Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Merida Cyclocross 500 vs Giant Anyroad 1

AyhanG

Üye
Kayıt
27 Mayıs 2013
Mesaj
26
Tepki
10
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Merhaba Arkadaşlar,
Merida ile Giant ın aşağıdaki 2 modeli arasında kalmış bulunmaktayım :)
Teknik özellik olarak Merida 1.5 gömlek daha iyi gibi görünüyor fakat Giant'ın da marka değeri yüksek.
Tasarım olarak sanki Giant daha hoş gibi görünüyor ama bu da kişisel birşey tabii :)
İkisinin de TL bazında fiyatları 4.000
Merida markası hakkında görüşlerinizi alabilir miyim?
MERIDA CYCLO CROSS 500
COLORmetallic black (green/white)
FRAME SIZES47cm
50cm
52cm
54cm
56cm
59cm
FRAMECYCLO CROSS LITE
FORKCC Carbon disc 15
DERAILLEUR FRONTShimano 105 D
DERAILLEUR REARShimano 105 SS
SHIFTERSShimano 105
BRAKE LEVEROn Bar Lever additional
BRAKESTektro Spyre disc 160
CHAINWHEELFSA Gossamer 46-36 Mega
BBSETattached
CHAINFSA F11S
HUBSBearing Disc-15 Road Axle / Bearing Disc cassette
RIMMerida comp 22 disc cross
FREEWHEELShimano CS-5800-11 11-28
TIRESContinental Cyclocross Race 35 fold
HANDLEBAR STEMMERIDA pro OS -5
HANDLEBARMERIDA Road Pro Classic OS
HEADSETBig Conoid S-bearing neck pro
SEAT POSTMERIDA pro H SB15 27.2
SADDLEMerida Race 1

GIANT ANYROAD 1

SizesXS, S, M, L, XL
ColorsBlack
FrameALUXX-grade aluminum w/ rack mounts
ForkComposite, with alloy steerer
ShockN/A
COMPONENTS
HandlebarGiant Connect XR Ergo-Control, 31.8mm
StemGiant Connect
SeatpostGiant Connect, Composite, 30.9mm
SaddleGiant Contact, Forward
PedalsN/A
DRIVETRAIN
ShiftersShimano Tiagra
Front DerailleurShimano Tiagra
Rear DerailleurShimano R350
BrakesSRAM BB5 Road, Mechanical disc, 140mm
Brake LeversShimano Tiagra w/ Giant Ergo-Control sub lever
CassetteShimano HG62 11x34, 10-speed
ChainKMC X10
CranksetShimano R460, 34/48
Bottom BracketShimano, Sealed
WHEELS
RimsGiant S-X2, Double wall
HubsGiant Tracker Sport Disc, 32h
SpokesStainless Steel, Black, 14g
TiresGiant P-RX2, FlatGuard Deflect 3, 700x32




merida.jpg
AnyRoad-1-Black.jpg
 
Scudo
AnyRoad kadrosu daha relax ve çekici görünmekte, ancak donanım ve amaca uygunluk bakımından Merida çok daha üstün.
Eski bir Merida sahibi olarak marka değeri ve üretim kalitesinin Giant'tan hiç aşağı kalmadığını düşünüyorum.
 
Giant kadrosu tipinde bir kadroyu ilk defa görüyorum desem inanırmısınız. Meridanın kadrosu şehir bisikletlerine çok benziyor, donanımı daha iyi ayrıca Sadettin Beye katılıyorum Merida Giant'tan aşağı kalır bir marka değil bana göre de. Ama şöyle bir baktığımda Giant kanımı kaynatıyor. Çok güzelmiş.

Edit: Tekrar tekrar bakıyorum da Merida çok daha mantıklı bir seçim gibi gözüküyor
 
Açılın, troll geldi...

Başlığı forumun cyclocross bölümüne açmışsınız ama Giant Anyroad cyclocross bisikleti değil.

Ayrıca Giant'ın marka değeri neden daha yüksek? İkisi de Taiwan markası; biri dünyanın en büyük üreticisi, diğeri dünyanın en büyük ikinci üreticisi.

Giant'ı beğendiyseniz onu alın, cyclocross yarışlarına katılmayacaksanız Merida'daki 36/46 aynakol hiç kullanışlı değil. Giant'taki 34/48 çok daha geniş bir aralık sunuyor.
 
Valla 4000 lira verdikten sonra Tiagra setli bisiklet almak benim içimden gelmezdi...
 
Nasıl? dropbar gidon ve kalın dişli lastikler var cyclocross değilse eğer nedir bu bisikletin türü?
 
Giant anyroad endurance tarzında bir yol bisikleti bu yüzden merida kadar geniş lastiğe izin vermez.Meridayı asfaltta kullanacağın zaman slick lastik takıp araziye girerken dişli arazi lastiklerini takabilirsin.Ayrıca merida donanım olarak çok daha iyi.Kadro kalitesi olarakda merida ile giant arasında bir fark olacağını düşünmüyorum ikiside çok kaliteli markalar.Bu arada merida big nine kullanıcısıyım.
 
Ben olsam ikisinden uzak dururum. Yani arkadaş nedir bu ülkemizde cyclocross yok diye bu fiyatlar ? Olmaz arkadaş olmaz yazıktır. Belki daha pahalı olacak fakat ben sizin yerinizde olsam kendim toplarım. Yani her ne kadar 105 setli Merida güzel gözüksede parası o biçim. Carraro 'nun cr-cx modeline bakın bence. Yok arkadaş bu zalimlik ne zaman bitecek anlamıyorum.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
@Levent S.

Bu tip bisikletlere gravel bike (toprak yol bisikleti) veya adventure road bike (macera yol bisikleti) deniyor. Kalın lastik ve dropbar sizi yanıltmasın, cyclocross bisikleti cyclocross yarışları içindir. Giant Anyroad'u kadro yapısı dolayısıyla kolay kolay omuzlayıp taşıyamayacağınız için cyclocross için hiç uygun değil.

Zaten anyroad'un lastikleri pek dişli de değil, şu şekilde:
http://www.giant-bicycles.com/_generated/_generated_ca/parts/products/images/430/2012/Any%20Road%20Tire.jpg
Ortasındaki dişlerin yüksekliği çok az olduğu için düz yolda daha akıcıdır ama çamurda veya kumda hiç performans alamazsınız.
Cyclocross lastikleri ise şöyle olur:
http://www.conti-online.com/www/linkableblob/img_img_channel_img_channel_img_channel/7036498/data/mountainkingcx_uv-data.png
 
buyrun bakalım, cyclocross almayı düşünen ama çamurdan hoşlanmayanlar için anyroad diyorum o zaman:D
 
@Murat B. Sayenizde yeni birşey öğrenmiş oldum teşekkür ederim İlk defa bu tarz bir bisiklet gördüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Arkadaşlar değerli yorum ve görüşleriniz için çok teşekkürler.
Benim de kararım Merida gibiydi ta ki @Murat B. arkadaşımızın aynakol yorumunu okuyana kadar :)
@Murat B. Aslında Scott Scale 960 la beraber dönüşümlü kullanırım diye düşünüyorum. Amacım Belgrad ormanındaki çamura girmek olmasa da hafiften yol bisikletinin zevkini alıyım bir yandan da konforu da yol bisikletinden biraz iyi olsun istiyorum. Bir de şehir içinde kullanırken de bu bisikletle çamur, pislik, kaldırım, taş vs çok dikkat etmeden rahat rahat kullanırım diye düşünüyorum. Sonuçta kaldırımlardan hoplayıp zıplarken sürekli ayar yaptırabileceğim bir bisiklet de olmasın :)
Yorumundaki 2 şey beni düşündürdü, 1 tanesi aynakol oranı ile ilgili yorumun. Bir MTB kullanıcısı olarak çok vakıf olmadığım için aynakol oranlarına, kafam karıştı bir miktar. Ne açıdan Merida'daki aynakol kullanışlı olmaz diyorsun?
Bir de lastikler hakkındaki yorumun, Giant'ın üzerinde daha fazla yola uygun bir lastik var gördüğüm kadarıyla, benim düşümcem de yaz için ayrı bir lastik, kış için ayrı bir lastik seti alıp kullanmak. Merida üzerindeki dişli lastikler ile kötü asfalt zeminde çok performans kaybı yaşanır mı acaba Giant'a göre?
Teşekkürler :)

Baktıkça Giant'ın tasarımı gerçekten Merida'ya göre çok daha güzel görünüyor. Sanırım ben fiyat/performans ikilemine tasarımı da kattığım için iyice kafam karıştı :)
Hani bazen bisiklet sürerken yanımızdan bir bisiklet geçer ve tasarımı, gövde yapısı farklı gelir, "uffff ne güzelmiş yaaa" diye içimizden geçiririz hiç komponent vs. düşünmeden ya... Sanırım benim şu an içinde bulunduğum durum aynen bu :)

Bu da Specialized Diverge Sport A1
Sanırım @Murat B. nin tanımladığı Giant'ın Anyroad una güzel bir alternatif :

KADROSpecialized A1 Premium Aluminum, threaded BB
MAŞASpecialized FACT carbon w/ Zertz, alloy steerer/crown
FURŞ SETİ1-1/8" integrated sealed Cr-Mo cartridge bearings, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm of spacers
GİDON BOĞAZISpecialized 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
GİDON BOĞAZISpecialized, shallow drop, alloy, 125mm drop, 70mm short-reach
GİDON BANDISpecialized Roubaix, w/ 2.5mm gel pads, bar end plug
ÖN FRENTektro Spyre, mechanical disc, dual pivot
ARKA FRENTektro Spyre, mechanical disc, dual pivot
ÖN VİTESShimano Sora
ARKA VİTESShimano Sora, 9-speed
VİTES KOLLARIShimano Sora STI
RUBLEShimano, 9-speed, 11-32
ZİNCİRKMC X9, 9-speed, reusable Missing Link
AYNAKOLShimano Sora, 50/34
PEDALNylon flat test ride, loose-ball, w/ reflectors
JANTLARAXIS Classic Disc
ÖN LASTİKSpecialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x30c
ARKA LASTİKSpecialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x30c
İÇ LASTİKLERStandard, presta valve
SELEBody Geometry Toupé Sport, steel rails, 155mm
SELE BORUSUSpecialized Sport, alloy, 2-bolt, 27.2mm
SELE KELEPÇESİAlloy, 31.8mm


specialized_diverge_sporta1.jpg
 
Cyclocross yarışlarında yokuşlar kısadır, o yüzden çok düşük vites oranlarına ihtiyaç duyulmaz. Çok yüksek hızlara da çıkılmadığı için yüksek oranlara da pek ihtiyaç yoktur. Ayrıca çabuk vites değiştirmek gerektiği için aynakol oranları birbirine çok yakın olur (genelde 46/36, tekli aynakol veya 38/48 gibi kullananlar da var).

Vites oranlarına bakarsak, Merida'daki küçük aynakol dişlisi 36'lı, rubledeki en büyük dişli ise 28'li. 36/28 çok yüksek bir oran sayılmaz ama "keşke daha küçüğü olsaydı" diyeceğiniz anlar olacaktır. (Dağ bisikletinizin 42/32/22 aynakol ve 11-34 rublesi olduğunu var sayarak söylüyorum) 36/28 yaklaşık olarak ön vitesinizin orta dişlide, arkanın ise 3.de olduğu duruma denk geliyor. Yani aynakolun küçük dişlisini hiç kullanmayan biriyseniz sorun yaşamazsınız. Giant Anyroad'da ise en küçük oran 34/34 (hem aynakolun küçük dişlisi biraz daha ufak, hem de rublenin en büyük dişlisi çok daha büyük), bu da mevcut bisikletinizin ön vites ortada, arka en büyük dişlide; veya ön küçükte, arka 5. viteste gibi bir oranına denk geliyor. En yüksek vites oranları için de küçük bi fark söz konusu ama bence üzerinde durulacak birşey değil.

Cyclocross lastikleri ile Anyroad'daki lastikler arasında yuvarlanma direnci olarak ne kadar fark olacağı konusunda kesin birşey söyleyemeyeceğim, fakat küçük bir fark bile olsa sizi sürekli yavaşlatacağı için özellikle yol grupları ile uzun sürüşler düşünüyorsanız oldukça etkili olacaktır. Gene de lastikler bisikletin en kolay değiştirilen parçası olduğu için diğer kriterlerden çok daha az önemli olmalı.

Specialized Diverge de Giant Anyroad'a benzer bir bisiklet. Onun farkı geometri olarak yol bisikletine daha yakın olması. Donanım/fiyat konusunda ise hepsinden kötü, 4000 Liraya Sora setli bisiklet almış oluyorsunuz.
 
Yorumlarınız icin tekrar cok tesekkurler, gercekten hem faydali hem de cok bilgilendirici oldu benim icin.
Sanirim secimimi Giant tan yana yapacagim :)
Teşekkürler
 
Ben de günlük kullanım için Anyroad 2 almayı düşünüyorum... Beyaz kadro, kırmızı detaylar çok hoşuma gidiyor.

Diğer alternatifim ise Trek CrossRip Comp modeli.

Giant Revolt 3 de güzel fakat duruş pozisyonu fazla sportif. Bir süre sonra sırtlarda rahatsızlık başlar.
 
@KuzuBoyz Şimdiden hayırlı olsun o zaman :)
Giant AnyRoad lar gümrükteymiş, ben takip etmeye çalışıyorum vakit buldukça. Mağazaya düştüğünde haberdar edelim birbirimizi :)
 
Gümrükten biz alalım Nisan'ı bulacak gibi gelmeleri. 2016 modellerini sunmaya başlayacaklar neredeyse.
 
Selam Arkadaşlar,
Tam 1 hafta önce aldığım Anyroad 1'i bu hafta sonu cumartesi ve pazar deneme fırsatı bulabildim.
Sadece mtb kullanmış biri olarak bu kadar konforlu bir bisiklet olacağını tahmin etmiyordum açıkçası. Muhtemelen maşanın karbon olması çukurların daha az hissedilmesini sağlıyordur.
80km kadar Pendik - Fenerbahçe arasında yer yer yolda, yer yer de bisiklet yolunda kullandım. Bisiklet oldukça atak, gerçekten çok çabuk hızlanıyor ve kadansını da iyiyse bu hızınızı yokuşlarda bile devam ettirebiliyorsunuz.
Gidon kontrolü mtb ye göre daha zor diyebilirim. Aslında zor değil ama farklı bir tecrübe demek daha doğru olur.
Ara ara bozuk yol, toprak yol, çimen, kaldırım inme ve çıkma deneyimlerim de oldu. Bir de yol bisikletlerinin arkasına takılıp kopmadan uzun süre sürüş de yaptım :)
Disk frenlerin hidroliğe göre dezavantajı olacağını düşünüyordum fakat bu konuda da yanıldım, gayet performanslı, hidrolik frenleri hiç aratmıyor.
Şu ana kadar olumsuz bir yanını görmedim, kesinlikle tavsiye ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Harikaaaaaa... Fotoğraf da istiyoruz. Detaylı detaylı.. Ben de beyaz-kırmızı AnyRoad 2 istiyorum. Aynakolda 3'lü dişliye daha çok ihtiyaç duyuyorum. Durkalk olan bir yokuşta oturuyorum ve kaldırımlar da dar ve büyük ağaçlı. Eve genelde elde bisiklet şeklinde gidiyorum. Nereden aldın acaba? Son fiyatlar ne olmuş?
 
Geri