Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme KTM Revelator 4000

Scudo
@duracell
Screenshot_2018-02-17-21-27-58-196.jpeg Screenshot_2018-02-17-21-27-53-255.jpeg

Buyrun...

Karbon kadroyu UV ışınlarına karşı korudukları için kadronun teoride ömrü sonsuz.
Ancak kadroyu çizerseniz o kısım güneş ışınlarına karşı korumasız olur.

Sizin kendi alıntı yaptığınız yazının son paragrafı:
Carbon composite based on epoxy resin shows a very long lifetime during fatigue testing, thus there’s no degradation of the composite over the lifetime of a bike.
Only long-term strong UV exposition can harm the epoxy structure, but all our frames have a UV protective agent included in the final paint layer.

Bu da bir başka link (link)

(link)
 
@duracell Açık ve net bir cevap teşekkürler :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
@Ozan k.

Yusufgs36 ya katiliyorum. Bu konu cok farklı bir yere gidiyor. Kötü niyetli olmadığınını ve konun yanlış bir anlama üzerine kurguladığını düşünüyorum.

Attığın SS ler güneşin UV ışınlarının maddeye zararı üzerine (kullanılan reçine tipine göre de değişkenlik gösterir) süresiz olarak kullanabilirsiniz diyor. Evet yani 20 sene sonra da bisikletin reçinelerin bozulmasından dolayı parçlarına ayrılmayacak ama daha önce dediğim gibi buradaki ömürden kasıt performans, bisikletin parçalara ayrılması değil. Bu videoda da zamanla oluşan performans kaybından bir kere olsun bahsetmiyor. Maddenin sağlamlığı için de uçak öreneğini veriyor ki o tarafta sektör çok daha farklı işlemesine karşı parça değişimleri uluslararası standartlara göre ömür gözetmeksizin yapılıyor.

İlk verdiğin link bir forum sayfası. Senin, benim gibi insanların bu konu üzerine tartışmasını içeriyor. Sadece dili türkçe deil. Bu biraz yabancı sevicilik olmuş sanki. O başlık altında şöyle de bir yorum var.

There are varying opinions on the life of carbon fiber frames and forks. I’ll put in my 2 cents.
As almost everyone will point out, the carbon fiber component of the matrix will probably last indefinitely. However, the epoxy that holds the stuff together will not.
As the epoxy ages and outgassing completes it starts to become brittle. When it becomes brittle it is more susceptible to developing microcracks as it is used. Suddenly, the epoxy may be sticking to the carbon but it is failing to do it’s job of holding it together.
So, in order to provide frames and forks the manufacturers have to engineer in a lot of redundancy but even then the 2 largest factories who produce stuff for almost every brand you can fathom still suggest that forks be retired after 5- to 7 years and frames after 7 to 10 years. This is a great improvement over their recommendations of just a few years ago that cited half of those numbers.

Gönderdiğin diğer link’i de ilk carbon bisikletimi alırken okumuştum. Karbonun zayifligi altindaki yaziyi okursan orada da epoxy reçine için bir artı olarak evet malzemenin matrixinde bir bozulma olur ama bu çok azdır ve farketmezsiniz. Bu süreç 2 senede başınıza gelmez diyor.

Zaman içerisinde malzemenin sertliğinde yaşanan azalma da sana performans kaybı olarak dönüyor.

In the absence of any impact, the matrix can deteriorate with use, but it takes an extremely long time. “The epoxy matrix will at some point start to form little cracks,” explained Chuck Texiera, “and then over time it will just have the connectivity of the fibre. So really what’s happening, over really extended periods of time, you can expect the stiffness of the frame to change ever so slightly but it’s such a small number. We can measure it but I really wouldn’t think it would be perceivable. But it takes hundreds of thousands of cycles to even get to that. Two years would be far too short for that to occur with any kind of typical age group racer.”

Bu konunun yeri burası olmadığı için karbon malzemenin ömrü üzerine daha devam etmeyeceğim. Ama formun ruhu gereği bu konu üzerine bir başlık açarsan dilediğin kadar fikir alış-verişi yapabiliriz.

Sevgiler
 
Güzel video olmuş elinize sağlık,ben de 4000 almak istediğim için daha bir faydalı oldu:) Aşağıda bu bisiklete ait geometri özelliklerini paylaştım.Dikkatimi çeken bisikletin Reach değeri oldu.55 kadro için Seat tube 500mm,TT 547mm,reach ise 401mm. Kadro boyunu diğer bisikletlerle kıyasladığımda KTM'nin reach değeri bayağı bi uzun kalıyor.Örneğin Lapierre sensium 500 ile kıyasladığımda aynı kadro boyunda, Lapierre'nin reach değeri 376mm iken KTM de 401mm. 55 kadro boyu alacağım için bayağı bir muallakta kaldım. Çoğu farklı marka bisikletlerde 401mm reach,XL yada 2XL kadrolara tekabül ediyor.Reach değerini kısaltmanın bir yolu var mıdır? 174 boy ve 81 iç bacak boyu ile sıkıntı yaratır mı? Yardımcı olacaklar varsa sevinirim :)

y00z9N.jpg
[/url][/IMG] size.jpg
 
Karbon fiberin performansının zamanla azaldığını Çağrı Terzioğlu'ndan dinlemiştim.
 
Karbon kadro bir "composite" yapı olduğu için "yaşlanma" (ageing) özelliği gösterir. Aslında yaşlanma özelliği gösteren karbon fiber elyafın kendisinden ziyade değil, onu forma sokan reçinedir. Bunlar ömürlü malzemelerdir ve kullanım ömrü sunarlar. Composite yapılar özellikle uçak ve savunma sanayiinde kullanıldıkları için ömür konusu çok önem taşır; özellikle termal ve mekanik şoklar ya da iklimlendirme testleri ile kullanım ömürleri sonunda yenilenirler. Bilimsel olarak bakarsak, karbon kompoziti bir metal değildir, metal gibi onyıllarca dayanım sağlamayamaz; bütünlüğünü korusa bile diyelim ki bir 50-60 sene sonra kullanılması risklidir diyebiliriz; oysa ki bir çelik bisiklet öyle değildir (paslanmamış olduğunu varsayıyoruz)

Ancak amatör bisiklet kullanımı için bu yaşlanma ve yaşlanmaya bağlı özellik kaybı etkisinin mühendislik dilinde "negligible" yani ihmal edilebilir olduğunu söylersek yanlış olmaz. Bir amatör bisikletçi günde 7-8 saat (hadi 10 saat olsun) kullanma ile bisiklete yorgunluk kazandıracak kuvvetleri sağlayamaz. Reçinenin de bozulması ve yaşlanması için günlerce, aylarca sıcak ve özellikle direk güneş ışığına maruz bırakılması lazım ki karbon kadro bisiklete sahip birisi bırakın bunu yapmayı gözü gibi iç mekanda koruduğu için yıkıcı etkilere direk maruz kalmaz. Özellikle koruyucu boyası çizilmeyen, direk güneş ışığı ve aşırı sıcak gibi plastik yapıların baş düşmanı etkilerin uzağında bir karbon kadro bisiklet uzun yıllar kullanıcısına hizmet eder. Tabii bunlar amatörler için; profesyonel kullanımda yarış koşan bisikletler için mutlaka bir limit vardır, öyle yıllarca kullanılacağını zannetmiyorum.

Bu arada konuya alakasız not: Günlük kullandığınız plastik eşyalarınızı direk güneş ışığından mutlaka uzak tutun, bu şekilde plastiğin negatif etkilerinden en az etkilenirsiniz.
 
@Eroseros Günaydın doğru haklısınız bende böyle olduğuna çok şaşırdım açıkçası :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eroseros
ktm revelator 400 badem olmuş. binmişliği olan ya da uzaktan görmüşlüğü olanlardan değerlendirme bekliyoruz
 
@burak gulyapanStrada serisinin aksine performans serisi karbonun kullanıldığı, oldukça sert ve konforsuz bir seri. Performans ve konforun yol bisikletinde pek yanyana gelmediğini biliyoruz diye çok detaya girmedim..

Ayrıca ultegra grupset ile geliyor. Üzerinde gelen jant seti gayet giriş seviyesi, orta karar bir yükseltme ile lat-i lokum olur.
 
Ne kadar bu makine, sadece kadrosu?
Edit:Komple bisiklet 10bin civari
Bu bisikletler niye bu kadar pahalı, motorlar bu kadar pahalı değil
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih.acar
@hydrocon Strada serisinin aksine performans serisi karbonun kullanıldığı bu cümlenizden Strada serisi de karbonmuş gibi bir algı oluşmasın. Strada serisi Alüminyum, revelator serisi karbon KTM de bildiğim kadarıyla.
 
Sanırım ktm strava 4000 serisi 2013-14 tarihine kadar karbondu sonrasında karbonlarına revelator serisi diye devam etti
 
Geri