Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Groovy deneyim

öner gazi

Üye
Kayıt
7 Mayıs 2018
Mesaj
57
Tepki
45
Yaş
51
Şehir
eskişehir
İsim
öner gazi somuncu
Bisiklet
Carraro
Mrb arkadaşlar,
Forumda aradım ama yeterli bilgi bulamadım. Mosso groovy mtb almayı düşünüyorum ancak karbon kadroya göre ağırlığı fazla geldi bana. 13.3 kg. Daha hafif alüminyum kadro mtb.ler var.
Groovy kullanıcılarından sürüş deneyimlerini ri a ediyorum.
Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: İlyasermis
Scudo
Gerçekten ağırmış karbon gövdeye göre ?.
 
Karbon mtb dediğin 10 kg geçmez yada ben yanlış biliyorum benim şu an kullandığım alü mtb 13 kg bu karbonda bir yanlışlık var sanırsam...
 
Sanırım kullanılan kadro su linkteki
(link)
16,5 inch kadro boyunda 1355 gr. gorunuyor.
Ancak agirligi arttiran etkenler uzerindeki bileşenler olabilir.
Sitelerde bakınca ozellikle markasi belirsiz olan jant, lastikler, sele, sele borusu, gidon agirligi arttirici olabilir. Daha iyi ve hafif urunlerle yanilendiginde agirlik bir parca dusecektir.
Ayrıca octalink gobek ve disklerde degisiklige giderseniz yine ciddi agirlik avantaji elde edebilirsiniz.
Genellikle karbon bisikletler ust duzey bilesenlerle satildigi icin ilk basta agirlik avantaji ile geliyor ancak fiyat haliyle yukseliyor.
Eger kadronun kendi agirligindan emin olabiliyorsaniz, hafifletmeyi ve bileşen parcalarin degisimini ihtiyaclariniza gore zamana yayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: öner gazi
Cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim. Bugün bisikleti aldım. Üzerinde maxxis icon lastiklerle ve pedalsız olarak tarttım. 12,5 kg çıktı. Kadro agırlığından ziyade jant ve diğer bileşenler arttırıyor ağırlığı sanırım. Önceki bisikletim 14 kg.lık merida big.nine 300 idi. İlk izlenimim deore, xt set ve epixon maşa başarılı
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim. Bugün bisikleti aldım. Üzerinde maxxis icon lastiklerle ve pedalsız olarak tarttım. 12,5 kg çıktı. Kadro agırlığından ziyade jant ve diğer bileşenler arttırıyor ağırlığı sanırım. Önceki bisikletim 14 kg.lık merida big.nine 300 idi. İlk izlenimim deore, xt set ve epixon maşa başarılı
Merhabalar, bende almayı düşünüyorum. Geçmiş dönem kullanım deneyiminizi paylaşabilir misiniz?
 
Bende salcano igman deore var mosso groovy de bir süre kullandım ikiside 27,5 jant mosso nun karbon olması hariç hiç bir esprisi yok salcano her açıdan daha iyi sıfırı mevcut değil ama ikinci el hesaplı şekilde bulursunuz
 
Merhabalar, bende almayı düşünüyorum. Geçmiş dönem kullanım deneyiminizi paylaşabilir misiniz?
Bisikleti 3 ay kadar kullandım. Kadroyu kırmaktan korktuğun için sattım. Objektif bi bakış açısı değil belki ama alüminyum kadro KTM aldım onun yerine.
önceliklebisikletin en çok frenlerini beğendim. Deore fren seti çok iyi. Vitesler deore. Arka aktarıcı kilitli XT idi. Yanlız geçişlerini biraz sert idi. O da kablo yollarından kaynaklı. Epey uğraşmıştım onlarla. Maşası ve maşanın gidondan kilit mekanizması da gayet güzel. Kadro açıları fena değil. Şöyle ki alın borusu açısı “slack” yayvan. İnişlerde iş görüyor. Ben 19,5 kadro kullanmıştım. Bana bi miktar büyük gelmişti sanırım. Bir de 18 kadrosu var. Denemeden almayın derim. şunu açıkyüreklilikke söylemeliyim ki ktm yi aldıktan sonra kadro açılarının önemini daha iyi anladım. bunun üzerinde bisiklete çok daha hakim ve bir bütün olarak hissediyorum. Mosso da biraz eğreti gibiydi hissim. Tabi bu subjektif ve kişiden kişiye değişebilir. Özellikle sormak istediğiniz bişey olurda cevaplarım
 
  • Beğen
Tepkiler: haldun989
sizin boyunuz kaçtı
 
Arkadaşlar bende Mosso groovy bisiklet almayı düşünüyorum ancak nasıl olduğu konusunda bilgim yok. Whistle patwin 1830 'da hoşuma gitti. Sizin öneriniz ne olur.?
5 bin-6 bin TL arasında bütçem var
Bazı arkadaşlar carbon erken kırılır diyorlar
 
Selam, 4 ay önce 27.5 18 kadro boyunu aldım bundan önce aliminyum bir 26 jant Cube aim kullanıyordum (4000km). söylemek gerekirse bisiklet beklentilerimi karşıladı özellikle sert arazi sürüşlerinde bana çok güven veriyor. Grup set ve maşa oldukça güzel çalışıyor. Cube de oturma pozisyonum daha rahattı Mosso da ise yüküm daha çok gidona biniyor ve biraz daha eğri duruyorum ama rahatsız edecek derecede değil (hardtail olmasına bağlıyorum). Siyah ve mat bir boyası var boyası açıkcası çok çabuk kalkıyor taş sekmelerine dayanıklı değil o sebepten ötürü alacak arkadaşlara bir adette şeffaf bir kadro koruyucu edinmelerini öneririm. Sele,elcik,pedal da ucuza kaçılmış sele rahat sayılır ama kumaşı zamanla salıyor, elcikler isimsiz tutuşu güzel ama ellerim ıslandığında tutuş ciddi anlamda düşüyor (değiştirmeyi düşündüğüm ilk parçalardan oldu) pedallar ise aliminyum no name çok alt seviye ve internet sitelerinde fiyatı 30-40tl arasında pek dayanıklı değiller ve tutuşunada on üzerinden dört verebilirim bu pedallarla bir kere kaza yaptım düştüğümde hızım yaklaşık 15km idi pedal sadece düz zeminde sürtündü ancak ucu ciddi şekilde yamuldu. Lastikler chao yang diye bir firmanın 2.10 lastikleri Cubede schwalbe black jack kullanıyordum onunla kıyaslayacak olursam tutuş hem kuruda hem ıslakta daha kötü hamuru sert diş yapısı ise kısa ve çok ,kötü lastikler değil ancak dişleri %50 aşındığında değiştirmeyi düşünüyorum çok güvenilecek lastikler değil. Arka aktarıcının geçişleri oldukça tok yokuşlarda ve yük altında vites değişimlerinde banamısın demiyor. 3x10 vites sistemi var ben gayet memnun kaldım (60ı geçtiğimde pedalım boşa dönüyor). Epixon maşa gayet güzel çalışıyor ve gidondan kitlemeside oldukca başarılı. Jantlar mossonun yüssüklü 36 delikli jantları pek akışkan değiller ve ağır sayılırlar (26 janttan geçtiğim için bana öyle geliyorda olabilir) Fren sistemi deore balatalar açıldıktan sonra çok memnun kaldım bisikletin en beğendiğim özelliklerinden (ön-arka 160mm). Kadro hakkında birşey söyleyemeyeceğim çünkü daha önce karbon kadro kullanmadım ama sağlam hissiyatını veriyor. Gidon,Gidon boğazı,sele borusu mossoya ait ve aliminyum gayet sağlamlar gidonun genişliğide oldukça yeterli.Kısaca özetlemek gerekirse fiyatını hakeden bir bisiklet olduğunu düşünüyorum bazı komponentler kaliteli değil ama fiyatta ona göre uygun tutulmuş. Zamanla tecrübe ettikçe eklemeye çalışacağım :)
 
Selam, 4 ay önce 27.5 18 kadro boyunu aldım bundan önce aliminyum bir 26 jant Cube aim kullanıyordum (4000km). söylemek gerekirse bisiklet beklentilerimi karşıladı özellikle sert arazi sürüşlerinde bana çok güven veriyor. Grup set ve maşa oldukça güzel çalışıyor. Cube de oturma pozisyonum daha rahattı Mosso da ise yüküm daha çok gidona biniyor ve biraz daha eğri duruyorum ama rahatsız edecek derecede değil (hardtail olmasına bağlıyorum). Siyah ve mat bir boyası var boyası açıkcası çok çabuk kalkıyor taş sekmelerine dayanıklı değil o sebepten ötürü alacak arkadaşlara bir adette şeffaf bir kadro koruyucu edinmelerini öneririm. Sele,elcik,pedal da ucuza kaçılmış sele rahat sayılır ama kumaşı zamanla salıyor, elcikler isimsiz tutuşu güzel ama ellerim ıslandığında tutuş ciddi anlamda düşüyor (değiştirmeyi düşündüğüm ilk parçalardan oldu) pedallar ise aliminyum no name çok alt seviye ve internet sitelerinde fiyatı 30-40tl arasında pek dayanıklı değiller ve tutuşunada on üzerinden dört verebilirim bu pedallarla bir kere kaza yaptım düştüğümde hızım yaklaşık 15km idi pedal sadece düz zeminde sürtündü ancak ucu ciddi şekilde yamuldu. Lastikler chao yang diye bir firmanın 2.10 lastikleri Cubede schwalbe black jack kullanıyordum onunla kıyaslayacak olursam tutuş hem kuruda hem ıslakta daha kötü hamuru sert diş yapısı ise kısa ve çok ,kötü lastikler değil ancak dişleri %50 aşındığında değiştirmeyi düşünüyorum çok güvenilecek lastikler değil. Arka aktarıcının geçişleri oldukça tok yokuşlarda ve yük altında vites değişimlerinde banamısın demiyor. 3x10 vites sistemi var ben gayet memnun kaldım (60ı geçtiğimde pedalım boşa dönüyor). Epixon maşa gayet güzel çalışıyor ve gidondan kitlemeside oldukca başarılı. Jantlar mossonun yüssüklü 32 delikli jantları pek akışkan değiller ve ağır sayılırlar (26 janttan geçtiğim için bana öyle geliyorda olabilir) Fren sistemi deore balatalar açıldıktan sonra çok memnun kaldım bisikletin en beğendiğim özelliklerinden (ön-arka 160mm). Kadro hakkında birşey söyleyemeyeceğim çünkü daha önce karbon kadro kullanmadım ama sağlam hissiyatını veriyor. Gidon,Gidon boğazı,sele borusu mossoya ait ve aliminyum gayet sağlamlar gidonun genişliğide oldukça yeterli.Kısaca özetlemek gerekirse fiyatını hakeden bir bisiklet olduğunu düşünüyorum bazı komponentler kaliteli değil ama fiyatta ona göre uygun tutulmuş. Zamanla tecrübe ettikçe eklemeye çalışacağım :)
İlk bozulan parça sele kelepçesi oldu.Ne yaparsam yapayım sıkmıyor aynı modeli kullanan bir kaç kişiye daha sordum onlarda aynı problemi yaşamışlar kronik sanırsam. Alyanlı bir sele kelepçesi alarak sorunu çözdüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Geri