Scudo Sports

Modeller üzerinden bisiklet seçimi

AbdülkadirArtan

Aktif Üye
Kayıt
22 Şubat 2016
Mesaj
106
Tepki
306
Yaş
30
Şehir
İstanbul/Bursa
İsim
Abdülkadir Artan
Bisiklet
Diğer
Merhaba. Foruma yeni üye oldum ve birkaç projem var. Kendime bir bisiklet yapmayı düşünüyorum. Beğendiğim modeller bunlar fakat kararsız kaldım. Sizin tecrübe ve bilgilerinizin yardımıyla eleyerek bir modele karar kılmak istiyorum. Teşekkürler şimdiden. Modeller üzerinden dezavantajları söylerseniz sevinirim. Bisiklet kullanım amacım uzun yol veya engebeli arazi değil normal günlük keyfi kullanım. image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpegb96fcf6be0ed51ee1feab78dcdc29053.jpg 1941 columbia f9t.JPG
 
Scudo
Bu bisiklet görüntü olarak oldukça hoşuma gitti ama altının yere yakın oluşu bazı yerlerde sürtüp sıkıntı yaratabilir belki
.image.jpeg
 
@AbdülkadirArtan Şeklen güzel olsa da İstanbul için günlük kullanımda bile sürmesi oldukça zor modeller bunlar.

Daha çok lifestyle diye geçen tipte bu modeller, düz bir sahilde veya plajda sakin sakin sürmek için uygunlar, ancak onun dışında ne trafik, ne diğer şehir içi yollar için uygun. Kalın ve ağır lastikleri sürekli olarak bir direnç yaratacaktır, akıcılıkları zayıf olacaktır, öte yandan yokuşları bu modellerle çıkabilmeniz neredeyse imkansız.

Dediğim gibi, sahile götürüp düz bisiklet yolunda keyif ala ala gidecekseniz ve gözler üstünüzde olsun istiyorsunuz tamam, ancak bunun haricinde çok da pratik değiller.
 
@Mert E.
@Mert E.
Yorumunuz için teşekkürler. Bu zor kullanımın kaynaklandığı yerleri yükseklikleri uzunlukları kısalıkları tarif edebilirseniz olumlu yönde tasarımlar yapıp iyileştirmeye gidebilirim. Böylelikle hem görselden kaybetmeyen hem de yokuş çıkabilen bir bisiklete dönüşmüş olur. Teşekkürler tekrar.
 
@AbdülkadirArtan

Öncelikle oturuş pozisyonları dik olduğu için ağırlık merkezi fazlasıyla arkada olacaktır. Bu da yokuş çıkarken öne eğilmeniz gerekeceğinden ve bu modellerde öne eğilmek zor olacağından sizi zorlayacak.

Diğer yandan bu tip bisikletler (ki cruiser da denir) genelde tek vites (single speed) olurlar. Düşük vites seçeneğiniz olmaz.

Geometrileri de şehiriçin kullanım için uygun değildir. Konforlu ve dengelidirler, ancak atik ve çevik değillerdir.

Dik oturuş pozisyonu kısa mesafeler için konforlu görünse de, uzun mesafelerde rahatsızlık yaratır.

(Bu arada yukarıda gösterdiğiniz bisikletlerin bazıları tam da bu sebeplerle elektrikli bisikletler)
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdülkadirArtan
Vites sisteminin sürüşü kolaylaştırması ve görüntüyü bozmaması için göbekten 7-8 veya 11 vites olmasını düşünüyorum. Geometriyi de bu tarzdaki rahatlık ile yol bisikletinin genel şartlara uygun ergonomisini harmanlamak istiyorum. Tabi bu iş yazıldığı kadar basit değil ama buradaki ikazlar ve yönlendirmeler ile ortaya güzel bir iş çıkabileceğini düşünüyorum.
 
Önde tek yaprak ayna kol kullanmak istiyorum. Bununla beraber orta yatak ve furş tavsiyesi verir misiniz? Orta halli parçalar iyi olur.
 
image.jpeg Konuya şuan pek ilgi olmasa da paylaşıma devam ediyorum :)

Yapacağım bisiklet çok farklı yönlere kaydı ve UBC Coren olarak belirledim.
Bir yandan da yedek parça toplamaya devam ediyorum.

Alfine serisine kafayı takmış durumdayım fakat Türkiye'de rahatça bulunan bir seri değil. Şimdilik sadece vites grubunu temin edebildim. Yavaş bir süreçle devam ediyorum.
 
Bisiklet yapmak istiyorsunuz saygı duyarım. Fakat bunlar bisikletten daha çok chopper motorsikletleri andırıyor. Açıkçası ben beğenmiyorum fakat ille yapacağım diyorsanız en azından bisiklet çizgisinden uzaklaşmadan birşeyler yapın.

Örnek gerekirse Schwinnin bir modeli var

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/54/5d/45/545d457dc520bf2631c958bdf2efbc89.jpg
 
Evet onlardan vazgeçtim. UBC Coren yapmayı deneyeceğim.
 
Seçtiğim model hakkında detaylı fotoğraflar buldum. Arka tekerlek tutucuları çok ince olduğu için işleri biraz yokuşa sürdü.
ubc_coren_single-speed_8_12.jpg
Ben de çözümler üretmeye çalıştım.
Öncelikle katı bir malzemeyle bisikletin genel formunu vermeyi ardından etrafına kevlar + karbon fiber kaplamayı düşünüyorum. Bu genel formu vereceğim malzeme hafifliği ve kolay şekillendirilebilmesi sebebiyle strafor seçildi. Fakat etrafına kaplamayla pek de üstüne binilebilir birşey olacağa benzemiyor. Bu yüzden daha dayanıklı bir strüktür yapmak gerekiyor. Araştırırken petek kağıt denen destek malzemesine rastgeldim. İlk başlarda mantıklıydı fakat sonra yine tatmin olamadım. Bu destekleyici ve ilk formu vereceğim malzemeyi biraz kendim bulmaya çalıştım. Şimdilik kafama en yatan çözümü anlatayım.
Yaklaşık 70-80cm x 20cm x 3mm strafor dilimleri buluyorum. Bu dilimlerden 10 kat yapıp aralarına karbon fiber kumaş döşüyorum (Epoksi ile üst ve alt katmana yapışmalarını saylıyorum). Kuruyana kadar bekledikten sonra yaklaşık 80x20x4cm malzeme elde ediyorum.
IMG_2446.JPG
Ardından bu malzemeyi 60 derece açıyla tekrar dilimleyip her katın arasına tekrar karbon fiber kumaş döşeyip kurumasını bekliyorum.
Son malzemeyi de 120 derece açıyla takrar dilimleyip takrar aynı işlemi son kez uyguluyorum. Son olarak dikey kesiti şöyle oluyor.
IMG_2448.JPG

Sonra da 2x2 cm bir parça kesip etrafını kevlar + karbon fiberle kapladıktan sonra deneysel yük dayanımı testlerine başlıyoruz. :)
Şuan teoride bu var umduğum gibi dayanıklı olursa iyi bir yol katetmiş olacağım. Dayanmazsa kendi karbon bisikletim sevdası başka bahara ertelenecek.

Bunlar da konu dışı birkaç eskizim...
IMG_2444.JPG
IMG_2445.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: Emert20
Büyük meraktayım konu çok hoşuma gitti takipteyim çok ilginç bir bisiklet olacak gibi size bol şans kolay gelsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdülkadirArtan
Geri