arkadaşlar xc 250 bisikletimin gidonundan çıt çıt diye ses geliyor bu daha çok herhangi bir çukur a falan girdiğimde oluyor gidondan geldiğine eminim gidonu alyan ile tamamen sıktım ama sorun çözülmedi o sesi duymak rahatsız edici olmaya başladı bu konuda ne yapabilirim ?
Gidon sökülür rulmanlar kontrol edilir.(rulman dağıtmadı'ysa) Yag eksikliği varsa gres yağı ile sadece rulman ve rulman yatagı yağlanır. yeniden montaj sonrası'nda huzur içinde pedallanır.
Evet maşa ve gidon birdirinden ayrılır. Maşa ve boğadaki rulmanlar kontrol edilir. Bu öneriyi yapmadım varsayın. Söküp kendinize iş çıkarmayın yeni almıştınız sanırım ilk bakımda onu da söylerseniz arada çıkarırlar. ( genelde uzun kullanımlar sonucu oluşur o gibi sorunlar ).
anladım haklısınız bende zaten söküp de daha çok sorun cıkarmak istemiyorum dediğiniz gibi ilk servis bakımında tüm sıkıntılarımı aktaracagım hallederler inş. teşekkür ederim ilginiz için
gidonu sağa sola çevirirken çıt sesi degilde hafif bir sürtme sesi geliyor bu dediklerinizi uygulayacagım o sürtme sesini keser sanırım ama asıl sorun olan o çıt sesini artık serviste soracagım ilk bakımda .
Ben gidonu yükseltme maksadı ile söktüm, bi numara yok orada. Bir tane alyan anahtara bakar işin.Varsa anahtarın sök bak.Bende de var ses, boş verdim.Bir şey olduğu da yok zaten. Sende boş ver, bas git.Servisle falan üzme kendini.
Kadronun üst borusu altında, ön arka vites ve arka fren teli var.Ortadaki arka fren telinin dış koruma kablosunun ucunda metal bir yüzük var. Bu yüzük ile telin dış kılıfı içindeki çelik tellerin uçları birbirine sürtüyor.Şu:
http://oi46.tinypic.com/bc2kp.jpg
Bu uçları kapatacak şekilde bir parça elektrik bandı sesi kesiyor.
xc 750 maşası ile sorun yaşıyanlar; maşası kitlenenler, kitlendikten sonra açılmıyanlar, yağ kaçıranlar ve benzeri şekilde sorun yaşayanlar servislerine veya direk olarak sirkeciye gidip maşalarına bakılıp kesin sorun olduğu tespit edilirse maşalarını yeni maşa ile değiştiriliyor.
Arkadaşlar bisiklet bugün elime geçti. 20 kilometre falan sürdüm. İlk dikkatimi çeken 8. vitesteyken tuhaf bir ses gelmesi. tık tık tık gibi Sanki hafiften bir yere takılıyormuş gibi.... Ayrıca amartisör kilidi kapalıyken yani amörtisör aktif değilken sanki bir boşluk varmış gibi ses çıkıyor. Acaba buna benzer sorunla karşılaşanınız var mı? Şimdilik sorularım bunlar...
vitesten geşen ses tam ayarlı olmadığı için geliyor. yani 8. vitesteyken attırıcının konu mu 7,5 denk geliyor o yüzden tık tık yapıyor. aynı sorun bende de oldu arttırıcının üstünden veya vites kolunda ki düğmelerden ince ayar yaparsan düzelir.