Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lapierre Karbon Dağ Bisikletini Hafifletmek İçin 1x11 Alınmalı mı?

@Fakir Kemancı
Yorum için sağolun ancak amacımın bu olmadığını, ne yapmaya çalıştığımı 80 defa anlattım :) Sorduklarım ve amacım tamamen farklı şeyler.
@ghkoseoglu
Meseleyi çok iyi anladın ve anlatıyorsun :) 2X11 alsam da aynakol 40T'li rakamlara ulaşamıyorsa zaten anlamı kalmıyor o halde. Madem öyle 1x11 36T 11/42 mantıklı görünüyor.
Ben en iyisi yarın bisikletin rublesinden 11T olan dişliyi seçeyim ve aynakoldan da 36T'ye en yakın olan dişliyi bulup maksimum hızı bir test edeyim, kafamdaki asıl soruyu en güzel bu şekilde çözerim, şuan aklıma geldi.
 
Scudo
@Gökhan Akkaya

@Gökhan Akkaya

ayna koldaki dişli sayısı/ruble dişli sayısı bu oran ne kadar büyük olur ise göreceli olarak bisikletin daha hızlı gidebilir (gider demiyorum) 46/11=4,18 sizde var olan, almayı düşündüğünüz 36/11=3,27 buradan anlaşılan siz ayna kolu büyütmeden hızınız artmaz 11-42 olması sadece yokuş çıkarken avantaj olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@alperr125
Bu oranı biliyordum ancak mantığı oturtamamıştım :) Dediğiniz gibiymiş. Bu mantıkla akşam 2X9'da kullandım benim makineyi. Zincir çarptı haliyle orta aktarıcıya biraz ancak görmüş oldum maksimum hızını.
Orta dişlim zaten 32 civarı dişliye sahip yanlış saymadıysam, arka zaten 11-36. 2X9'da kullandım ve hiç fena sayılmayacak hızlara çıkabildim yalan olmasın :)

1x11 almaya karar verdim, stok halde 2x almamın zaten bana bir getirisi olmayacakmış dişli sayıları yüzünden, 2X'in tek sayfası rampa çıkarken 28T aynakol dişlisinden faydalanabilmem olacak.
 
@Gökhan Akkaya Gökhan abi, arka ruble zaten 42-11 olacağından yokuş probleminin çok olacağını sanmam. Senin gibi hızı seven birinin kondisyonunun olduğunu varsayarak Shimano Zee 36T aynakolu tavsiye ederim.
 
Zee serisi bildiğim kadarıyla amatör inişçiler için falan tasarlanıyor. Asfalt üzerinde o tip bir ruble ve dişli değerlerinin artısını değil eksisini görürüm diye düşünüyorum :)
Sonuç olarak XT 1X11'in maksimum hızı 36/11. Zee serisinin de en hızlısı 38/11 seçeneği sunuyor. Hız olarak bir şeyin fark etmemesinin yanında tırmanışta vites aralığım daralacağı için gereksiz yere kendimi kasmış olacağım :) Kondisyon olsa bile kimse zorlanarak çıkmak istemez.

Zee'nin atası olan Saint pedalları almayı düşünüyorum yinede, ağırlığı ne olursa olsun.
 
@Gökhan Akkaya Saint pedalları hiç tavsiye etmem. Güzel görünüşünün dışında hiçbirşey sunmuyor.
 
@mfurkan
Aslında mütiş diye tabir edebileceğim tasarımı için almak istemiştim, bir kötülüğünü gördüysen lütfen anlat bana :) Az para da degiller hani.
 
Fixie yapın bence. Ön vites, arka vites, ruble, vites kolları, fren hepsinden kurtulmuş olursunuz. :harika:
Hem de bir MTB fixie'niz olur :asik:

632047ed07adc43101fa05769ff05cdf.jpg

Ağırlık 8 kilonun altına iner
 
@Sadettin Z.

Edirne 8. Cumhuriyet yol yarışında 14. olmuş bir dağ bisikletçisinin ardında onlarca yarış bisikletini geride bırakıp adeta bisikletlerini eline vermiş bir yarış gördükten sonra böyle bir yorum çok komik olmuş doğrusu
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
@Serkan Mıstınoğlu
Yeniliklere, farklılıklara çok açığım aslında ancak yaşadığım yer çok ilginç bir coğrafya :) Bir tarafta Çamlıca bir tarafta deniz seviyesi, ortasında bir yerlerde kalmış oluyorum :) Rampa çıkmadan bisiklet sürebileceğim hiçbir rota yok, kendi evim bile rampa üzerinde, fixed çok canımı yakar bu yüzden :)

Birde şuan kullandığım lastiğin ağırlığı 590 grammış. İç lastiklerim 150 gram. 1 çift set 1,5KG tutuyor tozuyla, yamasıyla birlikte :)
UST modeli ise 520 gram. 1 çift set ise 1040 gram eder, lastiğin biraz aşındığını düşünürsek 1KG diyorum ben ona :) Sıvı eklemediğim sürece jant setlerinden toplam yarım kilo eksiltmiş oluyorum sanırsam.
Tubeless dış lastiklerin hem konfor hem de hafifliğinin faydasını göreceğim gibi geliyor.
 
@Gökhan Akkaya

gerek yok saint pedala bende saint pedal kullandım çok bi artısı yok kilitli pedala geç artık crank brothers candy olabilir hem kilitli şekilde hemde normal şekilde kullanabilirsin 260 gram civarında ağırlığı
 
@Volkan Metin


Enteresan bir mizah anlayışınız olmalı. Bahsettiğiniz kişinin mtb bisikleti ile çok sayıda yol bisikletliyi geride bırakmasından "bir mtb bir yol bisikletinden hız bakımından üstündür" çıkarımını mı yaptınız gerçekten? :)

Şöyle sorayım, mobilya mağazalarında satılan ortadan yaylı, su borusundan mamül bir bisiklete binen Froome ile dilediğiniz herhangi bir bisiklete binip yarıştığınızı düşünün, kim kazanır sizce?
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Sadettin Z.


Mtb denildiğinde sizin aklınıza mobilya mağazalarında satılan ortadan yaylı bisikletlerin gelmesi de bana enteresan geldi :) 20 bin tl değerinde iki bisiklet düşünün birisi mtb diğeri yol bisikleti hangisinin hızlı gideceğinden çok sürücünün önemi daha fazladır.

Gökhan akkaya kendi kullandığı Mtbsinde bisikleti hafif ve rijit olduğu için kolaylıkla 3. dişli (42 aynakol) ile sürebiliyor mobilya mağazasında satılan ortadan yaylı mtb sürüyor olsaydı bu onu zorlayacaktı.
 
Demek istedigim şuydu, yapilan upgrade sizi bir yol makinasi kadar hizlandirabiliyormus bunu anliyoruz. Hani aksini soyledin ya o bakimdan



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@ghkoseoglu

Yazdıklarımı tekrar okuyun isterseniz. :)
 
@Volkan Metin
Bence 14. olan Dağ bisikleti kullanan yarışcının kondisyonu diğerlerine göre daha iyidir. Dağ bisikleti her ne kadar iyi olsa da yol bisikleti aerodinamik açıdan, ince lastiğinden, asfalt ve hız için tasarlandığından ötürü dağ bisikletinden önde olur.
 
Ya zaten MTB 2.10 Crosmark serisi lastikleri, ne yaparsan yap bir yol bisikletine kıyasla belirgin oranda yoracaktır seni :) Amaç sadece hız olsa zaten 2. bir bisikleti almaya bütçem yetiyor.
Ben tek bisiklet ile hem hafif arazi şartlarında hem de şehir için asfalt kullanımında aynı oranda zorlanmamak, işin zevkini çıkarabilmek istiyorum. Gerekirse tüm bütçemi ona ayırayım, ortaya bir tane alet çıksın ancak 2 işimi de beni üzmeden görsün istiyorum. Asfalt üzerinde de çok nazik kullanıyorum arazi şartlarında da, hafif arazi diye belirtme nedenim de bu zaten.
Bu yüzden vites aralığım geniş olsun, rampa çıkarken zorlanmayayım ancak düzlükte de pedala basınca uzayabileyim istiyorum :) Maşa kilidini açıp araziye girmek, çıkarken de kilidi kapatmak diyelim amaç.

Yol bisikleti alsam arazi anında yalan olur, MTB alıp hafif asfalta göre yoğursam ortaya 2 alanda da güzel işler çıkaran bir alet çıkma ihtimali doğuyor :) 1X11 arazide eyvallah ancak asfaltta ne der diye bu yüzden sormuştum.
 
Bu kadar ağırlık takıntılı arkadaşları görünce aklıma bu forumda zamanında bisikletini hafifletmek için aynakolun her yerini delik deşik eden arkadaş geliyor =)

Cidden merak ediyorum ne bekliyorsunuz ağırlık azaltma girişiminden?Kesinlikle yargılamıyorum fakat merak ediyorum cidden.Çoğunlukla hepimiz için hobi sonuçta bisiklet.Yahu Formula 1 de sadece ağırlık azaltarak bir turda birkaç saniye kazanabiliyorlar ancak.İtiş gücü insan olunca çok daha az bu kazanım.
 
Yorumları okumadan konuya dahil olduğunuz yanlış anlıyorsunuz hocam meseleyi :) Bu şarkı sizlere armağan olsun : Güzel şarkıdır.
Mesele ; Olmuşken neden daha hafifi olmasın meselesidir. Zaten bu pedallar, vites çekiş sistemi değişecek. Bana bir şey katmadığı halde neden 2X11 alayım onu soruyoruz ve açıklamasını yapıyorlar.
Madem ağırlığa bu kadar takıntılıyım ne diye FOX maşa takıp 1,5KG ağırlık yapmışım acaba? Benim derdim karaya ayak uyduran kaplumbağalar gibi şehir yaşantısına uyum sağlamış bir MTB yaratmak.
Karpuz yerken karpuz tadı almak, karpuz yerken portakal tadı almak, portakal yerken karpuz tadı almak ve portakal yerken portakal tadı almak, mesele bu işte :)

Ağırlığa önem veriyorum, pedallardan 250 gram, lastiklerden 500 gram, vites çekiş sisteminden ise nereden baksanız 350-400 gram hafifleyecekse bu bisiklet, günün sonunda 10,7'den 9,6K ağırlığa düşecekse ve sağlamlığından bir şey kaybetmeyecekse isterim bunu. Neden istemeyeyim ki? Fox süspansiyonlu çivi gibi hidrolik frenlere sahip 1X11 düzgün bir vites çekiş sistemine sahip, basınca ivmelenmeyi gerçek manada yaşadığınız 2.10 arazi lastiklerine tutunmuş üst seviye bir arazi jantlarına sahip ancak serçe parmağınızla kaldırabildiğiniz, bu hafifliğe rağmen araziye girdiğinizde de günün keyfini yaşadığınız bir makineye bindiğiniz gün zaten anlarsınız beni :) Hafif MTB kötü bir şey değil benim kanımca, aksine iyi bir şey. MTB sürüyoruz diye acı çekmek zorunda mıyım arkadaş :D Ben işin keyfini çıkarmanın peşindeyim.
 
Forumda herkes alışmış f/p ürün önermeye, ona göre yorumlamaya. Arkadaşlar bu arkadaşımız para var huzur var diyor, olsun diyor, performans katmasa da alacağım hafifini diyor, rahat olun diyor işte anlayın artık :):koptum::komik::):D Ben mtbden anlasam ona göre yorum yapacağım da şimdi anlamadan girmek istemiyorum ama nacizane yorumumu yapayım. Sizin yerinizde olsam 1x11e geçerdim.1 ayna azalınca çok bir şey farketmez ama tek aynaya düşünce ön attırıcı da gidecek sonuçta daha sadelesmis hafiflemiş olacaksınız.Hem ayrıca şimdilerde yavaş yavaş 1x sistemler yaygınlaşıyor gördüğüm kadarıyla trend bu yönde.Bence sizi üzmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Geri