Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastiğin İçbükey Kısmına Nasıl Yama Yapabilirim?

hasan taş

Üye
Kayıt
6 Mart 2010
Mesaj
35
Tepki
2
Şehir
istanbul
arkadaşlar, lastik tepe kısmından (yerebasan tarafı) değilde , cant tarafından patladi. bu kısım dairenin ters tarafı olduğu için yama bir türlü tutmuyor. ya da tutuyorda hep hava kaçırıyor.
bu yamayı yapmanın başka bir yolu var mı?
Soğuk yama kullanıyorum .. Ah! o eskiden kullandığımız mengeneli patlaklar olacaktı ki bir kibrit çakardık cıss diye yanardı tutuştururdu patlağı
 
Scudo
yama tutması lazım, ancak delik büyükse soğuk yama tutmaz...
 
delik küçük, sadece her defasında bir yerden kaçıyor, resim yüklesem daha iyi olacak
 
NORMALDE patlağın lastiğin tepe kısmında OLması lazım
aşağıdaki fotodaki gibi;
http://pic100.picturetrail.com/VOL620/13384222/23849095/403501083.jpg
ama bendeki aşağıdaki foroğraftaki gibi;
http://pic100.picturetrail.com/VOL620/13384222/23849095/403501082.jpg
2 numaradaki gibi yerden patladı. normalde 1 numaradaki patlakları yapıyorum ve sorun yaşamıyorum
ama 2 numaradaki patlakta yamaladıktan 15 dakka sonra lastik sönüyor
yani 15 dakika şişik kalıyor sonra aynı yerden sönüyor!
Not:resimler alıntıdır
 
normal teker patlağı nasıl yapılıyorsa orayada yapıcan..
zınpara ile güzelcene temizle sonra sur yapıştırıcıyı 1 dk bekle sonra yapıştır yamayı güzelcene.. benim bütün tekerlerim hep o taraftan patlıyor ne yazıkki bandlar falanda çözüm olmadı jantı atıcam en sonunda valla
 
Malesef o iç lastikten size pek hayır gelmeyecektir . . . :ç lastiklerin janta değen kısmından patlaması nadir görülen bir şeydir ve %80 jant yüzeyindeki tel başlarının iç lastiğe temas etmesiyle oluşur.Tabi günümüzde çoğu bisiklet çift kat aluminyum jant olduğundan bu ihtimal de çok az kaldı.Bir de daha nadir görülen bir şeyden bahsetmek istiyorum jant çift kat olsa bile yani tel başları iç lastiğe temas edemeyecek durumda olsa bile yeni jant düzdürdüğümde yaşamıştım lastiğin aynı bu şekilde içten patlamasını;eski iç lastikten yaptığım amatör korumayla düzelmişti.Olay meğerse jantın iç yüzeyinde fabrikasyon sırasında oluşan çapaklar delik açmış iç lastikte sizde de böyle bir durum olabilir jantınızın iç yüzeyinde şerit yoksa dediğim yöntemi uygulayabilirsiniz eski iç lastik kullanarak.Ve elinizdeki o iç lastikten büyük ihtimalle vazgeçmeniz gerekecek çünkü iç kısımdan patlayıp da adam edilenini daha görmedim :) kolay gelsin
 
Benimde patladı,yapıştırıcıyı uygulayıp yaklaşık 15-20 dakika sıkı bir şekilde mengenede beklettim,gayet güzel oldu :)


Mengene ;
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSxYvx9kqi-7DUfqf1QImxW-mJDtv2wi7KgjZC36DraOd1qu8hCBeJAAXZfTw
 
Anladım arkadaşlar, bu lastik başıma bela, Jant da ayrı bela..
jantı, atölyedeki en kaliteli 3M bantlarla sağlamlaştırdım, çelik gibi oldu, üstüne eski köyün adeti (yük değildir hamala semeri, misali) attım eski lastiğide üstüne.
sonra da, iç lastiği tekrar patlayan yerinden mengeneye sıkıştırdım, hava çok rutubetli arkadaşlar mersinde kan ter içindeyim.. kurumaz etmez diye bekledim baya, şişirdim 24 saat oldi bu sefer inmedi. bakalım daha ne kadar dayanacık. Ama iç kısımdan patlamalarda mengene ve özenmek şart onu öğrendim. şu eski kiprit yakarak kullandığımız patlak mengeneleri vardı, onları kullanırsanız daha iyi, araya da mukavva eklemyi ihmal etmeyin (iki taraflı baskı altında)
 
Geri