Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

kron xc1000 ile uzun yol?

Drall

Üye
Kayıt
5 Şubat 2009
Mesaj
25
Tepki
3
Şehir
İstanbul
İsim
Doğa İnsanoğlu
Bisiklet
Diğer
İyi akşamlar arkadaşlar. Baştan söyleyeyim, bütçem 800 lira civarlarında. Bu yüzden mecburen kron xc1000 düşünüyorum. Benim asıl sorum şu olacak, kron xc 1000'in arkasına bagaj takıp, ön amortisörü de kilitlesem, bi de tur bisikleti lastiği falan taksam merete, mesela ıspartadan antalyaya bir bilemedin iki günde geleyim dediğimde ölür kalır mıyım? Yani şaka bir yana, bu bisikletle uzun yola çıksam çok tükenir miyim?

Bu kadar kısıtlı bütçeyle o kadar çok şey istiyorum ki bisikletten, farkındayım çoğunuz belki küfür ediyorsunuz ulan ne kadar bebe varsa ucuza mükemmeli istiyor diye :p ama ben mükemmele bu parayla ulaşamayacağımı biliyorum. Sadece enazından 4 5 sene, kendi paramı kazanmaya başlayana kadar bu isteklerimi karşılayabilecek bir bisiklet arıyorum :) Çoğunlukla asfaltta ve toprak yolda, hafta sonları mümkün olduğunca dağ rotalarında ve patikalarda süreceğim bisikleti, bir de hayalim gelecek yaza kadar kondisyon kazandıktan sonra şehirler arası turlara çıkmak. Kron xc1000 ile bunu başarabilir miyim? Yoksa der misiniz ki adam ol, para biriktir bi bütçeni bin liranın üzerine çıkart öyle gel? O da çok zor ama benim için ya, bir de malumunuz yaz aylarındayız, para durdukça daha da tükeniyor, dişimden tırnağımdan ayırdığım şu parayı tükenmeden bisiklete yatırayım istiyorum artık : D Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler, iyi geceler.

Ha bir de unutmadan, boyum 176-178 gibi bir şey, kilom 70. 18" kadro uygun mudur bana? (bisikleti buldum ya kadrosu dert oldu :p )
 
  • Beğen
Tepkiler: Baga
Scudo
Merhabalar,
ben eski olan bisikletimle 120km yol yapıyorum bisikletimde sadece ince yol lastiği var, amortisör bile yok. Şuanda fırsatım olamadığı için 120km'de sınırlı kaldım. Ay'ın on yedisinde de eski amortisörsüz ve kron xc250 bisikletler ile izmir-antalya arasında ağabeyim ile pedallayacağım.
Bisikletiniz sağlam olsun sizi yolda bırakmasın yeter, markası modeli fiyatı hiç önemli değil.

Ülkemizde malesef söyle bir düşünce var en iyi ekipman bendeyse en iyisinide ben yaparım. (Çok saçma bir düşünce ve kapitalist sistemin oyunu)

Yabancı ülkelerden türkiye'ye gelenlerin bisikletlerine bir bakın ''karne hediyesi'' olarak alınan bisikletlerle dünyayı turluyorlar.
Tabiki de bisiklet ve üzerindeki ekipmanlar daha iyi olursa; daha az yorulursunuz, daha çok yol kat edersiniz, daha keyfli bir sürüş olur o kadar.

Kendinize para ile duvarlar örmeyin, düşleyin ve gerçekleştirin.
 
Mert arkadaşımıza kesinlikle katılıyorum,diğer ülkelerde insanlar bizim külüstür diye tabir ettiğimiz bisikletlerle dünya turuna çıkıyorlar, sizde bu alacağınız bisikletle bu turları çok rahat yapabilirsiniz önemli olan kondisyonunuzu arttırmanız şimdiden hayırlı olsun keyifli sürüşler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Drall
Sen kendine güvenip yeterli kondisyona sahip olduktan sonra bisikletin seni üzeceğini sanmıyorum.
Ayrıca XC-1000, küçümsenmeyecek donanıma sahip, yeni nesil; kaliteli bir bisiklet bence.
 
altınızda hangi bisiklet olursa olsun, sizin beden gücünüz ve azminiz sabrınız ne kadar ise gidebileceğiniz son nokta orasıdır. 9.5 kiloluk bisiklet ile 36. km de tıkanıp kalan ben daha gidemem deyip taksi çağırıp geri dönenide gördüm, 50 yıl öncenin basit ve ağır bisikletleri ile adanadan -istanbula gidenide okudum.

selam ve dua ile
 
xc 1000 iyidir ancak şehirler arası uzun mesafelere uygun mudur? Hayır.Bisiklet zaten yeterince ağır.Buna bir de yol için yanınıza alacağınız malzemeleri ekleyin.Hele hele 26'' ebatlı jantlarla 500-600 km gitmek...Arkadaşım,bunları alt alta toplarsan xc 1000 ile uzun yolculuk çok çok zor geçer.Yapılmaz mı? Yapılır elbet.Önerim özellikle uzun mesafe gitmek istiyorsanız 28'' jant' olmalıdır.Nispeten daha hafif bir kadro,uzun yol da kilometreler ilerledikçe ve rampalarda hissedilir.Bu arada MTB min de xc 500 olduğunu hatırlatayım.Antrenman amaçlı 50-100 km lik turlarda kullanıyorum.Bütçenizin 800 tl cıvarı olduğunu yazmışsınız.Bu fiyat aralığında Sedona 321 (link)
Biraz zorlayarak Trek fx2, (link) ve şehir-Tur bisikletleri bisiklet seçimi adımlarını izleyerek diğer seçeneklere ulaşabilirsin.
 
Ben kron xc250 kadronun uzerine topladigim bisikletimle her haftasonu minimum 100 km lik yerlere gidiyor haftaicide gunluk ortalama 20-30 km sehir icinde biniyorum. Bahsettigin sehirler arasi turlarda ozelliklede antalya gibi deniz kenarinda olan yollarda zaten yavas ve keyifle yol alinir. Gunde 50-60 km ortalama yol gidildigini dusunursek xc1000 in açilari seni cok rahatsiz etmez. Gideceginiz yole gore 1.50 ila 1.90 arasinda bir lastik kalinligi secerseniz turlariniz icin yeterli bir bisiklete sahip olursunuz. Tabiki bir tur bisikleti kadar olmaz ama siz daha cok patika ve parkurlarda binmek istiyorsaniz xc1000 almaniz cok daha mantikli. Bende onumuzdeki ay xc250 ile uzun tura cikacagim ve gruptaki herkes yol ve tur bisikleti kullaniyor. Ama bugune kadar onlarla ciktigim hic bir yolculukta mtb ile gittigim icin bir zorluk yasamadim. Ayrica xc1000 oldukca iyi bir tercih okadar kucumsemeyin. Hatiri sayilir derecede kendine yer etmis bir bisiklet. Ozellikle 2011 modelleri
 
  • Beğen
Tepkiler: Drall
Bende de xc 1000 var ama daha 10 km den uzun yol yapmadım.Ancak önümüzdeki günlerde kondüsyonumun da artmasıyla 45 - 50 km lik yollara gitmeyi düşünüyorum.Ancak şu var: Bisikletim 20'' kadro. Ağırlığı 14,5 kg. Boyum 1,88. Kilom 92. Ekipmanlar (su,kilit,kıyafet,telefon vb.) yaklaşık 2 3 kg. Yani aslında uzun yolda - zaten lastik kalınlığını en küçük eğimde bile fazlasıyla hissediyorsunuz - çok kolay değil xc 1000 kullanmak.
 
Şimdi size eşekten düşen bir dost lazım.Isparta Antalya arasında "Toroslar" var ve toroslardan MTB ile inip çıkmadan yorum yapanları bir yana bırakalım.Kendim de 50-100 km yol yapıyorum MTB ile,ben olurunu yazdım.MTB ile şehir ve amortisörsüz yol bisikleti arasında kamyon ile otomobil kadar fark vardır.Çok çok iyi bir kondüsyonla dahi MTB toroslarda size ecel terleri döktürür,adamı yola çıktığına pişman eder.Adı üzerinde Dağ bisikleti.Zaten dağ bisikletlerinin yollarda bu kadar kullanıldığı bir başka ülke bulmak bümkün değil.Her neyse söyleyen gitti.
 
Her bisiklet her yolda istenilen kadar gider ;) yeter ki bakımları tam olsun ve sürücünün kafası yolu bitirmeye meyilli olsun :)
 
Derya beye katılıyorum. Bizim ülkemizde şöyle bir olgu var.

- Asfaltta sürmek için bisiklet alacagım
- dag bisikleti al,
- abi yolda sürecegim
- olsun ya ince dişli tekerlek takıp sorunu çözersin
- ama abi estetik görünümü yok cok çirkin
- güzel ama.

Bu tarz dialog'u bundan 1,5 sene önce yaşadım ve saygı duydugum bir büyük bunları söylemişti ve sözünü dinledim ve bisikleti aldım. Tamam bisiklet kötü değil ama benim istedigim tarzda değil, ben asfaltta sürmek için aldım ama enerjimin cogunu agır kadroya harcadım sürüş boyunca ve hevesimide gidermedi daha sonra bu bisikleti sattım ve adam akıllı bir yol bisikleti aldım. Her neyse yazdıgım dialog'un konu ile alakası şu ; Eger ki bisikletle kendinizi daga taşa vurmayacaksanız ve kullandıgınız yolun %80'lik kısmı asfaltsa hiç dag bisikletine yönelmeyin derim. Derya beyin önerdigin bisikletler ihtiyacınızı karşılayacak cinsten bisikletler. Yani yollarda gucunuzu korumanıza yardımcı olacak bisikletler. Uzun yol normal günlük turlar gibi değildir belli bir ritminiz olmalı ve o ritimde devam etmelisiniz ve tur boyuncada bu ritminize yakın sürüşler gerçekleştirmelisiniz. Agır kadrolu bisikletler ritminizin kaybolmasında önemli etkendir. Ha herkeste aynı olcak diye bir kaide yok. Misal bir adamın kondisyonu harikadır yaklaşık 5-6 aydır bisikletle antreman yapıyordur ve kendini uzun yol için hazır konuma getirmiştir ozaman pek fazla sıkıntı olmaz. İşin birde inanç ve hırs boyutu var ; Siz kendinize inanıyorsanız ve bu konuda hırslanmışsanız yürüye yürüyede olsa bu turu bitirirsiniz ama ozamanda pek bir zevk alacagınızı sanmam. Eger ki zevkli bir tur olsun, keyifle bisiklet sürerken manzaranın keyfini cıkarayım diyorsanız bence Tur bisikletlerine yönelin.. Herkesin bir yeri vardır dag bisikleti dagda yol bisikleti yolda olmalıdır..

Saygılar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Drall
Bende aynı görüşteyim,bir mtb sahibi iken,şu anda city bike aldım,aralarında çok fark var.
 
Hepinize tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. Ben de şehir&tur bisikletiyle dağ bisikleti arasında çok gidip geldim, bunun asıl sebebi de işte Isparta'da da Antalya'da da çok güzel dağ rotaları da olması. Ve çukurlu patikalarda, ne bileyim Ağlasun'da Köyaltı'na girip baraja kadar gitsem mesela 8-9 km, sürekli çukurlu çukurlu toprak yol. Bir ön amortisör bu konuda aşırı yardımcı olmaz mı bana? Yani dağlara tırmanacağımdan değil de, böyle durumlarda ön amortisörün "hebelehebele" diye titremeden bisikleti sürmeye devam etmeme yardımcı olacağını düşünmekteyim :) Ön amortisörü kilitleyince, ön amortisörsüz bisikletten farkı oluyor mu enerji emme açısından? Yoksa kilitlediğimizde mutlak hareketsizliğe, ya da enazından önemsenmeyecek kadar minik hareketlere indirgeniyor mu amortisör?(Biraz cahilce bir soru oldu ama napalım, kafamızdaki sorular gitmeden içimiz rahat etmez sonuçta :))

Bir de sonuçta Isparta-Antalya arası, ne bileyim Antalya-Kemer arası, Antalya-Olimpos, Isparta-Eğirdir arası vesaire rotaları en erken gelecek bahar yapabilirim. Çoğunluk asfaltta süreceğim %65-70 ama o yüzde 30luk toprak yollar, çukurlar, dağ yolları falan amortisörsüz bir bisiklette beni çok korkutuyor. Bu korkum haklı bir korku mu? Yoksa azıcık sarsıntıdan başka bir şey gelmez mi başıma? Amortisörsüz bisikletlerle, tur bisikletleriyle falan dağ yollarında, patikalarda sürenleriniz var mı hiç? Çünkü o %70lik kısmın en azını çok uzun rotalar oluşturacak sonuçta, şu anki kondisyonumla günlük 50-60 kmden fazlasını yapmam çok zor zaten, şimdiki 18buçuk kiloluk amortisörsüz jantları yamuk bisikletimle anca 25-30 km yaptım gerçi ama, tükenmek şartıyla 40-45 km falan da yapabilirim diye düşünüyorum :) Herkese tavsiyeleri için çok teşekkürler, özellikle gözü kapalı bisiklet önerenlerden ziyade bu topik altında mantıklı argümanlarla bisiklet önerenlere ekstra teşekkür ederim, iyi günler :)
 
Şİmdi bir arkadaş bizlerden görüş ve öneri istiyor,yazıyoruz,bir başkası çıkıp:"Her bisiklet,her yolda istenilen kadar gider" şeklinde saçma sapan bir yorum yapıyor.Yazarken düşünmeyin,önce düşünüp öyle yazın.Milyarlarca dolarlık bir sektör,mühendislik,yatırım,marka değeri çöp oldu öyle mi? Yol bisikleti diye bir bisiklet vardır çoğunlukla 53-39 aynakol kombinasyonlu.Düz yolda 70-80 km/saat hızlara ulaşırsınız.Şehir tur bisikletleri vardır,biraz performans biraz dayanıklılık konsepti içerir.MTB ler dağ bayır,dere tepe patika yollar için üretilmiş özel bisikletlerdir.Ne hız yapabilirsiniz,ne tur yapabilirsiniz zira adı üzerindedir.Şimdi benim bile xc 500 ümle 72 km/saat hız'a ulaşmam neyi değiştirir?Yokuş aşağıya el arabasını yuvarlasanız o da belirli bir hıza ulaşır.Lutfen mantıksız yorum yapıp yardım isteyen arkadaşların kafasını karıştırmayalım.
 
@Drall

Eğer ucundan azcık araziye de girerim diyorsan,Onlar için uygun da şehir ve tur bisikletleri var...
Ön amortisörlü modeller işini görecektir, Mesela Salcano nun city sport modeli çok ta ucuz fiyatlara çok ta güzel imkanlar tanıyor...

Onun dışında çok ta bilgim yok bu tarz bisikletlerde...

Ama şunu söyleyecek kadar bilgim var,Dağ bisikletinden çok çok hatta çok çok tan da çok rahatlık sağlar sana uzun yollarda...
 
Merhabalar,

Bir seneden uzun bir süredir xc 1000 kullanıyorum ve kullandığım süre içinde hiçbir şikayetim olmadı. Uzun turlara çıktım, günlük 150km'nin üzerine çıktım. Ancak şu aralar bisikletimi satıp mesela bir yol bisikleti almayı düşünüyorum. Çünkü bisikleti ilk aldığımda çok fazla beraber pedallayabileceğim çevrem olmadığından biraz refleks şeklinde dağ bisikletine yöneldim.

Ne zamanki arkadaşlarımın yol ya da tur bisikletlerini ödünç alıp kısa-uzun turlar yaptım o zaman mtb'nin aslında tam istediğim şey olmadığını fark ettim. Zaten ne alırsanız alın eğer yeterince doğru bir tercih değilse kullanım amaçlarınız sizi değiştirmeye ya da yeterince zevk alamamaya sürükleyecektir.

Ama sizin belirttiğiniz kriterlerde sanıyorum ki bianchi nero modeline muadil ya da o klasmanda maşalı tur bisikletleri iş görecektir.

İyi günler.
 
@Derya Keçeci


Hocam iyi günler, öncelikle şu ana kadarki yardımlarınız için teşekkür ederim. Üzerine düşününce dediklerinizi mantıklı buldum, dağ rotası sayım çok az olacağı için feda edebileceğimi düşündüm yolda akıp gitmek uğruna. Ve amortisörsüz bir şehir bisikleti almaya karar verdim. Kron xc1000'den vazgeçtim. Şimdi de asıl sorun başladı, sedona-salcano-bianchi üçlüsüne niye olduğunu bilmediğim bir önyargım var(bunlar arasında en az sedona'ya ama:p). Biliyorum çok saçma, hatta kendimden nefret ediyorum bu yüzden, ama ne bileyim, bisiklet işi keyifse, her açısından keyif almamız lazım değil mi :) Ya ön yargılarımı yıkıp sedona 321 alacağım, ya da başka bisiklet bakmaya devam edeceğim. Trek fx7.0, scott sportster p6 benim fiyat aralığımda dikkatimi çeken ürünler oldu, o bisikletler hakkında bilginiz var mı acaba nasıl oldukları konusunda? Ya da 800 lira civarlarında başka tavsiye ettiğiniz bisiklet marka/modeli var mı? Teşekkürler yeniden. İyi günler.
 
bence önemli olan bisiklet değil senin performansın azmin , cesaretin.bence bagaj tak lastikleri düzenle çantanı hazırla , kaskını al ve yola koyun.eğer yolda kalırsan gel yüzüme tükür :) hem gerçekten kron xc 1000 küçümsenecek birşey değil.şimdiden hayırlı yolculuklar.
 
Arkadaşımla bi ara bim de satılan 75 TL lik bisikletle max. 100 km lik turlar yapıyorduk. Senin dediğin Kron XC 1000 bizimkinin yanında baya bi lüks kalır :)
 
Geri