Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Malzeme kalitesi mi tasarım mı?

Muammer D.

Üye
Kayıt
25 Ağustos 2011
Mesaj
68
Tepki
44
Şehir
İstanbul
Merhaba arkadaşlar,
Sizce bisiklet ve bisiklet ekipmanları alırken daha önemli olan hangisidir? Malzeme kalitesi ve teknolojisi mi yoksa tasarım mı?
Mesela benim şimdiye kadar okuduklarımdan anladığım, bisikletforum kullanıcıları için herhangi bir ekipmanın ya da kadronun birinci sınıf malzemeden ve çok hafif olması ön planda sanki. Tasarım, ergonomi, estetik, bisiklete ait tüm parçaların bir arada uyum içinde çalışması ikinci plana atılmış gibi görünüyor. Sizce bisikletin her parçasının ayrı ayrı mükemmel olması mı önemli yoksa bisikletin tamamıyla birbirine uyumlu parçalardan ve uygun ölçülerde olması mı önemli? Diğer bir değişle malzemeleri çok kaliteli olmasa da iyi bir mühendislik ürünü olan bisiklet, kaliteli malzemelere sahip bir bisikletten daha iyi olamaz mı?
 
Scudo
@Muammer D.

Zaten iyi bir mühendislik ürünü kaliteli malzemeleri doğurur. Bizim derdimiz sadece gördüğümüz iyi veya kaliteli malzemelere dokunamamak.

Dışarıda 3 liraysa bu ülkede 10 lira..

Ne kadar bol malzeme o kadar seçicilik..
 
Ben mühendislik diyorum.Güzel kadronun üstünde çirkin parçalar göze çarpmaz ama kötü bisikletin üstünde güzel parçaları gören herkes güler :) Doğana BBC Jant takmak gibi :)
 
Hepsi de birbirinden önemli, kullanıma göre değişir hangisinin önemli olduğu :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner SAĞ
Ama dediğiniz gibi hafiflik çok daha önemlidir, bisikletini 1 gram hafifletmek için milyarlar veren kişiler var..
 
@Tolga Ayla

Mühendislikten kastım bisikletin tasarımı. Yani tasarım ne kadar iyi olursa olsun malzemenin kalitesi artmaz. Ama iyi bir tasarımla daha iyi bir ürün ortaya çıkabilir. Ülkemizdeki fahiş fiyatları dikkate almadan düşünürseniz memnun olurum.
 
@Turgay Ak

Profesyonel yarışçı değilseniz bisikleti bir kaç gram hatta bir kaç kilo hafifletmek o kadar önemli değildir. Hatta her zaman düz yolda kullandığınız bisikletin hafif ya da ağır olması pek bir şeyi değiştirmez. Ancak yer çekimi devreye girdiğinde işler birazcık değişir. Şu yazıyı okursan ne demek istediğimi daha iyi anlarsın: https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=77677
 
  • Beğen
Tepkiler: Turgay Ak
@Mehmet_Gürsoylu

Güzellikten ziyade teknik açıdan baksak olaya memnun olurum :) Tabi ki malzemeler ve bisiklet güzel olsun ama önce fonksiyonunu yerine getirsin değil mi?
 
Mühendislikten kastım bisikletin tasarımı. Yani tasarım ne kadar iyi olursa olsun malzemenin kalitesi artmaz. Ama iyi bir tasarımla daha iyi bir ürün ortaya çıkabilir. Ülkemizdeki fahiş fiyatları dikkate almadan düşünürseniz memnun olurum.

iyi bir ürün = iyi tasarım + iyi malzeme + iyi işçilik demektir. iyi bir tasarım, doğru malzemeyi doğru şekilde kullanmayı getirir. kötü tasarlanmış bir ürün ne kadar iyi malzemelerle yapılırsa yapılsın istenilen sonucu sağlamayacaktır. ancak benim tasarımdan kastım, burada amaca en uygun çözümü üretmektir. estetikten bahsetmiyorum.

estetik konusuna gelince, tabi ki malın seçiminde önemli rol oynar. kendimden bahsedeyim, mesela ne kadar mükemmel olursa olsun pembe bir bisiklet almam. ayrıca sırf giant yazısının kadro üzerindeki duruşunu sevmediğim için giant bisiklet de almam :) sahip olmaktan memnun olmadığım bir malzemeyi de hakkıyla kullanamam.

tercihlerimde öncelikle malzemenin yeterince güzel görünmesini, ardından yeterince güzel görünen malzemeler arasında amacıma ve bütçeme en uygun olanını ararım. parça amacıma mükemmel uysa bile şekli hoşuma gitmemişse tercih etmem.
 
Bir tercih olacaksa her ikisinden biraz. Birde mühendislikdenmiş mühendisliğin amacı kaliteyi ergonomi ile birleştirmek ki zaten bunu yaptıysa mühendislik var diyebiliriz..
Sapa sağlam 700 grlık bisiklet ile seke seke,her tarafım tutulacağına veya mükemmel rahatlık ve performansa ait bisiklette ile ilk çukurda üzüleceğime her ikisinin ortasını tercih ederim..:D
 
İş alanı metalurji, konstrüksiyon, talaşlı imalat vb. olanlar, eminim yüzlerinde bir tebessümle okuyordur bu başlığı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Acar
@Mustafa Acar

Selam Mustafa,
Yazdıklarını anlamakta epey güçlük çektim. Anlatmak istediğini biraz daha anlaşılır bir dille yazarsan memnun olurum.
 
@rahmi kocaman

Sanırım bahsettiğin alanların birinde çalışıyorsun. Ne açıdan tebessüm ettin peki? :)
 
Konu biraz geniş, yazmak için ne vaktim ne de sabrım var :) Evet o alanlarda çalışmak bir yana o işlere kırk yılını vermiş bir ailenin bireyiyim. Sorunuz cevabı ne malzeme, ne tasarımdır. İşçiliktir. Eğer aldığınız bisikletin işçiliği kötü ise onu ne tasarımı kurtarır ne de malzeme kalitesi. Kaliteden kastım bir forum klasiği olarak Deore vites versus Oem vites değil tabii ki :) Neyse anlayan anlamıştır. Anlamayana zaten Deore vitesi tak, at arabası sat. Farkı yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muammer D.
@rahmi kocaman

Sizin de dediğiniz gibi işçiliğin kötü olduğu durumlarda zaten ne yapsanız boş. Ben bazı şeyleri sabit kabul ederek sorumu sormuştum. Yani herhangi bir ekipman alacak olan kişi daha hafif mi ya da daha sağlam mı diye düşünüyor. Bu tasarım bana uygun mu ya da bu kalitede malzemeye gerçekten ihtiyacım var mı diye düşünen pek yok sanki.
Sizin bahsettiğiniz işçilik sorununu gayet iyi anlıyorum. Ülkemizdeki kalifiye eleman sıkıntısının ne kadar büyük olduğunun da farkındayım. Fakat aynı zamanda kötü bir tasarımı ne işçilik ne de malzeme kalitesi kurtaramaz.
:in:
 
İşçiliği sabit değer olarak kabul etmek işin özüne aykırı. Tasarımcı tüm hesaplarını 30 derecelik açıya bağlarken, o gün üretilen üç beş parçada o açı 28 derece pekala olabilir, onu da siz alırsınız.

Kalite kontrol birimi ilave yük getirir, bir malı alırken buna da para ödüyorsunuz. İkisi aynı, niye ucuzunu almıyorum dememek için bir neden daha size. KK birimi olmayan veya iyi çalışmayan bir üretim bandından ne çıkacağı hiç belli olmaz. Rulman yataklarının çalışma toleransları bellidir, bunun üzeri veya altında kalındığında uzun vadede büyük problem yaratır. Bu hassasiyet milimetre değil mikron ile ölçülür, kalite kontrolü de buna göre yapılır. Bunlar bin liralık bir bisiklet alırken kafamıza takmamamız gereken şeyler bence. Metal kalitesi 6061 yok A1 bunlar işin pazarlama kısmı. Aralarındaki fark, fiyatları arasındaki farkın en az yarısıdır emin olun :)

Üç beş bin liralık bir bisiklet almaya elimizde komperatör, mikrometre ve açı ölçer ile gitmeyeceğimize göre paşa paşa gidip, ismi cismi belli bir marka alacağız. Maceraya gerek yok bence :)
 
@Murat Çetinkale

Niçin pahalı olacağını anlayamadım. Sonuçta iyi bir tasarım yüzyıllar boyunca kullanılabilir. Bu kadar uzun süre işe yarayacak bir çalışma için günümüzün şartlarında ödenecek bedel uzun vadede çok fazla sayılmaz bence.
 
Geri