Scudo Sports

Markaların sitelerinden neden bisiklet sipariş edemiyoruz?

@Murat B. Firma yaşı ve ya cirosuyla ilgili yorum yapmamıştım ki, dikkatli okuyun. Adet ile ciro paralel olmak zorunda değil biliyorsunuz. 8000 Euro olan 10 bisiklet satmak vs. 800 Euro olan 100 bisiklet satmak. Hangisi fabrika satışı olarak daha yönetilebilir sanırım düşünebiliriz.
Siz yazdığınızı tekrar okuyun bence. "fazla üretim hacmine sahil değil" ve "bir anda popüler oldu" demişsiniz. 400 milyon ciro, ortalama bisikletin 4000€ olduğunu varsaysanız bile senede 100 bin adet demek. Elbette Giant veya Merida'nınki kadar yüksek bir rakam değil ama pro peletondaki pek çok markadan fazla, bu başlıkta bahsedilen Carraro ile, Sedona ile falan karşılaştırırsanız muazzam...

Kesinlikle bir anda popüler olmuş marka da değil, 10 senedir falan her sene istikrarlı bir şekilde büyüyorlar.
 
Scudo
Siz yazdığınızı tekrar okuyun bence. "fazla üretim hacmine sahil değil" ve "bir anda popüler oldu" demişsiniz. 400 milyon ciro, ortalama bisikletin 4000€ olduğunu varsaysanız bile senede 100 bin adet demek. Elbette Giant veya Merida'nınki kadar yüksek bir rakam değil ama pro peletondaki pek çok markadan fazla, bu başlıkta bahsedilen Carraro ile, Sedona ile falan karşılaştırırsanız muazzam...

Kesinlikle bir anda popüler olmuş marka da değil, 10 senedir falan her sene istikrarlı bir şekilde büyüyorlar.
Evet katiliyorum yorumlariniza.
Ayrica argeye ciddi yatirimlar yapiyor ve uluslarasi yarislarda üst segment bisikletleri kullaniliyor.

Benim oturdugum yere 40km CANYON fabrikasi, hatta sunu söyleyebilirim kendi showrumunda bile cogu ürünü bulamama gibi durum varken
aylarca üretim sirasi bekleyip internetten satin aliniyor.
ben kendi bisikletim icin yaklasik 4 ay bekledim ama deydigini söyleyebilirim.
Yanima gelip bisikletinize bakabilir miyiz? diyen Almanlarin olmasi acayip hosuma gidiyor.
 
Bisiklet üreticilerinin direkt satış yapabilmesi için o ülkede bir bisiklet kültürünün ve bilgisinin oturmuş olması gerekiyor.
Ben bir bisiklet mağazasında çalışıyorum. Mağazaya gelen müşterilerin çoğu bisiklet almaya geliyor ama ne alacağını bilmiyor. Yönlendirmemizi istiyorlar, biz de önce beklentilerini öğreniyor ve ona göre uygun kadro boyunu belirleyerek satışımızı yapıyoruz.
Bisiklet satışının yanısıra, kask, ışık, matara ve matara kafesi vs gibi ürünleri de ihtiyaçları ve bütçeleri doğrultusunda yapıyoruz.
Bunların yanı sıra bisiklet kullanımı ve teknik detaylar konusunda da bilgilendiriyoruz. Tlf numaralarımızı müşterilerimizle de paylaşıyoruz ve bisiklet ile ilgili her türlü detay konusunda sürekli iletişim halinde olarak yardımcı oluyoruz.
İnternet satışımız konusunda da sürekli telefonla destek veriyoruz. Kullanıcıların doğru ürünü alması önemli çünkü memnun kaldıkları sürece ticaret de sürekli oluyor.
Bunlarla üretici firma uğraşamaz. Çünkü o adamların işi üretmek, sevk etmek ve gelecek yılı planlamak. Her ne kadar call center'ları olsa da ulusal boyutta bir müşteri kitlesi ile uğraşmaları mümkün değil.
Dolayısıyla bu işleri bayilerine paslamış oluyorlar. Bayiilerin de bu işten elbete bir kazançları var.
Ayrıca bisan, carraro, kron gibi firmalar birçok aksesuar markasının da tr distribütörlüğünü yapıyorlar. Bayiilerine bu ürünleri de gönderiyorlar. Bisikletleri bu bayiilere vermezlerse, diğer yan ürünlerini de veremezler, çünkü verecek adam bulamazlar.
Rose gibi, canyon gibi firmalar bu işin istisnasıdır. Bunlar bilinçli tüketiciye hizmet eden premium markalar. Türkiyede bu bilncin oturması çok uzun olacak gibi görünüyor, biz göremeyiz.
Bisiklet konusunda ülkemiz büyüyen bir pazar ve büyüme yeterli seviyeye ulaştıktan sonra direkt satış yapan firmalar çıkacaktır. Ama şu an bizim için çok çok erken. Bisikletler uzun bir süre daha ikili ilişkilerle satılmaya devam edecek.
 
konu personel sayısı ödeme altyapısı ile ilgili değil. son tüketiciye gitmek istemiyorlar. sanayiciler toptan kafasıyla çalışırlar, 1000 tane bayim olsun benden ne kadar mal alacakları yıl başından belli olsun ona göre fabrikamın üretimini planlayayım, ona göre ham maddemi ve personelimi ayarlayayım diyorlar. fabrikayı kesintisiz olarak çalıştırmak son tüketiciye gidip yüksek kar marjı ile çalışmaktan daha karlı gözüküyor. aynı üründen arka arkaya bir sürü üretirseniz verimlilik her geçen gün yükseliyor. bu ve bunun gibi bir çok nedenden dolayı üreticiler bayilik sistemi ile çalışmayı istiyor. farklı sektörlerde örneği el örgü iplikleri bazı sanayiciler aracıları da aradan atıp doğrudan son tüketiciye gitmeye başladılar. Bu gibi durumlar da bayiler tarafından hoş karşılanmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Rose gibi, canyon gibi firmalar bu işin istisnasıdır. Bunlar bilinçli tüketiciye hizmet eden premium markalar. Türkiyede bu bilncin oturması çok uzun olacak gibi görünüyor, biz göremeyiz.
Bisiklet konusunda ülkemiz büyüyen bir pazar ve büyüme yeterli seviyeye ulaştıktan sonra direkt satış yapan firmalar çıkacaktır. Ama şu an bizim için çok çok erken. Bisikletler uzun bir süre daha ikili ilişkilerle satılmaya devam edecek.
Aynen hocam anladım sorunu. Forumdan 400-500 kişi ne alması gerektiğini biliyor ama Türkiyedeki potansiyel müşteriler ne alacağı hakkında hiçbir şey bilmiyor. Dediğiniz gibi sistemin oturması için daha çok zaman var.
 
@Murat B. Anlayamıyor oluşunuza üzüldüm, kolaylıklar dilerim.
 
Geri