Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik havası kendiliğinden iniyor?

Scudo
@Neil deGrasse Tyson
allah razı olsun
 
kendi çözümümü yazayım...Bu devamlı hava kaçırma sebebi sibop un gevşetilen kısmından kaynaklanıyor, onu anladım
Bununda asıl nedeni, lastiğe pompayla hava basarken bu sibopun vida gibi sıkılan kısmı aşınabiliyor, aradan çok hafif hava sızabiliyor.
Bende buraya silikon yaptım, şu an hiç hava kaçırma durumu olmuyor. Lastiği şişirip bıraktım,1 haftadır duruyor inmeden...
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
bende yeni iç lastik değiştim ama sürdükten bi kaç gün sonra lastik tam yere yapışmasa bile sürülmeyecek kadar iniyor koyduğum zeminde mermer ve soğuk normal midir ne yapmalıyım?
 
bende yeni iç lastik değiştim ama sürdükten bi kaç gün sonra lastik tam yere yapışmasa bile sürülmeyecek kadar iniyor koyduğum zeminde mermer ve soğuk normal midir ne yapmalıyım?
Bir miktar iner genelde ama sürülemeyecek kadar inmesi normal değil. Iç lastiğinizi kontrol edin.
 
Konuyu hortlatıyorum ama benimde böyle bir sorunum var.
Bugün 52 psı bastım 1 saat sonra kontrol ettim ve 45 di
Düzelttim diğer bsnzinlikte durdum 39 çıktı. Bisikletciye gittik adam baktı patlak yok dedi. Ardından havuzu küçük bulamadı diye araba lastikcisine rica ettim büyük havuzda baktı o da bulamadı. Acaba neden kaynaklanıyor
 
Konuyu hortlatıyorum ama benimde böyle bir sorunum var.
Bugün 52 psı bastım 1 saat sonra kontrol ettim ve 45 di
Düzelttim diğer bsnzinlikte durdum 39 çıktı. Bisikletciye gittik adam baktı patlak yok dedi. Ardından havuzu küçük bulamadı diye araba lastikcisine rica ettim büyük havuzda baktı o da bulamadı. Acaba neden kaynaklanıyor
Siboptan kaçıyordur. Sibop iğnesini değiştirip tekrar deneyin.
 
Akşam değştirttim hocam bakalım birazdan inmşmi
En sağlıklısı iç lastiği yenileyin, biraz da kaliteli lastik kullanmaya özen gösterin...Fiyatlar her geçen gün artıyor malum ama ileride daha büyük sorunlar olmaması için lastik hem iç hem dış olarak bence önemli diye düşünyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Lastiğin zaman içinde inmesi normaldir. Arkadaşların belirttiği gibi lastik kalitesi de çok önemli. Raf ömrünü tamamlamış lastikler de kullanım sırasında sorunlar çıkarır.
 
Arkadaşlar Merhaba;

İç lastik konusunu zamanında çok araştırdım. Kendi kullanmakta olduğum lastikte bir iki gün için de iniyordu. Tecrübelerime göre ;

1- Lastik diken gibi çok ince bir cismin iç lastiğe, tam değme ile değmeme arasında girip çıkma gibi durumlarında lastikten hava sızması oluyor. Bu durumlarda anlık suda bunu farketmek güç, fakat lastiğe takıp yüksek PSI değerlerine çıkınca sızma başlıyor.

2- Yine bu sızma olayı tekere takılmadan su içerinde siboptan kaçırsa bile fark edilmiyor. Yine teker üzerinde yüksek basınçta, sibop üzerine sürülen sabun köpüğü ile kontrolü mümkün.

3- Yine yapılan bir yanlışta sınırda iç lastik almak. Örnek verecek olursak 700x30 lastik için, iç lastiğimize 700x 25-32 iç lastik alacak olursak bu lastiğin çalışma aralığı 25 ile 32 olacaktır. Bizim 30 luk lastiğimize ytaktığımızda üst sınırlara çıkarak hem direnci azalacak, hemde et kalınlığı düşecek daha çabuk hava eksiltmesine yol açacaktır.

Bunun yerine 700x30 lastiğimize 28-35 gibi bir iç lastik alarak hem et kalınlığını korumuş, hemde direnci arttırmış olacağız.

4- İç lastiklerimizin daha uzun hava basınçlarını koruyabilmeleri için özel iç lastikler almalıyız. Michelin airstop iç lastik gibi.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Peregrine
...
4- İç lastiklerimizin daha uzun hava basınçlarını koruyabilmeleri için özel iç lastikler almalıyız. Michelin airstop iç lastik gibi.
...

Diğer iç lastikler 1 haftada %20 basınç kaybediyorsa Michelin AirStop'lar 7 günde %20 basınç kaybediyor :)

İşin şakası bir yana, 3 farklı tür ve farklı lastik ölçüleri kullanan bisiklette bir süre Michelin Airstop kullanıp hiçbir faydasını görmedikten sonra yolda Vittoria'ya*, turda Continental'e geçtim, her ikisi de basınç azalması konusunda vaatleri olmayan iç lastikler ve bu konuda Michelin Airstop'lara göre hissedilebilen bir fark olmadı.

*: Vittoria tercihi sadece tanınmış markanın kutusuz ürünleri ucuz olduğu için. (link)'da ~40 lira. Daha ucuzu (link), 30 lira.
 
Diğer iç lastikler 1 haftada %20 basınç kaybediyorsa Michelin AirStop'lar 7 günde %20 basınç kaybediyor :)

İşin şakası bir yana, 3 farklı tür ve farklı lastik ölçüleri kullanan bisiklette bir süre Michelin Airstop kullanıp hiçbir faydasını görmedikten sonra yolda Vittoria'ya*, turda Continental'e geçtim, her ikisi de basınç azalması konusunda vaatleri olmayan iç lastikler ve bu konuda Michelin Airstop'lara göre hissedilebilen bir fark olmadı.

*: Vittoria tercihi sadece tanınmış markanın kutusuz ürünleri ucuz olduğu için. (link)'da ~40 lira. Daha ucuzu (link), 30 lira.
Presta'da fark etmese de schrader'da fark ediyor hocam. Ben artık haftada bir hava basıyorum Michelin AirStop'lara geçtikten sonra. Bisiklet üzerinde gelen ile her sürüş öncesi mecburen hava basıyordum; bir günde 65 psi'dan 60'a düşüyordu.
 
Presta'da fark etmese de schrader'da fark ediyor hocam. Ben artık haftada bir hava basıyorum Michelin AirStop'lara geçtikten sonra. Bisiklet üzerinde gelen ile her sürüş öncesi mecburen hava basıyordum; bir günde 65 psi'dan 60'a düşüyordu.

Yolda presta, diğer iki bisiklette schrader kullanıyorum zaten. Mitas (düşman başına), Michelin AirStop, Continental ve Vittoria arasında belirgin bir fark göremedim. Bisikletinizle gelen hiç tutmuyor ve AirStop ona göre daha iyi olabilir tabii. Belki de şansa benim kullandıklarımın hepsi piyasanın genelinden daha iyi tutuyordur, o yüzden aralarında bir fark gözleyememişimdir.
Michelin AirComp'lar da AirStop performansına yakın, sadece daha hafif diye yorumluyorlar.
Çok pahalı olmasa Schwalbe Air Plus'ı da denemek isterdim. Dış lastikte Schwalbe'yi çok severim.
 
Silinsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba aynı sorun bende de var. İç ve dış lastikte hiçbir patlak olmamasına rağmen havası tamamen iniyor. İç lastikler oto siboplu. Bu sibop sıkma olayı tam olarak nasıl oluyor? İğneyi mi çeviriyoruz yoksa iğne etrafında bir yer mi var baktım hiçbir şey göremedim anlamadım. Nereyi ne ile sıkacağız?
 
Oto siboplarda (schrader) bişeyi sıkmıyosun.
 
Oto siboplarda (schrader) bişeyi sıkmıyosun.
Şununla iğneyi sıkmak denenebilir oto sibopta. Bu hem vidalı kapak hem de ince ucuyla vidalı sibop iğnesi sök tak sıkıştır işini yapar. Oto lastikçilerden almıştım.

1691496322922.png
 
Geri