Benim bildiğim dış boruların iç kısmı ile, iç borular arasındaki boşluğu dolduran ''bushing'' adlı yuvarlak parçalar var. Zamanla bunlar aşınınca doğal olarak bahsi geçen parçalar arasındaki boşluk tam olarak dolmuyor ve boşluğa sebebiyet veriyor. Üst grup amortisörlerde bu Bushing adı verilen parça yedek parça olarak piyasada (zorda olsa) bulunuyor. Fakat alt modellerde bu parçanın satıldığını sanmıyorum
Bu boşluğun zamanla oluşması normal, fakat sıfır bir amortisörde böyle bir boşluğun olması hiçte normal değil. Bırakın xcm'yi zoom maşada bile fabrika çıkışlı böyle bir boşluk bulamazsınız. Olsa da hatalı üretim olur.
sıfır da olsa amortisörlerde bu boşluk olabiliyor., benim kullandiğim axon d-rl ve s-rl de vardi, yani çok bariz ve belirgin olmasa da pimpirik sahibi birini rahatsiz edebilecek kadar.
Benim merak ettiğim bu boşluk furça veya bisikletin genelinde bir zarara sebep oluyor mu? Veya amortisörün çalışmasında performans düşüklüğüne sebebiyet verir mi?
suntour un sorunu bu. bisikletçiye gidin 10 tane xcm alın bunların yarısı sıfır olmasına rağmen boşluk yapıcaktır. diğer yarısıda 1 aylık kullanımdan sonra boşluk yapıcaktır. ama boşluk yapmayan xcm daha hiç görmedim. eğerki dediğiniz gibi fabrikasyon bi hata olsa xcm maşa bulunmaz hint kumaşı olurdu.
Yahu bir amortisörün alındığı anda boşluk yapması normal bir durummu. Eğer durum cidden bu ise xcm maşa bulunmaz değil alınmaz hint kumaşı olması lazım. Boşluğu olan sıfır bir amortisörü alanında (bilerek), satanında aklından şüphe etmek gerek bence.
evet sıze yapabılecegınız basıt bır teknık anlatayım arkadaslar suntour larda genelde bosluk olur ama basıt bır sekılde en aza ındırebılırsınız nasıl masayı sökun yanı ust tarafı alt taraftan ayırın alt tarafta kalan bölumde sagda ve solda ıkı adet plastıktan yapılan burc vardır ust borunu cıktıgı yere bakarsanız burcun ıcınde bır dıl vardır o dılı fazla zorlamadan dısarıya dogru cekersenız burcu dısarıya alabılırsınız burc ıkı parcalı cıkar bır alt bölum bır ust bölum ust bölumun tam ortasında bır yarık vardır o yarık arasından 1 mm kadar maket bıcagıyla kesıp cıkarıyorsunuz sonra rontgen fılmınden dıl kurtaracak sekılde kesılır ve etrafına sarılır yerıne bıraz sıkıca takılır aynı ıslemı dıger tarafa aynı ıslem yapılır yanlız dıkkat edılmesı gereken bır husus rontgen fılmını tam tur yapıp uclarını bırbırıne degecek sekılde tskmsnıx gerekıyor sonra ust parcayı takın ve sorunun gıttıgını göreceksınız
Zorladığında fox da bile boşluk hissedebilirsiniz. Önder'i korkutmuştum böyle.markası ne olursa olsun zorladığınızda bir boşluk olur. Yeni maşalardaki bahsettiğiniz boşluk bu sanırım. XCM maşalar da sıfırken diğer daha üstün markalar yahut modeller kadar boşluğa sahip.Bu boşluk normaldir arkadaşlar. Tabi kullanıldıkça ortaya çıkan boşluğu da servise götürüp gidermekten başka çareniz yok. 20 tl civarı idi bu işlem.
xcmlerin hepsi öyle. arkadaşımda var hiç bir sorunu yok. fakat benim önceki kullandığım xcmde ilk günden beri bi boşluk vardı. neyseki kurtuldım o maşadan
Gidondan maşayı kilitlemeyi/açmayı sağlayan kol her maşaya takılabilen birşey midir?
Eğer bağlanabiliyorsa fiyatları hakkında bir bilginiz var mı? değer mi?
Sormak istediğin hiç gidondan kilitlemesi olmayan maşaya takılma durumu mu yoksa var olan gidon kumandası bozuldu ya da kırıldı değiştirmek için mi soruyorsun anlayamadım ama şu şekilde yardımcı olayım. Maşalarda (alt seviye maşalarda) iki tip kilitleme kısmı vardır. Bir tanesi tamamen mekaniktir ve kilitlenen bacak yaylıdır. Bu maşalar kesinlikle gidondan kilitlenmez zaten bisikletin üzerinde yük ağırlık varken kumandasıyla bile kilitlenmez. Ya da kilitlenen bacak kısmında hidrolik yağ ile dolu bir tüp vardır bu tüp sayesinde kilitleme olur. Bu tüplerde de iki çeşit kilitleme mevcuttur ya tüp üzerindeki bir mile baskı uygulanınca kendisini kilitler yada yine tüpün ağız kısmında bir mekanizmayı çeyrek tur döndürdüğünüzde tüp kilitlenir. Bu tip maşalar gidon kontrolüyle kilitlenebilir. Sizdeki maşayı daha önce kurcalamadım o yüzden net bilgi veremeyeceğim.
Diğer mevzu ise sizdeki gidondan kilitlenebilme özelliği olan maşanızın kilit kısmı arızalı yerine başka marka diyorsanız muhtemelen olmayacaktır. Çünkü mevcut markaların kendi aralarında bile uyumsuz modeller mevcut. Yukarıda yazdığım gibi kilitlemesi pim ile olan maşanın kumandasını çeyrek tur dönerek kilitlenen maşaya takamazsınız ya da tam tersi. Ayrıca bu kumandaların bağlantı civata yerleri markalar arasında değişiklik gösteriyor mu incelemek lazım bu konuda da birşey söyleyemeyeceğim. Fiyatlarını da sormuşsun: sr suntour için olanlar 25 ila 40 lira arasında satılıyor. Rock Shox markasının kumanda kolları eski modeller için olanları 50 ila 75 arasında yeni modellerin kumandaları 100 lıranın üstündeydi son gördüğümde. Kumanda kolu kol ve kablodan oluşuyor fakat maşaya takılan kısım pek öyle değil ve tabi ki maşanın da bu özelliğe karşılık verebilen bir model olması gerekiyor. Sadece kol ve kabloyu alınca istediğiniz maşaya takamıyorsunuz malesef.