Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Maksimum nabız sorunsalı

Max.
@ndhakara hocam siz yetkili ve bilgili bi abiye benziyorsunuz :) yaptığım koşularda max 180 nabız görüyorum. anladığım kadarıyla bu şu an benim üst limitim çünkü çatlamak üzere olan at gibi oluyorum üstüne çıkmasam iyi olacak gibi :) Fakat max nabızda ne kadar süre devam etmeli insan, benim merak ettiğim bu. Yaşım 37.
Max nabızda isteseniz de çok uzun süre duramazsınız, adı üzerinde :) ayrıca bu nabızda devam etmeye kendinizi zorlamamalısınız. Örmek vermek gerekirse sprinterler sprint atar ve biterler :)
Ha illa bu seviyedeki dayanıklılığınızı artırmak isterseniz 2-5dk vo2max intervallerya da 15-30sn aç/kapa sprint intervaller çalışabilirsiniz ama bu antrenmanlar bile haftada 1-2 gün ile sınırlı kalmalı.
 
Scudo
Hepinize iyi geceler. Çoğunuz uykudasınız eminim. Umarım güzel rüyalar görüyorssunuzdur.
Bisikletle değilde yokuş koşusu ile çok ama çok rahat halledilebilir. Ancak saat ile değil nabız bandı şart.
 
bu koşucuların interval dedikleri olay nedir ... mantıgı ne yani.... adam 400 metre x 7 demiş mesela orda maksimum hızmı yoksa relax koşumu yapıyolar
 
@srdrmrs maksimum nabız sorunsalı yaşayan bisikletçi arkadaşlar buna benzer antremanlarda bu sorunun üstesinden gelemezler mi diye soruyorum veya intervalin bisiklet karşılığı nedir
 
@srdrmrs araştırdım ve anlamadığım için soruyorum örneğin detaylıca sorayım tek tek bir interval örneğinde demiş ki;
  • Isınma: 3-4 dk.
  • 3 x 20 saniye maksimum efor
  • Aralarda 60 saniye recovery
  • Soğuma: 2 dakika
şimdi ısınmadan kasıt nedir en düşük viteste 3 dk kaç kadansla sürmek ? mesela ben 1. viteste 100 kadansla mı 50 kadansla mı ısınmak daha mantıklı bunun cevabını bulamadım? hemen 2. basamağğa geçelim 3x20 saniye maksimum efor dediği nedir bana kalırsa ben yokuşu çok zorlarsam da çıkarım ama yokuşun ortasında da kendimi maksimum eforu harcamış olarak değerlendirip yokuşu tam çıkmadan orda durup hemen recovery dediği şeye geçerim ama 3. sorunsal da şu ki recovery ne ? yani nasıl yapacam bunu benim için recovery ile soğuma arasında bir fark yok gibi ..belkide yanlış düşünüyor biliyorumdur işi bilen arkadaşlar varsa detaylı bir paylaşım yaparlarsa sevinirim...
 
@srdrmrs araştırdım ve anlamadığım için soruyorum örneğin detaylıca sorayım tek tek bir interval örneğinde demiş ki;
  • Isınma: 3-4 dk.
  • 3 x 20 saniye maksimum efor
  • Aralarda 60 saniye recovery
  • Soğuma: 2 dakika
şimdi ısınmadan kasıt nedir en düşük viteste 3 dk kaç kadansla sürmek ? mesela ben 1. viteste 100 kadansla mı 50 kadansla mı ısınmak daha mantıklı bunun cevabını bulamadım? hemen 2. basamağğa geçelim 3x20 saniye maksimum efor dediği nedir bana kalırsa ben yokuşu çok zorlarsam da çıkarım ama yokuşun ortasında da kendimi maksimum eforu harcamış olarak değerlendirip yokuşu tam çıkmadan orda durup hemen recovery dediği şeye geçerim ama 3. sorunsal da şu ki recovery ne ? yani nasıl yapacam bunu benim için recovery ile soğuma arasında bir fark yok gibi ..belkide yanlış düşünüyor biliyorumdur işi bilen arkadaşlar varsa detaylı bir paylaşım yaparlarsa sevinirim...
Nabız takibine dayalı antrenman

Önceliğiniz nabız bölgelerinizi belirlemek olsun. Sonrasında bu ve yukarıdaki mesajımda verdiğim linkten interval antrenman mantığını çözebilirsiniz.
 
@srdrmrs araştırdım ve anlamadığım için soruyorum örneğin detaylıca sorayım tek tek bir interval örneğinde demiş ki;
  • Isınma: 3-4 dk.
  • 3 x 20 saniye maksimum efor
  • Aralarda 60 saniye recovery
  • Soğuma: 2 dakika
şimdi ısınmadan kasıt nedir en düşük viteste 3 dk kaç kadansla sürmek ? mesela ben 1. viteste 100 kadansla mı 50 kadansla mı ısınmak daha mantıklı bunun cevabını bulamadım? hemen 2. basamağğa geçelim 3x20 saniye maksimum efor dediği nedir bana kalırsa ben yokuşu çok zorlarsam da çıkarım ama yokuşun ortasında da kendimi maksimum eforu harcamış olarak değerlendirip yokuşu tam çıkmadan orda durup hemen recovery dediği şeye geçerim ama 3. sorunsal da şu ki recovery ne ? yani nasıl yapacam bunu benim için recovery ile soğuma arasında bir fark yok gibi ..belkide yanlış düşünüyor biliyorumdur işi bilen arkadaşlar varsa detaylı bir paylaşım yaparlarsa sevinirim...
Isınma: interval öncesi kaslarını ısıtarak harhangi bir sakatlanmanın önüne geçmek için.
Maksimum efor: Zaten adındanda anlaşıldığı gibi bütün enerjini vereceksin. Halk dilinde Allah ne verdi ise.
Recovery: Maksimum efordan sonra nefes nefese kalacaksın. Nabzi ve kasları dinlendirmek için pedal çevirerek döneceksin. Düşük viteste
Soğuma: Antrenman bittikten sonra kasları soğutmak için yapılan sürüş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@dryakup23 bunun için kendinize nabız bandı ve değerleri görebileceğiniz bir monitör edinmenin lazım. Daha sonra Karvonen Formülü(En yaygın ve geçerliliği yüksek olanı) ile nabız bölgelerinizi tespit etmeniz.
5 bölgeyi belirlendikten sonra, yapacağınız antrenmana göre bu bölgelerde kalıyorsunuz.
Örneğin ısınma dediğiniz bölgeler 1. ve 2. bölgeler oluyor. Max efor ise 4. çıkabiliyorsanız da 5. bölge oluyor...
 
@Bigpatron @Ahmet TOPAL şimdi biraz detaylıca @BerkEvren @srdrmrs arkadaşlarımızın verdiği linkleri okuyup inceliyorum herkese çok teşekkür ederim... son olarak siz nasıl yapıyorsunuz bu ısınma işini? bisiklete binmeden mi yoksa bisiklet üzerindemi ısınıyorsunuz? hani normalde koşu öncesi yapılan ısınma egzersizleri bisiklet içinde işe yarıyor mu ben kapıdan çıkar çıkmaz hiç ısınmadan düşük vitesle 5 10 dk sürüşü yani düşük vitesle ısınma olarak kabul edıyorum doğrumudur?
 
@dryakup23 ısınma için şu yolu izleyebilirsiniz. Düşük viteste ortalama 90-100 kadans ile yük hissetmeden sürerek ısınma sürecini halledebilirsiniz. Nabız bandı kullanıyorsanız nabzınız oldukça düşük seyredecektir. Tabi düşük viteste eğim olmayan bir yolu kast ediyorum. Burada amaç bacaklarda kan dolaşımını hızlandırmak ve antrenmanın yüksek yüklü bölümlerine bacakları hazır hale getirmek. Isınma süresini ise soğuk havalarda biraz daha uzun tutup, çok sıcaklarda ise biraz daha kısa tutabilirsiniz. 5dk-15dk arası sürüşler genelde yeterli olacaktır. Ama kendinizi hazır hissetmiyorsanız daha uzun sürün +3-5dk dan zarar gelmez. :)

Bir de bisikletle interval çalışırken nabızla çalışmak zor oluyor. 30sn hatta 5dklık intervallerde nabız çok sonradan hedef değerlere gelecektir. En ucuz ve doğru yolu evet nabız olmalı ama kendinizi de tanıyor olmalısınız. Bastığınız gücün ne kadar %100 ne kadar %90 dengeyi tutturmalısınız ki ilk zaman zor gelecektir. Diğer daha doğru ve pahalı yolu ise powermeter denilen bacaklarınızın bastığı gücü hesaplayan cihazlar. Ama şimdilik bu kısmı es geçiyorum keza daha başındasınız.

Recovery ya da toparlanma dediğimiz sürüş ise aslında ısınma sürüşünün bir benzeri; yüksek kadans ve düşük güç/vites ile yük altında laktik aside boğulmuş bacaklarda kan dolaşımını sağlayarak olabildiğince laktik asidi bacaklardan uzaklaştırma süreci. Böylece intervaldeki bir sonraki yüklü kısma hazır başlamak için gereken süreci bacaklara veriyoruz. Çevirmeden toparlanma sürecinde daha hızlı kendime gelirim diye düşebilirsiniz ancak 2-3 set sonra bacaklar daha çabuk ağırlaşmaya başlayacaktır.

Soğuma da aynen ısınma ve recovery gibi çeviriyorsunuz ve tüm antrenman sonrası bacaklardaki laktik asidi kan dolaşımı ile elden geldiğince bacaklardan uzaklaştırmaya çalışıyoruz. Soğudunuzu anlamanın en iyi yolu nabzınızı ısınmanın başlarındaki değerlere hatta biraz daha altına getirecek kadar düşük yükte sürmek. Böyle antrenman sonrası dinleme sürecinde kendinize gelmeniz çok daha hızlı olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@Bigpatron @Ahmet TOPAL şimdi biraz detaylıca @BerkEvren @srdrmrs arkadaşlarımızın verdiği linkleri okuyup inceliyorum herkese çok teşekkür ederim... son olarak siz nasıl yapıyorsunuz bu ısınma işini? bisiklete binmeden mi yoksa bisiklet üzerindemi ısınıyorsunuz? hani normalde koşu öncesi yapılan ısınma egzersizleri bisiklet içinde işe yarıyor mu ben kapıdan çıkar çıkmaz hiç ısınmadan düşük vitesle 5 10 dk sürüşü yani düşük vitesle ısınma olarak kabul edıyorum doğrumudur?
Bisiklet üzerinde ve şahsen ben 20-25 dk ısınma, yine bir o kadar süre soğuma için kullanıyorum. Isınırken kademeli olarak vites yükseltiyorum, soğurken de aynı şekilde kademeli olarak vites düşürerek soğuyorum. Kadansın 80-90 altına inmemesine özen gösteriyorum.
 
90-100 Kadans çevirirken benim nabız fırlıyor. Kadansım ne kadar düşerse nabızda o kadar düşüyor.
 
90-100 Kadans çevirirken benim nabız fırlıyor. Kadansım ne kadar düşerse nabızda o kadar düşüyor.
O kadansta sürmeye alışık olamadığından. Yüksek kadans çalışmaları yaparsan zamanla nabzın daha düşük olduğunu göreceksin, tabiiki bunun için biraz zaman ve sabır gerekiyor :)
 
Bu nabız olayı çok enteresan.
Herşeye göre değişebiliyor. Yaşa, kiloya, hava şartlarına, beslenmeye, uyarıcı maddelere[(?) kafein tein vs] ilgili organlara, spor geçmişine...
Örneğin ben ne kadarda zorlarsam zorlayayım 170-172bpm i çok zor geçebiliyorum.(yaş 39). Bugüne kadar en fazla 183 bpm nabzı gördüm. Arada sırada da 175 ve üstü nabızları görebiliyorum.
Bu iyi bir şey mi yoksa sınırlayıcı bir durum mu anlamış değilim. Ya da hangi sistem/organ burada yeterli değil?
 
Ventolin çekiyorsanız o da nabzınızı yükseltir. Tabi aramızda kullanan hiç yoktur. Ben gene de ekstra bilgi olsun diye yazdım.
 
@Mad Buddha ventolin bildiğim kadarıyla solunum yolun açıyor. Yani daha iyi gaz alış verişi demek bu. Dolayısıyla nabzın tam tersi düşmesi gerekmez mi?
 
@Mad Buddha ventolin bildiğim kadarıyla solunum yolun açıyor. Yani daha iyi gaz alış verişi demek bu. Dolayısıyla nabzın tam tersi düşmesi gerekmez mi?
Evet doğru diyorsun ama yan etkileri arasında mevcut
  • Öksürük
  • Uyku sorunları
  • Baş dönmesi
  • Sersemlik
  • Boğazda kuruluk veya irritasyon
  • Çarpıntı
  • Yorgunluk
  • Ter basması
  • Baş ağrısı
  • Mide bulantısı
  • Anksiyete
  • Titreme
  • Güçsüzlük
 
Geri