Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mantığımın sesi: Cannondale Caad10

Kayıt
26 Haziran 2011
Mesaj
64
Tepki
19
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Sevgili yol bisikleti sevdalıları...

Tur bisikletinden yol bisikletine geçiş yapmaya karar veren çoğunluğa ben de dahil oldum ve nakit alışveriş 2.500-3.000TL arası bir bütçede hareket etme kararı aldım.

Mantık süzgecim beni CAAD 10 a yönlendirdi. Sebeplerim ve mantık süzgecimi aşağıda paylaşıyorum. Eleştirileriniz ve değerlendirmeleriniz benim için değerli...

Neden yol bisikleti?

2011 Trek Fx 7.5 kullanıyorum, fitness amaçlı biniyorum, hız, yüksek kadans....25 lik lastiklerim var. Bisikletimden çok memnunum ancak sürüş poziyonumdan dolayı rüzgara karşı gitmek fazlasıyla yorucu oluyor. Eğilerek daha aero dinamik bir pozisyonda devam ettiğim zamanda ayarlar ve kadro yapısı ile uyumsuz oluyor, rahatsız hissediyorum. Daha aero dinamik bir pozisyona ihtiyacım var. O yüzden yol bisikleti...

Neden Caad 10?

Aslında bu süreç Caad 8 105 ile başladı. Biraz daha dik bir oturuş pozisyonuna da imkan veren konforu da fena olmayan bir yol bisikleti istiyordum.

2012 Caad 8 105 doğru seçenek gibi geldi, hem kadrosu da biraz hafifletilmişti...Ancak üzerindeki maddux jant seti testlerde eleştiriliyor, değiştirin deniyordu. Dolayısı ile Caad 8 in bana maliyeti "almışken jantı da alayım" deyince ultegra wh 6700 gibi bir setle beraber 3.300 TL leri bulmaya başladı.

Ve bende soru işaretleri yanmaya başladı. 3.300 e düzgün jantlı bir caad 8 mi yoksa beni uzun süre idare edebilecek Caad 10 gibi bir kadro mu? Üzerindeki RS 10 lar da Maddux lardan iyi ve bir süre idare ederdi sonuçta...

Caad 10 u biraz daha dik bir pozisyona göre konfigüre eder, caad 8 e yakın bir sürüş pozisyon yakalayabilirim diye düşünmeye başladım. Üstelik caad 8 e göre daha hafif ve içinde daha az çelik barındırdığı için pek çok kullanıcısı tarafından en konforlu alüminyum kadro olarak değerlendiriliyor. Supersix kadar olmasa da yakın bir konforu olduğunu söyleyen pek çok yorum var her iki bisiklete de sahip olan kişiler tarafından...

Caad 10 la kadro değiştirmeyi de uzun süre düşünmem, zamanla jantla başlayarak ekipmanı yükseltirim demeye başladım.

Durum böyle olunca 3.300 civarına alınabilecek uzun vadeli en iyi yol bisikleti olarak CAAD 10 ortaya çıktı. Üstelik bu bisiklet hakkında internette tek bir kötü yorum bulamadım. Karbon kadar olmasa da konforu fena değil, rijit, tepkimesi iyi....Herkes beğeniyor...

Doğru bir mantık süzgeci kullandığımı düşünüyorum. Ne dersiniz? CAAD 10 kullananlar varsa yorumlarını paylaşırlarsa sevinirim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
Scudo
Sanırım 105 donanımlı Caad 10 dan bahsediyorsunuz.3300 civarı derken,Deltada 3800 gibi bir fiyat var.O aralıkta başka neler var derseniz,alternatifler ve tam karşılaştırma için linki bir inceleyin derim.
(link)
 
Merhaba...

Delta daki fiyatlar Euro güncel kuruna göre hesaplandığında nakit indirimi ile beraber 3.300 civarlarına iniyor. Hesabımı tamamen 2.30 kur ve %10 havale indirimine göre yaptım.

Trek i kendim de kullanmama rağmen yol bisikletinde eledim, çünkü kadroları sağlam ama alüminyum kadroları ağır. Caad 10 un kadrosu karbon Madone 3.1 den bile hafif...

Specialized ve speedster hakkında yorumları olanlar CAAD 10 ile beraber karşılaştırarak bilgi paylaşabilirlerse çok makbule geçer.
 
Triathlon ağırlıklı kullanım için yeni bir bisiklet toplamaya karar verdiğimde uzun bir araştırma süreci geçirdim.Yaklaşık 1,5 - 2 ay değişik markaların değişik modellerinin özellikle sahip oldukları ölçüleri ve açıları hakkında fikir sahibi oldum.

Caad 10 gerek kadro yapısı gerekse açıları ile saf bir yarış bisikleti. super si ve evo kadrolar ile aynı açılara sahip.

Caad 8 ile de hemen hemen aynı ölçülere sahip. Caad 8 in headtube uzunluğu 1.5 cm daha fazla. Yani daha dik bir oturuş pozisyonu sağlıyor.

Caad 10 oldukça sert ,agresif karaktere sahip bir kadro.

Bana göre doğru bir seçim olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onuralp Armağan
Karşılaştırma linkini inceleme fırsatınız oldu mu acaba? Öncelikle aynı fiyat skalasındaki ürünlerin nesnel değerlendirmesini yapmanız amacıyla 4 bisiklet'i sizin için karşılaştırarak linki verdim.Bireysel düşüncem nesnel değildir ve bir başkasının görüşü,bir başkasına aittir.Pek çok kişi 3-4 farklı bisiklete binmiyor.Caad 10'u alın.Asla pişman olmazsınız.Ya scott ,o pişman eder mi? Sonuç olarak, bireysel yorumlara dayanarak kendinizi bağlamamanızı ,tecrübeli bir bisikletçi olarak acizane tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onuralp Armağan
Elbette karşılaştırma linkini inceledim. Trek ve scott türkiye de 105 setle sunulduğu için uygun bir karşılaştırma sunmuşsunuz. Apex leri kenara koyarsak yakın bisikletler, bir tek trek kadro ağırlığı, jant ağırlığı, sele borusunun aluminyum olması gibi sebeplerle bir adım geride duruyor.

Kadro açıları elbette farklı, scott ve specialized biraz daha dik bir pozisyon sunuyor.

Bireysel yorumlar elbette bağlayıcı olmamalı, ama kullanıcıların mantık süzgecimi değerlendirmeleri de seçimime katkıda bulunacak kanaatindeyim.
 
İyi günlerde bolca pedallar dilerim. Caad serisi bence o fiyat aralığındaki en iyi Bisikletleri sunuyor. Ben de yakın zaman da Caad 8 veya 10 almak istiyorum. :)
 
@Derya Keçeci

vay arkadaş türk lirası bitmiş 2012 de 3800 e 105 donanımlı cad 10 varmış şimdi tiagralı cad 8 ler 5 6 bin lira


(link)

dolar 2012 de ne kadardı euro ne kadardı tabi o da var 1.80 dolar 1.90 euroydu şimdi 4 lira
 
Bende caad 10 var 2015 model. 105 sistem. Büyük hevesle almıştım ama işe gidiş gelişte bagajı, çamurluğu olan bir bisiklete ihtiyaç duyduğum için hiç kullanmaz oldum. 1500km civarında sürmüş olmalıyım. Alet evde yatıyor.
Satmak isterim ama ilana vermeye de üşeniyorum. Sahibinden gibi sitelerde öyle tuhaf insanlar var ki.
 
bende merida kullanıyorum alırsam cad 8 yada cad 10 alıcam karbon kadro olmamasına rağmen kadroları çok hafif zaten karbon kadro almam bana dayanmaz

@Ahmetgitar

hocam sitesinde yazmıyorda kaç kilo sizin cad 10
 
Geri