Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Lapierre Aucacio 400 2015

Ertan M.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2015
Mesaj
999
Tepki
1.219
Şehir
İstanbul /Göztepe
İsim
Ertan
Bisiklet
Merida
İyi akşamlar arkadaşlar yol bisikletine başlayalı yeni oluyor ama ben giriş seviyesi sayılan bir yol bisikleti ile kullanıcı deneyimlerini paylaşacağım.
Bende yol bisikletine geçmek isteyenler gibi tereddütlerle yaklaşmıştım acaba söylendiği gibi (kulaktan dolma) narin oluşları , kontrolünün ve sürüşünün zor olduğu , lastiklerin sürekli patladığı gibi şeyleri okuyup insan almaya çekiniyor.
Benim kullandığım model 2015 Lapierre Aucadio 400 giriş seviyesi bir model özellikleri de söyle
LP-5820-Audacio-400-CP.jpg
  • Kadro-Audacio Alüminyum
  • Maşa-Lapierre Carbon
  • Arka Değiştirici-Shimano Tiagra RD-4601SS
  • Ön Değiştirici-Shimano Tiagra FD-4600BL
  • Krank Takımı-Shimano Tiagra FC-4650 50x34
  • Orta Yatak-Shimano SM-BB4600
  • Arka Dişli-Shimano Tiagra CS-4600 10 Vites12-28
  • Zincir-Shimano CN-HG4601 10 Vites
  • Fren-Shimano Tiagra BR-4600
  • Vites Fren kolları-Shimano Tiagra ST-4600 2x10 Vites
  • Çatal Yatağı-FSA-ZS 4D 1"1/8"
  • Gidon-Ritchey Comp Curve
  • Sargı-Lapierre Digital Siyah
  • Gidon Boğazı-Ritchey 4 Axis WTD 6dg. 31.8
  • Sele Borusu-Ritchey 2 Bolts L:300mm x 31,6mm
  • Sele-Selle Italia X1
  • Teker Seti-Shımano WH-R501
  • Lastikler -Michelin Dynamic Sport 700x25
  • Ağırlık 9.3 kg (pedalsız)
Genel Tasarım
Bisiklette kadro yukarı doğru uzayan bir şekilde ve endurance sınıfına giriyor.Kadro siyah ve açık mavi renkler uyumlu bir ikili oluşturmuş ancak parlak olması dezajantaj çünkü ; çok kir ve toz topluyor.
Kadro:
Audacio Alüminyum 6061 serisi 1365 gram
WP_20150420_001.jpg
Maşa:
Karbon maşa ve 530 gram ağırlığında daha önce alimünyum maşa denemediğim için farkını bilemem ama bozuk yollarda titreşimleri iyi emiyor.
WP_20150419_012.jpg
Aynakol
50*34 oranında yeni başlayanlar için ideal daha sonra performansa göre aynakol değiştirilebilir.
Avantaj olarak yeni başlayanları yokuşta çok zorlamaması.
WP_20150419_004.jpg
Arka ve Ön vites ve Ruble
Shimano Tiagra 4600 serisi görevini çok iyi yapıyor ve başlayanları üzmüyor.Vites geçişleri gayet seri şu ana kadar hiç sorun yaşamadım.Ruble ise shimano tiagra 12-28 oranı aynakol oranı ile uyumlu ve yokuşlarda da sorun yaratmıyor.
WP_20150419_002.jpg WP_20150419_013.jpg WP_20150419_001.jpg
Fren:
Fren seti olarak shimano 4600 serisi var çok çabuk durduğunu söyleyemem ama yol bisikleti kullanırken zaten yavaşlamak düşünüldüğü için dikkatli kullanımda sorun yaratacağını zannetmiyorum.Çok dik yokuşlardan inerken tedirginlik yaratabilir ama tecrübe ile bu sorunu yeni başlayanlar halledebilir.
WP_20150419_006.jpg
Jant seti:
Shımano WH-R501 seti kullanılmış 2093 gram ağırlığında biraz ağır olabilir ama dayanıklı ve akıcı bir jant.
500 km boyunca bir çok çukura bozuk yola tümseklere girdim hala akort ayarı gerektirmiyor.
Bu videoda akıcılığını görebilirsiniz
Lastik:
Michelin Dynamic Sport 700x25 serisi başlangıç olarak gayet yeterli 500 km de hiç patlak yaşamadım sahil yolundaki camların üzerinden farkında olmadan kaç gere geçtim ne patladı ne yarıldı bu konuda beni de şaşırttı ömrü bitince yeni lastiklerle değiştireceğim.Islak zeminde ise şu ana kadar kayma düşme yaşamadım.
WP_20150419_011.jpg
Sele:
Selle Italia X1 biraz sert bir sele sürüşten 1 saatten sonra ağrılar olmaya başlıyordu 10 gündür ağrı geçmeyince çözüm olarak seleyi değiştirmek yerine geçen gün pedli tayt aldım 3 4 saat arası sürdüm hiç ağrı yaşamadım.
WP_20150419_007.jpg
Sonuç olarak
Yol bisikleti ile sanılanların aksine olumsuz bir durum yaşamadım.Trafikte araçların arasından geçmek olsun , bozuk yollarda hızlı gitmek olsun , yağmurlu yollarda güvenle gitmek olsun bir sorun yaşamadım ve yol bisikletine geçmek isteyip tereddüt yaşayanlara bu sorunların çok kolay yaşanmayacağını belirtmek isterim.Sağlıklı ve iyi günlerde pedallamak dileğiyle...
 
Scudo
Güle güle kullanın, çok beğendiğim bir model.

Bende de tiagra setli bisiklet var, frenlerle ilgili aynı düşüncedeyim. Fren pabuçlarımız oldukça kalitesiz gibi geliyor bana, onları kalitelisiyle değiştirmeyi düşünüyorum, çünkü dediğiniz gibi yokuşta bisiklet durmuyor resmen.
 
hayırlı olsun, çok hoşuma gitti. Bütçeden dolayı ben de salcano xrs040'la başlayacağım inşallah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan M.
Hayırlı olsun güle güle pedallayın :)

@Muhammed Çakın


Muhammed Çakın dostum benimde hedefimde xrs040 var. İnternette şuan bazı sitelerde 1099.00TL fiyatı var gayet uygun geliyor bana. Bisikleti aldığınız zaman kesinlikle inceleme konunuzu bekliyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedAAA
@ertanmrtz
Inceleme guzel. Bi de bisikletin tam gozuktugu bir fotograf koyarsaniz daha guzel olur bence :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan M.
Bizzat kullanmadım fakat Baradine 470TC üç renkli fren pedlerini forumda kullanan çok, performansı beğeniliyor.
 
@Kahveci hocam cidden frenler dik yokuşta sorun eğer bildiğiniz tavsiye ettiğiniz model varsa alabilirim.

@OguzGyan Resimler acele çekildi eklemeler yapılacak
 
Hayırlı olsun ve güzel bir inceleme olmuş.

Pedler çok farkettirecektir. Benim önceki bisikletim soraydı ve frenler çok vasattı. Her yerde yazan yol bisikletinin freni durmak için değildir klişesi yüzünden çok değiştirme isteğim olmadı ama 105sete geçince gördümki yol bisikleti freni durmak içinde kullanılabiliyormuş :) gerçekten baya fark var arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan M.
@mehmet.ali hocam 105 frenlerinden memnunsun sanırım direk fren pedlerini bulabilirmiyim acaba 105'in
 
İncelemeniz için çok teşekkür ederim. Çok düşünceli bir davranış :)

Ben jant setini akıcı bulmadım. Bunun dışında üst boru eğimi çok şık bir hava katıyor zannımca. Xrs40 ta aynı şekilde bu sene. Yalnız o kablo.. geçen sene sedona da aynı hatayı yapmıştı gitar teli görünüyor :D
Bisikletinizin rengi ve donanımı çok güzel,iyi günlerde pedallayın.
 
@Onur Ali İmren hocam sonuçta 300 tl lik bir jant seti fiyatına göre bence akıcılık fena değil ama dayanıklılığı çok iyi
 

bunu ben çekmiştim bir ara. Belki de ben tam olarak doğru yapamadım bilmiyorum ama.

Belki bisiklet neden aşağı bakmıyor diyebilirsiniz ama ben o şekilde de çevirmiştim farkı çok azdı. Netice de kütle çekim aynı ama bisiklet ağırlığı (kısmi) yok. Ve bu göbek parallax ile no name jant.

Yanlış anlamayın kötülemeye çalışmıyorum aksine minnettarım inceleme için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan M.
@Onur Ali İmren hocam videoda bisiklete tam güç uygulamadım ondan size yavaş gelmiş olabilir üst seviye jant seti alırsam ancak farkı anların diye düşünüyorum.
 
@ertanmrtz
evet benim de dikkatimi çekti,ben biraz daha güç uygulamışım.
 
Ben bu bisikletin "200" modelini kullanıyorum. Herşey aynı sadece vites+fren sistemi farklı. Anakol 3 lu ve bu nedenle yüksek eğimli rampalarda inanılmaz rahat ediyorum. Fren ile ilgili bir sıkıntı yaşamıyorum, üzerindeki orijinal pabuçları mevcut. 400 ile 200 arasında da 250 gr kadar fark var. 9.55 kg pedlasiz ağırlığı.
Bisikletimi çok seviyorum. İlk defa lapierre kullanıyorum ve kadro kalitesi ve ekonomisinin oldukça iyi olduğunu söyleyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan M.
@Gökhan BİROL kadro olarak benimde şilayetim yok çok hızlı bir kadro değil ancak bu dezavantajını bozuk yollarda telefi ediyor.

Arkadaşlar bu seleyi ayarlarken vidalar kırıldı offf ne yapmam lazım
 
hayırlı olsun güle güle kullanın
 
Geri