Caner Od
Üye
- Kayıt
- 10 Mayıs 2014
- Mesaj
- 87
- Tepki
- 40
- Yaş
- 34
- Şehir
- istanbul
- İsim
- Caner
- Bisiklet
- Salcano
Arkadaşlar Merhaba,
Kron XC250 kullanıcısıyım. Kullanan arkadaşlara da Allah sabır ihsan eylesin diyorum.
Çok güzel bisiklet olmasına rağmen sürekli bakım isteyen ve çabuk ayar kaçıran bi yapısı var. Bende bu sebepten ötürü bisikleti biraz modifiye etmek, hız konusunda artış sağlamak ve yeri geldiğinde ormanda sürüş yapabilmek adına geliştirmeler yapmayı düşünüyorum.
Öncelikle malumunuz kron xc250 serisinde zoom maşa var. hani şu 30 tl olanlardan lanet bir maşa, elimde kaldı desem yeridir. bakımını yapıp gress yağını değiştirdim bir nebze iş görür oldu ama bunu değiştirmek ile işe başlamayı düşünüyorum.
Model için en uygun hem v-fren hem disk uyumlu RST blaze serisi 190-210 tl arası bi fiyatı olan maşayı düşünüyorum. (bu yapıdaki alternatiflere açığım.)
Değişikliğe ruble(arka dişliler) devam etmek istiyorum. ama bu bir bütün olarak hareket etmeli, bu noktada ruble ile birlikte standart donanım olan tourney'leri çıkarmam ve 9'lu dişli istediğim için arka aktarıcımı da değiştirmem gerekiyor.
aklıma gelen model Alivio rd-m430 oldu. ruble de SHIMANO HG-50 DEORE 9V'yi gözüme kestirdim. Tabi işlem bununla da bitmiyor, bunlar değiştiği zaman, 9lu ruble ve aktarıcıyı hırpalamayacak, dişleri eritmeyecek ince zincir takmam gerekiyor ki, HG-53 ZİNCİR 9V modeli de bu noktada devreye giriyor.
Bu arada 9'lu aktarıcı için yeni bir vites kolu da şart. bunun içinde M430 ALİVİO SİYAH 9LU FREN-VİTES KOLU ESTM430PTAL modeli seçtim.
Şimdi bu durumda arka kısım yenilendiğinde aklıma takılan bir husus var, zincir inceldiği zaman aynakoldaki dişlilere geçişte bir sorun yaşar mıyım? Yaşayacağım konusunda kesin bir kanıya varırsam önde de değişiklik yapmam gerekiyor. Bunun içinde M361 ACERA 48X38X28T MUHAFAZALI GÜMÜŞ AYNAKOL modelini seçtim. Burada kron xc250 de bulunan mevcut donanımın dışına çıkıp daha büyük aynakolu tercih ettim.
2.sorum ise bu aynakol değiştiğinde yine Kron xc250 de bulunan ön aktarıcıyı değiştirmem gerekir mi? Malum ebat büyüyor. değiştirmem gerekirse, SHIMANO M430 ALIVIO ÖN AKTARICI EFDM430X3 modelini almayı düşünüyorum. Tabi bunun içinde vites kolu almam gerekebilir. O konuda hiçbir fikrim olmadığı için, ön aktarıcıya nasıl bir vites kolu almalıyım, ya da arka aktarıcı için vites kolu aldığımda takım olarak mı geliyor bilmiyorum.
Son olarak gel gelelim en can alıcı noktaya
Bu malzemelerin toplamı intertten satın alındığında 600 tl civarı bir mebla tutuyor.
Kron xc250 7005 çift yakım alüminyum gövdeye sahip. verimlilik konusunda da maşa haricinde oldukça başarılı. Bu donanımları alıp takmak onu lastik değiştirmesemde epeyce hızlandıracak ve performansını arttıracak. Ancak bu kadar masraf yapmaya değer mi? Bu bisikleti ikinci el satıp daha üst segment bir bisiklet almak mı mantıklı kafa karışıklığı içerisindeyim. Alacağım bisiklet 27 vites olmalı. jantlar 26' ya da 29' olabilir, ama mebladan ötürü 26' tercihimdir. 29'u daha sonra mosso deore modeli alarak tecrübe etmek istiyorum. totalde de 500 tl'ye kron xc250'yi satsam(mebla tahminidir. tok satıcı olarak düşünüyorum ) 650 tl de masrafım olsa yaptırmak istediğimde 1150 tl'yi geçmeyecek sıfır bisiklet( bahsi geçen donanımları bünyesinde bulunduran) almak mı mantıklı yoksa bu geliştirmeleri yapmak mı?
Fikir ve önerisini paylaşan arkadaşlar olursa, modeller konusunda şunu almana gerek yok bu da olabilir diyebileceğiniz donanımlar var ise bilgi verebilirseniz sevinirim arkadaşlar
Kron XC250 kullanıcısıyım. Kullanan arkadaşlara da Allah sabır ihsan eylesin diyorum.
Çok güzel bisiklet olmasına rağmen sürekli bakım isteyen ve çabuk ayar kaçıran bi yapısı var. Bende bu sebepten ötürü bisikleti biraz modifiye etmek, hız konusunda artış sağlamak ve yeri geldiğinde ormanda sürüş yapabilmek adına geliştirmeler yapmayı düşünüyorum.
Öncelikle malumunuz kron xc250 serisinde zoom maşa var. hani şu 30 tl olanlardan lanet bir maşa, elimde kaldı desem yeridir. bakımını yapıp gress yağını değiştirdim bir nebze iş görür oldu ama bunu değiştirmek ile işe başlamayı düşünüyorum.
Model için en uygun hem v-fren hem disk uyumlu RST blaze serisi 190-210 tl arası bi fiyatı olan maşayı düşünüyorum. (bu yapıdaki alternatiflere açığım.)
Değişikliğe ruble(arka dişliler) devam etmek istiyorum. ama bu bir bütün olarak hareket etmeli, bu noktada ruble ile birlikte standart donanım olan tourney'leri çıkarmam ve 9'lu dişli istediğim için arka aktarıcımı da değiştirmem gerekiyor.
aklıma gelen model Alivio rd-m430 oldu. ruble de SHIMANO HG-50 DEORE 9V'yi gözüme kestirdim. Tabi işlem bununla da bitmiyor, bunlar değiştiği zaman, 9lu ruble ve aktarıcıyı hırpalamayacak, dişleri eritmeyecek ince zincir takmam gerekiyor ki, HG-53 ZİNCİR 9V modeli de bu noktada devreye giriyor.
Bu arada 9'lu aktarıcı için yeni bir vites kolu da şart. bunun içinde M430 ALİVİO SİYAH 9LU FREN-VİTES KOLU ESTM430PTAL modeli seçtim.
Şimdi bu durumda arka kısım yenilendiğinde aklıma takılan bir husus var, zincir inceldiği zaman aynakoldaki dişlilere geçişte bir sorun yaşar mıyım? Yaşayacağım konusunda kesin bir kanıya varırsam önde de değişiklik yapmam gerekiyor. Bunun içinde M361 ACERA 48X38X28T MUHAFAZALI GÜMÜŞ AYNAKOL modelini seçtim. Burada kron xc250 de bulunan mevcut donanımın dışına çıkıp daha büyük aynakolu tercih ettim.
2.sorum ise bu aynakol değiştiğinde yine Kron xc250 de bulunan ön aktarıcıyı değiştirmem gerekir mi? Malum ebat büyüyor. değiştirmem gerekirse, SHIMANO M430 ALIVIO ÖN AKTARICI EFDM430X3 modelini almayı düşünüyorum. Tabi bunun içinde vites kolu almam gerekebilir. O konuda hiçbir fikrim olmadığı için, ön aktarıcıya nasıl bir vites kolu almalıyım, ya da arka aktarıcı için vites kolu aldığımda takım olarak mı geliyor bilmiyorum.
Son olarak gel gelelim en can alıcı noktaya
Bu malzemelerin toplamı intertten satın alındığında 600 tl civarı bir mebla tutuyor.
Kron xc250 7005 çift yakım alüminyum gövdeye sahip. verimlilik konusunda da maşa haricinde oldukça başarılı. Bu donanımları alıp takmak onu lastik değiştirmesemde epeyce hızlandıracak ve performansını arttıracak. Ancak bu kadar masraf yapmaya değer mi? Bu bisikleti ikinci el satıp daha üst segment bir bisiklet almak mı mantıklı kafa karışıklığı içerisindeyim. Alacağım bisiklet 27 vites olmalı. jantlar 26' ya da 29' olabilir, ama mebladan ötürü 26' tercihimdir. 29'u daha sonra mosso deore modeli alarak tecrübe etmek istiyorum. totalde de 500 tl'ye kron xc250'yi satsam(mebla tahminidir. tok satıcı olarak düşünüyorum ) 650 tl de masrafım olsa yaptırmak istediğimde 1150 tl'yi geçmeyecek sıfır bisiklet( bahsi geçen donanımları bünyesinde bulunduran) almak mı mantıklı yoksa bu geliştirmeleri yapmak mı?
Fikir ve önerisini paylaşan arkadaşlar olursa, modeller konusunda şunu almana gerek yok bu da olabilir diyebileceğiniz donanımlar var ise bilgi verebilirseniz sevinirim arkadaşlar