olan benim için uzun etaplarda gidonon hangi uzunlukta olduğu 53 cm bana zarar vermedi ve hatta inişlerde büyük zevk verdi,nerede kartepe inişi 16 km boyunca ,
eğer gidon kısa olsa idi 43 cm olsa idi galba bi korku alırdı içimi,
şimdi, genelde trafiğe hiç girmiyorum ,sabah erken kaçıyorum ,dönüşte ise trafiğin az olduğu yerlere ,yöneliyorum ,ama ışıklarda kesinlikle araçlar arasına girmiyorum, sağda durmaca yapıyorum,ne olur ne olmaz ,,arada sandviç olabilir insan,,

http://www.bicycling.com/sites/default/files/images/cancellara_vanmarke-carrefour-de-larbre_paris-roubaix_2013.jpg

fabian cancellara,paris -rube etabı tek rampa yok ama 254 km boyunca arnavut kaldırım yol, ve toprak yol ve asfalt karışımı etap ,evet ön gidona bakar iseniz göz kararı çok fazla uzun değil çok fazlada kısa değil ,önemli olan uzun etaplarda doğru gidonun uzunluğu,,
 
Geniş gidon herzaman daha iyi, kontrol açısından ve viraj güvenliği açısından. Gidon eni uzadıkça bisikletin çevikliği kaybolur, fakat kontrolü kolaylaşır. Trafikte kısa gidon bir elzem evet, ama bana sorarsanız gidonunuzun eni bir şehir bisiketi için ideal boyuttadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sefa
Kudret Abi ve Haşim Bey, yanıt ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. :)

@Kudret abi; açıkçası trafiğin içerisine girme meraklısı değilim ama Bostancı iskelenin orayı düşün. Yolun sağ tarafında taksiler sıra sıra park ediyor, taksi durağının 10m. ötesi ise otobüs durağı. Bu yüzden de yolun sağına yapışarak gitmek gibi imkan pek olmuyor. Hele bir de kırmızı ışık yanmışsa, bir anda iki aracın arasında buluyor insan kendini ve bu tür durumlarda da benim gidon ciddi bir sıkıntı yaratıyor "şunun aynasına çarpmayayım, bunun kaportasını çizmeyeyim" diye uğraşırken. İstanbul'da bu tür durumlarla sık sık karşılaşıyoruz ve bunun çaresi de yok (aslında var ama başka bir konu bu). Geriye tek alternatif bisikletin enine genişliğini düşürmek kalıyor maalesef.
 
@Sefa.

o noktayı biliyorum oraya girmeden kaldırıma çıkarak devam etmecede o da olmaz tabi, geldik gene dayandık nereye çevre ve şehirçilik bakanlığına bunların hiç biri iş yapma derdinde değil ne bakanlık ne de büyük şehir belediyesi ne bisikletliler derneği bizim başımıza adam gibi adam lazım ,istanbul büyük şehrin planmacılarının bisiklet yolları hakkında tek bi görüşü ve fikri ,vizyonu ,ve de bilgisi olduğunu zannetmiyorum ,olsa idi bize gelipte garip garip soru sormaz idiler, koşu yolu ile bisiklet yolunu aynı yere yapma zihniyetinden bi cacık olmaz , şile yolunu hatırla ve dudullu yolunu ve göçbeyliyi, gördünmü bisiklet yolu ,hayır görmedik değilmi ,büyük şehire gidelim ve karayollarına gidelim ,biz diyelim o şile yollarında antreman yapıyoruz diyelim bize yol lazım diyelim bakalım ne diyecekler ne diyeceklerini ben çok iyi biliyorum gitmeyin kardeşim oraya diyecekler 3-5 kişi için bisiklet yolu yapmayız diyecekler ,tabi neden masrafa girsinlerki,şimdi bostancı kaynarca ve sabiha arasında her hafta sonları millet orada yol bisikletleri ile antreman yapıyor büyük şehir ve çevre ve şehirçilik bakanlığı ne yapıyor haberi bile yoktur, bu iki kurumun orada bi antremana 50 kişinin katıldığından haberi varmı ,, çünki başka işleri var, kafalarını kaldırıpta bakmazlar ayrıca topbaş ne demişti ta 2004 de söz vermiş idi istanbula en kısa zamanda bisiklet yolları yapacağız hani nerede sen gördünmü sefa,, bu iş parti işi değil bu iş devlet politikası yani devletin politikası olacak aynı hollanda devleti gibi ve danimarka devleti gibi ,bu gün hollanda başbakanı bizim cumhurbaşkanını bisiklet ile karşılamaya gidiyorsa o memleketin başkentinde 1 milyon insan bisiklet kullanıyor demektir bu kafalar ile bi yere varılamayacağını ben artık çoktan anladım ,,
 
Kudret abi dedim zaten "çözümü var ama başka bir mevzu" diye. "Sen bisiklet yolu gördün mü?" diye sormuşsun, eğer mangalcıların, koşu yapanların, puseti ile bebeğini gezdirenlerin, köpeğini dolaştıranların cirit attığı hatta birilerinin araba park ettiği o kahverengi zeminli yerler bisiklet yolu ise evet! Numunelik bir şeyler gördüm ama bu saydıklarım yüzünden orada bisiklet ya da bisikletli göremedim pek. Hayır bir şey yapılıyor da tamamen göstermelik, "verdiğimiz söz tuttuk, gerisi bizi ilgilendirmez" mantığı ile yapılan işten ne hayır gelir ki? Devlet, çeşitli kurumlar/kuruluşlar bu olaya el atmayınca bisiklet tutkunları da ister istemez kendi bireysel çarelerini üretmeye çalışıyor, benim gidon olayında olduğu gibi. Her neyse, bu konuda sen oldukça dolusun (keza ben ve diğer bisiklet severlerde öyle), bu konuya bir girersek ulaştığımız noktadan kimse bizi çıkaramaz. O yüzden kendimiz çalıp kendimiz söylemektense burada kapatalım bu mevzuyu. :)
 
1-2 güne ben gidonu sağlı sollu 5'er cm. Kestirmeyi düşünüyorum. Ankara trafiğinde şehir bisikleti kullanıyorum. Gidonumun genişliğini sormayın bilmiyorum ölçmedim. Yorumu olan rica ederim yazsın yada sonsuza kadar sussun. :)
 
Kısa gidon bence çok daha avantajlı şehir içinde .aralara girerken ve aerodinamik açıdan farklılıklar var.uzun gidon ise dağda bayırda avantajlı
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
İki kez gidondan kısaltma işlemi yapan biri olarak 1 cm bile çok etki eder diyorum.Tur bisikleti şehir içi kullanım için için uygun ölçü 58 cm dir.56 cm olsa bile fark eder.55 cm agresif sürüş ve manevra için iyi gibi gözüksede konfor ve omuz açısından sorun çıkartır.Birde ön profilden kötü görünüm ortaya çıkıyor.3cm fark deyip geçmeyin.Uzun tur yaptığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız
 
Peki bu dahonların falan gidon uzunluğu kaç cmdir acaba? Onlardan biraz daha uuzun olmalı asgari olarak tahminim.
 
Yarış koşan birisi değilseniz fazla tekniğe ihtiyacınız yoktur o zaman. 580 MM lik bir gidon fazlasıyla işinizi görür. Ama teknik inişler vs. bir mtb ciyseniz en azından 660 mm olmalı gidon.
 
Konu hort!
Arkadaşlar merhaba, L boyutundaki bisikletimin flatbar gidonunu kullanırken elciklerden değilde gidon boğazına yakın bir konumdan tuttuğumda çok daha konforlu hissediyorum, duruşum daha dikleşiyor. Boyum 183, omuzlarım ortalamanın üstünde sayılacak genişlikte (omuz eklemlerimin üstünden ölçtüğümde 43cm). Gidonu demir testeresi ile kısaltmayı düşünüyorum. Pişman olur muyum?
 
Bence pişman olursunuz geniş gidon daha iyi manevra kabiliyeti sağlar. Yeri geldiğinde geniş tutmanız gerekebilir. Onun yerine gidon bandı sarabilirsiniz oraya görüntü belki hoş olmaz ama uzun sürüşte elleriniz acımaz.
 
@ordi bunu anlamanın çok basit bir yolu var. Elcikleri, frenleri ve vites kollarını içeriden tuttuğunuzda rahat ettiğiniz şekilde ayarlayıp kullanın. Sonra tekrar normal hale getirince ne istediğinizi anlayacaksınız.

Ben engelsiz bir yerde sürüyorsam ellerimi fren kollarının üstüne atarak sürüyorum. Fren yapmak istediğimde avuç içlerimle ve baş parmağımla elciği kavrayıp kalan dört parmağımla kolu çekiyorum. Shimano vites kolları çift taraflı çalıştığı için vites büyütmek için serçe parmağım yeterli oluyor. Sert fren ve vites küçültmek için normal tutuş pozisyonuna dönmek şart tabi. Zaten içeriden tutuyorsam fren ya da vites küçültmeye niyetim yoktur orası ayrı.

Tam hakimiyet gerektiğinde ise normal tutuş pozisyonunda 785'lik gidonun avantajının keyfini çıkarıyorum.

Bahsettiğim kavrama biçimi DSC_2632.JPG
 
Gidonu kesmeyin. Kısa gidona geçin hatta benim tavsiyem kelebek gidona geçin. Konfor ve hız için farklı tutuş açıları mevcut oluyor.
 
@ordi bunu anlamanın çok basit bir yolu var. Elcikleri, frenleri ve vites kollarını içeriden tuttuğunuzda rahat ettiğiniz şekilde ayarlayıp kullanın. Sonra tekrar normal hale getirince ne istediğinizi anlayacaksınız.

Ben engelsiz bir yerde sürüyorsam ellerimi fren kollarının üstüne atarak sürüyorum. Fren yapmak istediğimde avuç içlerimle ve baş parmağımla elciği kavrayıp kalan dört parmağımla kolu çekiyorum. Shimano vites kolları çift taraflı çalıştığı için vites büyütmek için serçe parmağım yeterli oluyor. Sert fren ve vites küçültmek için normal tutuş pozisyonuna dönmek şart tabi. Zaten içeriden tutuyorsam fren ya da vites küçültmeye niyetim yoktur orası ayrı.

Tam hakimiyet gerektiğinde ise normal tutuş pozisyonunda 785'lik gidonun avantajının keyfini çıkarıyorum.

Bahsettiğim kavrama biçimi 242763 dosyayı görüntüle
Aklın yolu birmiş. Yaptıklarımı anlattınız sanki.
Bu arada sayın @ordi, @Mustafa Zeybek arkadaşımıza kulak verin derim. Dümeni kısalttığınıza pişman olursanız tekrar uzamıyor.😅
 
Geri