Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mekanik disk fren mi v fren mi?

@HakanAydn bu devirde kampanalı fren halen var mıymış ya... (evet kamyonlarda varmış). sayende öğrendim.

fakat yine de "kamyon - bisiklet" karşılaştırması çok sağlıklı değil. çünkü bisiklette direkt iç lastiğe temas eden jantı sıkıyorken (ısıtıyorken), kamyonda janta monte edilmiş tamburu ısıtıyoruz, yani kamyonda sıcaklık dolaylı olarak janta ulaşıyor. ayrıca bisiklet iç lastiğine göre çok daha kalın bir iç lastik var.
 
  • Beğen
Tepkiler: OİMTR
Scudo
çünkü bisiklette direkt iç lastiğe temas eden jantı sıkıyorken (ısıtıyorken), kamyonda janta monte edilmiş tamburu ısıtıyoruz, yani kamyonda sıcaklık dolaylı olarak janta ulaşıyor.
kabul, ama biliyorsun biri kaç ton ağırlığında ve onu durdurmak için o balata nasıl bir kuvvetle kampanaya basıyor...bisiklete 5 kişi koy yokuştan sal, tek kişiden çok ısınmaz mı...tabi baskı yapan balatanın ebatları vs de etken...yani ben hepsini birleştirşnce bisiklet fazla ısınır diyemiyorum..aluminyum çelik farkıda var (ya da demir) ısı iletkenlikleri farklı vs...kamyon jantlarına dokunmanı şiddetle tavsiye ederim petrollerde vs. denk gelebilirsin...hatta yokuş inen yüklü kamyonun arkasından giderken camı açınca buram buram yanık balata ve lastik kokar..
bu arada @can_celik bugün sakardan geçtim arabayla, ciddi ciddi baktım virajlara vs. sanırım yakında bir muğla yapacağım..😂🤣
 
v fren artık miyadı dolmaya başlamış bir sistem. turcu değilseniz anlamsız v frende ısrarcı olmak. yol bisikletleri bile ufaktan diske dönmeye başladılar...
tur bisikletlerinde sanırım kalıcı olacak...kimse yağla, boruyla, havasını almakla uğraşamaz uzun yolda..

Hafif fren denince v-frenden başkasını tanımam. Carbondan v-fren yapıldığını düşünün. Miadı bitmez.
 
@HakanAydn virajlarında bir sıkıntı yok, anormal keskin dönüşler yok, yapılır yani. "muğla yapıcam" derken sakar'ı tırmanmayı mı diyorsun? emin misin? :koptum:

@MAERKEK diskte de hafif fren yapılabiliyor? ayrıca, kaliperlerin yapıldığı materyalin konuyla ne ilgisi var anlamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@HakanAydn hayırlı olsun yeni bisikletin abi. Kamyon olayına gelince balata ve jantlarda ısınma olur. Yokuş yukarı jantlar baskı yediği için. Aşağıya inerken yük yine baskı balata sistemine geldiği için diskler ısınır. Gelen kokuların çoğu balata sebeblidir.

Zaten eski sistem fren, jant, disk gerek balata çok kalmadı ama mantık aynı. Birde havalı sistemler var arabada hava kaçağı olursa eski usul imdatı dahi açtırmaz. Yeni nesiller hidrolik ve hava karışımı oluyor.
İç lastik eski traktörlerde ve römorklarında hala var. Yeni nesil traktörlerde çok değişik. Yani doublex sisteme yeni nesil motorlu araçların bir çoğunda dönüldü. Benim şu an kullandığım 40- 50 tonluk ağır vasıtalar dahil yeni sistem. Fren yapmadan 15-20 metre öncesinde, gerek motor freni gerekse rötordar oluyor bazı araçlarda farklı ön fren (engelleyici)sistemleride var. Büyük araçlarda fren yapmadan önce 100 metre gibi bir şansın vardır. Sonrasında duruyor ama zorlu oluyor.

Yukarıda kısaca değindim olaya. 20 yıla yakındır bir kullanıcıyım. Teknik terimlerde yanlışım varsa affola.
Bisikletlerdeki mantıkta yıllarca değişti , daha önceki V fren sistemiyle yenileri çok değişik. Aslında kullanıcı alanına göre hemen hemen günümüz bisiklet frenlerinde kullanılan fren sistemlerini tümününü başarılı buluyorum diyebilirim.
 
ivet...bisikletim 3x9 fites 26x36 combinasyon...pervane olur çıkarım..akyakaya kavşağına çıktım..ha, buraya yazmazsam bilinki uzaklardayım...çok..
Benim şu an kullandığım 40- 50 tonluk ağır vasıtalar dahil
kardeşim kamyon mu kullanıyorsun...

ben bir kısmında hala kampana var diye biliyordum ama kalmamış demekki...öğrenmiş oldum..👍
hayırlı olsun yeni bisikletin abi.
sağolasın...küçülttük biraz..🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@HakanAydn virajlarda arkadan büyük araç gelmediğine emin olun, birlikte dönerseniz ön teker ve arka teker izleri farklı seyretmesi sebebiyle sıkışıyorsunuz.
Birde birkaç düzlükte, emniyet şeridi çok dar, bariyere çok yakın sürmeniz gerekiyor, aman dikkat
 
@HakanAydn fethiye sapağı 20m, akyaka kavşağı 110m, zirve ise 640m yüksek deniz seviyesinden. kolay gelsin ne diyim. buradan bilgilendirirsin bizi :harika:
 
@OİMTR erken saatte yapmanın yolunu bulmalı...çıkanlara denk geldim, allah bilir nasıl iniyorlar..
@can_celik çıkan var...geçen marmaris dönüşü yokuşta mola vermiş 70+ abi gördüm..
 
  • Muhteşem
Tepkiler: necmeddin
@HakanAydn evet erken saatte olursa risk azalır. Çok zevkli bir tırmanış, hem manzara hem eğim oranı ile. Asıl arkada Ula'ya çıkan ayrı bir yol var, trafik olmayan, ancak müthiş eğimi olan. Katlanır varken demiştim, arabayla almaya geldiler :ckkmk: Bakalım biraz performans toparlarsam Mosso ile deneyeceğim.
 
@HakanAydn virajlarında bir sıkıntı yok, anormal keskin dönüşler yok, yapılır yani. "muğla yapıcam" derken sakar'ı tırmanmayı mı diyorsun? emin misin? :koptum:

@MAERKEK diskte de hafif fren yapılabiliyor? ayrıca, kaliperlerin yapıldığı materyalin konuyla ne ilgisi var anlamadım.
Kaliperleri titanyum yaparsın çok hafif lakin çok pahalı olur. Carbon yaparsın hafif ve pahalı olur. Alümünyum yaparaın ağır ve ucuz olur.

Genel olarak fiyatların arttığı şu günlerde ucuz çözümler iyidir.

Materyal seçimi çok önemli yukarıda dayanıklık mevzusuna girmedim bile.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@OİMTR karabogurtlenden ulaya çıkan yol... Sakari çıkarken egzoz çekeceğine bu yolu kullanmak en mantıklısı. Mis gibi yol... Ben Fethiye'den çıkıp bu yoldan ulaya gitmeyi düşünüyorum.
 
@OİMTR karabogurtlenden ulaya çıkan yol... Sakari çıkarken egzoz çekeceğine bu yolu kullanmak en mantıklısı. Mis gibi yol... Ben Fethiye'den çıkıp bu yoldan ulaya gitmeyi düşünüyorum.

Muğlalılar olarak konuyu iyi sabote ettik ha. Okuyanlar kusura bakmasın.
Karabörtlen-Çiçekli arasında çok yoğun arıcılık faaliyeti var. Egzoz dumanı-kamyon sıkıştırması ve arı sokması arasında kişisel bir tercih yapılması gerekiyor:D
 
Son düzenleme:
@Cem Coşkun o yoldan 2 kez motorla geçtim, virajlı güzel yol ama yazın kalabalık, arkadan gelip domine etmeye çalışıyorlar arada ve sinir bozucu+tehlikeli oluyor, malum çift yönlü... heleki bisikletle tırmanırken hiç tercih etmem..boş olsa harika..
 
@HakanAydn göcek tünelinin üstünden daha güvenli.. 😉😉
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@ali önder ben ordan bi pikap çeviricem, tünelden devam...😁..9 tl sini ben ödeyim..
konu dışına çıkıyoruz...pardon...
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
mekanik disk frene fren teli takılıdır hidrolik yağ ile çalışan disklerden farklıdır.Karıştırmayalım büyük şehirlerde disk fren arıza yaptığı zaman bisiklet tamircisine yaptırabilirsiniz eğer siz tamirinden anlıyorsanız her yere gidebilirsiniz şehirler arası yolda disk fren arıza yaparsa tamirini bilmezseniz yolda kalırsınız ve tamirci ararsınız. V fren ile yanınızda tel ve fren papucu bulundurursanız hiçbir yerde yolda kalmazsınız tamiri basittir.V fren takılı bisikletlerin ön fren teline resimdeki fren adaptörünü taktırırsanız taklaya hiç bir zaman gelmezsiniz keyifli pedallar.
 

Dosyalar

  • shimano-sp-pm40-v-fren-guc-modulatoru-5675-jpg_600x600.jpeg
    shimano-sp-pm40-v-fren-guc-modulatoru-5675-jpg_600x600.jpeg
    16,4 KB · Okunma: 21
@ali önder @Cem Coşkun arkadaşlar kusura bakmasın, son bir kaç şey :)
Karabörtlen yolu sakindir, eğim de makuldür. Benim dediğim yol Gökova arkasından Ula'ya çıkan, Yeşilova'dan gelen yol. Acayip bir eğim var, orayı çıkana Ironman diyorlar :)
 
v fren artık miyadı dolmaya başlamış bir sistem. turcu değilseniz anlamsız v frende ısrarcı olmak. yol bisikletleri bile ufaktan diske dönmeye başladılar...
tur bisikletlerinde sanırım kalıcı olacak...kimse yağla, boruyla, havasını almakla uğraşamaz uzun yolda..
Aslında tur içinde disk fren önemli. Yaptığım turda Uçmakdere'den inerken v fren çok zorlamıştı. Sürekli sıkarken parmaklar ağrıyor konfor tamamen düşüyor bir süre sonra.
 
Geri