Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Meridia Crossway 40-V vs Sedona 341 [2013] Modelleri Karşılaştırma

Fatih Kibar

Aktif Üye
Kayıt
14 Şubat 2013
Mesaj
170
Tepki
78
Şehir
İstanbul
İsim
Fatih K.
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Merida
Arkadaşlar merhaba,
Biliyorum fiyat/performans açısından Sedona 341 daha ağır basacaktır fakat uzun tur için v-fren düşündüğümden dolayı ayrıca ön maşa amortisör olması soncu Meridia 40-V daha cazip geliyor bana sizce?
Ayrıca Meridia 40-V sonradan upgrade oluyor mu baştan aşağı kadro hariç tüm donanımları mesela Shimano Deore'ye çevirmek istesem bisiklet buna izin veriyor mu?
Teknik anlamda profesyonel bisikletçi kardeşlerim/ağabeylerimden yardım almak istiyorum. Yanlış karşılaştırmalar olabilir malum bazı parçalar ingilizceydi karıştırmış olabilir düzeltmeleriniz için de yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar.

Teşekkürler, ilginiz ve yardımlarınız için.

Buyurun karşılaştırma tablosu aşağıda ki gibidir;

http://img189.imageshack.us/img189/402/karlatrma.jpg
 
Scudo
Zor bir seçim ama ben olsam Sedona alırdım hem f/p oranı yüksek hem de görüntüsü çok hoş
 
Evet, oldukça zor bir seçim :) Sedona'nın fiyatı biraz kasıyor aslında Nisan 15'ine kadar sonuçlandırmam lazım artık araştırmalarımı ne yapacağım hiç bilmiyorum ne zormuş şu bisiklet seçim süreci :)
 
Kişisel fikrim sedona sonuçta hybrid bir model
mtb gibi kullanamayacaksınız (aşırı şekilde ) , tur amaçlı bir bisiklette de v fren dışında bir fren tipi olmaması lazım

benim önerim merida

ileride belki bir de mtb alırsınız kullanım amacınıza göre
 
Önerin için teşekkür ederim Murat. Peki bu bisiklet upgrade olmaya meyilli bir bisiklet midir?
 
Sedona alırdım ben eğer bütçede sorun yoksa.
 
@Fatih Kibar

yürür sistemi değişebilir fren kısmına gelince kadro olarak crossway-d yazmış.Disk fren uyup uymaması jant göbeklerine ve ön fren içinde maşanın uyumuna bağlı. net bir bilgi için bence bayiye danışın.Yanlış bir şeyler söyleyip kafanızı karıştırmak istemem.
 
@Gökhan Toros
Bütçeyi kasarsam alabiliyorum Gökhan fakat disk fren olması ve v-frene çevrilmesi için kadronun uygun olmaması beni biraz geri çekti Sedona'dan zira uzun turda disk fren tamiri ile uğraşmak ve parça bulmak bilirsin ki zor.
 
@Murat Ceyhan

Bayiler ile şu sıralar yoğun bir mail trafiği içerisinde girdimde tatmin edici cevaplarda alamıyorum işin aksine. Nisan 15'e kadar en azından karar vererek almayı planlıyorum.
 
bu verdiğin fiyatlar doğruysa kesinlikle merida..kadro donanımdan daha önemlidir..590 dolar nerde 750 dolar nerede.bu farkla yavaş yavaş donanımı yenileyebilirsin..
 
@burak özgün
Burak fiyatlar 2013 güncel fiyatlar ayrıca Merida 590$ üzerinden bir miktar bayiler indirim yapıyor. Düşüncemde bu doğrultuda Merida alarak yavaş yavaş upgrade yapmak disk fren harici her şeyini zamanlar yükseltmek istiyorum muhtemelen Merida olacak kararım.

Peki 24 vites ile 27 vites arası ihtiyaç eksikliği yaşar mıyım rampalarda Merida ile 24 vites olduğu için.
 
evet meridanın en büyük sıkıntısı kesinlikle 24 vites olması..bu biraz sıkıntın olabilir..21 ve 27 vites kullandım şu ana kadar.27 kullandıktan sonra 21 kesinlikle yetersiz geliyor.peki crosway 100 fiyatı ne kadar baktınmı onada?? www.bıkeandoutdor.com bence bu siteyede bir bak derim 2013 lerde %10 indirim war.ayrıca 2012 lerde de çoğunda baya bi indirim war
 
@burak özgün

Crossway 100 fiyatı 790$ fakat hidrolik fren. Ben işte uzun tur düşündüğüm için sıkıntı yaşamamak adına v-fren düşünüyorum en azından sedona 321 bile v-fren olsaydı hiç beklemeden alacaktım. Geriye Merida kalıyor. Başka bu fiyat skalasında önerebileceğiniz marka modeller var mıdır? Trek, Scoot, Giant vb.. markalarda modeller?
 
@burak özgün

Crossway 100 fiyatı 790$ fakat hidrolik fren. Ben işte uzun tur düşündüğüm için sıkıntı yaşamamak adına v-fren düşünüyorum en azından sedona 321 bile v-fren olsaydı hiç beklemeden alacaktım. Geriye Merida kalıyor. Başka bu fiyat skalasında önerebileceğiniz marka modeller var mıdır? Trek, Scoot, Giant vb.. markalarda modeller?
 
Arkadaşlar ibre Merida Crossway 40-V modeline kaymış durumda. Şimdi burada stratejik bir hamle yapmayı planlıyorum. Disk frenli Sedona 750 $, Merida 40-V ise 590 $. Ben bu 160 $ farkı alacağım Merida 40-V'nin modifiyesi için harcarım diyorum.

Uzun lafın kısası Merida Crossway 40-V modifiyeye (upgrade) uygun mudur? Şöyle ki; Kadro hariç örneğin gidon, gidon boğazı, furş, zincir, ön ve arka vites vb.. tüm düşük (dandik) parçaları söküp yerine kaliteli shimano ürünler, raceface gidon, sele borusu vb.. malzemeleri montajlayabilir miyim? Bu sorulara da tatminkar cevaplar geldiği taktirde Merida 40-V alıyorum 15 gün sonra.
 
Bende Sedona 341 ve Merida crossway 100 arasında kalmıştım eğer ki 750 $ bütçen varsa 790 $ yapar crossway 100 alırdım meridanın kadro ve parça kalitesi tartışılmaz ilerliyen yıllarda kadro değiştirmektense arka vites yada ön vites değiştirmek daha mantıklı gibi düşünüyorum.görüntü olarakda crossway 100 bence 1-0 önde =)
 
@tolga demirtas
Uzun tur düşüncemden dolayı disk fren ve mekanik disk fren kadrolu bisikletleri eledim. Bütçeyi zorladığımda 750$ bütçeyi görebilirim fakat crossway 100'de disk frenli ve maalesef elenenler arasında :) Merida 40 alarak ilerleyen zamanlarda dediğin gibi ön-arka vites değişimine giderim böylece 750$'ı görür üzerindekilerle diye düşündüm.
 
hidrolik fren sıkıntısı olucağını pek sanmıyorum açıkçası.hiç durmadan kaç km gitmeyi planlıyorsun ? türkiye turu falanmı ?
ben yinede crosway tfs 100 de ısrarcıyım..tfs-40 ın kadrosununun geliceği pek belli değil ayrıca 24 vites..bu arada ne kadar süre bakım istemiyor pek fikrim yok hidolik frenlerde..ama kafadan bence 400 500 km minumum kafan rahat edicektir.zaten 500 km gittikten sonra herhangi bir bisiklet te olsa bence kesinlikle bakıma girmesi gerekir..
 
@burak özgün
Evet uzun bir tur olacak. Tabi ki hiç durmadan 300-400 km gitmeyecğim min 90, max 120 km gidilecek günde. Şimdi hidrolik fren yolda, köyde ya da ücra bir yerde sıkıntı çıkardığı vakit tamiri ve parçası zor olduğundan zira işin ehli olmak gerekir bu yüzden v-fren tercih ediyorum. Bu arada Türkiye turuna çıkmış kişi/kişiler ve uzun bölge turuna çıkmış kişilerde v-fren ve 24 vites kullanmış durumda. 7'li sistemden se başlangıç 8 li sistemi öneriyorlar. Bakım için ise Nisan 15'de bisikleti alıp Haziran'a kadar belli bir km yaptıktan sonra bakımını yaparak Haziran 1'de tura çıkmayı planlıyorum.
 
evet haklısın uzun turlarda kesinlikle v-brake basit ve ucuz..ama dediğim gibi tfs100 daha mantıklı olucak.daha donanımlı bir bisiklet.frenlerle ilgili bir sıkıntı çekersen kulağımı çınlatma ama:p..bu arada rodaj her bisiklette arabada uçakta vs ŞART.bide hidroliğin en önemli özelliği yağmurda çamurdada sağlıklı çalışması.
 
Geri