Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Market bisikletiyle yaşadığım pişmanlıklarımı tüm çıplaklığıyla anlatıyorum

ardankle35

Üye
Kayıt
23 Haziran 2018
Mesaj
3
Tepki
9
Yaş
21
Şehir
İstanbul
İsim
Arda
Bisiklet
Ümit
selam, ben bundan 4 ay önce bisiklet almaya karar verdim ve onun için para biriktirdim uzun sürenin ardından hayalimdeki modeli almak istiyordum (decathlondaki riverside 120 ki şuanda riverside 100 e bile muhtacım) fakat ailevi durumum iyi değil kısaca özet geçmem gerekirse şiddetli geçimsizlikten annem ve babam ayrı bende annemden bisikleti istemeye başladığımda annem alırız alırız yapıyordu fakat bisiklet fiyatları dolar/euro yüzünden deliler gibi fırladı bu yüzden anneme fiyat gösterince annem bana alamayacağını söyledi bende babamdan istedim fakat babamda alamayacağını söyledi fakat metro markette (tam konumunu bilmiyorum ama halkalı civarında sanırım) bisiklet gördüğü için onlardan belki alabileceğini söyledi gittiğimizde orada mossonun şehir bisikletlerini gördüm ki kesinlikle süperlerdi.

babamdan ondan istedim kendimde üstüne para koyacağımı söyledim fakat bisikletin fiyatı 900+tl olduğu için ondan alamadık ve orada güzel bir tur bisikletini benzeyen coranna, (evet herkesin carraro sanarak sapıtmasına sebep olan ümit ayağından bir firma) coranna comfort city yazan bir bisiklet gördük diğerlerinden daha ucuzdu 500 tl idi ve babam onu alabileceğimizi söylediğinde zaten ben bir bisiklet sahibi olma isteğiyle gözüm dönmüşken iyi kafayı yiyip düşünmeden onu almamızı istemiştim, almıştık.

ilk günler kesinlikle süperdi heryere gidiyordum çıkamadığım yokuş yoktu aktarıcılar ile hiç sıkıntı yaşamadım 4 gün boyunca ama bugün bişey oldu herşey benim ön frenin tekere sürtmesini önlemeye evde çalışmamla başladı ve ben o işi beceremeyip bisikletçiye gittim fakat ön fren düzelmişti fakat yinede taaa elciğe kadar sıkılıyordu orada biraz pişman, üzgün, depresif hissetmeye başlamıştım çünkü benim birdaha bisikletim olamayacağından adım kadar emindim sonrasında bunu moralimi bozmamak için bunu sıkıntı etmemem gerektiğini düşündüm.

ama aynı zamanda o gördüğüm mosso bisiklette ve riverside 120 bisikletinde aklım kalmıştı ne kelime hala deliler gibi onu istiyordum sonrasında yolda yokuş için vites düşürecekken zincir attı, şaşırdım çünkü daha önce hiç yaşamamıştım bisikletçiye kadar taşıya taşıya çıkardım bisikleti zincirini tamir ettirdim ve ardından 30 dakika geçmedi vitesi küçültürken yine zincirim attı busefer 'ben düzeççem len' derken zinciri yamulttum sonra büyük bi moral bozukluğu ve üzgünlükle bisikletçiye gittiğimde en ucuz zincirin 25 tl olduğunu öğrendim bu çok sıkıntı değildi fakat yine bugün yaşadıklarım bana çok kötü hissettirdi belkide bu bisikleti almamalımıydım ? diye düşündürttü arkadaşlar. sizin yorumlarınız nedir? ne düşünüyorsunuz son 4 günümün yazısını sonuna kadar okuduysanız çok teşekkürler. yalvarırım geridönüş yapın

bisikletin modeli (bu gomax, coranna falan aynı heralde ikiside ümite bağlı ve benim bisikletin şu bisikletten tek farkı üzerinde coranna yazmaması)
(link)
 
Scudo
500 liralık bisiklette yaşanacak sıkıntılar bunlar..Burada ben ''anormal'' bir şey göremedim..
 
Bence bisikleti hor kullanıyorsunuz. Yavaş, sakin ve yüksek kadansla sürmeye çalışın. Fren çok kolay ayarlanır, zincir konusunda ise muhtemelen vites kullanmayı pek bilmiyorsunuz ya da limit ayarı iyi yapılmamıştır.
Bu kadar üzülmeyin. Youtube'da vites ayarı ile ilgili çokça video var. Onları izleyip kendiniz yapmaya çalışın. Frenleri yapmak da kolay.
Bisikletçiye bir daha gitmeyin.
 
Merhaba,
Öncelikle yeni bisikletin hayırlı olsun.
Yaşadığın sorunların iki nedeni var;
1- Bisikletin ayarsız... Fren, vites, sele gidon ayarlarını İYİ BİR USTAYA yaptır.
2- Bisikleti doğru kullanmıyorsun... vites nasıl, nezamandeğiştirilmeli gibi teknik konularda bilgini ve tecrübeni arttırmaya çalış.
Yani yaşadığın sorunların bisikletinin fiyatıyla hiçbir alakası yok.
En pahalı ayarsız bisikleti de bir acemiye versen, benzer sorunlar ondada olcaktır.
Sen keyfini çıkarmaya bak.
Unutmaki hep "daha pahallısı" olacak... Bunun sonu yok.
Kazasız, keyifli sürüşler dilerim.
 
Daha çok gençsin. Bu formda senin yaşindayken bu kalitede bisikleti olmayan benim gibi bir çok abin, amcan var.
Umutsuzluğa kapılma ucuz bir bisikletle bu işe başlamak sana daha faydalı olur. Ucuz bisikletle acemiliğini atar, bir çok deneyim kazanırsın.
Şevkini kırma para biriktirmeye devam et (dolar olarak :)). Kendine bir hedef belirle mesala 18 yaşina geldiğimde × marka bir bisiklet alcağim şeklinde.
Emin ol kaliteli bir bisikletin olur o vakit.
 
Kötü haber : Ucuz etin yahnisi yavan olur.

İyi haber : Moralini bozma, zaman içinde yavaş yavaş parçaları yenileyip aleti adam edebilirsin, bir nevi taksitle almışsın gibi.

Bisiklette kadro dışında neredeyse herşeyi sonradan değiştirme şansın var.

Önce fren : Frenin ayarı hep bozulur, bir alyan seti ve/veya tornavida ve pense ile teli gerdirebilir, sağ sol ortalama ayarını yapabilirsin. Fren papucu sarf malzemesidir, üstündeki 5-10 liralık olanı bittiğinde biraz daha lüksünü takabilirsin. Yalnız freni sıkılaştırıp ayarladığında başka birşeyle yüzleşeceksin : tekerler yer yer sıkışmaya başlayacak. Mesela teker 3/4 tur normal dönecek fakat çeyrek tur sağ veya sol papuca sürtünecektir. Bunun sebebi jantının yamuk olmasıdır, yalpa yapmasıdır kısacası akora ihtiyaç duymasıdır. Bütün jantlar yamulur ama maalesef ucuz jantlar daha çabuk yamulur, Kendine 15-20 TL'ye akor anahtarı edin ve akor yapmayı öğren, yalnız unutma olay basit olmakla beraber dikkat gerektirir, anahtarla attırdığın turları saymayı unutursan tel koparabilirsin veya merkezi kaydırabilirsin.

Vites : Bütün bisiklerde zincir atabilir ve bu çoğunlukla kullanıcı hatasından kaynaklanır. Yolladığın resimden anladığım kadarıyla ortada da vites var, zinciri çaprazlamamaya dikkat et. Vites tam geçmeden pedalı geri çevirme, zincir gerginken mecbur değilsen vites değiştirme vs. Zincir atmasında 2. olağan şüpheli attırıcı ayarlarının doğru olmamasıdır. Sonraki şüpheli aynakolun (öndeki dişliye ve pedala aynakol denir) yamuk olması yani dönerken yalpa yapması veya ön göbekte boşluk olmasıdır, tamir ettirilebilir. Hala işe yaramadıysa attırıcılarını upgrade edebilirsin. Yağmurlu çamurlu ortamlara girdiysen zinciri temizle, yağı az ise yağla ama abartıp yağ banyosu yaptırırsan zincirin daha çabuk kirleneceğini bil.

Bütün bunları kendin yapmaya başladığında artık bir bisikletten ne beklediğini, ne zaman bunu bırakıp daha iyisini alman gerektiğini sen bileceksin.

Sıkma canını, pişman olacak birşey yok verdiğin paranın karşılığını alıyorsun, bir kaybın yok. Daha konforlu bir sürüşe taksit taksit emek harcayarak ulaşacaksın.
 
@ardankle35 olayı tüm çıplaklığıyla yazdığın için teşekkür ederim :) 500 TL'lik bisiklet ile 5000 TL'lik bisikletin arasında sonuç odaklı düşünürsek pek bir fark yok aslında. Tamam kalite farkı olabilir ama ikiside aynı amaçla kullanılan araçlar. Önemli olan üstünde oturan kişinin amaçları. İğne ile 1 metre kuyu kazan insan ile kürekle 1 metre kuyu kazan insan arasındaki ilişkiyi de düşünmek lazım. Sen iğne ile 5 metre kuyu kaz ki kürekle 1 metre kuyu kazan insanlar sana gıbta etsin. Benim yol bisikletim var, binmek istiyorum ama binemiyorum. Sen 500 TL'lik bisikletinle benim yapamadığımı yaparsan o altındaki bisiklet benimkinden daha değerli olacak. Altındaki şeyin hiç bir önemi yok. Arıza meselesine gelince; emin ol o altındaki aracı 500 TL diye hafife almadığın gün o sana herhangi bir problem çıkarmayacak.;)
 
Çok içten yazmışsınız sevgili kardeşim :(

Şimdi. Bisiklete yeni başlayan biri olarak, öğrenmen gereken birkaç ufak ayar var. Yani aslında bisiklette ortaya çıkan ufak sorunlar zamanla müdahale edilmezse daha büyür, parçalara zarar verir, kırar ve ya bisikleti kullanılmaz hale getirir. Yeni olduğun için neyi nasıl yapılacağını doğal olarak bilmiyorsun ve bu ufak sorunlar büyüyerek bisikleti "bozuyor" :) İlk olarak bunları öğrenmen gerek. Yani ufak tefek birkaç ayarı veya kontrolü kendin yapabilmen gerek. Bunu ya çevrende, bisiklete binen dostun, arkadaşın varsa onlarla beraber sürerek öğrenebilirsin. Ya da mecburen mahalle bisikletçin ile kanka olarak öğrenebilirsin. Ama bir şekilde kanlı canlı birinden bunu öğrenmen gerek. Okuyarak, video izleyerek her şey öğrenilemiyor, hele de hiç bilmiyorken, temelin hiç yokken.

Bisikletin ucuz bir model olduğu için kullanılan parçalar da ucuz ve kalitesiz, kolay arıza çıkarabilecek, dayanıklı olmayan parçalar. Bunu kabul etmen gerek ve bisiklet tamirinden az buçuk anlar hale gelmen gerek, yoksa bu bisiklet sana eziyet gelecektir :snzdglsn:

Bu bisikleti, bisiklet tamirini ve ayarını öğrenmek için, bisiklet parçalarını öğrenmek için, bisiklet parçalarının detaylarını tanımak için bir fırsat olarak gör :) Bu bisikletle bir süre idare edip işi çözersen, illa ki seneye veya sonraki sene, daha iyi bir model alacaksın. Kendini üzme :):harika: Hepimizin bisikleti bozuluyor, arıza çıkarıyor. Günde 4 kez tekerimin patladığını hatırlıyorum. Evime 10 km uzaklıkta lastiğimin patladığını ve eve yürüyerek döndüğümü hatırlıyorum :) Hepimizin böyle acı tecrübeleri var. Ama bu iş acısıyla tatlısıyla bir tutku :asik: Bu kötü tecrübeleri bile hatırlayacak ve gülümseyeceksin ileride :harika:

Bisikletçiye götürdüğünde, onu izle biraz öğrenmeye çalış :) Birşeyler kap. 3-5 küçük aletle bisikletin çoğu ayarı yapılabiliyor. Bir alyan seti edin. (link)
 
Ucuz bisikletin bir avantajı varsa o da parçaların ucuz olması.
3 zincir kopardım, bir çift lastik yedim, bir arka bir ön Aktarıcı perte çıkardım, aynakol vidalarımı düşürdüm, aynakol dişlimi kırdım, bir jant yamulttum, bir tanesini çatlattım. Son olarak kadrom da şu an çatlak. Daha hatırlamadığım "marifetlerim" de vardır eminim. O yüzden canını sıkma derim.

Bu arada bir tüyo vereyim; asla gittiğin bisikletçiden hemen parça alma. Parçanın modelini öğrenip araştırmanı yap, öyle al. Bisikletin kaç vites bilmiyorum ama mesela şuna bak (link)
 
ben çürüyüp giden bir konu olur diye düşünmüştüm ama öyle olmamış. çok teşekkür ediyorum geri dönüş yapan herkese gerçekten moralimi düzeltti ve bisiklete binme hevesimi canlardırdı en kısa zamanda zincirimi yenileyip yeniden bineceğim

bisikletim 21 vites.

öncelikle hiçbir zaman çapraz vites kullanmadım hatta azıcık bile çapraz kalmasın diye dişli takımından (arkadaki vitesi) 3. vitesi hiç kullanmadım/çok az kullandım onun yerine 4. vitese geçip aynakoldan orta aynakola geçirdim fakat pedal çevirmeden bazen bisikletin vitesini arttırdığımda oluyor (ki buda beynimdeki bir mantık hatasından kaynaklı ben aynakol ve dişli takımı hala dönüyor sanıyorum) bir dahakine pedalı çevirirken vites arttırmaya ve düşürmeye geriye çevirmemeye özen göstereceğim.

aynı zamanda ön fren problemini v frenlerin kolaylığından olsa çözdüm artık frenim gevşek değil aksine frenim sıkı ve güzel tutuyor

kadrom çelik, ben 50 kilo olduğumdan pek sıkıntı çıkmıyor ağırlığa dayalı hızlanma konusunda ha birde hızlanma demişken ben hiçbir zaman bisikletin pedalına abanmadım onun yerine vitesimi yükseltip aynı kadansla devam ettim bu hatamıdır bilemiyorum

cevaplarım bu kadar yeniden çok teşekkür ediyorum
 
Her şeyin avantajları ve dezavantajları vardır. "Ucuz" bisikletlerin bence en önemli avantajları hata yaptığın zaman daha az suçluluk duygusu hissetmek ve ileride alacağın daha yüksek donanımlı bisikletlerdeki o kaliteyi çok daha iyi fark edecek olman. Aza tamah etmeyen çoğu bulamaz. Oyunlarda da başlangıç seviyelerinde don atlet karakterlerle başlıyorsun, iş hayatında da kendini kanıtlayana kadar kimseye üst düzey sorumluluklar (ve karşılığında ödüller, avantajlar, maaşlar) verilmez. Ben bütün sülalenin en küçük çocuğu olarak hep abilerimin, büyük amcaoğullarımın bisikletlerini kullandım çocukken ve her yeni bisiklet benim için yeni bir öğrenme fırsatıydı, şu anda 6. veya 7. bisikletimi kullanıyorum sanırım.

Eklemem gereken iki şey daha var. Zaman geçtikçe bisiklet zevkin de oluşacak. Dağcı, yolcu veya turcu olacağını keşfetmek gibi. Belki de bunlardan birkaç tanesini kendine seçecek ve günün birinde X bisikletim var ama Y bisikletim de var ona da binmeyi çok seviyorum diyeceksin. Yani bu bisiklet seninle ömür boyu kalacak diye bir kural yok ama kalabilir de, eğer istersen. İkinci şey de en güzel bisiklet keyif alarak bindiğin bisiklet. Eğer sosyal biriysen ve arkadaşlarınla pedallamayı seviyorsan, doğru bir bisiklete sahip olup aslında senin için yanlış bir ortamda binebilirsin, mesela tek başına ve yalnız, sıkılarak. Veya tek tabanca takılmaktan daha çok keyif aldığını fark edersin ve aslında bir başkası için çok doğru olabilecek bir bisiklet yerine tur bisikleti veya zamana karşı bisikleti alıp ona göre kendine ortamlar oluşturursun.

Yani zaman içinde bisikletlerle nasıl bir uyumun var, bunu bir hayat tarzı olarak nasıl yorumluyorsun ve nasıl bir yol haritası çiziyorsun ona odaklan. Ne istediğini ve ne istemediğini bulduktan sonra geriye kalan tek şey para biriktirip doğru seçimlerde bulunmak. Ve bu çoğu zaman "en pahalı bisiklet en iyisidir" olmuyor. En güzel bisiklet en pahalısı değil seni en çok mutlu edecek ve sana göre en doğru bisiklet olacak.

Ha bir de, @ardankle35 bahsettiğin şikayetlerin hepsi hepimizin başına gelen şeyler, bunlar da öğrenme fırsatları. Zamanla, tek tek, bunların üstesinden gelmeyi öğreneceksin. İstersen evinin rahatlığında sanki ders çalışır gibi keyifle, istersen başına geldikten sonra hayatta kalma iç güdüsüyle. Başına gelen her şeyi bir öğrenme fırsatı olarak görürsen çok iyi yol alırsın.
 
Dostum senin yazını okuyunca ilk bisikletim aklıma geldi onda çok sorun yaşamıştım (sorun dediğim yanlış ayarlanmış parçalar kötü kullanımdan kaynaklanan sorunlar) ama internette araştırmaya başladım bakalım neyi yanlış neyi doğru yapıyormuş um daha çok bilgi sahibi olmaya çalıştım bisiklete ayar çekmeyi öğrendim eskiden küçük bir sorun olduğunda (misal vites ayarı bozulduğunda) hemen bisikletçiye götürüyordum tabi adamda benden yararlanıyordu tabi çok fazla param boşa gitti ama artık nerdeyse her işini ben yapıyorum parça alıp ben değiştiriyorum yani lafın kısası internetten bilgi edin araştır yakınlarında bisiklet hakkında bilgisi olan biri varsa ona sor yani olabildiğince bilgi sahibi ol bisikletini tanı üzerinde olabildiğince çok zaman geçir

Gelelim senin sorunlarına bence ön vites ayarı yanlış bunun nasıl yapıldığını videolardan öğrenebilirsiniz ve nasıl doğru vites geçişleri yapılacağını öğren onunda internette bir sürü videosu var birde ek olarak bir ağlet seti edin anahtar seti falan ilerde çok fazla işine yarar istersen ikinci el bile alabilirsin yani senin yaşadığın sadece acemilikten kaynaklanan sorunlar son olarak vites sistemi bisikletin nerdeyse en pahalı parçasıdır yani iyi kullanmaya bak :)
 
  • Beğen
Tepkiler: muratokan
Kardeşim ben de ümit pegretta var (çift jant 26 inç) mart başından beri kullanıyorum, çocukluktan bu yana bisiklet kullanmamıştım, hem bakım onarımını öğrenmek hem de sürüş metodlarını üzerinde deneyerek öğrenirim diye bu bisikleti aldım, kaldırım çıktım merdiven atladım, yağmur altında 3 saat sürdüm, 6 kez tekeri patlattım arazide de kullandım, açıkçası sınırlarını zorladım, bu nedenle seni çok iyi anlıyorum

Karşılaştığım problemleri çözümleri ile anlatayım (hiç bisikletçiye gitmedim)
1) Lastikler patladı, internet videoları ile yamadım.
2) Fren ayarları bozuldu, internetten sağolsun (v fren zaten)
3) Yağmur yedikten sonra bisiklet eklem yerleri gıcırdamaya başlamıştı, shimano zincir yağını gördüğüm eklemler sürdüm geçti,
4) Gidonu çevirdikçe kanırma sesi geliyordu, üst kısımda alyan anahtarı ile açılacak yerin etrafından shimano yağ damlattım, rahatladı,
5) Ön aktarıcı geçişlerde problem çıktı, internet yardımıyla ayarını yaptım
6) Amortisörlü diye her yerden atlıyordum, alırken de amacım buydu zaten aşağıdaki kısmın gevşediğini farkettim, bisiklet elden gidiyi dedim, orası parçalanırsa bildiğin ikiye ayrılırdı bisiklet fazla zorlamadan eve gidip uygun alyan anahtarı ile sıktım, ilk günkü gibi oldu,

upload_2018-7-20_12-52-10.png

Şimdiye kadar yaptığım masraflar , 1 adet shimano yağ, tamir kiti ve 1 adet iç lastik

Sana tavsiyem,
bisiklet tamirini yavaş yavaş öğrenmen,
bir sorunu başlangıcında farkedip müdahale etmen (zor değil zaten),
doğru zamanda doğru bakımı yapman
ve en önemlisi bisikletinden S-work performansı beklememen mesela yokuş çıkarken zinciri zorlayıp abanırsan kırarsın

ümit pegretta alacaklara tavsiyem yukarıdakilere riayet ederlerse, amortisörü ile konforlu bir başlangıç mtb bisikletidir pegretta (çift jant)
 
  • Beğen
Tepkiler: berberci
Ucuz bisikletin en önemli avantajı parçaları da ucuz olur demiş yukarıda @mustafazeybek. Kesinlikle doğru. Bana da kullanırken hata yapıyormuşsun gibi geldi anlattıklarından. Bisiklet ne kadar kötü olursa olsun 3 günde darmadağın olmaz. Biraz doğru vites kullanımı filan konularında araştırma yapman iyi olabilir.
 
Bence de bisikletin temel olarak yeterli üzülme. Metrodan kızıma dedisi bisiklet aldı, malesef bisikletçi olmadıkları için bisikletler çok ayarsız. O kadar kötü ki pedalı bile sıkılmamıştı binerken pedalı düşüyordu. :koptum:
Sakın ümitsizliğe kapılma, dediğin parçalar en kötüsü daha kalitelisiyle değiştirilir, yanlız bisikleti hakikaten bisikletçiden almak lazım. Dechatlon bile bu açıdan saçmalık yapıyor, küçük şubelerinde atolye yok ve bisikletler ayarı gelmiyor. Bisikletini ciddiye alıp onu anlamaya çalışarak kullan bence, sorunlarını çok çabuk aşarsın...



Burada Shimano Dura Ace R9170 Hydraulic groupsetlie bir süper bisiklet ile(ne kadar olduğunu bilmiyorum), Ebay'dan £90'e (90 sterlin şu an 560TL ediyor) ucuz bisikleti karşılaştırıyorlar. Videonun sonunda sonuç kısmı: 90 sterlinlik bisikleti de çok zevkli kullanıyorlar.... Kullanan kişiye bağlı bu durum, bisikleti anlıyorsan götürürü o merak etme...
 
Geri