Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Motosiklet satın alsaydınız bisiklet sürmeyi bırakır mıydınız?

Ben hem motorsiklet kullanıyorum hemde bisiklet hatta bisikleti motorsikletten sonra aldım. Hangisi daha keyifli diyorsanız bisikletten daha fazla keyif aldığımı söyleyebilirim.
 
Scudo
Vaktiyle motor kullanırdım, sattım şimdi. Bisiklet ve motorun zevki ayrı demiş arkadaşlar. Doğrudur. Ben de pratikteki farklarından bahsedeyim biraz.

* Bisikletle ülke dolaştığınız zaman içinde, motorla kıta dolaşırsınız.

* Motorla gezerken, enerji israf etme lüksünüz vardır, bisiklette ise enerji cimrisi olmanız gerekir. Bu da bir çok yeri keşfedemeden pas geçmenize sebep olur. Mesela sahil boyunca içeriden ana yoldan ilerlerken, sık sık içeriye sahile sapaklar görürsünüz. Bu sapakların bir kısmı sahilde sonlanır (aynı yolu geri gelmeniz gerekir), bir kısmı aşırı yokuşludur, girmezsiniz. Bazen ormanlık bölgede ana yoldan içeri giren dar patikalar görürsünüz, enerjiniz sınırlı olduğundan pas geçersiniz. Oysa o patikalar ne saklı cennet köşelerine gider de bilemezsiniz. Tatil boyunca kat etmeniz gereken bir mesafe vardır, akşama yetişmeniz gereken bir kamp hedefi vardır, ve bol keseden israf edecek enerjiniz yoktur. Ve bu yüzden görülecek bir çok yeri göremeden gezersiniz bisikletle. Ama gezerken de her metresini sindirerek gezersiniz, o başka.

Bunlar bir yana, insan-makine-çevre etkileşiminde, insan dış dünyaya ne kadar yakın, makineye ne kadar hakim ise sürüş de o kadar zevkli oluyor. Araba ile giderken kirli camların ötesinde eğrile büğrüle akan yollar, ağaçlar ve kimliksiz insan resimleri, motorla canlanıyor, çevreyi (ve motoru) hissederek ilerliyorsunuz. Bisikletle giderken ise hissetmenin ötesinde, çevrenin içinde yaşayarak ilerliyorsunuz.

Bir de bisiklette enerji israf edebilme lüksü olsaydı... :)
 
Abdullah bey, ben de üçünü de kullandım, halen araç ve bisiklet ile devam ediyorum ama sizin gibi güzel anlatamazdım. Dilinize sağlık.
 
Yaşım tutmamasına rağmen yazlıkta birkaç kez sürmüştüm hızlı gidiyor ama o hızı siz yapmadıktan sonra zevki yok :D
 
Konu motor'dan açılmışken,lütfen yolun en sağını kullanmayın,yolun en sağını biz kullanıyoruz çünkü.. bizler için tehlike arz ediyorsunuz.
 
@Hakan Can Onrat

Sen motor sürmemişsin o zaman sevgili kardeşim.
 
@halil ibrahim duran

Konu başlığından da anlaşılabileceği gibi kişisel bir soru ben direk cevap vermek yerine halihazırda bir anım varken kısa bir metin ile cevap vermek istedim yani cevabım hayır olucaktı. Konunun bu dahil 5 sayfasında da yazıldığı gibi herkesin aldığı zevk farklıdır bana da pek zevkli gelmedi açıkçası.
 
@Hakan Can Onrat

Tabi ki zevk işi bu. Katılıyorum. Her ikisi de kendine has zevk verir. Özellikle güçlü motorlar çok fazla zevk verir. Demek istediğim bu.
Yine de motor tabi ki herkesi zevkten uçuracak değildir. Kimine basit gelir, kimine korkutucu; benim hanıma para versen binmez. :O
Yanlış anlaşılmasın. ;)


Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
 
@Çağlayan

Caglayan sen merak etme, bizler motorlu arac süreken bisiklet sürücülerini tehlikeye sokmayiz ve saygili davraniriz. Biz de en senin kadar bisiklet kullaniyoruz ve tehlikeleri biliriz.:rolleyes:
 
Bisiklet motorsikletin yerini, motorsiklet te bisikletin yerini tutamaz. Bisiklet ile yapılabilecekler farklıdır, motorsiketle yapılabilecekler farklıdır. Özellikle de zaman kısıtlamanız varsa motorsikletler çok büyük kolaylıktır. Lâkin vaktiniz bol ve sizi sabit bir yere bağlayıcı unsurlar yok ise bisiklet tercih edilir. 2 senelik zaman zarfında scooter, touring ve racing motorları kullanma fırsatım olmuştu. Motorsiklet benim için ayrı bir tutkudur. Ki hayalim Honda GL 1800 Goldwings'tir. Ama bisikletten vazgeçer miyim? Asla.
 
motor kullanmadım fakat çok istiyorum kullanmak, tabi kastım bisikleti bırakıp bakkala motorla gitmek değil... Araca göre çok da pahalı olmayan motorlar ferrari kadar performans vermesi ve onu bisiklet gibi hükmetmek beni fazlasıyla heyecanlandırıyor. arabanında yeri ayrıdır bana göre herşeyden tatmak lazım, gerçi ben biraz hız tutkunuyum düşüncelerimde bu yönde... Bisikletle daha önce çıkamadığınız bir yokuşu tek seferde çıkıp arkaya bakmanında keyfi hiç biyerde yoktur o ayrı...
 
@Çağlayan

BisikletForum üyesi motorcudan zarar gelmez abi.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
Şu ana kadar scooter tipi ve vitesli büyük motorlar kullandım. Şimdi motorum yok. Motorla bisiklet ayrı sınıf olduğundan, doğrudan karşılaştırıp, bu iyidir bu kötüdür demek çok uygun değil. Tecrübelerimi paylaşayım:

- Motorun periyodik bakımlarını serviste/tamircide yaptırmak zorundasınız. Bisikletin bir çok bakımını kendiniz yapabilirsiniz. Bakımı kendisi yapmaktan keyif alanlar için bisiklet bir hobiye dönüşüyor. Motorun yedek parçaları, yakıtı vs. ek maliyet getirir.

- Motorun trafik sigortası, yaptıracaksanız kaskosu, fenni muayenesi vs. gibi resmi işlemleri var. Hem maddi hem de ek işlem stresi var.

- Çok engebeli arazilere, doğaya motosikletle(cross motorun bile gireceği yerler kısıtlı) giremezsiniz. Bisiklette ise, gerekirse bisikleti elinize, omzunuza alıp bir çok engeli aşarsınız.

- Bisiklet, en iyi spor araçlarından biridir; sağlıklıdır. Doğa ile daha çok iç içesiniz.

- Motorda, sürüşte kıyafet değişimi önemli. Sabah çok erkenden serin havada çıkarsanız yola, çok kalın giyinmelisiniz, yoksa buz heykeline dönersiniz. Gün içinde hava ısınınca çıkarmalısınız, yoksa terden bayılabilirsiniz.
Hatta aynı hava sıcaklığında düşük süratte(100 km altı) terleme/üşüme olmazken; 100'ün üstünde bir süre gittiğinizde donabilirsiniz. Bisiklette de kıyafet değişimi yapılabilir ama motor gibi farkettirmiyor.

- Motoru da bisikleti de diğer sürücüler dikkate almazlar.

- Motor çok riskli. Örneğin en ufak dalgınlığınızda veya başka yere bakarken virajda yoldan çıkabilirsiniz. Bir keresinde az kalsın uçurumdan uçuyordum, doğayı seyrederken. Virajda aniden önünüze çıkabilecek su veya yağ birikintisi kaza yapmanıza sebep olabilir. Özellikle lastik olmayıp naylon olan çin malı tekerler kuru yolda bile kaza yaptırabilir. Bu kaza riskleri bisiklette normal süratlerde(yaklaşık 30-40 km/saat ve altı) çok daha az.

- Motorla bir günde arabayla yaptığınız kadar çok uzun mesafeler yapabilirsiniz. (Bisikletle günde 200km gidebilen arkadaşlar hariç) Kafanıza eserse, edirneden atlayıp izmirden çıkabilirsiniz 1 günde.

- Ilık ve güzel havalarda şehirden uzak doğada motorla giderken rüzgarın verdiği his, bir başka güzel oluyor.

- Bisikleti evde balkona koyabilirsiniz ama motoru koyamazsınız. Hırsızlık için kaliteli kilidiydi; bağlayacak ağacı direğiydi, brandasıydı derken sürüş öncesi ve sonrası hazırlık gerektirir. Bazen kilidi de kırıp çaldıkları olabiliyor; tıpkı arabaları çaldıkları gibi. Kapalı garaj varsa en iyisi veya evinizin kapalı, duvarlı veya çitli bahçesi varsa o ayrı.

Bu maddeler çoğaltılabilir.

Sonuç: Motor iyidir veya bisiklet iyidir demek doğru değil, ikisi de ayrı sınıf. İkisinin de kendine göre ayrı keyfi, zevki var. Motora binmeyi de çok severim. Motor almanızı öneririm ama almadan önce dezavantajlarını dikkate alarak, detaylı inceleyerek iyice düşünün derim.

Motor alacaklara tavsiye: Kesinlikle ve kesinlikle çin mallarından uzak durun ! Geçmişte çin malı ve Japon malı motor kullanmış biri olarak söylüyorum. Sıfır çin malı alsanız bile sürekli arıza yapar, garantide bile olsa tamirciye gitmekten yaka silkersiniz. Bir keresinde uzun yolda çin malı yepyeni motorla giderken debriyaj elciğinin bağlantı civataları yola dökülmüştü. Şansa yürüyüş mesafesinde tamirci buldum yoksa vites değiştiremeyince çekici çağırmak zorunda kalacaktım. Size önerim kesinlikle ve kesinlikle Japon malı motor alın. Scooter olsun, vitesli 125 cc olsun Japonların da uygun fiyatlıları var. Aynı fiyata 250 cc'lik çin malı alacağıma 125 cc 'lik Japon malına binerim daha iyi çünkü yağını suyunu eksik etme, ardına bakma, korkmadan sür. Scooter veya 125 cc'lerde, 2. elde çok dikkatli olun çünkü kuryeden düşme veya kebapçıdan düşme çok kullanılmış motora denk gelmeyin. Benim önerim sıfır alın. Çünkü satın aldığınız 2. el motorun en az 1 kere yere düşürülmüş olma ihtimali epey yüksek !
 
  • Beğen
Tepkiler: Oktay Erkan
Scooterları pek severim ileride sahip olmak istediğim tek fosil yakıt tüketen araç olacakıtr kendisi. Ama bisiklet ayrı ve bağdaştıracak bir yan göremiyorum.
 
bu başlıkları biriktirip yayınlamak lazım ilerde
 
23 yıldır bisiklet 18 yıldır motosiklet 10 yıldır da araba kullanıyorum hepsinin yeri farklı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gezgino28
Yaşasın yine aynı şey olmuş...

Fanatizm ve bir şey herşey olsun.

Niye hayatı bu kadar kısıtlayıp, sınırlayıp kendinize eziyet ediyorsunuz arkadaşlar. Ben dahil birçoğumuz alışveriş dahil hayatımızın önemli bölümünü bisiklet ile beraber yaşıyoruz. Ama dolap alınca arabama yüklüyorum, zamanım kısıtlıysa motor ya da arabaya biniyoruz. Telefonum akıllı diye televizyonu ondan seyretmiyorum. simit yemeyi severim ama ekmek yerine simit yemiyorum ya da simit alınca ekmeği bırakmıyorum.

Uzun lafın kısası her şeyin yeri ayrı. İhtiyaçları iyi analiz edip uygun araçlar alınırsa hiçbir sorun kalmaz.
 
Motor motor motor ölümüne motor abicim benim gibi manyakların ölümü motor üstünde olur bide bu manyaklığı bi üst seviyeye taşırsan kendini motogp'de bulma ihtimalin yüksek inşallah bende motogp de görünürüm

@Özgür Türker Suzuki Hyosung Kawasaki Ducati yanılmıyorsam japon malıydı elit olmaları bundandır zaten bakarsak türk yarışçılar daima bi Kawasaki fantezisine sahipler :)
 
Çok şükür parasızlık sayesinde ne kadar istesekte motor ,tekne, karavan vs gibi kötü alışkanlıklardan uzak kalıyoruz. Yoksa dünyanın tadını falan daha çok alırız biz basit kullar demi. Bunlar yüksek ruhlu efendilere layık bizlere değil.
Not :geçen hafta 50 cc b sınıfı ehliyetle kullanılan scooterlara baktım. Vespa 18 bin küba 4 küsür bin di.
250cc , 390cc yada 600 cc leri sormadım bile.
 
Bırakmam ama zaten motor almayı da düşünmüyorum. Motorlara karşı merakım yok.
 
Geri