Scudo Sports

Koga Miyata Gents-Touring Restorasyonu

velespit7

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2019
Mesaj
56
Tepki
133
Şehir
antalya
İsim
ozan telli
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Öncelikle herkese merhaba. Yaklaşık bir yıldır klasik bisikletlere merak saldım. Özellikle pandemi sürecinde evde kendime bir hobi edinmem gerektiği düşüncesindeydim. Bu nedenle kimilerinin klasik, vintage; kimilerinin ise hurda gözüyle baktığı bisikletler alıp evde boş zamanlarımda üzerinde çalışmaya başladım. Gerçekten çok keyifli bir hobi oldu benim için. Yakın zamanda malum sitelerin birinde, koga miyata gents - touring bir bisiklet denk geldi ve görür görmez dayanamayıp aldım. Araştırmalarım sonucunda bisikletin; 1980 yılı üretimi olduğunu öğrendim (koga miyata 1980 katalog fotoğrafını da buraya ekleyeceğim.) El yapımı güzel bir kadro. Üzerinde shimano arabesque 600 set mevcut. (frenler shimano 500) jant çemberleri mavic. Jant göbekleri shimano 7100 serisi (tam olarak emin değilim yanlışım varsa düzelten olursa sevinirim. Kyokuto pro vic II pedallar. Bisikletin toplam ağırlığı 10,50 kg. Üretildiği döneme göre gayet makul bir ağırlık olduğunu düşünüyorum. şimdi gelelim yapılacaklar listemize. öncelikle bütün parçalar sökülüp temizlenecek, yağlanacak ve ardından polisaj yapılacak. jant telleri yenilecek. vites ve fren telleri değişecek. fren kolları oriinalleriyle değişecek. bisikletin tarzına uygun bir sele alınacak. iç ve dış lastikler değişecek. boya konusunda kararsızım. bazı çizikler mevcut ama genel olarak boyası güzel. Bisikletçim boyattığım taktirde fiyatının düşeceğini söyledi. Genel anlamda fikirlerinizi ve görüşlerinizi bekliyorum. İyi forumlar.
20210331_202224.jpg20210331_201953.jpg20210331_201708.jpg20210331_201232.jpg20210331_201316.jpg20210331_201327.jpg20210331_201249.jpg20210331_201441.jpg20210331_201240.jpg20210331_201359.jpg20210331_201532.jpg20210331_201207.jpg20210331_224515.jpg20210331_201814.jpg
IMG-20210327-WA0038.jpgIMG-20210327-WA0032.jpg
 

Dosyalar

  • Screenshot_20210414-113731_Chrome.jpg
    Screenshot_20210414-113731_Chrome.jpg
    87,1 KB · Okunma: 48
Son düzenleme:
Scudo
Şahsen bayıldım, güzel toplarsanız ki zaten parçası üstünde ağırlıkla el maharetine bakıyor gibi, şaheser olur. 40 yıla çok iyi dayanmış. O handmade yazısı varyaa.. 🥰 @Murat Cömez üstadın fikirlerini bekler gözlerim..
 
Bu bisiklet ile ilgili geçen mesajınızda tamamen duygusal nedenlerle single speed e çevirmeyi düşündüğünüzü yazmıştınız. Bisikleti orjinaline sadık kalarak toplamaya karar vermenize çok sevindim. Eğer bisikleti boyatmaya karar verirseniz sizi en çok uğraştıracak kısmın boya olacağını söyleyebilirim. Bir oto boyacısına gidip içeride boyanmayı bekleyen bir araba ile aynı renk boyatayım derseniz işiniz kolay ama bisikleti kendi rengine boyatmak istediğinizde boyacılar kırk dereden su getiriyor.
 
Son düzenleme:
Kova şirketi hâlâ faaliyetine devam eden bir şirket, bir e-mail ile bisikletinizin renk kodunu öğrenip bir oto boyacısında bu kod ile bisikletinizin orjinal renginde boya yaptırıp bununla bisikletinizi boyayabilirsiniz böyle yaparsanız değeri düşmez aksine artar (bence)
 
Şahsen bayıldım, güzel toplarsanız ki zaten parçası üstünde ağırlıkla el maharetine bakıyor gibi, şaheser olur. 40 yıla çok iyi dayanmış. O handmade yazısı varyaa.. 🥰 @Murat Cömez üstadın fikirlerini bekler gözlerim..
Beğenmenize sevindim. Elimden gelini yapacağım. bakalım ortaya nasıl bir şey çıkacak bende merak ediyorum açıkçası. :harika:
Bu bisiklet ile ilgili geçen mesajınızda tamamen duygusal nedenlerle single speed e çevirmeyi düşündüğünüzü yazmıştınız. Bisikleti orjinaline sadık kalarak toplamaya karar vermenize çok sevindim. Eğer bisikleti boyatmaya karar verirseniz sizi en çok uğraştıracak kısmın boya olacağını söyleyebilirim. Bir oto boyacısına gidip içeride boyanmayı bekleyen bir araba ile aynı renk boyatayım derseniz işiniz kolay ama bisikleti kendi rengine boyatmak istediğinizde boyacılar kırk dereden su getiriyor.
merhaba Uğur Bey, fikrimi değiştirdim bunda sizlerin de etkisi oldu, tekrardan teşekkür ederim. imkanlar doğrultusunda orijinal haliyle tekrar toplayacağım. boya işine gelince oto boyacısı değil de fırın boya yapan dükkanlar var. daha önce boyattığım kadrolar oldu. (kumlama sonrası statik boya) güzel sonuçlar almıştım ancak bu kadroda üzerindeki boya işçiliği muazzam o nedenle hala kararsızım. boyacıya danışıp öyle karar alacağım. yardımlarınız için teşekkürler. :harika:
Kova şirketi hâlâ faaliyetine devam eden bir şirket, bir e-mail ile bisikletinizin renk kodunu öğrenip bir oto boyacısında bu kod ile bisikletinizin orjinal renginde boya yaptırıp bununla bisikletinizi boyayabilirsiniz böyle yaparsanız değeri düşmez aksine artar (bence)
Boya konusunda kesin karar verirsem bu dediğinizi yapacağım. teşekkürler. :harika: Bu arada temizliğe başladım. Bir kaç tane öncesi & sonrası fotoğrafı atıyorum. Sanırım 40 yıllık kir ve pas var üzerinde. 20210405_193906.jpg20210411_184904.jpg20210411_184911.jpg20210405_193853.jpg20210418_154405.jpg20210418_154340.jpg
 
Son düzenleme:
Güzel bir proje başlamış yine. Şimdiden kolaylıklar diliyorum . Before&After fotoğraflarını gördükçe içim ferahlıyor. Bende gazı aldım bir restorasyon projesi için güzel bir retro bisiklet arayışına başlıyorum.
 
@Safa Kaplann Teşekkür ederim. iş yoğunluğundan dolayı restorasyon biraz yavaş ilerliyor ama eylüle kadar biter umarım. umarım aradığınız bisikleti bir an evvel bulursunuz. çok keyifli gerçekten. 🤙
 
Merhabalar uzun süre tamamen orjinal bir miyata touring kullanan birisi olarak çok güzel bir iş yapmışsın diyebilirim. Katalog fotoğrafındakinin aynısıydı benim bisiklet çamurluğa kadar vardı fakat paraya ihtiyacım olduğu için çok komik rakama sattım aylarca kimse almadı. Ve düştükçe düşmek zorunda kaldım. Kimse bilmiyor bunların kıymetini.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20210916-064112_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20210916-064112_WhatsApp.jpg
    106,8 KB · Okunma: 69
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
Merhabalar uzun süre tamamen orjinal bir miyata touring kullanan birisi olarak çok güzel bir iş yapmışsın diyebilirim. Katalog fotoğrafındakinin aynısıydı benim bisiklet çamurluğa kadar vardı fakat paraya ihtiyacım olduğu için çok komik rakama sattım aylarca kimse almadı. Ve düştükçe düşmek zorunda kaldım. Kimse bilmiyor bunların kıymetini.
Merhaba ülkemizde bu tarz klasiklerin değerini bilen çok az kişi var maalesef. umarım kıymetini bilen biri almıştır. iş yoğunluğundan dolayı restorasyona ara vermek zorunda kaldım. umarım en kısa zamanda bitirir ve koga miyata ile tekrar yollara dönerim.
 
Geri