Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Markaların fiyat/performans değerlendirmesi...

Bu arada Carraro'nun sahibi accell bisiklet direkt yabancı yatırımcı firma, Manisa'da üretim tesisi kurup çalıştırıyorlar, Ford'un, Renault'nun Bursa'da ürettiği arabalar ne kadar yerliyse o kadar yerli. Peugeot'nun Avrupa'da satışı yok sanırım, aynı şekilde hem yerli Bianchi hem de İtalyan Bianchi olayı var, bunlar direkt üretim lisansı sanıyorum. Sonuç olarak, donanım, kadro vs. her şey Asya'dan getiriliyor, burada montajlanıyor, full ihraç etsen ne olur ki %99 ithal malzeme...
 
Scudo
Fazla kafanizi yormayin, tüm kadrolar ayni sadece üzerine markalari yapistiriyorlar. Böylece sizeleri yok mühendislikmis, yok bilmem ne tüneliymis diye kandiriyorlar. Salcanonun en ucuz bisikleti ayni S-Works kadrosundan dir sadece dedigim gibi üzerine S-Works yapistirinca fiyati 20 katina cikiyor. Sadece decala okadar para vermeyin, alin bir araba keyfinize bakin.
 
Hocam Yerli kavramı günümüzde biraz daha değiști, mesela çoğu bisikletin üretimi ve mühendisliği o bisikleti üreten firmanın merkez hattından bir hayli uzak.

Mesele o ürüne bir katma değer ekleyebilmek, eğer içerisine mühendisliğimizi katıp o ürünün üzerine katma değer ekleyebiliyorsak bir sorun yok bence. Tabiki ben de isterim kendi topraklarımızda üretelim ama artık üretim hatları hammadde ve mühendislik nerede ucuz ise oraya kayıyor.

Mesela bizimkiler kendileri tasarlamıșlardır sahip olduğumuz kadrolarımızı ve tayvan'daki üretim hatlarında tamamen mühendisliğimizden doğan bir kadro üretilmiștir. Sonuç olarak argesi bize aittir ki burada önemli olan bunu bașarabilmek.

Bir de tamamen parçaları ithal edip memleketimde birleștirip satmak var, bu ayakları yere sağlam basan bir yöntem değil. Sonuçta her parça için ayrı bir mühendislik bedeli de ödemiș oluyoruz, birleștirip ve sat mantığı uzun vadede çok kötü bir yöntem.

Atıyorum mühendislik bașarısıyla ürüne bir katma değer ekleyip A bir kadroyu B bir fiyata tayvan'da ürettirip satabilmek ile direk tayvan'daki üreticiden hazır kadro satın alıp bunu piyasaya sürmek arasında dağlar kadar fark var.

Mesela bugün giant firması bir tcr kadrosundan %80-%85 oranında kar ediyor diyelim, eğer giant arge'ye yatırım yapmayıp ta aynı kadroyu bașka bir üreticiden alsaydı kar oranı çok ciddi anlamda düșecekti. Yani belki de herșeyi hazır bir șekilde üreticilerden alıp 2000 tane tcr kadrosu satsa bugün kendi mühendislik becerisiyle elde edip sattığı 300 tane kadrodan elde ettiği karı ancak kazanabilecekti.

Bilmiyorum kendimi ne kadar ifade edebildim. 😁
Bence Yerlilik kavramımız tamamen ürünlere ne kadar katma değer katabildiğimiz ile alakalı, herșeyi hazır alıp satmak hem istikrarsız hem de ayakları yere basmayan bir yöntem. Mesele mühendisliğimizi ortaya koyabilmek, mesele bașkasının 100.000 bisiklet satıp elde ettiği ekonomik kazancı mühendisliğe yatırım yapıp 50.000 kadro satarak elde edebilmek. 🙃
Forumda daha önce gordugum bir yoruma dayanarak; carraro uretımınıde tasarlamıyormus oda yerli değil :D
 
Forumda daha önce gordugum bir yoruma dayanarak; carraro uretımınıde tasarlamıyormus oda yerli değil :D
O mevzular biraz karıșık hocam, o da bir Yerliliktir bana göre ama üründe bir katma değerimiz olmalı mutlaka bence. Mesela Corelli firmamız birçok ürünün mühendisliğini ve üretimini kendi tesislerimizde yapıyor.

Aynakoldan bagaja kadar üretiyorlar, bu da onları farklı yapıyor. Daha kurulalı birkaç sene oluyor, bence gelecekleri çok parlak. 🙃
 
Fazla kafanizi yormayin, tüm kadrolar ayni sadece üzerine markalari yapistiriyorlar. Böylece sizeleri yok mühendislikmis, yok bilmem ne tüneliymis diye kandiriyorlar. Salcanonun en ucuz bisikleti ayni S-Works kadrosundan dir sadece dedigim gibi üzerine S-Works yapistirinca fiyati 20 katina cikiyor. Sadece decala okadar para vermeyin, alin bir araba keyfinize bakin.

Üstad, karbonlar için konuşacak olursak, yani belli markaların kattığı hiç bir şey yok mu? Markasız-fason kadroyla orijinali, üretim yeri Çin ya da Tayvan diye aynı mı? Olay sadece etiket basmak mı? Yine markaların kadroları arasındaki (Giant TCR / TCR Pro veya Specialized / S-Works gibi) segmentasyon farkı da tamamen yalan mı? Ben görüşünüze katılamıyorum açıkçası.

Parasının ne kadar karşılığıdır o konuda hemfikir olabiliriz elbette. Fason kadroya da pekâlâ binilir, no-name kadro da alınır ona da binilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mr nc
Üstad, karbonlar için konuşacak olursak, yani belli markaların kattığı hiç bir şey yok mu? Markasız-fason kadroyla orijinali, üretim yeri Çin ya da Tayvan diye aynı mı? Olay sadece etiket basmak mı? Yine markaların kadroları arasındaki (Giant TCR / TCR Pro veya Specialized / S-Works gibi) segmentasyon farkı da tamamen yalan mı? Ben görüşünüze katılamıyorum açıkçası.

Parasının ne kadar karşılığıdır o konuda hemfikir olabiliriz elbette. Fason kadroya da pekâlâ binilir, no-name kadro da alınır ona da binilir.

Hocam elf gözlerim beni yanıltmıyorsa adam dalga geçmiş.
 
Üstad, karbonlar için konuşacak olursak, yani belli markaların kattığı hiç bir şey yok mu? Markasız-fason kadroyla orijinali, üretim yeri Çin ya da Tayvan diye aynı mı? Olay sadece etiket basmak mı? Yine markaların kadroları arasındaki (Giant TCR / TCR Pro veya Specialized / S-Works gibi) segmentasyon farkı da tamamen yalan mı? Ben görüşünüze katılamıyorum açıkçası.

Parasının ne kadar karşılığıdır o konuda hemfikir olabiliriz elbette. Fason kadroya da pekâlâ binilir, no-name kadro da alınır ona da binilir.
Evet malesef hepsi ayni, markalarin ne bir katkisi oluyor, ne fason yada orjinal diye bir sey var, üretim yeri cin de tek bir firma, ayni malzemeden ayni makinede türlü türlü modeller üretip duruyorlar.
Dedigim gibi olay sadece etiket basmak. Siz inanmayin, yok Giant TCR / TCR Pro ya vs yada Specialized / S-Works gibi yapiskanlara.
Siz gelin benim görüsüme katilin, ben herzaman cinden en ucuzunu alir kullanirim ve paramda cebimde kalir. Mesela canim Ciolnago srmek isteyince Colnago etiketi yapistiyriyorum, S-Works Isteyince S-Works yapistiriyorum ve böylece istedigim markayi herzaman kullaniyorum.
Hocam elf gözlerim beni yanıltmıyorsa adam dalga geçmiş.
Ismim Murat yada Arkadas. Abi, Kardes de diye bilirsiniz.
 
Evet malesef hepsi ayni, markalarin ne bir katkisi oluyor, ne fason yada orjinal diye bir sey var, üretim yeri cin de tek bir firma, ayni malzemeden ayni makinede türlü türlü modeller üretip duruyorlar.
Dedigim gibi olay sadece etiket basmak. Siz inanmayin, yok Giant TCR / TCR Pro ya vs yada Specialized / S-Works gibi yapiskanlara.
Siz gelin benim görüsüme katilin, ben herzaman cinden en ucuzunu alir kullanirim ve paramda cebimde kalir. Mesela canim Ciolnago srmek isteyince Colnago etiketi yapistiyriyorum, S-Works Isteyince S-Works yapistiriyorum ve böylece istedigim markayi herzaman kullaniyorum.

Ismim Murat yada Arkadas. Abi, Kardes de diye bilirsiniz.

Bu bilgiye nereden ulaşabiliriz. Hepsinin aynı fabrikadan çıktığı bilgisine.
 
Evet malesef hepsi ayni, markalarin ne bir katkisi oluyor, ne fason yada orjinal diye bir sey var, üretim yeri cin de tek bir firma, ayni malzemeden ayni makinede türlü türlü modeller üretip duruyorlar.
Dedigim gibi olay sadece etiket basmak. Siz inanmayin, yok Giant TCR / TCR Pro ya vs yada Specialized / S-Works gibi yapiskanlara.
Siz gelin benim görüsüme katilin, ben herzaman cinden en ucuzunu alir kullanirim ve paramda cebimde kalir. Mesela canim Ciolnago srmek isteyince Colnago etiketi yapistiyriyorum, S-Works Isteyince S-Works yapistiriyorum ve böylece istedigim markayi herzaman kullaniyorum.

Ismim Murat yada Arkadas. Abi, Kardes de diye bilirsiniz.

İddianız çok ilginç. Dediğiniz tüm sektörler için belli noktaya kadar elbette doğru ama TÜM KARBON KADROLARIN Çin'de aynı yerde üretildiği iddiası bildiğim kadarıyla doğru değil. Mesela ilk aklıma gelen Giant tamamen kendisi kadro üretiyor, diye biliyorum.

Mesela bir tavuk çiftliği, BİM'e de Migros'a da yumurta veriyor ama aynı yerde üretim olması aynı kalite demek değil. Biri genç ve sağlıklı tavukların, biri yaşlı tavukların yumurtası, biri daha doğal ve az verimli ama sağlıklı yemle, diğeri yüksek verimli bildiğiniz ilaçla beslenentavukların yumurtası...

İddianızı tamamen yabana atamıyorum, no-name kadro alıp toplayıp binsem çok yüksek ihtimalle bir sorun yaşamayacağım, ne ortadan ikiye ayrılacak ne de vites tutmamazlık yapacak. Fakat tamamen aynı ürüne farklı etiket demek, buna çok inanamıyorum.
Hocam elf gözlerim beni yanıltmıyorsa adam dalga geçmiş.
Pardon tam anlayamadım desem, mesajını alıntıladığım kişi mi dalga geçmiş?
 
Bisiklette yerlilikten kasıt ne tam olarak ?Donanım mı , kadro mu , marka mı , üretim mi ?
 
Evet malesef hepsi ayni, markalarin ne bir katkisi oluyor, ne fason yada orjinal diye bir sey var, üretim yeri cin de tek bir firma, ayni malzemeden ayni makinede türlü türlü modeller üretip duruyorlar.
Dedigim gibi olay sadece etiket basmak. Siz inanmayin, yok Giant TCR / TCR Pro ya vs yada Specialized / S-Works gibi yapiskanlara.
Siz gelin benim görüsüme katilin, ben herzaman cinden en ucuzunu alir kullanirim ve paramda cebimde kalir. Mesela canim Ciolnago srmek isteyince Colnago etiketi yapistiyriyorum, S-Works Isteyince S-Works yapistiriyorum ve böylece istedigim markayi herzaman kullaniyorum.

Ismim Murat yada Arkadas. Abi, Kardes de diye bilirsiniz.
Mıknatıslı sisteme geçmenizi ivedilikle tavsiye ediyorum. Etiket sök yapıştır zamanla zor oluyor. Ben mıknatıs yaptırdım 5 sn de tüm logolar hoppp değiş tonton.
Üstad, karbonlar için konuşacak olursak, yani belli markaların kattığı hiç bir şey yok mu? Markasız-fason kadroyla orijinali, üretim yeri Çin ya da Tayvan diye aynı mı? Olay sadece etiket basmak mı? Yine markaların kadroları arasındaki (Giant TCR / TCR Pro veya Specialized / S-Works gibi) segmentasyon farkı da tamamen yalan mı? Ben görüşünüze katılamıyorum açıkçası.

Parasının ne kadar karşılığıdır o konuda hemfikir olabiliriz elbette. Fason kadroya da pekâlâ binilir, no-name kadro da alınır ona da binilir.
Giant TCR-TCR Pro vb bazı model isimlerini genişletmek gerekirse. Mesela TCR giriş seviyesi şaft borusu alüminyum. TCR 0 modelinde şaft borusu da karbon. Pro modelde orta göbek daha sert karbondan imal edilmiş gibi örneklendirmeler tamamen sallamasyondur.
 
Fazla kafanizi yormayin, tüm kadrolar ayni sadece üzerine markalari yapistiriyorlar. Böylece sizeleri yok mühendislikmis, yok bilmem ne tüneliymis diye kandiriyorlar. Salcanonun en ucuz bisikleti ayni S-Works kadrosundan dir sadece dedigim gibi üzerine S-Works yapistirinca fiyati 20 katina cikiyor. Sadece decala okadar para vermeyin, alin bir araba keyfinize bakin.
Abi şu gönderiyi ciddi mi yazdın yoksa ironi mi bi söyle gözünü seveyim.
 
Bu arada Carraro'nun sahibi accell bisiklet direkt yabancı yatırımcı firma, Manisa'da üretim tesisi kurup çalıştırıyorlar, Ford'un, Renault'nun Bursa'da ürettiği arabalar ne kadar yerliyse o kadar yerli. Peugeot'nun Avrupa'da satışı yok sanırım, aynı şekilde hem yerli Bianchi hem de İtalyan Bianchi olayı var, bunlar direkt üretim lisansı sanıyorum. Sonuç olarak, donanım, kadro vs. her şey Asya'dan getiriliyor, burada montajlanıyor, full ihraç etsen ne olur ki %99 ithal malzeme...
Otomobil yine bisikletten daha yüksek katma değere sahip bir üretim ülkemizde.
Çünkü otomobilin pek çok parçasını neredeyse sıfırdan üreten yüzlerce yan sanayi yarı mamül tedarikçisi var ülkede. Onların da kullandıkları hammadde elbette ithal ama en azından milyonlarca dolarlık makine parkı ve binlerce kişilik personelle istihdama ve ihracata daha çok katkıları var.
Ben bisikletin civata somundan başka hiç bir bileşeninin Türkiyede üretildiğini sanmıyorum.

Bunlara bağlı olarak devletin açıkladığı ihracat rakamları da gerçeği yansıtmıyor. İhracatın ithalatı karşılama oranı diye bir palavrayla kafa karıştırmaktan başka bir şey yaptıkları yok.
Ürün bazında ihracatın ithalatı karşılama oranına bakıldığında -%80 ortalamalarda olduğu rahatlıkla görülebilecektir.
Yani 100 liralık ihracat malının 80 lirası ithal mal-yarı mamul-hammadde ve enerji,20 lirası da işçilik.
Bu bence bisiklette %90-%10.
 
Ben bisikletin civata somundan başka hiç bir bileşeninin Türkiyede üretildiğini sanmıyorum.
Corelli alüminyum kadro imal ediyor. Çelik kadro imal eden yerli markalar zaten mevcuttu. Ayrıca 3/32" zincir imalatı da var.
 
  • Beğen
Tepkiler: leeroy ve Feunard
Geri