Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

KTM Strada 1000 Speed Görüşlerim, Görüşleriniz

@Berke Kazankaya


berke zaten alt markalarında satış polikası budur.
tanınmış markalara göre daha yüksek donanım koyarak mal satarlar.
bu sende biliyosun nasıl slx donanımlı salcona ile ghost arasında fiyat farkı varsa buda aynı olay.

tiagrasını sorasını bilmem..
ama sse bu işin "rolls royce" dur.
sonuçta büyük paralar veriliyor.
sadece bugünü düşünmeyin..
bu işi idam ettirebilmek adına yarın aburgün satıp yeni almak gerekir.
3 milyar bütcede çöpe atılıcak bir miktar değil.
ve satıyorum deyince sse geri herşeyden daha kolay paraya dönüştürülür.

yok ben ömür boyu kullanıcam ufak modifiyeler ile dersenizde specialized gene tek secenektir.
burda specialized kadrosu hakkında aklında soru işareti olan varmıdır?
zannetmiyorum.
 
Scudo
beyler şu bisiklete bir bakın üzerinde bagaj pivotu olmayan, kumpas frenli ve 23 hacim lastikli (o arka maşadan 28 hacim bir lastiğin geçmeyeceğine bahse girerim) bir bisiklet ne zamandan beri tur bisikleti olmaya hak kazandı. Bu bisiklet flat bar road bike tır. Yol bisikletinden düz gidon dışında bir farkı yoktur.
 
@kivilcimb

Specialized kalitesine kimse laf edemez gerçi ama KTM'de köklü bir firma biraz ucuz fiyata iyi donanım koyuyor diye Salcano ile kıyaslamak doğru olmaz diye düşünüyorum abi arkadaş içine sinen bisikleti alsın bence en iyisi o olacak. :)
 
@Berke Kazankaya

evet berke zaten bu işin sonu yok.
o yüzden tavsiyem herzaman en beğenilen "kadronun" alınmasıdır.
ekipmanlar sürekli zevke göre modlanabilir.

örneğin ben t3dyi alırken kadrosuna vuruldum.
geometrisi kaynak noktları vs vs..
gerisine çok bakmadım.
daha 600 km'dir kullanıyorum.
değiştirdiğim parçalara harcadığım para orta halli bir mtb alırdı :)

bisiklet seçerken kadroya para verilir ben bunu öğrendim son 3 yılda...
 
Aynen abi işin sonu yok her şeyin bir iyisi bir üst modeli var buna yetişemezsin ama sağlam marka diye düşük donanım alıyorsun sonra parça yükseltmesine bir dünya para gidiyor. :)
 
Neden böyle kılıflar koyuyorsunuz ki bisikletlere bu kadar, Yani Specialized bisikletdeki komponentler alivio olduğu, V fren olduğu için tur bisikleti oluyor ve onunla uzun tura çıkabileceğinizi düşünüyorsunuz, ama hemen hemen aynı açılardaki KTM bisiklette Tiagra set var diye onunla tura çıkamayacağınızı mı düşünüyorsunuz ? İkisi de vites, ikisi de fren, yarış koşmayacaksınız ki.. Tamam, yarış gidonlu bir bisikleti, düz gidon bir bisiklet ile karşılaştırabilirsiniz, ama dişli sayıları sizi tatmin ediyorsa birbirine yakın türdeki bu bisikletleri bu kadar irdelemeye gerek yok bence. Hangisi gözünüze daha iyi geliyorsa onu alın, dışarıda çok insan var MTB bisikletleri ile yüzlerce kilometre yol yapan. Olay sizin iradenize bakıyor.
 
@Ertuğrul Mengi

KTM'yi istiyordum ama şimdi şöyle bir sorun çıktı. Bu bisiklet 23 hacim lastikmiş. Yani 32'ye kadar çıkartılabilir mi acaba. Tur'a uygun bir hale getirilebilir mi orası muamma. Onu biraz araştırıyorum şuan. Ayrıca arkasına bagaj bağlayacak yer var mı bunları da şuan bilemiyorum. Tura uygun olması çok önemli. Yarın mağazayı aramam gerekecek gibi. Yoksa ktm yi çok sevdim ama tura uygun değilse terchim SSE olacak
 
@Ertuğrul Mengi

Sene oldu 2014 hala "markaya para vermeyin" diyenler var.

NIye KTM'ye 3000 tl etiket fiyati veriyoruz o zaman? Gitsin Salcano alsin, Bianchi alsin..

Umut;

Bu ise ne kadar kafayi takip zorlarsan, o kadar kafan karisir. 3 gunde karar verebilecegin birsey degil bu. Icine sinmedigi surece de hep ulan acaba yanlis karar mi verdim diyeceksin.

Ben sana burda 3 tane sey yazarim, KTM'den de vazgecersin.

- KTM'yi ne kadar biliyorsun? Madem KTM geometrisi, kadrosu vs. cok iyi bir marka neden Pro takimlarin hic biri KTM kullanmiyor?
(link)

- KTM'nin catali Karbon fiber alasim ok. Peki Sirrus'ta olan Zertz absorber'lar mevcut mu?

- KTM'nin en kucuk aynakol dislisi 30. Ruble 12-28. Bunlar tur oranlari degil.

Tiagra ortalama yol bisikleti setidir. Acera/Alivio kombinasyonu Tiagra kadar seri degildir ama daha dayanikli ve uzun omurludur. Tiagra daha iyi. Ama Neye gore tartisilir.

Simdi, yanlis anlama. Sen sordukca biz cevaplariz, anlatiriz, ama bu kafani daha karistirmaktan baska bir ise yaramaz. Bu yazdiklarim kimine gore anlamsizdir, hic birsey ifade etmez. Ama gercektir. Yarin bir gun bunlardan biriyle karsilasirsan canin sikilir (veya sikilmaz ama yine de "acaba?" kalir)

Bu kadar cok kararsizsan, bisiklet alma isini aceleye getirme derim.

edit: umarimi falan yok bagaj da takilmiyor ayrica, bagaj delikleri arkada da yok. Gordugun gibi gene direkten dondu. Yapma, aceleye getirme.
 
Evet, ben bagaj ve lastik hacmi kısmını düşünmemiştim, umarım bagaj takılıyordur.
 
@Umut Tekin

Genelde yol bisikletine dediğiniz kadar kalın lastikler takılamıyor. Hem frenler hem maşa hem de chain stay yüzünden.
Takarsınız ama lastik büyük ihtimalle bu üçünden birine sürtecektir.
Yine de görmeden bir şey demek yanlış olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Tekin
bagaj için delikleri yok ktm'nin.
ayrıca 700x23c lastiğe sahip olan bir bisiklete 700x32c sığacağını zannetmiyorum.
ben 700x32c kullanıyorum arka çatala 40c bile sığmıyor.
 
@Umut Tekin

Umut KTM'de bagaj deliği yokmuş Specialized'ı alıp hasrete son ver derim. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Tekin
Ya da bagaj delikleri olan bir yol bisikletine yönelin. Mesela; btwin triban 3, sse secteur, vb.
 
Mert Bey yorumunuz çok güzel çok teşekkür ederim. 23 hacim lastiği 32'ye yükseltmek biraz hayal gibi bir şey denebilir. Onu geçtim arka bagaj bağlantısı yoksa bu bisiklet bana gelmez. Tam hayal kırıklığı oldu. Hayırlısı değilmiş.
@Berke Kazankaya

Aynen Berke biraz acele ettik biz iyiki konuyu açmışım. SSE alıp forumu da kendimi de kurtaracağım :) Gerçekten foruma çok yük olduk 3 gündür konularım ana sayfada (

@Ugur Basdag


Bir yol bisikleti ile 600km tur yapmak mümkün mü ? Mümkün olsa bile bence yol bisikleti aldık mı bunu tur için kullanmak ayıp olur. Ben yol bisikleti aldım mı hız odaklı sadece ona hizmet eden bir şey almak isterim. O yüzden hızlı bir şehir bisikletini bence tur bisikletine dönüştürmek daha güzel olur.
 
(link)

al sana bisiklet. Mis Mis. Üzerine cebinde kalan para ile ister eksiklerini tedarik et, istersen yükselt. 12.10 kg. Hem V fren. Biraz uğraşı ile 11 kg ye düşer. Taş gibi kadro.

http://www.erdoganlarbisiklet.com/azehir-ve-tur-bisikletleri/scott/scott-2014-metrix-40-bisiklet.html

al buda metrixi. Bundan alası şamda kayısı. SS den farkını bulan gelsin. Fiyatıda iyi. M kadro 178 cm e kadar rahat destekler.
 
Ktm strada da flat barlı bir yol bisikletiydi. Ve ondan sadece bagaj delikleri olmadığı için vazgeçtiniz. Yol bisikleti olduğu için değil. Seçim sizin tabi sadece öneride bulundum.
 
@mehmetsunu

Maalesef bana L beden geliyor. 183 cm boyum var. M beden asla gelmez bana ( Ayrıca parçaları bana SSE kadar kaliteli gelmedi Mehmet Bey. Bence bunlar yerine SSE'yi seçmek daha mantıklı olacak.

@Ugur Basdag

Evet bagaj delikleri ve lastikleri yüzünden. Ama yol bisikleti denince beni bir korku kaplıyor ) Ayrıca ne bileyim bir yol bisikletini tur için kullanmak olmaz gibi ya. Maalesef bu öneri bana biraz ters düştü. Teşekkür ederim farklı bir yaklaşım sunduğunuz için.
 
Bir arkadaşımız paylaşmıştı triban 3 ile uzuuun tur yapan yabancı bir arkadaşın hikayesini. Lastik konusunda 32c uyar mı bilmiyorum. En fazla 28c ile asfalttan çıkılmayıverilir. Aynı düşüncelerde olduğumuz için konu ilgimi çekti. Şahsen ben böyle bir karara vardım. Rica ederim bu arada umarım hakkınızda iyi olan neyse o olur.
 
@Umut Tekin

Ne turmuş bu arkadaş, eğer asfaltta yapmayı planlıyorsanız yol bisikleti olmaz 23 lastik olmaz demeyin. Bak Akdeniz-Ege etaplarını geçiyor yarışçılar Türkiye turunda. Güne 130-140km yapıyorlar. Siz 500+ km turda günde kaç km gitmeyi planlıyorsunuz? Bagaj takılabilen bir yol bisikleti ve yokuşlarda zorlanıyorsanız 3 yapraklı aynakola sahip donanımlı olanları düşünebilirsiniz. Sonuçta dişli oranlarını değiştirebiliyorsunuz. Şahsi fikrim yol bisikleti ile daha rahat tur yapılabileceği üzerine. Sebebi ise duruşu ve yapısı dolayısıyla daha uzun mesafeleri daha rahat alabilmenizde yatıyor. İstanbul içi 130+,180+, 200+ sürekli tur yapan yol bisikletine sahip kullanıcılar var... Sonuçta yanınızda pompa, yedek lastik, yama seti vs. her türlü bisiklette de taşıyacaksınız. Burda kriterler yolun asfalt olup olmadığı ve taşıyacağınız ağırlık ile ilgili bence...

@Umut Tekin

Ne turmuş bu arkadaş, eğer asfaltta yapmayı planlıyorsanız yol bisikleti olmaz 23 lastik olmaz demeyin. Bak Akdeniz-Ege etaplarını geçiyor yarışçılar Türkiye turunda. Güne 130-140km yapıyorlar. Siz 500+ km turda günde kaç km gitmeyi planlıyorsunuz? Bagaj takılabilen bir yol bisikleti ve yokuşlarda zorlanıyorsanız 3 yapraklı aynakola sahip donanımlı olanları düşünebilirsiniz. Sonuçta dişli oranlarını değiştirebiliyorsunuz. Şahsi fikrim yol bisikleti ile daha rahat tur yapılabileceği üzerine. Sebebi ise duruşu ve yapısı dolayısıyla daha uzun mesafeleri daha rahat alabilmenizde yatıyor. İstanbul içi 130+,180+, 200+ sürekli tur yapan yol bisikletine sahip kullanıcılar var... Sonuçta yanınızda pompa, yedek lastik, yama seti vs. her türlü bisiklette de taşıyacaksınız. Burda kriterler yolun asfalt olup olmadığı ve taşıyacağınız ağırlık ile ilgili bence...
 
@Latif Ç.

İlk yapacağım turun rotasını size göstereyim.
(link)

Daha sonrasında İstanbul'dan Mersin'e bile tur düşünüyorum. Bence bu turlara 23 lastik gitmez gibi. Günde maksimum 150 km düşünüyorum bu turlarda. Yanımda çadır bile taşıyabilirim. Otelde kalmayı da düşünebilirim tam belli değil ama uzun bir tur yaparsam İstanbul-Mersin gibi çadır düşünürüm otel düşünmem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Kar
Geri