Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kron CCR 1000 - Gravel

arikanfati

Üye
Kayıt
13 Haziran 2015
Mesaj
69
Tepki
89
Yaş
35
Şehir
Giresun
İsim
fatih arıkan
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Cyclocross
Gençler sonunda buldum aldım.
52 kadro kırmızı-siyah Kron CCR 100 Gravel.

Malum artık piyasada yok ama Kayseri'de Hobby Mood 'da varmış. Aradım yardımcı oldu kargo ile gönderdi. Kayseriye gidince uğrayacağım, sağolsunlar çok yardımcı oldular.

Dün topladım bisikleti bugün ilk kez bindim. Yorumlar atacam yalnız iki önemli husus var
1) uzun yıllar MTB kullandım. yola hiç binmedim
2) 5 yıldır bisiklet kullanmadım. bugün tekrar binişimin ilk günü.

Yorumları bu ikisi ışığında değerlendirin.

1) yol bisikleti ilginç bi deneyim. bozuk kaldırımı, taşı, çukuru hemen hissettiriyor. bu yüzden yorucu geldi bana. bisikletten mi alışkın olmadığım için mi bilemiyorum. bozuk kaldırımda atlayayım toprak tarafa geçeyim diğer tarafa, yada yol bitti zıplatayım merdivenden devam edeyim gibi biiey yok bununla.
2) bisikleti tartmadım ama sanırım 12 kg civarında. nerdeyse 29" mtb ile denk. bu bana biraz ağır geldi. özellikle oturuş pozisyonu yüzünden de tabi tümsekleri şöyle bir zıplayıp geçmek çok mümkün değil.
3) ruble "(link)" bu. karıştırmıyorsam 14/34. yokuşlarda yetmiyor. yine benden mi kaynaklanıyor yoksa gerçekten yetersiz mi bilemedim. gerçi çıktığım yokuş %15 falandı. ev tepenin üzerinde de :)
4) boyum 169. 52 kadro uygun. ama ben o kadar esnek bi adam değilim. alışık da değiim tabi eğilerek sürmeye. o yüzden 50 olsa tadından yenmezdi. henüz fit yapmadım gerçi. seleyi de gidonu da az oynatmam gerek.
5) yolda akıyor. gayet içi. manzarayı izlerken ya da telefonla oynarken bir anda 30-35 görüyorum. hissetirmiyor. bilen bilir MTB ile zor bunlar bize.
6) diskler başlangıç seviyesi olsa da güven veriyor. sorun yok.
7) kadro geometri de sürüş hissi de oldukça iyi. hiç alışık olmamama rağmen ağrı sızı yapmadı, yormadı.

1 hafta kadar kullanacam. deneyecem tekrar tekrar kendimi. hem komdisyon hem de alışma işi biraz merak konusu bana şu an.
alışabilirsem uzun yıllar kullanırım. oldukça sağlam güven veriyor.
alışamazsam aranızdan birine kısmet olur, burdan ilana koyarım zaten.

Sorularınız varsa yazın

Uğurlar ola.
IMG_20220413_175128_781.jpg
IMG_20220413_175137_710.jpgIMG_20220413_175140_245.jpgIMG_20220413_175143_634.jpgIMG_20220413_175146_397.jpg
 
Son düzenleme:
Scudo
Allah kaza bela vermesin,rengi çok güzelmiş,kısa zaman içerisinde uyum gösterirsiniz makinaya.Bir kaç ayardan sonra sürüşü güzelleşir.
 
hayırlı olsun fakat fren kabloları gidon bandının altında olmalıydı.

doğrudur. bilemedim.
toplarken bisikletçiye gittim takımım olmadığı için gidon bandını da o sardı. o da bilmiyormuş burdan öğrenmiş oldum
Allah kaza bela vermesin,rengi çok güzelmiş,kısa zaman içerisinde uyum gösterirsiniz makinaya.Bir kaç ayardan sonra sürüşü güzelleşir.
eyvallah dostum.
karadeniz e taşındık madem sahil yolu bizi bekler artık :D
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Beyler bir konuda destek gerek
ruble bana yetmiyor sanırım. ama araştırdığım kadarıyla yol için 14-34 gayet iti bir dişli. buna rağmen sorun yaşıyor olmam benim güçsüzlüğümde midir ?
kondisyon tuttukça rahatlar mıyım yoksa bu dişliler hep mi böyle tırmanışlarda.
fıtı fıtı çıkmak diye bi şey yok mu bunlarda? sert mi böyle ?
Bisiklet ile ilgili dipnot :
Alır almaz seleyi değiştirin. Ben bu kadar sert bir seleye daha binmedim.
 
Son düzenleme:
Beyler bir konuda destek gerek
ruble bana yetmiyor sanırım. ama araştırdığım kadarıyla yol için 14-34 gayet iti bir dişli. buna rağmen sorun yaşıyor olmam benim güçsüzlüğümde midir ?
kondisyon tuttukça rahatlar mıyım yoksa bu dişliler hep mi böyle tırmanışlarda.
fıtı fıtı çıkmak diye bi şey yok mu bunlarda? sert mi böyle ?
Bisiklet ile ilgili dipnot :
Alır almaz seleyi değiştirin. Ben bu kadar sert bir seleye daha binmedim.

Ruble oranı bu bisiklet için ideal,dağ bisikleti gibi düşünmeyin,zamanla alışırsınız.
 
Beyler bir konuda destek gerek
ruble bana yetmiyor sanırım. ama araştırdığım kadarıyla yol için 14-34 gayet iti bir dişli. buna rağmen sorun yaşıyor olmam benim güçsüzlüğümde midir ?
kondisyon tuttukça rahatlar mıyım yoksa bu dişliler hep mi böyle tırmanışlarda.
fıtı fıtı çıkmak diye bi şey yok mu bunlarda? sert mi böyle ?
Bisiklet ile ilgili dipnot :
Alır almaz seleyi değiştirin. Ben bu kadar sert bir seleye daha binmedim.

Fotoğrafta ruble 14-34 değil de 14-28 gibi göründü bana. 14-34'te sizdeki gibi Shimano yazıları karşılıklı değil, yazılar beşgenin köşeleri şeklinde yerleşmiş, son dişlide büyük harflerle MEGARANGE yazıyor ve iki dişli arasındaki pencereler net şekilde görünüyor:
unknown.png

(link)

Sizin rubleniz ise bunun gibi:
unknown.png


Model isimleri aynı olduğu için bence en iyisi siyah dişlideki dişleri sayın.

Ruble 14-28 ise yetersiz gelmesi normal. Tabii ki ruble tek başına belirleyici değil, tırmanma kondisyona da bağlı, ağırlığa da bağlı, aynakol diş sayılarına da bağlı.

14-34 7'li megarange rublede ise sevmediğim konu 24 dişli 2. vitesten 34 dişli 1. vitese geçilmesi. Rublede ardışık iki dişli arasında 10 diş fark çok fazla. İlk 6 dişli yokuşta yetmiyor, 24'ten 34'e geçmek de hem boşluğa düşme etkisi yaratıyor, hem fazla yumuşak kalıyor.
8 vitesli Altus/Acera/Alivio 11-34 rublelerde 26'dan 34'e, Claris 11-34'te 28'den 34'e, 9'lu Alivio'da 30'dan 34'e geçiliyor, daha çok dişlisi olan rubleler de aynı şekilde yumuşak bir geçiş sağlıyor ama ardışık iki dişli arasında 10 farkla 7'li megarange kullanmak gerçekten zor.
 
12kg gibi ağır değil mi bir yol bisikletine göre? Benim hybird bisiklet 11.5kg geliyor. Hayırlı uğurlu olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: arikanfati
Sizin bisikleti bisikletçi değil de manifaturacı toplamış gibi duruyor. O nasıl bir gidon bandı sarımı öyle. Tövbe estağfurullah :))) Bu arada hayırlı olsun. Güle güle kullanın ama önce gidon için bir BİSİKLETÇİ'ye uğrayın.
 
Dostum hayırlı olsun . güzel günlerde kullan
arka rublen 14.28 ve tırmanma oranın 1.21

14.34 takarsan tırmanma oranın 1.00 olur ve belirgin bir şekilde rahat edersin . hem bu değişiklik sadece ruble ve yeni bir zincir den ibaret olacağından çok ucuza hallolmuş olur

bisiklet giriş modeli ve fiyat performans ürünü . ondan fazlasını beklemeden bakımlı kullanman halinde seni uzun yıllar mutlu eder.

ama fren kablolarini gidon sargısının altından yönlendir 😉😉😉
ayrıca bu fiyata satılan giris seviyesi bu bisikletin 12 kg olması çok normal . kafaya takma . keyfini çıkart
 
  • Beğen
Tepkiler: arikanfati
@arikanfati merhaba, eğer bisikleti fotoğrafta görüldüğü sele yüksekliği ve ileri-geri konumuyla kullanacaksanız, yani görseldeki ayarlar sizin için doğruysa üzgünüm ama bisikletin kadro boyu size büyük.
Satma ihtimalinizi belirtmişsiniz bence ruble, gidon bandı derken masraf yapmadan önce bu ihtimali bir değerlendirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: arikanfati
Fotoğrafta ruble 14-34 değil de 14-28 gibi göründü bana. 14-34'te sizdeki gibi Shimano yazıları karşılıklı değil, yazılar beşgenin köşeleri şeklinde yerleşmiş, son dişlide büyük harflerle MEGARANGE yazıyor ve iki dişli arasındaki pencereler net şekilde görünüyor:
unknown.png

(link)

Sizin rubleniz ise bunun gibi:
unknown.png


Model isimleri aynı olduğu için bence en iyisi siyah dişlideki dişleri sayın.

Ruble 14-28 ise yetersiz gelmesi normal. Tabii ki ruble tek başına belirleyici değil, tırmanma kondisyona da bağlı, ağırlığa da bağlı, aynakol diş sayılarına da bağlı.

14-34 7'li megarange rublede ise sevmediğim konu 24 dişli 2. vitesten 34 dişli 1. vitese geçilmesi. Rublede ardışık iki dişli arasında 10 diş fark çok fazla. İlk 6 dişli yokuşta yetmiyor, 24'ten 34'e geçmek de hem boşluğa düşme etkisi yaratıyor, hem fazla yumuşak kalıyor.
8 vitesli Altus/Acera/Alivio 11-34 rublelerde 26'dan 34'e, Claris 11-34'te 28'den 34'e, 9'lu Alivio'da 30'dan 34'e geçiliyor, daha çok dişlisi olan rubleler de aynı şekilde yumuşak bir geçiş sağlıyor ama ardışık iki dişli arasında 10 farkla 7'li megarange kullanmak gerçekten zor.





dostum model numarasından bakarak 14-34 dedim ben. saymadan söyledim yani. tekrar kontrol edeyim. eğer 28 ise zaten değiştiririm hemen. durumu tekrar iletirim burda size de. teşekkür ederim
12kg gibi ağır değil mi bir yol bisikletine göre? Benim hybird bisiklet 11.5kg geliyor. Hayırlı uğurlu olsun.

adı gravel malum kendi olmasa da. o yüzden normalden biraz ağır.
kilodan yana sorunum yok şu an. bu fiyata ancak bu oldu
Sizin bisikleti bisikletçi değil de manifaturacı toplamış gibi duruyor. O nasıl bir gidon bandı sarımı öyle. Tövbe estağfurullah :))) Bu arada hayırlı olsun. Güle güle kullanın ama önce gidon için bir BİSİKLETÇİ'ye uğrayın.

sorma. gidon bandını o sardı. ben hiç sarmadım daha önce o yüzden bıraktım o halletsin diye. meğer o da sarmamış :)
Dostum hayırlı olsun . güzel günlerde kullan
arka rublen 14.28 ve tırmanma oranın 1.21

14.34 takarsan tırmanma oranın 1.00 olur ve belirgin bir şekilde rahat edersin . hem bu değişiklik sadece ruble ve yeni bir zincir den ibaret olacağından çok ucuza hallolmuş olur

bisiklet giriş modeli ve fiyat performans ürünü . ondan fazlasını beklemeden bakımlı kullanman halinde seni uzun yıllar mutlu eder.

ama fren kablolarini gidon sargısının altından yönlendir 😉😉😉
ayrıca bu fiyata satılan giris seviyesi bu bisikletin 12 kg olması çok normal . kafaya takma . keyfini çıkart
dostum 14-34 fiyatları oldukca uygun görünüyor. sanırım değiştireceğim. öyle ya da böyle o yokuşlar çıkılacak. kendimi sakatlamaya gerek yok. az daha araştırayım
Spartiat ın söylediği tüm rublelere bakacam birini alacam artık
@arikanfati merhaba, eğer bisikleti fotoğrafta görüldüğü sele yüksekliği ve ileri-geri konumuyla kullanacaksanız, yani görseldeki ayarlar sizin için doğruysa üzgünüm ama bisikletin kadro boyu size büyük.
Satma ihtimalinizi belirtmişsiniz bence ruble, gidon bandı derken masraf yapmadan önce bu ihtimali bir değerlendirin.

dostum hakkın var. bu görüntü öyle anlaşılıyor. ama bu henüz eve getirdiğim görüntü. şu an biraz daha farklı.
50 kadro olsa nasıl güzel olurdu. ama bunu bulabildim o yüzden 52 oldu.
1 hafta deneme süresi verdim kendime. az yorulayım üzerinde ona göre karar vereceğin.
şu an rahatsız değilim bisikletin üzerinde. ama eğer satarsam FITI FITI yokuş çıkamadığım için sataraım :D
 
...
Spartiat ın söylediği tüm rublelere bakacam birini alacam artık
...

Benim söylediğim tüm rublelere bakmayın, onlar 7'li megarange rubledeki aşırı diş farkına değinmek için farklı rublelerdeki diş farklarına verdiğim örnekler. Sizin bisiklete büyük bir değişim işine girişmeden takılabilecek tek ruble 7'li 14-34. Shimano grubunda vidalı göbeğe uygun başka ürün yok. Yurtdışından başka rubleler alınabilir tabii ama Türkiye'de başka seçenek yok gibi.

Olur da ruble değiştirmeye karar verirseniz TZ500-7 megarange yerine bulursanız TZ510-7 megarange almak daha iyi olur. 500 ile 510'ların farkı korozyona daha dayanıklı olmaları ve rengi.

(link)
(link)

TZ500-7 Megarange:
unknown.png


TZ510-7 Megarange:
unknown.png


TZ500-7 Megarange Kapaklı (sizdeki dişli kapağı son dişliden küçük kalabilir, kendinden kapaklı bu durumda daha iyi bir tercih olur ama her yerde satılmıyor)
unknown.png
 
  • Beğen
Tepkiler: arikanfati
Benim söylediğim tüm rublelere bakmayın, onlar 7'li megarange rubledeki aşırı diş farkına değinmek için farklı rublelerdeki diş farklarına verdiğim örnekler. Sizin bisiklete büyük bir değişim işine girişmeden takılabilecek tek ruble 7'li 14-34. Shimano grubunda vidalı göbeğe uygun başka ürün yok. Yurtdışından başka rubleler alınabilir tabii ama Türkiye'de başka seçenek yok gibi.

Olur da ruble değiştirmeye karar verirseniz TZ500-7 megarange yerine bulursanız TZ510-7 megarange almak daha iyi olur. 500 ile 510'ların farkı korozyona daha dayanıklı olmaları ve rengi.

(link)
(link)

TZ500-7 Megarange:
unknown.png


TZ510-7 Megarange:
unknown.png


TZ500-7 Megarange Kapaklı (sizdeki dişli kapağı son dişliden küçük kalabilir, kendinden kapaklı bu durumda daha iyi bir tercih olur ama her yerde satılmıyor)
unknown.png
dostum benden çok uğraştın. bilgiler için teşekkür ederim.
söylediklerine göre bir değişim yapacağım artık.
hemen yarın yapmam tabi. az daha kullanacağım. değişiklik yaptığımda bilgi veririm buradan tekrar.

saolasın
 
beyler ruble yi yeni değiştirdim. biraz kullanmak ve bacakları açmak için zorladım kendimi.
11/28 ile 14/34 arasında bariz fark var.
yokuş performansı doğrudan etkili tabi bunu belirtmeye gerek yok. ancak yolda da 11/28 bana çok ağır geliyormuş onu farkettim.

yol gösteren, bilgi veren herkese teşekkür ederim tekrar.



KRON CCR1000 aldığında ilk yapılacaklar
1) sele kesin değişecek. bu kadar rahatsızına rastlamadım.
2) ruble değişecek. en azından 14/34 tercih edilmeli. zaten en uygun fiyatlı değişim bu şekilde mümkün. aksi halde masraf çok.

bisikletten oldukça memnunum. iyi gidiyor ilişkimiz. yola alışmaya başladım.
 
Beyler bir sorum var .
Malum Giresun fazlaca yokuşlu. Samsun gibi olmuyor burda bisiklet binmek :D

Daha önce 14/34 ruble ye geçtim ama bisiklete çok yoğun binemiyorum burda bu yüzden de bacaklar yeterince hızlı gelişmiyor. Hala zorlanıyorum yokuş çıkmakta.

mevcut 50-34 yerine 46-30 aynakol taksam ne düşünürsünüz.

hesaplama da %11 fark yaratıyor. ama yine de tecrübe her şeydir. O yüzden sizin yorumlarınızı merak ediyorum ?
 
Beyler bir sorum var .
Malum Giresun fazlaca yokuşlu. Samsun gibi olmuyor burda bisiklet binmek :D

Daha önce 14/34 ruble ye geçtim ama bisiklete çok yoğun binemiyorum burda bu yüzden de bacaklar yeterince hızlı gelişmiyor. Hala zorlanıyorum yokuş çıkmakta.

mevcut 50-34 yerine 46-30 aynakol taksam ne düşünürsünüz.

hesaplama da %11 fark yaratıyor. ama yine de tecrübe her şeydir. O yüzden sizin yorumlarınızı merak ediyorum ?
46-30 aynakol ile 14/34 ruble epey fark yaratır. En azından tekrar 50-34 aynakola geçene kadar kendinizi geliştirip , ihtiyaç halinde değişimi yaparsınız yine.
30/34 oranı epey iyi :harika: .
 
  • Beğen
Tepkiler: arikanfati
46-30 aynakol ile 14/34 ruble epey fark yaratır. En azından tekrar 50-34 aynakola geçene kadar kendinizi geliştirip , ihtiyaç halinde değişimi yaparsınız yine.
30/34 oranı epey iyi :harika: .


dostum simdi bakıyorum 46-30 aynakollara. denk getirip alacağım.
teşekkür ederim yorum için
 
ADI GÜZEL KENDİ GÜZEL MUHAMMED
 
Geri