Scudo Sports

kron xc 250 vites sayısını yükseltmek için yardım ve öneri

Kayıt
24 Mart 2014
Mesaj
16
Tepki
8
Yaş
49
Şehir
ANKARA
İsim
HASAN
Bisiklet
Kron
arkadaşlar yeni aldığım kron xc250 21 vites ve 21 de nerdeyse boşa döneçek hafif kalıyor... arka dişlide veya öndişlide neler yapılabilir, 24-27 vitese çıkartılabilirmi , çıkarsa model parça önerisi alabilirim..
 
Scudo
Bende de salcano astro 210v var. Ben de deore 27 vitese güncellemeye niyetlendim. Ama baktım maliyetinden ziyade çok vakit kaybı. Vazgeçtim. Yeni bisikleti bekliyorum şimdi. Sat yüksek vitesli bişey al. Hiç bulaşma yükseltmeye.
 
Masrafı canını sıkacaktır. Aynakol dişli sayısı yüksek olanıyla değiştirebilirsin tabi bu alışma süresinden sonra yeterli gelmeyebilir. Ben de kron aynakolu değiştirmiştim 22-32-42 iken 22-32-44 yaptım daha da yükseltilebilir ama bu sefer yükseltildiğinde zincir kasabilir. En temizi bisiklet değişimi. Ama bisikleti yeni almışsan bence yazık günah kullan gitsin. Hız denemesi yapmayacaksak gerek yok derim. Şimdiki bisikletimin aynakol dişlisi ve vites sayısı yüksek ama yüksek viteste gitmeye gerek bile kalmıyor.
 
Bütçeniz çok fazla değilse daha küçük bir ruble ve büyük bir aynakolla halledebilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan_Ozturk
Aynakol ve rubledeki dişli sayılarını biliyor musunuz?
 
42'li aynakol 11 - 32 ruble olması lazım bisikletinizde. En azından Xc 500'ümde öyle idi. 11-34 rubleye ve 48'li aynakola geçerseniz büyük ölçüde istediğinizi almış olursunuz. Bir daha 24 veya 27 li sistemlere geçmeniz gerekmez. Ha illa ki değiştireceğim, 24 vitese geçeceğim diyorsanız size şöyle bir teklifim olabilir, düşünürseniz;

Altus arka artırıcı (XC 500'ün orijinal artırıcısı, 1 ay kullanıldı sonra Deore'ye geçildi, sorunsuz)
11-32 Shimano 8'li Ruble (1 aydır kullanılmakta, herhangi bir sorunu yok)
Shimano 3x8 Vites & Fren kolları (bisikletin üzerinde gelenler, herhangi bir sorunları yok)

Size bu üç ürünü anlaştığımız bir bedel veya takas ile gönderebilirim. Bu teklifimin sebebi ise performans odaklı sürüşlerime artık 24 vites ve 48'li aynakolun da yetersiz gelmesidir.
 
Aynakol dişli sayısı sanırım size yetersiz geliyor. Galiba düz yerlerde kullanıyorsunuz. 28-38-48 aynakolu takarsanız iyi olur. Bunun için fazla dişliden dolayı zincir baklalarını arttırmak gerekebilir. Hesaplı yöntemlerden birisidir. Diğer taraftan vites yükseltilirse yine mtb donanımı olarak sorun teşkil edebilir. Hız genelde aynakol dişlilerinden kaynaklanır. Bisiklet seçimi olarak hız seviyorsanız yanlış tercihte bulunmuş olabilirsiniz. Çünkü şehir bisikleti,cyclo cross,mtb,hybrit bisiklet olsun hiç bir zaman yol yarış bisikletinin verdiği performans,hız da yetersiz kalır. Yol bisikleti donanımdan oluşan bazı biziklet modelleri de var. Yine de orjinal yapıdaki yol bisikleti her zaman hız için tasarlanmış modeldir. 18 vitesli bisikletime 28-38-48 aynakolu taktım. Uyumluluk sorunu zincirle düzeltilir. Kron xc 250 bisikletime bazı ufak modifiyeler yaptım. Sade renkleri sevdiğim için ana renkleri tercih ediyorum. Fazla yazılardan hoşlanmıyorum. 21 vitesliler genelde klasik ruble olduğu için kaset ruble alınması için göbek setinin de değişmesi gerekir. [video](link)[/video] (link)
 
Geri