Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mekanik Disk Fren - Hidrolik Disk Fren kapışması

Scudo
Bence hibrit diyerek :) uzlaşılmamış bu konuya bi bidon benzin serpiştirivereyim 🤣
 

Dosyalar

  • ff78a061-0409-47f5-8ef8-ea5fa6019bc4.__CR0,0,300,300_PT0_SX300_V1___.jpg
    ff78a061-0409-47f5-8ef8-ea5fa6019bc4.__CR0,0,300,300_PT0_SX300_V1___.jpg
    86,3 KB · Okunma: 44
Kullanıma, maliyete, bakıma ve performans algınıza göre değişecek kıyaslama. Yol bisikletim de v fren var mekanik disk fren ile kullandığım monza ile kıyaslarsam arada dağlar kadar fark vardı ve yoldaki v fren çok daha iyiydi. Her sürüş sonrası gevşeyen mekanik disk tellerini sıkıyor ve ayar yapıyordum. Sonra aliexpress ürünü hibrid frene geçtim çokta bir fark olmadı kötünün iyisi kıvamındaydı. Şuanda yol bisikletime ek olarak sabit maşalı dağ/tur bisikletimde deore m615 hd fren seti var. Yağ değişimi ve fren pedlerini orijinal ile değiştirdikten sonra aldığım performans paha biçilemez. Hatta 2 bisiklet yerine tek hidrolik disk frenli gravel yada yol bisikleti düşüncesi hep aklımda olsa da "sokma mil" olmayan bir bisiklette her jant sökümünde disk fren ayarı yapılması gerektiğinden dolayız dezavantaj oluyor.

@PuncherZ uzun süredir forumda olan birisi olarak biliyorsunuz en popüler konular maalesef genelde tartışma olanlar. "karbon vs çelik" "hidrolik vs mekanik" "yol vs dağ" gibi.
 
hd ve md nin çok avantajları olsa bile sırf bisikletin estetiğini bozan görüntüsü yüzünden tercih etmem
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
disk frenin görüntüsünü sevmeyen bi ben miyim acaba, var mı aranızda 😁
 
disk frenin görüntüsünü sevmeyen bi ben miyim acaba, var mı aranızda 😁
dostum eski bisikletcilerden kim kaldı 😉😉😉. doğru diyon ama uygulama da hd fren başka be usta
hd frenin performansını diğer tür frenlerle karşılaştırmak çok romantik ve iyimserlik olur bence
 
yol bisikletim de (endurance geometrı safkan yol değil) hidrolik ve mekanik kullanmış birisi olarak kesinlikle v fren diyorum lastiği söküp taktığımda bile ayarı kaçıyor buda benim ayarımı kaçırıyor mtb mde xt set v fren vardı çok iyi fren performansı vardı
 
Son düzenleme:
Hatta 2 bisiklet yerine tek hidrolik disk frenli gravel yada yol bisikleti düşüncesi hep aklımda olsa da "sokma mil" olmayan bir bisiklette her jant sökümünde disk fren ayarı yapılması gerektiğinden dolayız dezavantaj oluyor.
Ya alperen sizi kim kandırıyor ya? :D Yok abi böyle bir şey :D

Arkadaşlar üst seviye hidrolik fren seti kullanmadan bence hidrolik ile diğer sistemleri karşılaştırmanız sağlıklı değil. Üst seviyeden kastım ise üst seviye malzemeye sahip rotor ve balatalar bu arada. Giriş seviyesi rotor ile bile fark ediyor üst kategorideki balatalar, ki farklı bir malzemeye ve soğutma sistemine sahip rotor ile düşünemiyorum...
 
Noktayı fransa de tour koydu bence.. Tartışmayalım arkadaşlar..v frenli yoktu neredeyse.. Olaysız dağılın lütfen..😁
 
Arkadaşlar, herkese keyifli forumlar. Doğru yer mi bilemiyorum ancak sti kollu mekanik disk sistemini hidrolik diskli olan versiyonuna çevirmek için süreç çok zor mu ya da imkansıza yakın mı ilerliyor? Sram red vites grup seti var ancak sram red hidrolik kaliper denk geldi ve kombin yapmak istiyorum fakat hidrolik versiyon çok zor... Ne önerirsiniz? Hidrolik 2x11 rival de iş görür mü?
 
Arkadaşlar, herkese keyifli forumlar. Doğru yer mi bilemiyorum ancak sti kollu mekanik disk sistemini hidrolik diskli olan versiyonuna çevirmek için süreç çok zor mu ya da imkansıza yakın mı ilerliyor? Sram red vites grup seti var ancak sram red hidrolik kaliper denk geldi ve kombin yapmak istiyorum fakat hidrolik versiyon çok zor... Ne önerirsiniz? Hidrolik 2x11 rival de iş görür mü?
Genel olarak hidrolik STİ kollar pahalı malesef. Mekanik sistem hidroliğin yerini tutamaz ama iyi ayarlanmış, güzel balata kullanılan kaliteli kaliperler de iş görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Arkadaşlar, herkese keyifli forumlar. Doğru yer mi bilemiyorum ancak sti kollu mekanik disk sistemini hidrolik diskli olan versiyonuna çevirmek için süreç çok zor mu ya da imkansıza yakın mı ilerliyor? Sram red vites grup seti var ancak sram red hidrolik kaliper denk geldi ve kombin yapmak istiyorum fakat hidrolik versiyon çok zor... Ne önerirsiniz? Hidrolik 2x11 rival de iş görür mü?
Çevirmek zor değil aslında ama hidrolik STI kolları olağanüstü pahalı.

Bulursanız hibrit sistemleri deneyebilirsiniz. TRP HY/RD gibi.
 
Arkadaşlar, herkese keyifli forumlar. Doğru yer mi bilemiyorum ancak sti kollu mekanik disk sistemini hidrolik diskli olan versiyonuna çevirmek için süreç çok zor mu ya da imkansıza yakın mı ilerliyor? Sram red vites grup seti var ancak sram red hidrolik kaliper denk geldi ve kombin yapmak istiyorum fakat hidrolik versiyon çok zor... Ne önerirsiniz? Hidrolik 2x11 rival de iş görür mü?
Mekaniği hidroliğe dönüştürme zaten mümkün değil ama mekanik kol ile hidrolik veya yarı hidrolik/ hibrid sistem kullanabilirsiniz.
İlk bahsettiğim olay giant firmasının kullandığı bir sistem (link) linkteki ürün gidon önünde montajlı bir şekilde sti kollardan çıkan teller ile hidrolik sistemi bir yerden sonra hidrolik olarak kullanıyor. Ötekisi de (link) hatta bu sistem ülkemize gelmeyen triban rc520de vardı. Bunların birde aliexpress versiyonu var. Kısa bir dönem kullanma fırsatım olmuştu. Lakin her sürüş öncesi fren üzerindeki tellerin gerginliğini ayarlamak yormuştu.
Ayrıca direk hidrolik kol alacaksanız tadından yenmez. Sram apex ve rival set benimde hoşuma gidiyor lakin bütçemizin yakından uzaktan alakası yok.
 
9-10 yıl aktif olarak motosiklet kullandım, ağırlıktan dolayı motosiklette hidrolik-mekanik farkı çok fazla. fakat bisiklette bu olay biraz pazarlama işi gibi geldi bana. zaten hepi topu 10 kg’luk bir alet, telle çektirsen çok zor olmuyor. hidrolik bir tık daha eli rahatlatan bir şey, tutuşta aynı ikisi de :) yanlışım varsa düzeltin.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
9-10 yıl aktif olarak motosiklet kullandım, ağırlıktan dolayı motosiklette hidrolik-mekanik farkı çok fazla. fakat bisiklette bu olay biraz pazarlama işi gibi geldi bana. zaten hepi topu 10 kg’luk bir alet, telle çektirsen çok zor olmuyor. hidrolik bir tık daha eli rahatlatan bir şey, tutuşta aynı ikisi de :) yanlışım varsa düzeltin.

Dağ inişlerinde fark ediyor (özellikle uzun inişlerde) , ama düz yolda veya şehirde nerdeyse hiç fark etmiyor, bana göre gereksiz. Anca yağmurda çamurda fark eder, sürekli o tip havalarda bisiklet kullanıyorsanız. Her gün her hava koşulunda işe bisikletle gidip gelen, haftasonları da bisiklet kullanan biri olarak söylüyorum bunları.
 
@ratm yağmur ve çamurda tutuşta nasıl bir fark olabilir 🤔? ikisinde de rotor var ve ıslanabiliyor. tek fark, birinde teli gerdirerek mekanik olarak balata sıkılıyor, diğerinde yağ yardımıyla. yani ıslak ve çamurda her ikisinde de tutuş kaybı olması lazım mantık olarak.

konuyu sulandırmadan detaylı karşılaştırma videosununun linkini atayım;
epey detaylı bir karşılaştırma


bu da kısa bir karşılaştırma;

 
Son düzenleme:
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
@ratm yağmur ve çamurda tutuşta nasıl bir fark olabilir 🤔? ikisinde de rotor var ve ıslanabiliyor. tek fark, birinde teli gerdirerek mekanik olarak balata sıkılıyor, diğerinde yağ yardımıyla. yani ıslak ve çamurda her ikisinde de tutuş kaybı olması lazım mantık olarak.

Yok ben mekanik fren derken disk fren olarak düşünmemiştim, dikkat etmedim başlığa ondan öyle yazdım. V fren veya U fren olarak düşündüm. Bunlarda fren pabuçları ne kadar kaliteli de olsa janta sürtünme olayı yağmurda çamurda çok çok performans kaybı yaşatıyor, zaten pabuçlar bu havalarda çok hızlı eriyor.
Ama mekanik diskte pek fark olacağını sanmıyorum. Mekanik disk tecrübem çok yok. Mekanik disk frenlerde de hidroliklerde kullanılan balataların aynıları kullanılabiliyorsa zaten fark oluşmaz.
 
Hidrolik olarak Big2712 de M4100 kullandım. (Kaliper MT400 diye hatırlıyorum)
Ayrıca Scott Aspect te MT200. Btwin mekanik fren de kullandım.
Uzmanlık iddam yok. Ancak kişisel görüşüm; kesinlikle hidrolik çok daha iyi bence.
Bence sebebi; dozajlamayı daha kolay yapıyorsunuz. Ne kadar basınca ne kadar duracak sorusunun cevabı hidrolikte daha net. Lastiği kızaklatmadan daha hızlı durdurmak için tam kıvamında basılabiliyor. Çevre şartlarından (nem, sıcaklık, çamur vs) daha az etkilendiği için süpriz ile karşılaşma ihtimaliniz daha düşük.

Hatta M4100 frenden MT200 e geçince "bu ne ya, attan inip eşşeğe bindik" demiştim.
Ki bunlar hep alt seviye hidrolikler. Şimdi scott a Mt520 4 piston fren set aldım. Heyecanla baharda montajını yaptırmayı bekliyorum. Onun montajından sonra aradaki farka göre daha da üst level hidrolik fren setlerine göz kırpabilirim. Tabi listede bir de rotor değişikliği de var.
 
Son düzenleme:
İki sistemi de çok üst düzey örneklerini kullanmasam da yorum yapabilecek ve karşılaştırabilecek kadar kullandığımı düşünüyorum.
Öncelikle doğru ekipman seçimi yapılıp optimum ayar yapılırsa balataların rotora uyguladığı kuvvet aynı. Frenleme esnasında dış koşulların bertaraf edilme düzeyi de aynı. Asıl fark ellerin kola uyguladığı kuvvet noktasında ortaya çıkıyor.

Mekanik sistemde hidroliğin gücü olmadığından kola daha fazla kuvvet uygulamanız gerekiyor bu noktada tel gerginlik ayarını iyi yapmak önemli.
Yalnız STİ kollarda mekanik fren kullanımı flat sistemlere göre bence daha verimli, "Bana yeterli büyüklükte bir kaldıraç bir de dayanak noktası verin dünyayı yerinden oynatayım" demiş Arşimet. Moment ve denge olayı yani.

Hidrolik sistemlerde çift pistonlu modeller olduğu gibi 4 pistonlu modeller de var, ve genel olarak pistonlar karşılıklı çalışıyor.
Mekanik frende ise giriş seviyesi kaliperlerde piston tek taraftan baskı uygulayıp rotoru az miktarda eğiyor. Bunun için karşılıklı baskı uygulayan kaliperler var (TRP Spyre veya daha ekonomik modeller de mevcut)

Yol bisikletinde özellikle yokuş aşağı etkili frenleme için hoodlardan değil de droplardan frene asılmak gerek. Hidrolik sti kullanma fırsatım malesef olmadı ama muhtemelen bu noktada çok daha avantajlıdır.

Son olarak çok düşük kaliteli mekanik sistemlerde tekerleri dengesiz kilitlenmesi gibi sorunlar olabiliyormuş, yaşamadım ama olursa risk unsuru.
 
Geri