Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Merhaba co2 hakkında yardım

@Savaş Uzun bu donma normal bir durumdur basınç altındaki gazların basıncı düştüğü noktada ısıda düşer aynı şekilde basınç arttığında ısıda artar. Buzdolabı klima bu prensip üzerine Çalışır. Co2 molekülleri küçük olduğu için normal havadan daha çok soğur tabi LPG de daha da fazla soğur. Co2 tüpün içinde sıvı halde durur normalde. Ne yaparsanız yapın bu donma olur tabi yavaş yapmakta ve donma ortadan kalkana kadar siboptan sökmemekte fayda var. 16 gr 700x23 için belirli bir basıncı olamaz ama en az 110 en çok 125 gibi Değerler aldım. Jant derinliği ve Genişliği de basınçı etkiliyor. Ama aşşağı yukarı her tip lastiği gerekli sertlikte şişiriyor ayrıca ilk şişirmede içerideki hava soğuk daha sonra ışınında psi bir miktar daha artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
Scudo
@Mehmet Cemre Kısa Oksijen tek başına aşırı yanıcıdır. Lastiğe basılmaz. Soluduğumuz havadan bahsediyorsanız o başka, içinde %21 oksijen var
 
@Mehmet Cemre Kısa
Sanırım CO2 daha çok sıkıştırılabiliyor, o yüzden olması lazım. Ama tabi CO2 iç lastiğin içinden geçebiliyor! O da ilgiço_O

Ben her türlü, pompayı tercih ediyorum. Topeak rocket mini kullanıyorum, ufacık!
Spor_4922665-1.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
@Mehmet Cemre Kısa evet oksijen havayla ani karıştığında yani hidrojene temas ettiğinde patlama olur yani bir alev topu oluşur. Ayrıca oksijen çok zor elde edilir. Araba lastiği mekanlarında hidrojen basılıyor scneider sibop olanlar orada hidrojen bastırıp genleşmeden ve kaçaktan daha az etkilenecek lastiklere sahip olabilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
Arkadaşlar konuyu okudum, pahalılıktan ve aparattan bahsedilmiş daha çok ama aradan geçen zamanda, artık tüpün başına eklenen ve sanırım sibopa doğru bastırınca tüpteki CO2'yi salan küçük bir aparatla beraber uygun fiyata tüpler satılmaya başlanmış. Örneğin şu ürün: (link)

Ama gel gör ki bizim memleketimiz nasıl bi memleketse (yine şikayet edeceğim ama gelde şikayet etme) bunu satan 6 tane bisiklet sitesini aradım, 3 tanesinin sattığı üründen hiçbir haberi yok, nasıl çalıştığını bilmiyor, 2 tanesi aparatı takınca tüm hava boşalır tek kullanımlıktır, bir daha kullanamazsın diyor, 1 tanesi de bastıkça havayı bırakır kalan kısmını kullanabilirsin diyor. Youtube'da tüpü vana gibi çevirince havasını bırakan var, vana gibi tüpü aparata takıp, ucunun açılmasını sağladıktan sonra aparat başlığını sibopa takıp bastırınca havasını bırakan var. Her 2 videoda da tüpten istediğiniz kadar CO2 boşalmasını sağlıyorsunuz ve kalan tüpü sonra kullanabiliyorsunuz.

Şimdi sormak istediğim; linkteki ürün, tüp içindeki CO2'yi istediğim kadar boşalmasını sağlayabileceğim bir ürün müdür ve tüp bit-medikten sonra, daha sonra yine kullanabilir miyim? Son olarak 16 gr bir tüple bir yol lastiğini kaç defa şişirebilir. Bilgi verirseniz bu ürünü alacağım. Teşekkür ederim.
 
bir tane minik pompa kadro üzerinde taşımalık, birde evde ince psi ayarı yapmalık basınç göstergeli ayaklı pompa. başkasına gerek duymadım şimdiye kadar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ege K bey
@olgun şenel
16 gramlık tüp ile yol lastiğini ancak bir kere şişirebilirsiniz. Tüpteki gazın tamamını tek seferde kullanmak zorunda değilsiniz ama kullanımdan önce tüpü başlığa vidalayarak deldiğiniz için içindeki kullanılmayan yavaş yavaş tüpten sızacaktır.
 
@Murat B.
Hocam o zaman şu aleti almanın pek bi mantığı yok öyle mi? (link)

16'lık bir tüp tek bir yol lastiğini şişirmeye yetiyorsa ilk verdiğim linkteki ürünü almam yeterli mi sizce?
 
@olgun şenel
ikinci ürün yivsiz kartuş ile kullanılabiliyor mu? Öyle ise bu bir tercih nedeni olabilir. Başka avantajları da olabilir...
 
@Ege K bey
Abi onu nasıl kullanıyosun ya parmak kadar şey :D
 
@olgun şenel aynı yerden aynısını aldım ve ilk önce vidayı sıkıp tüpü deliyor daha sonrada Siboba takıp bastırdığınızda şişirme Başlıyor isterseniz yarıda kesip tekrar basabilirsiniz ama zaten 1 tüp 1 lastik şişiriyor yani hava tamalamak yada 2 lastik şişirme gibi bir durum yok. 700x23 lastiği 120 psi, mtb yada başka lastıkler de olması gereken ölçüde şişirir.
Temel kullanımı yolda lastik patlaması durumunda iç lastiği hemen takıp şişirip yola devam etmek pompa ile 20-30 dakika alır ama co2 ile en fazla 10.
Basınca çalışması yani durdurulabilir olması daha kolay ve tek elle Kullanım sağlar. Çevirerek hava veren ve sıkıştırdığınızda kesen tipler alet için iki el gerektirir lastiği yada bisikleti tutacak biri lazım olur hatta bundurumda bile hava kaçırıp lastiğinizin 120 yerine 100 psi şişmesine sebep olur.
Ayrıca bütün co2 ler sibop kısmını dondurur baya buz dolabı gibi kar oluşur normaldır sibop donduğu zaman havayı tutma Görevini yapamaz bu buzlanma azalana kadar co2 yi siboptan çekmeyin yada baskıyı azaltmayın.
Tek bir tüple gezmeyin yanınızda1 tüp daha yedek olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Uzun
Geri