Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Metrobüste ve metroda bisikletten artık ek ücret alınmayacak.

Sinan Ş

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2014
Mesaj
628
Tepki
441
Yaş
39
Şehir
Çengelköy
Bisiklet
b'Twin
BİSİKLETLİ ARKADAŞLARIMIZA MÜJDE!
METROBÜSTE BİSİKLETTEN ARTIK EK ÜCRET ALINMAYACAK!
AYRICA ÇOK YAKINDA İSTANBUL METROSUNDA DA EK ÜCRET UYGULAMASI KALKIYOR!
BUP sadece caddelerde-sokaklarda eylemde değil, aynı zamanda masa başında ilgili kuruluşlarla toplantıda...
Bisikletli Ulaşım Platformu olarak dün İETT'nin merkez binasında yapılan "bisiklet" konulu toplantıya katıldık ve İETT yetkililerine tüm bisikletliler adına taleplerimizi ilettik. Toplantıya BUP'un yanı sıra İstanbul Üniversitesi Bisiklet Kulübü, Bisikletliler Derneği, Bisiklet Kültürünü Geliştirme Derneği (Atilla Bisiklet), Bisiklet Federasyonu, İETT Genel Müdürlüğü, İstanbul Ulaşım ve İspark yetkilileri katıldı.
İETT şoförlerinin bisikletlilerin hakları konusunda eğitilmesi (BUP olarak gönüllü ve uygulamalı eğitim verebileceğimizi belirttik), ek ücret uygulamasının kaldırılması, bisiklet aparatlı otobüsler ile ilgili isteklerimizi ve pek çok farklı konudaki taleplerimizi tüm bisikletliler adına ilettik.
Toplantı esnasında İETT Metrobüs İşletme Müdürü metrobüslerde artık bisikletten ek ücret alınmayacağı bilgisini verdi. Bugün itibariyle konu ile ilgili resmi yazının gönderilmesini bekliyoruz. Aynı zamanda İstanbul Ulaşım İstasyon Hizmetleri Koordinatörü de İstanbul Metrosunda bisikletten artık ek ücret alınmayacağını ve bunun uygulamasına çok yakın zamanda geçileceğini bildirdi.
Bugünden itibaren toplu taşıma kullanan arkadaşlarımızın istasyonlarda/duraklardaki görevlilere son durumu sormalarını rica ediyoruz.
BUP olarak İETT'den talep ettiğimiz konuların listesini de sizlerle paylaşıyoruz:
A.) İETT ŞOFÖRLERİNE BİSİKLET KONUSUNDA EĞİTİM
1. EĞİTİM KONULARI
a. Trafik kanununa göre bisikletlilerin tüm cadde ve sokaklarda sağ şeridi kullanma hakkı olduğunun belirtilmesini ve bisikletin bir ulaşım aracı olduğunun sürekli hatırlatılmasını,
b. Bisikletlilerin yanından yakın geçmemelerini, 1,5 metre mesafe bırakarak geçmelerini,
c. Durağa yanaşırken yandaki ve arkadaki bisikletlilere dikkat etmelerini,
d. Durağa yanaşırken yanındaki bisikletliyi sıkıştırmamalarını, bisikletlinin arkasında devam etmelerini ve ondan sonra durağa yanaşmalarını,
e. Eğer gidilen yol tek yönse bisikletliyi sollamak için sıkıştırmamalarını, uygun bir genişlik bulana kadar yavaş da olsa bisikletlinin arkasından devam etmelerini,
f. Zorunda kalmadıkça durduk yere kornaya basmamalarını (bu durum bisikletlinin panik yapmasına ve otobüsün önünde düşmesine sebep olabilir)
g. Virajlarda ve keskin dönüşlerde aynalardan sağ yan ve arka tarafı sürekli kontrol etmelerini,
h. Bisiklet taşıma aparatlı otobüslerin şoförleri virajları yavaş almalarını, zorunda kalmadıkça ani fren yapmamalarını,
i. Metrobüs duraklarındaki İETT ve güvenlik görevlilerin metrobüse bisiklet alınması ile ilgili bilgilendirilmelerini,
j. Katlanır bisikletlerin katlandığı sürece günün her saati metrobüse ve tüm İETT hatlarına “ücretsiz” olarak alınabildiğin hatırlatılmasını,
k. Özellikle yeni başlayan şoförlere daha yoğun eğitim verilmesini talep ediyoruz.
2. EĞİTİM ŞEKLİ
a. Şoförlerin bisiklet üzerinde uygulamalı olarak eğitilmesi çok etkili olacaktır.
b. Bisikletli Ulaşım Platformu olarak İETT şoförlerine bisiklet ile ilgili eğitimleri gönüllü olarak verebiliriz.
B.) EK ÜCRETİN KALDIRILMASI
1. Metrobüste bisiklet için alınan ek ücretin kaldırılmasını
2. Bisikletli öğrencilere özel indirimler yapılmasını,
3. Bisiklet için ayrı bir kart (BisikletKart) hazırlanmasını, bu sayede istatistik tutulmasını
4. Normal hatlarda çalışan aparatsız İETT otobüsü eğer boşsa şoförün inisiyatif alıp bisikleti ücretsiz kabul etmesini talep ediyoruz.
C.) BİSİKLET TAŞIMA APARATLI HATLAR
1. Hangi hatlarda aparat olduğu iett.gov.tr adresinde ayrı bir linkte toplu şekilde belirtilmesini,
2. Aparatlı hatlarda sefer yapan otobüslerin tamamında aparat bulunmasını,
3. Duraklardaki akıllı panolarda aparatlı otobüslerin de belirtilmesini, (bu sayede durakta bekleyen bisikletli kişi aparatlı otobüsün ne zaman geleceğini takip edebilir)
4. Özellikle dikey hatlarda ve uzun mesafeli hatlarda bisiklet aparatlı otobüs ve hat sayısının artırılmasını talep ediyoruz.
D.) DİĞER
1. Otobüs içindeki ekranlarda gösterilen Limon-Zeytin çizgi karakterleri kullanılarak İETT hatlarında ve metrobüste bisiklet ile ilgili uygulamaların belirtildiği filmler hazırlanmasını,
2. Katlanır olmayan büyük boy bisikletlerin her iki lastiğin sökülmesi ve birbirine iyice bağlanması şartıyla günün her saati metrobüse ve tüm İETT hatlarına ücretsiz olarak alınmasını,
3. Metrobüs üst-alt geçitlerinin mümkün olduğunca iyileştirilmesini ve bisikletlerin rahat çıkartılıp indirilmesi için yeterli alan yaratılmasını,
Bisikletli Ulaşım Platformu olarak talep ediyoruz.


(link)
 
Scudo
Ne kadar saçma bor uygulama!.. Valizi, bavulu olan insanlardan da alıyorlar mı o ücreti. Bu da bizim yükümüz ne farkı var ki valizden, bavuldan...


Hay ben bu telefona Türkçe öğreteni. Eski model İphone' dan yazılmıştır..
 
Yukarıdaki konularla ilgili toplantıya katılıp toplu taşıma hakkındaki sıkıntılarımızı İETT kurumuna bildiren herkese canı gönülden teşekkür ederim.
 
Bursada halen ne otobüs ne metro ne de tramvay adına hiçbir adım yok.Ücretli de olsa razıyım
 
A maddesinin d şıkkına bir kaç gündür dikkat ediyorum ilerleme var...
Otobüslerdeki taşıma aparatına gelince, bence pek tutulan bir sistem olmadı. Geçen ay lastiğim patlamıştı otobüsle eve dönecektim şansıma aparatlı otobüs de geldi şoför içeri al daha kolay olur dedi ben de sisteme pek güvenemediğim için benim için de iyi oldu. Çok yer kaplamasın diye ön tekerleği de söktüm öyle döndüm eve oldukça basitti.
 
Metrolarda da yuruyen merdivenlerden bisiklet indirip cikarmak zor ve tehlikeli oluyor. Ozellikle bayan kullanicilar icin. Bunun icinde bir cozum bulunsa iyi olurdu.
 
@ERCAN CEBECİ

inerken sıkıntı olmuyor da çıkarken bisikleti 1 metre önden götürcek yürüyen merdivene. yada beraber girdiyse yürüyen merdivene tam çıkacağı vakit bir merdiven aşağı inecek. ben öyle yapıyorum.
yada asansör. en iyisi
 
Emeği geçen herkese çok teşekkür ederim,çok sevindim bu habere daha dün metro ve metrobüse 2 şer kere akbil bastım üstüne her seferinde binebilmek ve inebilmek için bir hayli uğraşıyorum.
 
@chn krmz
bende o sekilde yapiyorum cok sıkıntı olmuyor ama maalesef esim inip cikarken cok problem oluyor. Baska insanlarda oldugu icin biraz tehlikeli.
 
izmirde de metro ve izbanı kullanırken ekstra ücret ödüyoruz, vapur ve feribotta ise ekstra ücret ödemiyoruz.. bu da ayrı bi çelişki.. umarım en kısa zamanda izmirde de olumlu adımlar atılır!!!
 
uzun olanını da koyalım bari,

 
Bugün funikülerden deneyimlediğim, hatta ikinici istanbul kart basışımı engellemek için güvenliğin uçarak elime vurması gibi ilginç bir anıyla.
Yanlız halen daha bu pik saat uygulamasını anlayamıyorum. İşe bisikletle gidiyorum ve terlememek için zaman zaman metro kullanmam gerekiyor. Zaten boş ise biniyorum ama yine de her seerinde bir yaygara oluyor.
Her neyse bu da önemli bir adım. Emeği geçenlere teşekkürler.
 
@türkay yılmaz

dostum, biz de İstanbul'da metroya, Şehirhatlarının yan sanayisi olan Turyol, şu adalara giden ismini bile bilmediğim motorlar vs. ekstra ücret ödüyoruz. yani bir kere de bisikletlerimiz için basıyoruz. ama Şehirhatlarında ekstra ücret ödenmiyor. Hatta işin tatlı tarafı ikinciyi basarken, ' ayıp ediyorsun, ne ikincisi geç şöyle, birinciyi bile basmasaydın keşke ' gibi bakışlarla karşı karşıya geldiğim de olmuştur. Bunun sebebi de şirketlerin farklı oluşu, özel oluşu. Şehirhatları da özelleşti, ama bu ekstra ücret alanlar kadar özelleşmemiş demekki.
 
Geri