Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kron x250 modifiye önerisi

Caner Od

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2014
Mesaj
87
Tepki
40
Yaş
34
Şehir
istanbul
İsim
Caner
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar Merhaba,
Kron XC250 kullanıcısıyım. Kullanan arkadaşlara da Allah sabır ihsan eylesin diyorum. :)
Çok güzel bisiklet olmasına rağmen sürekli bakım isteyen ve çabuk ayar kaçıran bi yapısı var. Bende bu sebepten ötürü bisikleti biraz modifiye etmek, hız konusunda artış sağlamak ve yeri geldiğinde ormanda sürüş yapabilmek adına geliştirmeler yapmayı düşünüyorum.
Öncelikle malumunuz kron xc250 serisinde zoom maşa var. hani şu 30 tl olanlardan :) lanet bir maşa, elimde kaldı desem yeridir. bakımını yapıp gress yağını değiştirdim bir nebze iş görür oldu ama bunu değiştirmek ile işe başlamayı düşünüyorum.
Model için en uygun hem v-fren hem disk uyumlu RST blaze serisi 190-210 tl arası bi fiyatı olan maşayı düşünüyorum. (bu yapıdaki alternatiflere açığım.)
Değişikliğe ruble(arka dişliler) devam etmek istiyorum. ama bu bir bütün olarak hareket etmeli, bu noktada ruble ile birlikte standart donanım olan tourney'leri çıkarmam ve 9'lu dişli istediğim için arka aktarıcımı da değiştirmem gerekiyor.


aklıma gelen model Alivio rd-m430 oldu. ruble de SHIMANO HG-50 DEORE 9V'yi gözüme kestirdim. Tabi işlem bununla da bitmiyor, bunlar değiştiği zaman, 9lu ruble ve aktarıcıyı hırpalamayacak, dişleri eritmeyecek ince zincir takmam gerekiyor ki, HG-53 ZİNCİR 9V modeli de bu noktada devreye giriyor.


Bu arada 9'lu aktarıcı için yeni bir vites kolu da şart. bunun içinde M430 ALİVİO SİYAH 9LU FREN-VİTES KOLU ESTM430PTAL modeli seçtim.
Şimdi bu durumda arka kısım yenilendiğinde aklıma takılan bir husus var, zincir inceldiği zaman aynakoldaki dişlilere geçişte bir sorun yaşar mıyım? Yaşayacağım konusunda kesin bir kanıya varırsam önde de değişiklik yapmam gerekiyor. Bunun içinde M361 ACERA 48X38X28T MUHAFAZALI GÜMÜŞ AYNAKOL modelini seçtim. Burada kron xc250 de bulunan mevcut donanımın dışına çıkıp daha büyük aynakolu tercih ettim.
2.sorum ise bu aynakol değiştiğinde yine Kron xc250 de bulunan ön aktarıcıyı değiştirmem gerekir mi? Malum ebat büyüyor. değiştirmem gerekirse, SHIMANO M430 ALIVIO ÖN AKTARICI EFDM430X3 modelini almayı düşünüyorum. Tabi bunun içinde vites kolu almam gerekebilir. O konuda hiçbir fikrim olmadığı için, ön aktarıcıya nasıl bir vites kolu almalıyım, ya da arka aktarıcı için vites kolu aldığımda takım olarak mı geliyor bilmiyorum.


Son olarak gel gelelim en can alıcı noktaya :)


Bu malzemelerin toplamı intertten satın alındığında 600 tl civarı bir mebla tutuyor.


Kron xc250 7005 çift yakım alüminyum gövdeye sahip. verimlilik konusunda da maşa haricinde oldukça başarılı. Bu donanımları alıp takmak onu lastik değiştirmesemde epeyce hızlandıracak ve performansını arttıracak. Ancak bu kadar masraf yapmaya değer mi? Bu bisikleti ikinci el satıp daha üst segment bir bisiklet almak mı mantıklı kafa karışıklığı içerisindeyim. Alacağım bisiklet 27 vites olmalı. jantlar 26' ya da 29' olabilir, ama mebladan ötürü 26' tercihimdir. 29'u daha sonra mosso deore modeli alarak tecrübe etmek istiyorum. totalde de 500 tl'ye kron xc250'yi satsam(mebla tahminidir. tok satıcı olarak düşünüyorum :D ) 650 tl de masrafım olsa yaptırmak istediğimde 1150 tl'yi geçmeyecek sıfır bisiklet( bahsi geçen donanımları bünyesinde bulunduran) almak mı mantıklı yoksa bu geliştirmeleri yapmak mı?
Fikir ve önerisini paylaşan arkadaşlar olursa, modeller konusunda şunu almana gerek yok bu da olabilir diyebileceğiniz donanımlar var ise bilgi verebilirseniz sevinirim arkadaşlar :)
 
Scudo
Fikri olan yok mudur ya?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
bende xc 150 yi modifiye etmeyi düşünüyorum takipteyim yorumları bekliyorum . .
 
satıp daha üst bisiklete geçmeni tavsiye ederim parça değiştirmek çok masraflı olur.
 
500 lira harcamak yerine bence satıp üstüne 500 lira ekleyin daha üst model alın.
 
1000 tl ye alacağım bisiklette olsun olsun xc 500 olur. Bunun bi karı yokki. Yine düşük kalite parçalardan oluşmuş olacak. Benim amacım, daha kaliteli aktarıcılar, parçalarla sürüş deneyimi yaşamak. Model yükseltirsem en az 1500 vermem gerekir ki, bu da 1000 tl harcama demek.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Caner Od

1200 tl civarında Sedona 720 ve Salcano İnsomnia 26 hd var .
 
Benim tavsiyem yeni bisiklet alma, mevcut bisikletinin üzerinde değişiklikler yap. Bunu söylememdeki sebep maddi açıdan daha karlı olursun diye değil, bisiklet donanımını öğrenmen ve bu konuda kendini geliştirmen için faydalı olur. bisiklet sporu senin için ciddi bir hobi ise öğrenmek işin daha keyifli tarafı. Ama sen zaten bu donanım işini iyi biliyorsan tabi ki maddi açıdan hangisi daha mantıklıysa onu yap. Yoksa satıp yenisini almak işin kolay kısmı.
 
@ratm

Bu sporla ciddi anlamda ilgileniyorum. Ayrıca donanımı ile uğraşmaktan da keyif alıyorum. Bu gidişle de modifiye edeceğim gibi görünüyor.

Sedona 720 ve salcano için, şunu söyleyebilirim, gövdeler çift yakım 6061 olduğu için(2013 baz alıyorum f/p açısından) tercih etmiyorum. 7005 gövde üzerine geliştirme yapmak daha cazip geliyor.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
modifiye daha mantıklı her yeri bisikletle doldurmaya gerek yok.
 
Geri