Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Markaların Sırları - 1

Adsız123

….
Kayıt
18 Ağustos 2009
Mesaj
119
Tepki
194
Şehir
…..
İsim
…..
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Bmx
Dünyaca ünlü pek çok bisiklet markası artık ülkemizde seçkin bisiklet mağazalarının vitrinlerini süslüyorlar. Bisiklet dünyasındaki en yeni teknolojilerin uygulandığı son derece kaliteli ve albenili bisiklet modellerini yakından inceleyebilmek için bisiklet ithalatçılarımızın gerek kendi gerekse yetkili satıcılarının sahip oldukları bisiklet mağazalarını ziyaret etmeniz yeterli. Peki hiç merak etmiyor musunuz dünyaca ünlü bisiklet markalarının bisikletlerini kim üretiyor? Ne o? Yoksa siz büyük markaların bisikletlerini kendilerinin ürettiklerini mi düşünüyordunuz? Bu yazı dizisini okuduktan sonra arkadaşlarınızla derin bisiklet sohbetlerine giriştiğinizde, kendinizi tam bir bisiklet uzmanı gibi hissedeceğinizden emin olabilirsiniz, bizden söylemesi...

Kerry Roberts, Amerikan Ulusal Bisiklet Dağıtıcıları Birliği'nin eski başkanı ve mevcut yönetim kurulu üyesidir. Günümüzde Roberts, kişisel olarak bisiklet endüstrisine danışmanlık hizmeti sunmanın yanısıra, Nashville, Brentwood, Hemitage ve Tennessee'de bisiklet mağazalarına sahip bir bisiklet duayenidir. Bu yazıyı bizzat kaleme alan Roberts'ın konu hakkında yeterince bilgi sahibi olduğunu muhtemelen tahmin edersiniz. Bu yazıda sizlere sunduğumuz bilgilerin büyük bir bölümü, dünya bisiklet ticaretinin sesi olma özelliğini gösteren Bicycle Retailer and Industry News dergisi tarafından her yıl Ekim ayında yayınlanmakta olan Fabrikalar ve Tedarikçiler Rehberinden derlenmiştir. Bu rehber dışında yazımız içerisinde yer alan diğer bilgiler, çeşitli fuar ve bisiklet üreticisi fabrikalara Roberts tarafından yapılan ziyaretler, bisiklet medyasında çıkan yazılar ve isminin açıklanmasını istemeyen çeşitli bisiklet üreticisi fabrika çalışanlarından elde edilmiştir.

Anlayacağınız elimizde ciddi ve güvenilir bir bilgi kaynağı bulunuyor. Bilmelisiniz ki, bazı bisiklet markalarının sırları vardır ve bu sırlardan en başta geleni ise markanızı taşıyan bisikletlerinizin nerede ve kimin tarafından üretiliyor olduğudur. Çoğu tanınmış ve birbiriyle kıyasıya mücadele içinde bulunan bisiklet markaları bu ve benzeri sırlara sahiptir zira bazı büyük bisiklet markaları aslında o çok güvendikleri ve dünyaya pazarladıkları bisiklet modellerini ortak fabrikalarda ürettirmektedir.

Büyük resim gayet nettir. Amerika'da satılan bisikletlerin %95'i günümüzde Çin ve Tayvan'da üretilmekte olup büyük çoğunluğu başta Giant olmak üzere belli başlı birkaç büyük bisiklet üretici fabrika tarafından üretilmektedir. Çoğu oldukça büyük üretim kapasitelerine sahip bu fabrikaların en büyüğü Giant'tır. Genel bir bilgi vermek istersek, giriş seviyesinden orta seviyeye bisiklet modelleri çoğunlukla Çin'de üretilmekteyken, orta ve üst seviye bisiklet modellerinin üretimi genellikle Tayvan'da gerçekleştirilmektedir. Bu genel geçer duruma tek istisna ise karbon bisikletlerde yaşanmaktadır. Çoğu büyük bisiklet markası, karbon bisiklet modellerinin üretimini, özellikle üst seviye karbon yarış bisikletlerinin üretimlerini Çin'de gerçekleştirmeyi tercih etmektedir. Sahip olduğunuz bisikletin gerçekte nerede üretildiğini öğrenmek için bisikletiniz üzerindeki etiketler ya da bisikletinizi korumuş olan karton kutudaki ibareler ne yazık ki yeterli olamamaktadır!

Bir bisikletin üzerindeki "Amerika'da Üretilmiştir", "İtalya'da Üretilmiştir", "Fransa'da Üretilmiştir" ibarelerinin neresi anlaşılamaz diye düşünebilirsiniz pekala. Bisiklet Endüstrisi'nde ülke menşei Made In xxx ibaresi tamamıyla farklı anlamlarda kullanılmaktadır. Üretilen Ülke İbaresi görüldüğünde bisiklet üreticilerinin ifade etmeye çalıştığı anlam farklıdır Herhangi bir ülkenin, bir bisikletin ülke menşei ibaresini kazanabilmesi için o ülkenin nihai mamulün üretiminin mali değerinin %60'ını üstlenmiş olması gerekmektedir.

Bir örnekle durumu daha iyi anlatabiliriz sanırım. Gelin sizinle birlikte boyanma işlemi gerçekleştirilmemiş ham bir karbon yol bisikleti kadrosunu Çin'den Türkiye'ye ithal etmiş olalım. Böyle bir bisikletin üzerindeki Shimano Vites Grubu ve donanımları ile birlikte Amerika'daki perakende satış fiyatı 4000 USD, Türkiye'deki (ya da Avrupa'daki) perakende satış fiyatı ise 4000 EURO civarında olacaktır. Şimdi basit bir hesaplama yapalım. Aklınızda bulunsun gerçek dünyada rakamlar aşağı yukarı bu seviyelerde bulunmaktadır. Karbon kadro ve karbon maşa Çinli bir üretici tarafından ortalama 200 USD'ye size malolacaktır.

Türkiye'de biz bu kadroyu boyayacak, markamızı basacak, donanımıyla biraraya getirecek ve Avrupa'ya ya da Amerika'ya ihraç için kutulayacağız. Boya, baskı, birleştirme ve kutulama işlemi bize 300 USD'ye malolsun. Üst seviye Shimano Vites grubu ise takım olarak tekerler dahil size (DuraAce örneğin) 800USD‘ye malolsun. Şimdi sorumuz şu: Bu bisiklet Türkiye'de mi üretilmiştir, yoksa Çin'de mi üretilmiştir? Bisiklet Endüstrisi'nin ülke menşei tanımına göre bu bisiklet Türkiye'de üretilmiştir arkadaşlar ve bisikletin üzerindeki etiketlerde ve paketleme kutusundaki menşei bilgisinde "Türkiye'de üretilmiştir" ibaresi yer alacaktır.

Neden Dersiniz? Zira bisikletin değerinin %60'ı ve daha fazlası Türkiye'de oluşmuştur. Eğer yukarıda saydığımız tüm bu birleştirme ve boyama işlemlerini de Çin'de gerçekleştirmiş olsaydık, o zaman bu bisikletin üzerinde "Çin'de üretilmiştir" ibaresi yer alacaktı! Peki size bir soru, diyelim siz bu bisikleti çok beğendiniz ve bisikletinizin üzerinde "Türkiye'de Üretilmiştir" ya da "Amerika'da Üretilmiştir" yerine "Çin'de üretilmiştir" yazıyor olsaydı, bu bisikleti satın alır mıydınız? Belki alırdınız biliyorum ancak aradaki primli fiyat farkını muhtemelen ödemezdiniz. Şimdi bisiklet dünyasının yukarıda sözünü ettiğimiz gerçeklerini aklınızda tutarak alfabe sırasıyla ünlü bisiklet markalarının nerelerde üretildiklerine geçelim isterseniz. Söz Kenny Roberts'ın...

Bianchi
Bu makaleyi yazarken Bianchi ve Schwinn markalarının tarihçelerinin ne kadar birbirlerine yakın olduklarına şahit oldum: Her ikisi de 100 yılı aşkın maziye sahip aile şirketleri olup, kendi bisikletlerini kendileri üretmişler, kendi ülkelerinde oldukça popüler olmuş, ekonomik anlamda zor dönem geçirmiş, daha sonra başka yatırımcılara satılmış, tüm üretimlerini Asya'ya taşımış ve son yıllarda yeni sahipleri sayesinde yeniden yükselişe geçmişler. 1996 yılında Bianchi Cycleurope ismindeki İsveçli bir holdinge satılmış, Schwinn ise birkaç kez el değiştirdikten sonra 2001 yılından itibaren Pacific Cycles tarafından satın alınmıştır. 11 farklı bisiklet markasının sahibi 3 olan Cycleurope şemsiyesi altındaki bisikletlerin üretiminin büyük bölümünü İtalya'dan Asya'ya taşımıştır. Sadece Asya'dan ithal edilen bazı bisiklet kadrolarının montajı ve bir kısım üst seviye bisikletin montajları İtalya'da yapılmaya devam etmektedir.

Burada bir parantez açarak Reparto Corse Bisikletlerine değinmeme izin verin lütfen zira bu bisiklet markasının modellerinin üzerinde yer alan "Made in Italy" etiketi kafalarda karışıklığa yol açmaktadır. Tarihi ve devasa Treviglio fabrikası bir zamanlar Asya'ya taşınmadan önce Bianchi bisikletlerinin üretiminin yapıldığı mekandı. Bu fabrikanın Reparto Corse bisikletlerinin üretimine ayrılmış özel bir de bölümü bulunmaktaydı. Günümüzde çoğu RC bisikletlerinin üzerinde "İtalya'da Üretilmiştir" ibaresi yer almaktadır. Aslında bu etiketin anlamı Asya'da üretilen kadroların İtalya'da bir araya getiriliyor olmasıdır. Örneğin, üst seviye Reparto Corse bisikletlerinin karbon gövdeleri (kadroları) Tayvan'da Advanced International Multitech adlı fabrikada üretilmektedir. Alüminyum kadrolar ise Tayvan’da Hodaka tarafından üretilmekte.

Halen Treviglio'da birleştiren bir kısım kadronun da varolduğunu belirtelim. Anladığım kadarıyla arka üçgeni karbon olan alüminyum kadrolar muhtemelen burada birleştiriliyor ya da lehimleniyorlar. Ayrıca köpük enjekte edilen kadroların da üretim işlemleri bu üretim hattında yapılmakta halen. Bianchi'ye dönecek olursak, Bianchi'nin Amerika'ya özgü ürettiği modellerin büyük çoğunluğu yine Hodaka tarafından üretilmektedir. Geçmişte ise bir dönem Bianchi'nin Giant'a üretim yaptırdığı bilinmektedir. Aklımıza gelmişken hemen ekleyelim, Türkiye'de Bianchi adıyla üretilen bisikletlerin orijinal Bianchi bisikletler ile tek ilişkisi, kullandıkları Bianchi ismidir. Bianchi Türkiye 1992 yılında bu ismi satın alarak Türkiye'de iç pazara sundukları ürünlerde bu ismi kullanmışlardır.

Cannondale
Alüminyum Cannondale gövdeler Joe Montgomery ve oğlu Scott'ın sahip olduğu Cannondale, Amerika tarafından üretilmektedir. Şubat 2008'de Dorel Industries (Pacific Cycles'ın da sahibi) Cannondale ve Sugoi markalarını 190 ila 200 milyon dolar arasında bir fiyatla satın aldığını açıkladı. Bu satınalma Dorel Industries'in ciddi olarak üst seviye bisikletler üretimi konusundaki kararlığını ortaya çıkarmıştır. Dorel Industries şu anda Pacific Cycles'tan gelen Schwinn, Mongoose ve GT dışında Cannondale'i de satın almış oldu. Amerika'da özellikle Specialized bisikletlerinin sahibi Mike Sinyard, bu satınalmadan ciddi olarak çekindiğini yakınlarda Bikeradar.com'da yayınlanan mektubunda açıkça dile getirmiş bulunmaktadır. Bicycle Retailer'e göre giriş seviyesi Cannondale'ler, Tayvan'daki Fritz-Jou tarafından üretiliyor. Diğer modeller ise Tayvan'da lehimlenip, boyandıktan Amerika'ya toplanmak üzere gönderiliyor. Synapse modeli ise Top Key tarafından üretilmektedir.

Cervélo
Cervélo, Kanada'lı bir bisiklet markası olup, bisikletlerin gövdeleri Asya'da üretilmekte ve Kanada'da bir araya getirilmektedir.

Colnago
1944 yılında 12 yaşındayken Ernesto Colnago, Dante Fumagalli ile birlikte çalışırken acaba İtalya'nın en ünlü bisiklet gövdesi ustası olacağını tahmin edebilir miydi? Colnago belki de dünyanın profesyonel bisikletçiler tarafından en fazla tercih edilen bisiklet markalarından biri olagelmiştir. Velonews ve ProCycling'in sayfalarını incelerseniz ne kadar çok yol bisikleti profesyonelinin bu markayı seçtiğine şaşırırsınız. Colnago kadroları halen el yapımı olarak İtalya'da, Colnago bisiklet serilerinin ilk 3 giriş modeli muhtemelen Tayvan'dan Giant tarafından üretilmektedir. Karbon CLX modeli ise Tayvan'da üretilmektedir.

De Rosa
De Rosa, Colnago ve Pinarello ile birlikte İtalya'nın en önemli 3 yol bisikleti üreticisinden biridir. Ugo De Rosa, oğullarıyla birlikte 50 yılı aşkın bir süredir bisilet üretmektedir. Tüm De Rosa bisikletleri İtalya'da üretilmektedir.

Ducati
Bianchi, Ducati ile anlaşarak, Ducati ismini kullanarak bisiklet üretme konusunda anlaşmaya varmış bulunuyor. Anlaşılan o ki, gövdeler yine Tayvan'dan gelecek ve bisikletlerin birleştirilmesi İtalya Treviglio'da olacak.

Felt
Felt, Motokros gurusu Jim Felt tarafından kurulmuş olup tüm üretim Asya üzerinden gelmektedir.

Fisher
Gary Fisher dağ bisikletinin babası olarak anılan bir kişidir. Kendi adıyla anılan markasıyla bir süre finansal sorunlar yaşadıktan sonra markasını Trek bisikletlerine satan Fisher, hala Gary Fisher bisikletlerinin gerek tasarım gerekse pazarlama çalışmaların bizzat görev almaya devam etmektedir. Fisher bisikletleri, Amerika Wisconsin'de üretilen tam amortisörlü bisikletleri dışında Asya'da üretilmektedir.

Fuji
Fuji Bisikletleri, neredeyse tüm modellerini üretmekte olan Ideal Bisikletleri (Tayvan) (google finance bilgileri) tarafından satın alınmış bulunuyor. Ideal ise birazdan göreceğiniz üzere Giant ve Merida ile birlikte Tayvan'ın en önemli bisiklet üreticilerinin başında geliyor. Ideal Fuji bisikletleri dışında başka markalar için de bisiklet üretimini sürdürmektedir. Fuji'nin karbon modellerini Çin'den Topkey firması üretmektedir.

Giant
Hemen şunu belirtelim, şimdiye kadar bir Giant bisiklete binmediğinizi düşünüyorsanız da muhtemeldir ki bir Giant (üretimi) bisiklete binmiş olabilirsiniz. Giant, Tayvan, Çin ve Avrupa'da sahip olduğu üretim hatları ile dünyanın en büyük bisiklet üreticisi durumundadır. Firma, 1972 yılında faaliyetlerine başlamış olup, kendi adı altında bisiklet üretmeyle işe başlamıştır. Karbon modeller dahil olmak üzere ki, bu üretim hattını genelde sadece Giant marka bisikletler için kullanmaktadır, pek çok diğer ünlü marka, karbon bisikletlerini Advanced ve Martec gibi başka karbon gövde üreticisine ürettirmektedir. Giant kendi markası adına üretiminin ötesinde pek çok ünlü diğer markaya da hizmet vermektedir. Bu markaların başlıcaları, Trek, Specialized, Schwinn ve Bianchi'dir. Giant'ın övünerek öne sürdüğüne göre firma bisiklet endüstrisinde, dünyanın en sofistike, en etkin üretim hatlarına sahiptir. Giant hakkındaki oldukça ciddi bir başka iddia da ünlü bisiklet üreticisi Hodaka'nın %30'una sahip oluşudur. Hatırlarsanız Hodaka Bianchi bisikletlerinin önemli bir bölümünün üretimini üstlenmiş bulunmaktadır.

Haro
Kaliforniya'da BMX üreticisi bir marka Haro Bisikletleri 1977'de Bob Haro tarafından kurulan markanın tüm üretmi Asya'dan gelmektedir. Haro ayrıca Masi bisikletlerinin de sahibi konumundadır. Tayvan'da ve Çin'de üretim hatları bulunan Kenstone, Haro'nun en önemli tedarikçisi konumundadır.

Jamis
Jamis doğrusu ya benim ilk göz ağrımdır. İlk ciddi bisikletim Jamis'in Dragon modeliydi. G. Joannou Cycle adlı bisiklet ve aksesuarları dağıtımıyla uğraşan Jamis markası, Amerika'da tasarlanmakta olup üretimleri Asya merkezlidir.

Kestrel
Kestrel zamanının en önde gelen karbon gövde üreticilerinden olup, bisiklet dünyasında ilk tek parça karbon gövdelerin üreticisi (1986) olma özelliğine sahiptir. Normalde üretimi Amerika Kaliforniya'da iken, son yıllarda üretimini Asya'ya ve muhtemelen Martec Üretim Hatlarına yönlendirilmiştir.

Kona
Kaliforniya merkezli Kona Bisikletleri, üretimin tamamını Asya'da gerçekleştirtmektedir. 1988 yılında kurulan ve Avrupa - Amerika'da oldukça popüler olan marka, Marin Bisikletleri gibi rakiplerine göre küçük çaplı bir markadır. Kona bisikletlerini Hodaka (Tayvan) üretmektedir.

Kuota
Kuota bisiklet gövdelerini tıpkı Kestrel bisikletlerinde olduğu gibi Tayvan'dan Martec firması üretmektedir. Kuota aslında, bir İtalyan bisiklet ekipmanı üreticisi Sintema'nın projesidir. Temel olarak Sintema tarafından tasarlanan gövdeler, Tayvan'da üretilmekte ve yoğunluklu olarak Amerika, Batı Avrupa ve Avustralya'da pazarlanmaktadır. Marka özellikle Triatlon dünyasında oldukça tutulmaktadır.
(link)
 
Scudo
Çok güzel bir araştırma olmuş.Paylaşım için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adsız123
konuyu baştan aşağı okudum ve teşekkürler.
Fakat aklıma takılan şu;biz neden Türkiye olarak kendi bisikletlerimizi %100 üretemiyoruz.
Neden hep dışarıya bağlı kalıyoruz,selamlar.
 
"Ümit bisiklet" var hadımköyde fabrikası var :) Tabi donanımların hepsi Türkiyede üretilmiyor biçok bisiklet markasının donanımları shimano sram gibi markalardan olusuyor onlarda tabi yabancı
 
  • Beğen
Tepkiler: ASinanB
insanların ümit bisiklet vs. bu bisikletleri küçümsemesini de pek anlamıyorum:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: ASinanB
Bu konuda size katılıyorum Ali abi insanlar ne biliyim geotech olsun salcano olsun hep kötülüyorlar eğer büyüklerimiz zamanında yani kendileri küçükken türk bisikletlerine yönelselerdi bence sonuç böyle olmazdı. Kendilerini çağa uydururlardı.
 
bu firmalar daha ilk kurulduklarından itibaren çok farklı kesimlere hitap ediyorlar. geotech, sedona'yı çok kötüleyen görmedim ama ümit bisikleti evet çok eleştiriyorlar. bunun nedeni çok farklı. dediğim gibi bisikleti hala hediye olarak gören ve çocuklarına karne hediyesi alan aileler tarafından çok alınıyor bu bisikletler. ankara, istanbul ve izmir'de ve daha bir çok şehirde bianchi, ümit v.b. markaları satan mağazalara bakın -bu mağazalar aynı şekilde ev eşyası da satıyorlar- oraya aileler geliyor ve bu bisikletleri alıyorlar. o bisikletleri satan kişiler de genellikle bilgisiz oluyorlar. ben bir defasında öyle bir mağazaya girdim amacım bisikletlere bakmaktı. adamın bir kovmadığı kaldı. yani hemen bisikleti satalım da gönderelim derdindeler. soru sorsam eminim bilemeyeceklerdi.

ben marka kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın sadece yazmak istediğim bu tür markaların fabrikasyon şekilde hızlı üretimi ve sonucunda da farklı kitlere ulaşma isteği sonucunda böyle bir durum meydana geliyor. gönül ister ki çok kaliteli bisikletler üretilsin kadrolar üretilsin ama biz bu fabrikasyon mantığından daha çok para kazanma mantığından vazgeçmedikçe çok daha zaman alıcak gelişmemiz. bir de sram, shimano markları çok kullanıyoruz haliyle. keşke şöyle dünyaya satabileceğimiz bir markamız olabilseydi komponentler açısından. ama daha çok zamanımız var gerçekten de.:)
 
@ilkay çağda

sadece bisiklet değil örneğin otomobil,gemi,havacılık vs imalat sanayilerinde de, sadece biz değil dünyanın nerdeyse tamamı kendi ürünlerini %100 kendileri üretmemekteler. Örneğin Airbus, avrupanın 5-6 ülkesinde üretilip tek yerde monte ediliyor, ya da japon otomobilleri... türkiyedeki fabrikalarında motor-şanzıman dışındaki parçaların çoğu burada imal edilip monte ediliyo. bence bu endüstrileşme ile ilgili bir konu, sonuçta bir ürünü en ucuza; o ürünü en çok sayıda üreten firma üretebiliyor. yazıdada anlaşılabileceği gibi sadece biz değil dünyadaki diğer bisiklet markalarının da nerdeyse tamamı kadrolarını dünyadaki birkaç üreticiye yaptırıyorlar. yani siz sadece bir marka yaratıp bunu insanlara kabul ettiriyorsunuz, gerisi pazarlama başarısına kalıyor, imalat bir şekilde hallediliyor. zaten günümüz ekonomisi, sanayi imalatından ziyade, marka yaratma üzerine kurulu durumda.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat ırmak
@ali bayrak

Küçümsemiyorum yanlış anlaşılmasın. :rolleyes:
 
bu forumda bir çok bisiklet seçimi yapacak olan arkadaşlara yerli bisikleti tavsiye ettim reklam olmasın salcano isminide yazayım ben kendim şahsen 2 adet deore ve slx donanımlı bisikletini aldım gayet memnunum forumda aman salcanomu almayın aman ümit mi uzak durun diyen o marka meraklısı arkadaşlarada bu gibi yazılar cevap olsun donanım ve kadro özellikleri yeterli marka olmasada olur yok scoot muş,
trek miş ne olurlarsa olsunlar sonuçda donanımı ya shimano ya sram yada compagnalo kullanım amacı neyse ona göre bisiklet seçeceksin marka sonradan gelir bazı arkadaşlar sallıyorlar yok scoot şu kadar mühendis çalıştırıyormuşda şu kadar yıllık arge çalışması yapıyormuşda felan felan ben zaten böyle bir şeyin olmadıgını biliyordum sırf reklam olsun diye böyle şeyler uyduruyorlar sonuçda bisiklet kadro üretiminin çogunu giant firması yapıyor malzeme dayanımını kendileri zaten test ediyorlar daha önceleri meridanın bir üretim videosunu ve testlerini yıllar önce izlemiştim ondan sonra marka meragım son buldu bunu herkese tavsiye ederim paranız cebizide kalsın markaya vereceginiz 3 beş kuruşada kask, gözlük, güvenlik tamir takımına verin herkese bol pedallı sürüşler dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Yılmaz
Arkadaşlar tek bir şey yazıyorum.

1 - 2 el yapımı bisiklet harici bütün bisikletlerin kadroları asya ülkelerinde yapılmaktadır [ NOKTA ]
 
  • Beğen
Tepkiler: ASinanB
Yapmayın. Taiwan'da yapılınca bütün kadrolar aynı mı oldu şimdi? Ya da aynı fabrikada yapılınca?

Siz bana 50 dolarlık , süslü, ucuz bişey yapıver derseniz, verirler kataloğu seçersiniz 50 dolarlıklardan, alırsınız bir kaç bin tane.
Ama bana şu özelliklerde, şu kriterleri karşılayan bir kadro yap derseniz verirsiniz kadro başına birkaç yüz dolar, tam istediğiniz gibi kadronuz olur.
Ayrıca büyük markalar ar-geyi kendi yapar, tasarımı kendileri oluşturur, malzemeye karar verir, fabrikaya tam olarak siparişini verip kendilerine özel kadro ürettirir. Katalogdan seçtiğiniz kadronun ise sadece üzerine markanız yazılır.
Vestel LG, Toshiba, Sharp gibi bir sürü marka için taşeron üretim yapıyormuş. Datron'la Toshiba aynıysa e-bay'dan alalım bir no-name Taiwan kadro, fazlasına gerek yok.

Not: Olaylar gerçek ancak fiyatlar uydurmadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dethagorf
Sanırım benim ne demek istediğimi tam olarak anlayamadınız ya da arkadaşların bu kadroların yapılma yeri asya ülkeleridir çünkü işçilik ve maliyet ucuzdur ve bütün bisiklet markaları maliyetlerini en aza indirip kaliteli malzemeden bir şeyler üretmek için bu asya ülkelerini kullanırlar ben sadece kadrom benim amerikan italyan bilmem ne bu tartışmalara girenlere sinir oluyorum o işler mazide kaldı artık herşey para pul hesap üzerine sadece fikirler çizimler firmaların yoksa bazı firmalar aynı anda 2 - 3 bisiklet firmasının kadrolarını yapıyorlar kalite farkı var sadece yapılış yerleri işçilik aynı...

 
Kusura bakmayın. Sizin mesaj en son olduğu için ve markalarla ilgili son mesajla bütün olarak algılayıp cevap yazınca öyle bir anlam çıktı. Ancak cevabım özel olarak sizin mesajınıza değildi.

Bu arada siz de joker gibi yazmışsınız, tam da yerine denk gelmiş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: KIVANC YILMAZTURK
Çok işime yaradı bu yazı dizisi. Sağolasın
 
Geri