Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kron FD-500 aldım. (tecrübe paylaşım vs..)

@abdullah demir


Merhaba Arkadaşlar,

Şehir içi ulaşımda kullanmak istiyorsanız tavsiye edeceğim ve her yere rahatlıkla götürebileceğiniz bir bisiklettir (Kron FD 500). Torununuza kalacak nitelikte ve fiyat olarakta cazip bir bisiklettir (600-700 TL arası). Bu modelin mat siyah gri renklisi bende de var. Bu model hızı, seriliği, kolay, rahat kullanımı ve kıvraklığından dolayı kertenkele kral olarak bilinir. Dikkatle bakıldığında kertenkele logolarını görebilirsiniz.

Genelde bu modellerde minimum 7 vites bulunur. 21 vitesli bir yol bisikletiyle aynı özelliktedir. Dişli oranları ona göre ayarlanmıştır. Öndeki ayna kol pedal dişlisi 52' liktir. Böylece yüksek hızlara rahatlıkla çıkabilirsiniz. Hafif arazide de sürmeniz mümkündür. Bende KronFD500, DahonMuP8 ve Salcano katlanır bisikletler vardır. Ayrıca şehir-yol ve dağ bisikletleri de bulunmaktadır. Fiyat, kalite, kullanışlılık, her yere taşınabilirlik açısından tavsiye edebileceğim bir modeldir.

Bununla beraber katlanırlar da ideal teker çapı 20 inchtir. Bu modelde ön ve arka jant göbekleri rulman göbektir. Jantlar, dayanaklılığı daha da artırmak için çift katmanlı ve akort teli sayısı 32 adettir. Pedal göbeği de rulman göbektir. Vitesler shimanodur. 1.90 mt. boyundaki birisi de, küçük bir çocukta çok rahatlıkla sürebilir. Gidon teleskopik olduğu için yüksekliğini istediğiniz gibi ayarlayabilme şansına da sahipsiniz. Sportif sürüş yapmak istiyorsanız gidonu aşağıya indirmeniz yeterlidir.

Sürüş performansına gelince,
Hızlı bir bisiklet, kontrolü kolay, anında tepki veriyor. Hantal dağ bisikletleri veya diğer bisikletlerle kıyaslandığında size spor otomobil gibi gelecektir. 3-5 gün içerisinde alışır ve diğer bisikletlere kesinlikle binmek istemezsiniz. Şehir içi ve şehir dışı turlara rahatlıkla çıkabilirsiniz. Bendeki modelde 20x1,50 lastik var. Performansınız iyiyse düz yolda 35-40 km arası hızla gitmeniz mümkün. Çünkü benim diğer katlanırla (DahonMuP8’ le) bir denemem olmuştu. Yaklaşık 1 km önündeki bisikletli arkadaşı yakalamış ve yanına gelince hızımızı sormuştum. O da 40 km demişti. Sonrada onu geçmiştim.

Genelde katlanır bisikletlere (bilmeyenler, kullanmayanlar, diğer bisiklet sürücüleri) çocuk bisikleti gözüyle bakıyorlar. Şehir içi turlara ve hatta şehir dışı turlara çıktığımda grubun hep en arkasından başlarım. Önden avans veririm desem daha doğru olur. Sonrasında bütün dağ, yol, şehir bisikletlerini tek tek geçerim. Yarışçılarla ya yan yana ya da peşi sıra giderim. Mola yerine geldiğimizde de bu nasıl bir şeymiş derler. Tecrübeyle sahiptir.

İlk katlanırım Salcano Easy Lüx modelidir. Sadece şehir içi turlarda tavsiye ederim. Sürüşü rahattır. Fakat maksimum 1,70 mt boyundaki sürücüler için idealdir. Sele borusu anca buna müsaade ediyor. Pedal göbeği yani ayna kol dediğimiz dişli küçük olduğundan hız performansı düşüktür.

İkinci katlanırım Dahon MuP8. Katlanırların Ferrari’ si diyorum ona. Kaliteli ve detaylı bir işçiliği vardır. Performans şehir bisikleti olarak geçmektedir. 8 viteslidir. Fakat 24 vitesli bir yol bisikletine veya yarış bisikletine denktir. Uzun turlarda yarışçılarla beraber gidiyorum.

Üçüncü katlanırım Kron FD500. Hemen hemen Dahon’ la aynı kalitede diyebilirim. Dahon’ a vereceğiniz parayla 2 adet FD500 alabiliyorsunuz. Paranız cebinizden taşıyorsa Dahon’ u öneririm. Ama FD500’ de kaliteli bir bisiklet.

Ayrıca diğer katlanır bisiklet modellerine de baktım. Bizzat gittim denedim.
Bu modeller Strida, Btwin, Tern

Strida: Tasarım güzel, sadece şehir içi kısa mesafeler için iyi. Ama açıkcası almam. O fiyata göre kullanım açısından yetersiz. Zincir yerine kevler kayış kullanmaları hoş. Kayış koptuğunda yolda kalırsınız. Zincirli olsaydı, geçici olarak bir bakla eksiltir yolunuza devam ederdiniz.

Btwin: Kadrolar ağır ve bağlantı yerleri kaliteli değil. Hız performansı ve vites sistemleri iyi değil.

Tern: Dahon’ la aynı özellikte.

Eğer katlanır bisiklet alacaksanız veya kullanıcısıysanız. Ayrıca şunları da öneririm.

• Ön ayna kol dişlisi 52’ lik olsun.

• Lastikler 20x1,50 olursa iyi olur.

• Üzerindeki fren pabuçlarını eskittikten sonra uzun olanlarıyla değiştirin.

• Katlama yerlerindeki mandalları kilitlerken elinizle 3 ila 5 kg kuvvet basınç gelecek şekilde ayarlama vidasından ayarlayın. Çünkü gevşek bağlantı, bağlantı yerlerinin zamanla zarar görmesine neden olur. Ayrıca bağlantı yerlerini ince gresle veya vazelinle yağlayın.
 
Scudo
@Eray Taşcı

Eray bey merhaba

Deneyimlerinizi aktardığınız için teşekkürler. Şehir dışı turlarda da kullanabilirsiniz diyorsunuz. Buradaki deneyiminiz ne seviyededir? Ben şimdiye kadar okuduğum, duyduğum, katlanabilir bisikletlerin uzun yolda fazla hırpalanmaya gelmeyeceği yönünde. Tabi bu markadan markaya da değişebilir. Bir ön amortisörlü Kron FD-1000 sürücüsü olarak, haftada bir gidiş geliş 35 km günlük performansından memnun olduğum bisikleti Çanakkale şehitlikler bölgesine sokmak ve orada çizdiğim yaklaşık 100 km lik bir parkurda (iki güne bölerek) denemek istiyorum. Bu yükü kaldırır mı sizce? Mümkün olduğunca asfaltı kullanacağım elbette. Tabii dümdüz bir yol olmadığını, Conkbayırına kadar virajlarla dolu 300 m yüksekliğe bir tırmanış ve iniş de içerdiğini belirtmeme lüzum yok. Teşekkürler.
 
Merhaba, öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun :)

Ben de eşime ve kendime bir çift Kron katlanır almak istiyorum. Yalnız bir noktada kafam karıştı. Efor Bisiklet'in web sitesinde FD500 yazan modelde ön amortisör görünüyor ve kadrosu FD1000'den az da olsa farklı. Fakat sizin bisikletiniz FD500 olmasına rağmen amortisör yok. Neden böyle acaba? Ben hem ihtiyaç duymadığımdan hem de az da olsa daha hafif olduğunu düşündüğümden amortisörsüz alacağım. Hem kadrosu da gözüme daha hoş göründü. Bu konuda sizler ne düşünürsünüz, hangi kadro tipini tercih etmeliyim? (sağlamlık ve ağırlık açısından)
 
@Evren Cihangiroglu

Merhabalar

fd500
ile
fd1000 hemen hemen aynı

2013 modelleri fd500 düz maşa kullanılmış
donanım olarak da fd1000lerle aynı donanım
fd 1000 tek farkı kadrosu 500 göre biraz daha büyük
fd 500 kadrosu çocuklarda kullanabilmesi için ona göre ayarlanmış

boyu büyük olanlar fd1000 kullabilir.

aslında ben fd1000 fd500 2013 modellerini bizzat gidip bayide inceledim.

600 tl bugun aldık arkadaşla üsküdarda fd500 aynı model

donanım olarak çok güzel hız konfor çok güzel tek sorunu

kadroya uzun yolculuga cıkıcak arkadaşlar için konusuyorum
ağır bagaj bağlantısı yok... sele altı bagajlar takılıyor...

şunu söylemek istersem kafa karıştırıcı bir cümle olmasın..

fd500 fd1000 hiçbir farkı kessinlikle..... yok özellikleri donanım aynısı.........
 
Kron fena görünmüyor fakat sunumla ilgili ciddi sorunları var, Dahon olsun Tern olsun vs. sitesine girince bisikletin açık boyutları , kapalı boyutları, ağırlık gibi tüm bilgilere rahatlıkla ulaşıyorsun. Kron gidip bayide inceleyin demeye getiriyor sanırım , oyle üretmekle iş bitmiyor bunun üzerindeki baskı tasarımları , site tasarımı çekilen fotoğraflar belirli bir kalitede olmalı. Bu özeni göstermeyince demek ki bisikletin kendisinde de özensizlik olacak diye düşünüyorum ve hiç Türk marklarını seçim listeme koymuyorum.

Buyrun bakın Kron FD-500 sayfası. Büyük bir "K" görüyorum altında da gerksiz bilgiler.

(link)
 
inanın türkiyede kronu kötülemek isteyen bir grupmu var.
yada firmaların yapmış oldugu forumda rekabet kötülemek maksatlı bir grupmu var anlamış degilim.

Kron Fd500 bir dahon kadar kalitelidir. Aynakolu Vites sistemi kadrosu olsun test ettik.
dahon tern gibi markalar tabiki sektörde sırf katlamalı bisiklet imalatı yapmakta.

kron salcano vs birçok bisiklet firması 26 mtb 28 inç tekerli normal bisiklet üretimi yapmakta
Örnek veriyorum

bugun trek üretmiş olan bisikletle kronu kıyaslarsanız.. saçma gelecektir.

Herkezin belirli bir bütçesi vardır ve o bütcede sağlamlık ararlar 600 700 tl salcano alacagıma kron markasını tercih ederler

inanın kronu ben burda pazarlamıyorum zadece bu zihniyet Türkiye bisiklet kullanmayı daha doğrusu soğutuyor.
Marka kötülemesi karalaması

Ayrıca son zamanlarda forumda forumumuzun sponsoru olan firmanın satmış olduğu markalar haricinde ek olarak başka firmaların mallarını kötüleyen bir kitle var.
forumda bence kafa karıştırıcı kitlede mevcut çeşitli gruplardaki abilerde bundan bahsediyor sponsor kitlesi forum hakkında piyasadaki firmaların mallarını tavsiye etmiyor.
zaman bu durumu açıklayacaktır. kendi gözlerimizle görürüz.

ayrıca kronun sitesindeki yeni bir bisiklet oldugu için resimi tam bilgisi koyulmamıştır.

dahon sitesindeki bisikletlerin en ince ayrıntısına kadar anlatmanın sebebi.
katlanabilir bisiklet üreticisidir. en büyük özelliği zaten katlamalı imalatının birincisi.
adam en ince ayrıntısına kadar bilgi verir. kg tut kullanılan mağzemenin kalitesine kadar.

salcano alacağıma 50 100 tl daha koyarım kron alırım... buda ek düşünce.. bütçeme uygun

600 tl bütçesi olan arkadaşlara şiddetli tavsiye..
 
Yazdıklarınızın bir kısmını üstüme alınarak şunu söylemek isterim ben ürünü değil sunumu kötüledim zira bulunduğum ilde boyle bisikletler ancak sipariş üzerine gelir. Bu yüzden ben seçimimi internetten yapmak zorundayım ama şu bisikletin katlanır boyutu nedir ağırlığı nedir sitesinde göremedim ve soğudum, bunuda burada belirtmek istedim ki bu firmada çalışan yada bağlantısı olan biri görür belki düzeltir diye.
 
@Ömer Dilek


arkadaşım bağzı arkadaşlara söyledim forumu takipedemiyorum son zamandaki gibi.

kron hakkında temel bilgi az sadece gidip bakmak gerekiyor. yeni oldugundan donanımda firma çok sık degişiklik yaptı

özellikle yeni kadrosunda fd500 düz maşa olarak cıktı..

kron a email yolladık bu konu ile ilgili çalışmayı başlattıklarını bisiklet daha yeni serilerin piyasaya yavaş yavaş dağıttıkları için böyle bir gecikme oldu dendi bize..
 
@Ahmet SARI

pedalı ileri doğru bastırıp aşagı yukarı katlanıyor. katlamalı pedal zaten..
tek sorun bagaj problemi sele altına takılan havada duran ağır yük taşımayan bagaj baglanıyor. kadroda bagaj yeri yok,
ayrıca camurluklarda ekli degil.. resimde camurluk ve bagaj takıldıgını arkadaşımız uygun bagaj camurluk bağlantısını yaptırmış demekki uygun bagajda takılıyor..

Efordaki amca takılmaz dedi anca sele altı takılır. dedi

Arkadaşımızın konusundaki bisiklete taktırmış demekki yapılabiliyormuş

donanımı ve aynakol fren sistemleri çok kaliteli lastiklerde öyle ve kadrosuda öyle beğendim.
Arkadaşım 1 hafta önce salcano izmir modeli aldı bugunde
arkadaşımın kardeşi fd500 aldı sürdük.
hız ve performans fd500

salcano izmir pek bir zevk alamadım....
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet SARI
Çok yararlı bir bilgilendirme olmuş ekinize sağlık. Ben de alternatif olarak FD500 almayı düşünüyordum, ama sonra Hoptown 5 aldım. Hoptown 5 bulamasaydım, büyük ihtimalle bu modeli alacaktım.
 
Merhaba Kron'un katlandığındaki ölçüleri elinde olan var mı? Bir de internette hiç videosunu bulamıyorum. Bir arkadaş katlanmasını gösteren bir video yüklerse çok makbule geçecek. Sevgiler, saygılar.
 
orjinalinde sele çamurluk yok, onları da alınca 680 civarına mal oldu.
 
merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım ..salcano izmir sahibiyim (yeni aldım inceleme yayınlarım ama bir ay gecmesi lazım cok sık bisiklete binemiyorum her yönüyle objektif olarak degerlendirebilmem için ). acıkcası bu başlıgı merak ettim baştan sona okudum ama ikinci mesajımı bu konuya atma gerekliligi duydum .gördügüm kadarıyla kron başlıkta biraz subjektif degerlendirilmiş . hatta dahon ile karşılaştırmada oldukca subjektif olmuş :)
benim kriterlerime, degerlemelerime ve incelemelerime göre şahsi sıralamam şu şekilde şimdilik :
1-bronton
2-dahon
3-tern
4-b-win hoptown (özeliklle tilt agırlıgı ve katlanma büyüklügü olmasaydı listenin en başına bile gelebilirdi o kadargüzel :) )
5-k-rock
6-raleight
7-salcano izmir
8-kron fd

bu listede bronton hariç türkiyede bulabilecegiz modellerden yola cıktım .bronton sembolik yerinde umarım birgün türkiye ye gelir :)
benim tavsiyem 1000 tl için dahon ,850 icin tern ,750 için k-rock ,650 için salcano .. daha düşük fiyatlara ikinci elleri tavsiye ederim ..
 
  • Beğen
Tepkiler: burak099
:SSSSSS
Keçiören'den Bilkent biraz kastırıcı gibi geldi bana...Hele sevgili Ankara yolları ve sürücülerini düşününce...

Bu arada ben Londra Decathlon'da çalışırken katlanır Brompton'lar satılıyordu...Daha sonra Decathlon'da çıkarmıştı bir model ama Brompton'lar bariz daha kaliteliydi ve doğal olarak Londra gibi bir yerde manyak çok satılıyordu...
 
umutcelikel gelirken bir tane getirmedim deme :) tekrar gidecekmisin ?
 
@bayguru
Yok valla getirmedim, kullanamam ki ben onu Ankara'da... Şehir bisikletlerini bile 40 yılda bir kullanıyoruz Yaşamkent gibi bir yerde... Ve malesef bir daha gitmeyeceğim, 2001-2002 gibi krizden kaçıp 1 sene dil okulu ayağına orada kalmıştım, Surrey Quays-London Decathlon mağazasında Cycling bölümünde çalışmıştım direk...Ve söyleyebilirim ki buradaki Decathlonlar Decathlon değil:))))))))
 
@bayguru

Valla sadece o değil. Şöyle diyeyim oradaki sadece olta balıkçılığı bölümü Ankara Kentpark Decathlon'un tamamından büyüktü...Hyde Park'ta 75 yaşında dedelerin rollerblade ile dolaştığı, nüfusun %99'unun hobileri için yaşadığı güneşi batmayan imparatorluğunda normal tabi :)
 
Geri