Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hava basınçları?

@Turker

bence nasıl bir pompayla hava bastığını bilmiyorum ama belki pompa çok hassas ölçmüyordur. bir arkadaşım farklı benzin istasyonlarında motorlu aracının lastiklerini kontrol ettiğinde farklı PSI değerleri okuduğunu yalnız bir tanesinin daha hassas ölçtüğünü söylemişti. ben de oraya gitmeyi düşünüyorum umarım bisiklet lastiğinın basıncını PSI olarak doğru ölçüp hava basabiliyordur. ve gene umarım uçurmam

güzel soru :) yani lastiğin belirli bir basınca dayanabilmesi iç lastiğin mi dış lastiğin kalitesi ile mi alakalı? açıkçası ben de bilmiyorum.

@Turker

yamalı lastik ya da yeni iç lastik kullanmak arasında hiç fark yok diye biliyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: Turker
Scudo
2-3 gündür patlamalarla uğraşıyorum. Dün Narlıdere'ye gidiyordum giderken Balçova'da patladı. Allah'tan 50 mt. ötede bisiklet tamircisi vardı. Çantamdaki iç lastiği taktırdım. Yoldan bir tane iç lastik aldım (maxxis). Dönerkende Polligon'da patladı :) Ama şu var içeride hep aynı yerden oluyor sanki. Jantın içindeki bant (sanırım get deniyor) sert plastik gibi birşey, bir ucu hafif kıvrık gibi havayı fazla basınca orası mı kesiyor anlayamadım. Yoksa tellerden dolayı patlıyor gibi gözükmüyor. Bu gün bir çift get aldım değiştireceğim bir de öyle deneyeyim. Ama sanırım havayı da fazla basıyorum. Birde havalar çok sıcak onunda etkisiyle olabilir belki.
1-2 oldu yama falan yaptım tamam zevkli ama yama ve lastik onarma zevki bisiklet sürmenin önüne geçtimi de olmuyor :) Umarım daha fazla uğraşmak zorunda kalmam. Birde dediğiniz gibi pompa değilde el ile basıncı kontrol edeceğim bundan sonra. 40 basınca bile çok sert oluyor. Değil ki 50-60 basayım.
 
çıldırıcam yol bisikletimi şişirirken 30 psı da patladı oooooooooof
 
Arabamın lastiklerine 40 psi hava bastım(deneme amacıyla).Gidişi mükemmel oluyor.Hissediyorsunuz rahat gittiğini ama sakın rampa aşağı inmeyin.Freni unutun durmuyor alet.20 km hızda bile kayıyor.Buzun üzerinde gitmekten farksız.

Lastik basıncı hacme göre değil lastiğin çekeceği ağırlığa göre belirlenir.Lastiğin içindeki hava lastiğe dayanma gücü sağlar.Yüksek basınç dayanıklı lastik demektir.Yol bisikletlerinin lastikleri küçücük alanda büyük yükler taşımak için yüksek basınçla şişirilir.Yol bisikleti lastikleri zaten mühendislik harikasıdır.Kendi ağırlığının yüzlerce katını taşıyabilmektedir.Dünya'da hiç bir lastiğe bu kadar işkence çektirilmez.
 
Hazır konu içinde geçmişken ben de bahsedeyim; 215gr'lık tubular 700x21c lastiklerime 200psi hava basınca 220gr civarı geliyorlar. Lastiğin hava basılmış halinin ağırlığını merak eden arkadaşlar için.. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mucoist
@Turker

Şuan Sedona 321'de ön 65 arka 70PSI olarak kullanıyorum
Lastiklerim için üst sınır ise 75.
Herhangi bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.
Sizin lastiğin patlama sebebi get gibi görünüyor.
Değiştirdikten sonra sorun çıkacağını sanmıyorum :)

Araba konusuna gelirsek
Lasikleri fazla şişirmek, yere basan yüzeyin alanını azaltacağı için direnci de azaltacaktır
Fakat düşük hızlarda mantıklı değildir, çünkü içinde çok hava olan lastik geç ısınır. Soğuk lastik ise yola tutunamaz.
Bu nedenle, araçların kitapçığında da <160km ve >160km gibi 2 adet basınç değeri bulunur.
Daha az basınçlı lastikle hız yaparsanız, lastik çok ısınacağı için sorun olur bu sefer.
Lastiklerin optimum sıcaklık değerleri vardır. Altı ve üstü lastik için iyi değildir.
 
@erdem öncel

Neden ön tekere arkaya göre %10 daha fazla hava basılması tavsiye ediliyor açıklayabilir misiniz acaba? Ben arka tekere daha fazla yük bindiği için ona daha fazla hava basıyordum, yanlış mı yapıyorum?
 
@Technetium

200 mü???? :) bomba üstünde yolculuk eder gibi :)
 
@kırlangıç

pardon o tam tersi olacak. yani arka tekere ön tekere göre daha fazla yük bindiği için %10 fazla hava basılıyor.

bunu da ünlü bisiklet teknisyeni Sheldon Brown'un tavsiyesine göre yazmıştım. ama ters yazmışım :Ahhh-1660

lastikler ve hava basınçları ile ilgili daha fazla okumak isterseniz:

(link)
 
@Technetium

Ortalama 2" bir mtb lastigi icin durum daha da dramatik malesef..
40-45 psi basinc icin 10-15g:(
 
ben arabadaki kalem şeklindeki manometreyi attım çantama. üzerinde 35-60 yazıyor tekerin. ben 30-35 arası kullanıyordum çok yoruyordu. geçen arazide ön 40 arka 45 e çektim gayet güzel oldu. asfaltta ise ikisinide 50 yapıyorum çok daha rahat oluyor. küçük el pompası var gövdeye takılan suluk boyunda gayet rahat cıkıyor 50psi ye kadar.
 
valla ben her durumda iki lastigin basincini da ayni tutuyorum... sebebi ise ani fren ve kolay hizlanmayi optimize etmek... simdi diyelimki arka lastik ondekine gore daha sisik.... bu durumda ani frenlemede arka lastik gitmek isterken on lastik durmak isteyecek (atalet).... bu da en korkulan tepetaklak olma durumu... takla atmak kisaca... tersi bir durumda ise cekis lastigi arka lastik oldugundan ben pedala bastikca arka lastik beni yerime civilicek.... bu durumda adil davranip ikisine de esit miktar hava basiyorum ki bu deger lastik uzerinde yazan 40-65 psi degerinin uste yakin olan kismi (55 psi)....
 
  • Beğen
Tepkiler: mucoist
(link)
ürünü aldım ve ölçtüm ön teker 62.7 psi arka lastik 64.4 psi basınçları nasıl sizce
bana yolda giderken çok sert geliyor. lastikte en düşük 50-85 psi yazıyor
 
Geri