Merhabalar
uzun bir yazı olacak uyarayım baştan
-bisiklet tarihim(fuzuli olabilir okumasanız da olur
)-
1 buçuk sene önce mosso wildfire alarak bisikleti hayatımda daha öne taşımaya başladım. önceleri bisikletten bildiğim şey market bisikletleri ve gazeten aldığımız eski bisikletim bisan ihlas. bu bisikletin canına okuyunca sonunda düzgün bir bisiklet alayım hadi biraz çok bütçe ayıralım da (500tl !
) düzgün bişey alalım dedik. mosso satan internet sitelerinde ve mosso' nun sitesinde ki detaylar beni cezbetti. yerli bisiklet alacağıma bunu alayım dedim. neydi o detaylar? çoğu firmanın o fiyat seviyesinde belirtmeye gerek duymadığı detaylar; ağırlıktan gidon boğazına kadar herşey. üzerinde ki aktarma organlarından başka detaylarıda vermesi beni cezb etti. tabi ki hangi parçanın ne işe yaradığını bilmediğimiz için buna kandırıldıkta denebilir
ama yaptığım alışverişten memnunum.
-bisiklet tarihim(fuzuli olabilir okumasanız da olur
) son-
başta lastik, ön maşa gibi dertlerim oldu. sonra yavaş yavaş forumu keşfettim ardından bisiklet dünyasını. sorunlara çözüm ararken insanların bisiklete bakış açılarını gördüm. bende kendi bakış açımı düşündüm. mtb kullanıyordum ful asfaltta. hız kasıyorum. üzerine birde yakın zamanda yowamushi pedal a başlayınca olanlar oldu
https://ppcdn.500px.org/97659313/3761bff4231debdf2ffcf903e1130fa276fb1f12/2048.jpg
bisikletin son hali bu. üzerinde hiç aksesuar olmadan 12.5kg. hala ağır hissediyorum. kadronun üstünden asılınca ön tüy gibi fakat arkası külçe gibi. düz maşa ile yaklaşık 1.5 kg kazandım. çamurluklarla 13kg oluyor. çanta far kilit pompa ile 14kg. ağırlık derdi birazda mecburi aksesuarlar. ayrıca bende baya kiloluyum zayıflamaya çalışacağım. bi kere düz maşa çok çok çok faydalı birşeymiş. unutmuşum ben ne kadar iyi bişey olduğunu. depar atmak diye birşey söz konusu değildi asla amortisör ile. ayağa kalksam her bastığım pedal boşa gidiyordu sanki. düz maşada tam tersi. her pedalda yüklediğin enerji yola aktarılıyor. çok olay hızlanabiliyorum artık.
sırada arka göbeği ve rubleyide değiştirmek var. 7 vitesten vazgeçmek gibi bir niyetim yok. öğrenciyim ve yaptığım şeyleri minimum harcamayla yapmaya çalışıyorum sürekli. ondan başka hg41-7 nin ağırlığı 200g. yol rubleleri ile neredeyse aynı. oranı da 11-28.
şimdi sırada daha da hafiflemek ve lastikleri yola dağa uygun birşey seçmek var(misal detonator). aynakol muazzam ağır; 1kg. jantlarım da muhtelen ağır. pedallar ful metal. onlarında ikisinin toplam ağırlığı 500g ın üzerinde. kilitli pedala geçmeyi bile düşünüyorum. yol aynakolu kulanmayı düşünüyorum ancak kare göbek uyumlu hafif yok. göbeğide değiştireceğim muhtelemen.
ve tabi rüzgar konusu. aerobar kullanmayı düşünüyorum. 500g ekstra yük getirsede hafifletmek için daha fazlasını yaptıktan sonra aerobar ın getirisi götürüsünden fazla olacaktır.
ve bugün geldiğim noktada ilerde bir yol bisikletinin kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum artık. bugüne kadar bu bisikletin maliyetinden fazlasını bisiklete harcadım. bu bisikletide ömür boyu bırakmayı düşünmüyorum.
bunları yazma sebebim bisiklete yeni başlayacaklara tavsiye vermek. bisikletle yapmak istediğiniz şey hızsa pahalı demeyin alabildiğiniz en ucuz yol bisikletini alın. şehirde yol bozuk falan demeyin alın. en olmadı mtb alırsanızda amortisörle uğraşmayın. düz maşa candır
bu arada düz maşa sundu bisiklette var telefonla sorun. 150tl ye satıyorlar.
uzun bir yazı olacak uyarayım baştan
-bisiklet tarihim(fuzuli olabilir okumasanız da olur
1 buçuk sene önce mosso wildfire alarak bisikleti hayatımda daha öne taşımaya başladım. önceleri bisikletten bildiğim şey market bisikletleri ve gazeten aldığımız eski bisikletim bisan ihlas. bu bisikletin canına okuyunca sonunda düzgün bir bisiklet alayım hadi biraz çok bütçe ayıralım da (500tl !
-bisiklet tarihim(fuzuli olabilir okumasanız da olur
başta lastik, ön maşa gibi dertlerim oldu. sonra yavaş yavaş forumu keşfettim ardından bisiklet dünyasını. sorunlara çözüm ararken insanların bisiklete bakış açılarını gördüm. bende kendi bakış açımı düşündüm. mtb kullanıyordum ful asfaltta. hız kasıyorum. üzerine birde yakın zamanda yowamushi pedal a başlayınca olanlar oldu
https://ppcdn.500px.org/97659313/3761bff4231debdf2ffcf903e1130fa276fb1f12/2048.jpg
bisikletin son hali bu. üzerinde hiç aksesuar olmadan 12.5kg. hala ağır hissediyorum. kadronun üstünden asılınca ön tüy gibi fakat arkası külçe gibi. düz maşa ile yaklaşık 1.5 kg kazandım. çamurluklarla 13kg oluyor. çanta far kilit pompa ile 14kg. ağırlık derdi birazda mecburi aksesuarlar. ayrıca bende baya kiloluyum zayıflamaya çalışacağım. bi kere düz maşa çok çok çok faydalı birşeymiş. unutmuşum ben ne kadar iyi bişey olduğunu. depar atmak diye birşey söz konusu değildi asla amortisör ile. ayağa kalksam her bastığım pedal boşa gidiyordu sanki. düz maşada tam tersi. her pedalda yüklediğin enerji yola aktarılıyor. çok olay hızlanabiliyorum artık.
sırada arka göbeği ve rubleyide değiştirmek var. 7 vitesten vazgeçmek gibi bir niyetim yok. öğrenciyim ve yaptığım şeyleri minimum harcamayla yapmaya çalışıyorum sürekli. ondan başka hg41-7 nin ağırlığı 200g. yol rubleleri ile neredeyse aynı. oranı da 11-28.
şimdi sırada daha da hafiflemek ve lastikleri yola dağa uygun birşey seçmek var(misal detonator). aynakol muazzam ağır; 1kg. jantlarım da muhtelen ağır. pedallar ful metal. onlarında ikisinin toplam ağırlığı 500g ın üzerinde. kilitli pedala geçmeyi bile düşünüyorum. yol aynakolu kulanmayı düşünüyorum ancak kare göbek uyumlu hafif yok. göbeğide değiştireceğim muhtelemen.
ve tabi rüzgar konusu. aerobar kullanmayı düşünüyorum. 500g ekstra yük getirsede hafifletmek için daha fazlasını yaptıktan sonra aerobar ın getirisi götürüsünden fazla olacaktır.
ve bugün geldiğim noktada ilerde bir yol bisikletinin kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum artık. bugüne kadar bu bisikletin maliyetinden fazlasını bisiklete harcadım. bu bisikletide ömür boyu bırakmayı düşünmüyorum.
bunları yazma sebebim bisiklete yeni başlayacaklara tavsiye vermek. bisikletle yapmak istediğiniz şey hızsa pahalı demeyin alabildiğiniz en ucuz yol bisikletini alın. şehirde yol bozuk falan demeyin alın. en olmadı mtb alırsanızda amortisörle uğraşmayın. düz maşa candır
bu arada düz maşa sundu bisiklette var telefonla sorun. 150tl ye satıyorlar.