Sizlere Metin Bisiklet'in satış-satış sonrası hizmet-servis konularını nasıl anladığını anlatmayı istiyorum.
Metin Bisiklet'ten Sedona 341 model bir bisiklet aldım.
Bisikleti alana kadar herhangi bir sorun yoktu. Bisikletin ilk ay sonunda ücretsiz bakımı varmış. Verilen garanti belgesinde bu yazıyor. Fakat bisikleti satın aldığımda,garanti belgesinden , " İlk bakım " ve " İlk ay bakımı " kağıtlarının ikisi de yırtılmış. Neyse ki durumu anlatınca; " yanlışlık olmuş,getirin bisikleti biz ücretsiz bakımını yaparız. " dediler.
Bisikleti götürdüğümde,orada bakımı yapacak olan genç,uzun sakallı biri vardı. Çok ukalaca ve kendini beğenmiş bir şekilde , " bir sorunu var mı? " diye sordu. " Ücretsiz bakıma getirdim,genel olarak bakım yapmanız gerekli.Zincir yağlama vs her şeyi kontrol edin,bakım kapsamında " dediğimde bana cevap olarak , " bir sorun yoksa,bakıma da ihtiyaç yok. " dedi. Biraz tartışma,inatla en sonunda zincir yağlamadan,akord ayarına kadar yaptırdım.
--- Bu kısımdan sonrasına LÜTFEN DİKKAT !!! ---
Bu bakımdan 1 ay sonra,bisikletimin akord ayarı bozuldu. Yeniden Metin Bisiklet'e gittim.Akort ayarına 25 TL istediler. Pazarlıkla 20 TL'ye düşürdüm. İsminin Ayhan olduğunu söyleyen bir dayı akord ayarını yapmaya geldi. Daha tekeri çevirip,sorunu görmeden bana dönerek : " Çok sert kullanmışsın bisikleti,hurdasını getirmişsin bize " dedi. Bu yorumun aynısını yapacaklar olabilir, ama kullandığım yer Florya sahil, gayet temiz bir asfalt yolu var. Tur bisikleti ile de akrobasi yapacak olmadığıma göre, sorun benden kaynaklanmıyor. Akord ayarını yaptı, bisikleti eve getirdim. Bisiklet bir hafta boyunca evde durdu. Bir metre bile sürmedim. Haftasonu sürmeye çıktım yeniden, ve akord ayarı yine bozuktu. Yeniden gittim. Yine beni suçladılar,bu sefer sözlü tartışma biraz büyüdü. Fakat dikkat ettiğim bir şey vardı. Ben gittiğimde,daha bisikleti park edecek bir yer bulurken, önceki müşterilerle tartışıyorlardı.
Tartışmadıkları müşteri yok resmen.
Akord ayarı ile ilgili olarak tartışma çıktı. Dayı yine beni suçlayınca, ben de bu sefer alttan almadım. En sonunda geçen sefer verdiğim parayı da alarak çıktım. Üstüne orada çalışan bayan " bir daha da gelmeyin,istemiyoruz " dedi ben dükkandan çıkarken. Ne örnek bir müşteri anlayışı !!!
Bisikletimin akord ayarını daha sonra Kadıköy'de,Velespit'e yaptırdım. Çok memnun kaldım. 1.5 yıl gayet güzel dayandı. 2.akord ayarını Dadaş Bisiklete yaptırdım.Ondan da çok memnun kaldım.En son Tilmen bisiklete yaptırdım.Yine çok memnun kaldım.
Üçünü de tavsiye ederim. Hem kaliteli işçilik,hem ucuz.
Metin Bisiklet gibi,zengin muhiti sömürmeye çalışmıyorlar.
İşin ilginç yanı, biraz sessiz,suskun kalırsanız,sizi saf belleyip,faturayı şişirmeye çalışıyorlar.Gitmeyin bu adamlara. Bunlardan memnun olanlar varsa da, artık nasıl memnun olduklarından emin değilim. Milleti resmen kandırıyorlar. Memnun olanlar da, alacaklı mı artık bilmiyorum. Ama aklı başında,bisikletten anlayan,normal bir insanın gitmemesi gerektiğini düşünüyorum.
Ve son olarak,bir olay daha anlatmak istiyorum.
Deore M610 set'in fiyatı: 1400 TL civarında. En pahalısı 1450 TL diyelim.
Bir müşteri telefonda fiyatını soruyordu. Önce " telefonda fiyat vermiyoruz " diye cevapladılar.Sanırım müşteri İstanbul dışından arıyordu ve İstanbul'a şu an için gelemeyeceğini söyledi. En son " tamam sizin için bir sefere mahsus,fiyat veriyoruz. 1800 TL,ama işçilik hariç.İşçiliği de eklersek 1950 TL " dediler. Müşteri umarım almamıştır.
Metin Bisiklet'in bu iki olayını yazmayacaktım,ama uzun zamandır inceliyordum.Vukuatları çokmuş.
Metin Bisiklet'in savunucularını,iyi hizmet verdiğini söyleyenleri, geçin. Dediğim gibi,hepsinin bir çıkarı var sanırım.
Bisikletten anlayan,aklını kullanan birisinin, Metin Bisiklet'in hizmetini-işçiliğini-kalitesini anlaması 15 dk sürmez.
Gitmeyin buraya. Haksız yere fazladan para kazandırmayın.
İlla da iyi ve uygun fiyatlı bir yer arıyorsanız ,
-Dadaş Bisiklet
-Tilmen Bisiklet
Saygılarımla