3 gun once lastıgım patlamıstı yama yaptık ve tekrar sürmeye basladım sonrakı sabah lastık ınmıstı ve farklı bı yerınden patlamıstı tekrar yama yaptık ve bugun yıne aynı sey neden boyle oluyor nasıl çözebılırım
lastik bu patlar, yamada kaçakta olabilir, birde lastik değiştirirken dış lastiğin içine elle kontrol edin,
iç lastiğe zarar verebilecek birşey olup olmadığına. dış lastiğin içinde kalan en ufak diken tekrar patlamalara sebep olabiliyor.
@Pandaros
Dış lastikteki patlaga neden olan cisim cikarilmadiysa yine patlaga sebebiyet verir.
Dış lastik eskidiyse ve iç tarafında da catlaklar varsa lastik isirmasi ile ic lastigi surekli olarak patlatabilir.
Yeterli hava basmiyorsaniz, cukur kaldirim vb. tumseklerde jant lastigi ezerek yilan isirmasi ile patlatiyor olabilir.
Birden fazla patlak vardir ve siz her seferinde birini yamiyorsaniz, kucuk patlaklar uzun vadede hava kacirarak sabaha inmiş bir lastikle sizi selamlayabilir.
Gezdiginiz yerlerde ot, minik diken, vb. patlamaya imkan veren zeminler varsa ne kadar yamasaniz da bu basiniza surekli gelebilir.
Bu son madde gecerli ise zirhli lastik, lastik zirhi (ic ve dış lastik arasina konan) veya patlak onleyici sivi size bir parca yardimci olabilir...
benim dıs lastiktede bulamadigim bir diken var ikinci sefer patliyor. lastigi atacak duruma geldim. buyutecle bile aradim hic birsey gorunmuyor. dis lastik sokuk haldeyken gerdirerek bakiyorum yok.
@6ahmet1 Hocam o bölgede aşınma ne durumda? Yani lastiğiniz de orantısız bir aşınma mı var? Hani eskiden kızaklatma yüzünden lastiğin bir tarafında artık ipleri çıkardı bir tarafı da dişli kalırdı. Öyle bir durum var mı?
@AliÇimen
lastik daha yeni sayilir specialized the captain 2bliss. lastik dislerine dikdortgen prizma dersek bir kosesinde disi elle bastirinca acilan bir delik var yaklasik 1mm capinda. oradan girmis ama ucuda basida gorunmuyor.
@6ahmet1 Tam dişin içine girmiş heralde. Bağ bahçe işleriyle uğraşanlar bilir. Elinize bir diken batıp orda kaldığında elinizi nereye dokundurursanız acı verir. O da muhtemelen öyle bir şey. Aslında lastiğin içinde ancak yüksek hava basıncı ve yük altında ezilince ortaya çıkıyor. O bölgeyi çok detaylı aramak lazım. Muhtemelen kanalların içlerinde çapraz köşede bir yerde.
Gecmis olsun. Anladigim kadari ile dis lastikteki belli bir noktadan dolayi ic lastiginiz surekli deliniyor.
Icinde yabanci cisim kalmadigindan eminsiniz okuduklarima gore.
Ancak esnettiginizde ortaya cikan 1 mm capinda bir yarik varsa, lastigin hareket halindeki esnemeleri ile ic lastik bu yarikta sıkışır ve delinir. Bu tip patlaga lastik isirmasi denir. Eski catlamaya baslayan ve catlaklari dış lastigin ic yuzeyine kadar giden lastiklerde daha cok yasanir.
Eger lastiginiz yeni ise ve sorun sadece o bolgedeki kucuk delikte ise, dış lastiginize ic tarafindan yama yapin ve birde bu sekilde deneyin