Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik sürtmesi

Ugur Cakmak

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2009
Mesaj
104
Tepki
49
Şehir
Tekirdağ
Bisiklet
Giant
Merhaba,
Kullandığım bisiklette arka lastik sol çatala sürtüyor, şimdi diyeceksiniz ki akort yaptır veya jantı değiştir. İkisinde sorun yok gibi, konuya daha derin girecek olursak;
Fren sistemi deore 595, jant DT swiss 445, göbek novatech, sorun freni sıktığımda arka lastik çatala çok yaklaşıyor, onun dışında hiç bir sorun yok, freni kullanmaz isem akort ve jant sorunsuz işliyor. Bu sorun ile karşılaşıp, sorunu çözen var mı ?
 
Scudo
Jant mandalları gevşek olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: ms92
Akort düzgündür ancak jant telleri tam kıvamında sıkılmamış, gevşek kalmıştır. Tek taraftan fazla yük binince (frenden bahsediyorum) jant ve dolayısıyla lastik sol tarafa yatıyordur. Rotor solda kaldığına göre fren esnasında bu duruma geliyor olabilir arka teker. Elle biraz yoklayın lastiği sağa-sola doğru, bakalım esneme yapıyor mu. Ya da telleri parmakla esnetmeye çalışın, bir de başka bir bisikletin tellerini esnetmeye çalışarak kıyaslayın, çok fark var mı diye. Tellerde gevşeklik hissederseniz jant tellerini sıkılaştırmak için akort ayarı yapan bir yere götürüp yaptırın.
 
serdar bey'e katılıyorum ama lastik hep aynı yerde sürtüyorsa jantı söküp tekrar tak belki düzelir yada lastikte balans sorunu olabilir
 
jantı kadroya takarken bunu ayarlamalısınız ayarlamadan takarsanız bir taraf diğer tarafa daha yakın olabilir ve sürter.
 
işinin ehli bir ustanın bakması doğru olur bu durum için :)
 
Yorum yapan arkadaşlara çok teşekkürler,
Daha da detaylı anlatmak gerekirse; Mandallarada sorun yok, jantın kadroya oturmasında sorun kesinlikle sorun yok, jant yolda sorunsuzca ilerliyor, akort ayarı düzgün, sadece fren devreye girince sola çekme yapıyor, bu da frenin tam tutmamasına ve lastiğin kadro çatalına sürtmesine neden oluyor, Serden beyin yorum çok mantıklı geldi büyük bir olasılıkla tellerde veya nipellerde sorun var gibi görünüyor.
 
Buradaki problem tekerin düzgün örülmemiş olmasından, dolayısıyla da akort ayarından kaynaklanıyor diyebiliriz. Tekere baktığınızda düzgün döndüğünü görebilirsiniz ancak bu jantın göbeğin tam merkezine denk gelecek şekilde konumlandırıldığı anlamına gelmez. Arka göbekte sağda ruble (dişliler) için ayrılan bölüm göbeğin toplam mil mesafesine baktığımızda sola göre daha fazladır. Yani teker için ayrılmış bölüm göbeğin tam ortasında değil, arkadan baktığımızda sola yakın durur. Burada jantın ortalanması için ruble yönündeki tellerin biraz daha kısa tutulması gerekir. Düzgün örülmüş bir arka tekerde geriden bakıldığında soldaki tellerin göbekle birleştiği nokta biraz daha dışa doğru açık durur. Jant ise göbeğin toplam mil açıklığına göre tam ortaya denk gelir. Sizin jantınızda sola çeken tellerin tamamını az miktarda gevşetip, aynı şekilde sağa çeken telleri az miktarda sıkarsanız jantın merkezini sağa kaydırmış olursunuz. Bu işlemi jantı ortalayacak miktarda yapıp, tekerinizi yeniden akort edebilirsiniz.
 
@Ugur Cakmak

merhaba, v frenin gerginlik ayar vidasıyla ilgili sorununuz eğer şekildeki gibiyse
şekilde B vidası gevşek A vidası serttir alyan anahtarla ikisini dengelemeniz gerekiyor bol selamlar



beyler sanırım yanlış anladım, v fren için çözüm olsun bu da
 
Merhaba bisikleti otobüsle memlekete gönderdim bugün kurayim derken arka tekerin kadroya bitişik kaldığını gördüm bisikleti daha önce çok az kullandım hiçbir şeyi yoktu ne olduysa yolculukta oldu. Tecrübeli abilerimin ve kardeşlerimin yardımını bekliyorum. IMG_20180612_135349.jpg
 
Kadroya bağlantı somunlarını gevşetip lastiğin duruşunu düzeltip tekrar somunlari kararında sıkarsanız duzelecek gibi.

@Oğuzhan Çaylak
 
@Oğuzhan Çaylak kardeşim benim bisiklette de oldu böyle bir sorun, fakat kadroya sürtecek kadar yaklaşmamıştı, muhtemelen arka vites takımı tekerleği kendine çektiği için tekerin önü diğer taraftaki kadroya dokunuyor, tavsiyem tekeri ortaladıktan sonra bir taraftaki somunu sıkıp diğer taraftaki somunu bundan sonra sıkmanız, el ve göz kararıyla düzeltebilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu ve JusTiMe
Geri