Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Market Önünden, Canavar Olma Yoluna: Benim Gaziantep'li Yol Arkadaşım

BisikletliCocuk

Aktif Üye
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
104
Tepki
61
Yaş
24
Şehir
Elazığ
İsim
Yaşar Berkay Parlak
Bisiklet
Diğer
Merhaba arkadaşlar bugün sizlere benim bisikletimi göstereceğim. Model/Marka/Yıl= 2014/Belderia/Kings
Ama önce sizlerin bana yardımızı istiyorum. Çünkü bu bisiklet tutkusu olayında yeniyim,siz profesyonellerin yardımına çok ihtiyacım var. Özellikle bazı parçaların adlarını bilmiyorum yani bir yanlışımı görürseniz lütfen söyleyin.
Fotoğraflar:DSCI1631.JPG DSCI1666.JPG

Bu ''KOCA ADAM'' a olan sevdam ilk başta bir 2012 yazında bir bisikletçinin önünde,2. el bisikletlerin bulunduğu bir yerde başladı. Arkasında bir arka sepetlik vardı ve tamamen siyahtı (yani anlayacağınız çok havalıydı). Ona tutulmuştum. Her neyse bayram harçlıklarımı ve haftalık harçlıklarımı biriktirmiştim. Sonunda onu babamla beraber almaya gidiyordum. Ama onu gördüğümde onu orada görememiştim. Hüzün,Hayal Kırıklığı ve 320 Lira ile eve geri gelmiştim eve... Bazen yatakta annem ve babamdan gizli ağlardım. Ama 2 ay sonra o bisikleti unutmuştum. 2015 senesinde ise daha sadece arabalara takıntılıydım (anlayacağınız o ''hayallerimdeki siyah Ayıboğan'la artık hiç bir alakam yoktu. Taaki yeni 2015 modelleri görene kadar. O hayal yine gözüme gelmişti. Üstelik siyah renkte bir tane daha bulmuştum. Ama birşey farkettim. Hangi Migros'a giderseniz gidin bütün Belderia Kings'lerin kaderleri yırtık selelerle son buluyordu. Fakat sonunda gücümü toplayıp 2012 senesinden kalma, bir ayakkabı kutusunun içinde duran 320 Lira'yı aldım(Hatta üstüne 60 Lira daha kattım), Babamla İstasyon Cadde'sindeki Migros'a gittik. Tam hayalimdeki siyah ''AYIBOĞAN'' ı bekliyordum ki önümde 3 yeşil arkadaş gördüm ilk başta hayal kırıklığına uğradım. Ama sonra en canlı renkten bulup aldım 1 tane. Sonra onu bir bisikletçiye götürdük ince ayarlar için. Ondan sonra babamla beraber minibüs durağına kadar sürdüm. Minibüsün içine bisikleti koyup götürdüm onu. Eve gelince deli gibi sürdüm. Taaa Babanneme kadar sürdüm. Arkadaşlarım beni tebrik ettiler. Sonunda ben de 7 yaşımdan beri bisiklet kıtlığı çekmekten kurtulmuştum. Sonra sıra 2 adıma gelmişti. Performanms Modifiyeleri... Oradan, buradan topladığım paralarla bisikleti modifiye ettim işte parça listesi:


ESKİ:

MAŞA: Amortisörlü Çelik Maşa (Weirun marka)
VİTES SETİ: Xundah 21 vites (model yazmıyordu)
FREN TAKIMI: V Fren Sistemi
VİTES KOLU: 21 Vites RS 36
RUBLE: Saiguan 28t/14t ruble
ÖN DEĞİŞTİRİCİ: Xundah ön değiştirici
SELE BORUSU: Çelik Zincir Cahin : KMC
TEKER SETİ: 26 x 2.125 lastik
JANT SETİ: 26'' 6061 Belderia Alaşım Jant Seti
ARKA AMORTİSÖR: Ci Hong


YENİ:

MAŞA: Amotisörlü Çelik Maşa (Markasını bilmiyorum üzerinde sadece ''SUSPANSION'' yazıyor
ARKA VİTES KOLU: Shimano Tourney TX SIS
VİTES DEĞİŞTİRİCİLERİ: Shimano Revoshift Sl-Rs45 7S 21 Vites
ÖN VİTES: Shimano Tourney
RUBLE: Shimano Megarange 28t/14t (Aynakol da tabii Shimano)
SELE: CAMARO
JANT SETİ: 26'' MTB Golden Series Black Edition
ARKA AMÖRTİSÖR: Ci Hong Rallyex
Bununla beraber özel yapım çelik fren kolları,özel yapım direksiyon,özel yapım ayaklık ve çamurluklar da cavası

Fotoğraflar:DSCI1633.JPG
DSCI1634.JPG
DSCI1635.JPG
DSCI1636.JPG
DSCI1638.JPG
DSCI1645.JPG
DSCI1632.JPG
DSCI1639.JPG DSCI1643.JPG
DSCI1641.JPG
Lastikleri özel olarak Excel Rocket olarak arazi yolları için seçtim. Anlayacağınız benim amacım elimdeki imkanlarla bütün Çin malı bisiklet parçalarından kurtulmak ve bisikleti arazilere daha uygun bir bisiklet haline getirmekti...

DSCI1667.JPG



Şimdi gelelim büyük resme. Bu bisikleti geliştirmem benim için 460 Lira'ya ve 3 Ayıma mal oldu. İlk başta adeta bir canavardı. Kar,çamur,yağmur,engelli arazi,mazgal,kavis dinlemiyor, her yolu ''YİYORDU''. Bu da yetmezmiş gibi aşırı hız yapıyordu. Hatta bazı arkadaşlarım bisikletime ''YENİLMEZ BEY'' diyordu. Kışın bile karda okula bisikletle gidip,gelebiliyorum. Bu ''KOCAADAM'' benle beraber her yere geldi. Ama şimdi çok büyük problemleri var.:(
İlk başta Vites sorunları. Sağ değiştiricinin üstü yerinden oynuyor ve her iki değiştiricinin de boyası atmış.Ön jant yamuk gidiyor,arka jantta ise bir göçük var:

DSCI1658.JPG

Çamurluklar çizilmiş:

DSCI1649.JPG
Ön Çamurluk

DSCI1661.JPG
Arka Çamurluk

Birçok yerde ya çizik,ya dökülmüş boya, yada pas var. Bazen 2 si birden bile oluyor:

DSCI1650.JPG
DSCI1654.JPG
DSCI1660.JPG
DSCI1664.JPG
DSCI1668.JPG
DSCI1676.JPG
DSCI1677.JPG
DSCI1678.JPG

Bazı yerlerden çıkartmalar ya hiç yok yada yıpranmış bir halde:DSCI1655.JPG
DSCI1669.JPG
DSCI1670.JPG

Ön maşada bir göçük var:
DSCI1685.JPG

Bunun dışında birde pedallarda ciddi çizikler var...

Evet arkadaşlar işte benim bisiklet oracıkta duruyor.

DSCI1686.JPG


Şuan sizlere çok ihtiyacım var bana acilen yeni ve orjinal çıkartmalar ve boyama tavsiyeleri lazım .Adresi size sora atarım şimdilik görüşürüz
 

Dosyalar

  • DSCI1631.JPG
    DSCI1631.JPG
    161,2 KB · Okunma: 105
  • DSCI1686.JPG
    DSCI1686.JPG
    117,4 KB · Okunma: 87
Scudo
Kullanılan bisiklet eskir birçoğumuzun bisikletleri pahalı olsa bile çizik içinde gayet normal. Benim bisikletler de bu durumda tabi alüminyum kadro olduğundan pas yok elbette. İmkanı olan ve yardım etmek isteyen varsa elbette yardımcı olabilir. İmkanların kısıtlı ise bisikletini daha da özenli kullanmalısın.
 
@celikkadro

Biskletçimin kendi ürünüdür. El yapımıdır kendisi. Bu arada çok teşekkür ederim.

@SOZUAK

Zaten Kullanıldığı için değil zamanla oluşan bir şey. Birkaç ay önce parmağım kırıldı 2 ay boyunca kullanamadım, e malum zaman geçtikçe küçük veletler ve diğer bazı koşullar bisikleti bu hale getirmiş. Ve para kısmını ben yazmadım. Küçük kardeşim yazmış olmalı. Çünkü maddi olarak durumum gayet iyi. Sadece Orjinal çıkartmalara ihtiyacım var birde boyama tavsiyelerine... Ve kardeşimin hatasını az önce düzelttim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Boyama yapacağına sahibinden de benzer tip kadrolar var sıfır olarak (çelik kadro) direkt al değişiklik olur. Bisikletçilerde çıkartma olurdu eskiden şimdi yine n11 de de dolu çıkartma var özel siparişte yapıyorlar.
 
Evet değerli arkadaşlarım işim daha burada bitmedi. Aklımda bu bisikleti tekrar ''YENİLMEZ BEY'' yapmak var ama bu Cuma günü Sivrice'deki yazlığımıza gideceğiz. 9 gün orada kalıp,sonra İstanbul'a gideceğiz. Yani bayağı bir beklemem lazım. Fakat lütfen takipte kalın.

@SOZUAK
Teşekkür ederim ama kadronun kullanılamaz duruma gelene kadar orjinal kalması benim için çok önemli.
 
@BisikletliCocuk
Performans üstüne geliştirme yapmak istiyorsan yapman gereken ilk şey o kadrodan kurtulup sabit kadroya geçmek. İkinci el kadro alabilirsin veya bisikletçilerde kullanılamaz çöp bisikletler olur kadrolarını uygun fiyattan alıp kendin boyayabilirsin.
 
@BağdatlıRuhi

Az önce de dediğim gibi kullanılamaz duruma gelene kadar kadronun orjinal kalması benim için çok önemli...
 
  • Beğen
Tepkiler: Speker
@BisikletliCocuk
Bu arada anlatımın güzel ve bisikleti yükseltim işi için tebrik ederim. Bence bu bisikleti daha fazla yükseltmene gerek yok çünkü ne kadar iyi parça takarsan tak sabit kadro olmadan tam performansını alamazsın ama senin için özel bir değeri varsa anlarım senin tercihin.
 
@BağdatlıRuhi

Zaten yeteri kadar iyi gidiyor. Daha fazla geliştirmeye gerek yok. Şuan sadece eski Sypo fren kaliperlerini değiştirmek istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Speker
@BisikletliCocuk
Jantlar ile sıkıntın varsa jantları yükseltebilirsin. Çift katlı jant takabilirsin ama en ucuz ve kalitesizi 50-60 TL'den başlıyor (tane fiyatı).
 
@BağdatlıRuhi

Efendim ben yine her zaman kullandığım jantları kullanacağım. Çünkü onlar gayet iyi hizmet verdi. Hem fiyatı makuldü (Fiyatını hatırlamıyorum) hemde sağlamdılar.
 
@BisikletliCocuk

Boyle soyleyince gene yasindan beklenmeyecek bir anlatim olmus. Bazi cocuklar icin soylenen buyumuste kuculmus durumu senin icinde gecerli anlasilan. Sahi yasim kac demistin?
 
@BisikletliCocuk Selam. Jantta ve maşada göçük olduğunu belirtip fotoğraflamışsın. Bunlar ileride büyük sıkıntılara yok açmasın; dikkat ediver. Yukarıda jant tavsiyesi de gelmiş; üzerinde durmalısın diye düşünüyorum. Ayrıca meraklısın ne güzel, vaktin varsa yaz tatilini bir bisiklet ustasının yanında, en azından günde birkaç saatini geçirebilirsin...
 
@7haiku Efendim İlk olarak işim sebebiyle bir ustanın yanında bulunmak imkânsız. Zaten işim sebebiyle bisiklet koleksiyonu yapacak kadar bütçem oluştu. Bu koleksiyonda performans geliştirmeleri olan market bisikletleri ve restorasyonlu bisikletleri olacak. Ve zaten bisikletimi düzeltme ile alakalı bir fikrim var. Ve bu düzeltmeyi kendince bir şekilde yapacağım. Yani işinizi rahat tutunuz..
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@TuzluNişasta52
Benim amacım market bisikletlerini geliştirip, perf. canavarlarına dönüştürmek. Ve bu hobiyi diğer arkadaşlarıma da göstermek. Yoksa bende nice Cubeler,Sedonnalar,Hardtailler almayı bilirim.

Bu işi yapmakta 2 amacım var:

1. Market bisikletlerinin içindeki potansiyeli ortaya çıkartmak.
2. Arkadaşlarıma da bu hobiyi tanıtmak.
 
Market bisikletlerini canavar dönüştürmek istiyorsan baştan sona bütün parçalarını değiştirmen gerekir. Bunun yerine restorasyona meraklıysan hurdacılardan veya bisikletçilerden eski klasik bisikletler bulup restore edebilirsin. Forumda pek çok konu var yardımcı olurlar.
 
@BağdatlıRuhi Aklımızda aynı şeyler var efendim. Zaten ben bunu yapcağım. Kadro hariç herşeyi değiştireceğim. Ve zaten etrafımda bir sürü terk edilmiş bisiklet var onları restore edeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Geri