Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

MT200 Fren sisteminde Mt501fren kolları kullanılır mı?

CengoCenk

Daimi Üye
Kayıt
22 Nisan 2021
Mesaj
384
Tepki
1.092
Yaş
47
Şehir
İstanbul
İsim
Cenk
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhabalar

Scott aspect arka vites icin XT arttırıcı aldim. Su andaki deore idi. Spec II olduğu için mecburen fren kolunu da değiştirmem gerekecek.
Sorum; MT200 Fren sisteminde sadece MT501 kolunu kullanabilir miyim? Yoksa hortum+kaliper i de değiştirmem mi gerekir?
Not: Spec II vites kolunu montaj için farklı alternatif varsa onu da değerlendirebilirim.
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Scudo
Konuyla ilgili sonucu paylaşmak istedim. Belki aynı tip bir sorunla karşılaşan olur düşüncesi ile konuya cevap olarak yazıyorum.

Bu değişikliği Scott Aspect 920 bisikletim için yapıyorum. Amacım sadece vites kolunu XT M8000 yapmak idi.
Öncelikle Spec II vites kolunu amazon germany den oldukça uygun bir fiyata aldığım için, fren kolları değişiklikleri vs ile uğraşmak zorunda kaldım.
XT 11s Spec II olmayan standart kelepçeli vites kolunu da avantajlı fiyat olarak tr de bulamadım. En son almanyada bir arkadaşa siparişi geçtim kelepçeli olanı, ancak aşağıdaki konfigürasyonda karar kıldığım için onu da almanya da iade edeceğim. Edemezsem de arkadaş getirdiğinde, aynı fiyattan satarım. Kayıp olmaz.

Orta vadede zaten scott ın frenlerine el atmayı planlıyordum. Bu bisikleti alırken bana göre scott aspect 920 nin iki büyük eksikliği vardı.
1- Arka vites için XT kullanılmasına rağmen vites kolunda deore 5100 kullanmaları
2- MT200 giriş seviyesi fren sistemi kullanılması

Bende hazır elim değmişken frenleri de spec II ye uygun 4 pistonlu bir fren sistemi ile değiştireyim dedim.
Bu konuda araştırmalara başladım. Ön arka MT501 + MT520 (4 piston) takım olarak fiyat incelemelerini yaparken , bu setin ön takımının fiyatında ciddi indirim yakaladım. (1400 TL civarından 880 TL ye düştü). Ön-arka setini direkt sipariş geçtim. Hemen geldiler.
(Şu anda TR de yurtdışı fiyatlarına göre bazı yerler çok daha uyguna satabiliyor. Eğer bisiklet setlerinde değişiklik düşünen varsa bence yazı beklemesin şimdiden siparişlerini tr den geçsinler. Zaten her set ellerinde yok tr piyasasında.)

Bugün yurtdışından Spec II XT M8000 vites kolu da gelecek.
Ardından setleri değiştirteceğim kısmetse. Bu değişiklikler ile umarım Aspect 920 isteğim girş-orta seviyesine gelecek.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
kendi e-bike'imda MT520 kullaniyorum, ve gayet memnunum, XT'den tek farki, cok fazla ayara musade etmiyor ama fren gucu gayet yeterli, egerki rotorlari da ice tech'e cevirebilirseniz tadindan yinmez
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
egerki rotorlari da ice tech'e cevirebilirseniz tadindan yinmez
Rahat duramadım. Son dönemdeki fiyat artışlarından daha fazla etkilenmemek için SM-RT70 180 ve 160 lık olarak aldım rotorları.
Fren montajı sırasında rotorları da değiştirteceğim bu bahar.
Scott Aspect için istediğim ilk müdahaleleri bu şekilde yapmış oldum. En kısa zamanda keyfine de varmak dileğiyle.
Tavsiye için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: BilalKorukcu
Merhabalar
Son durumları yine bu başlıktan paylaşayım. Belki aynı konularda inceleme yapanlara bir faydam dokunur.

Scott aspect teki MT 200 fren seti yerine MT520 4 piston fren setini montaj yaptık. Ayrıca rotorları da SM-RT70 icetech rotorlar ile değiştirdik.

Öncelikle frenleri artık bir veya iki parmak ile kullanabilmek çok büyük konfor sağlıyor. Fren sıkımı için parmağınıza verdiğiniz güç ile lastiğe uygulanan fren gücü oranı çok çok iyi. Tam dozajında fren yapabilmeniz için güç dengesi MT200 den çok daha iyi kurulmuş.
4 piston farkını frenin kararlılığında hissediyorsunuz. Frenleme esnasında etki/tepki süresi çok çok azalıyor. Fren kollarına dokunduğunuz gibi yavaşlama eylemi başlıyor bisiklette.
Henüz arazi sürüşlerinde denemedim ancak ilk fırsatta deneyip buradan tecrübelerimi paylaşacağım.
 
Bende de mt200 fren sistemi var şuan şehir içi kullanımım ağırlıklı fakat ileri dönük yeterliliğim olduğunda uzun mesafe sürüşleri de yapmak istiyorum ve yatırımımı o şekilde şekillendiriyorum ve mt200 bana bu anlamda yetersiz geliyor veya şöyle söyleyeyim bana özellikle inişlerde yeterli güveni vermiyor. Bu noktada deore br-m6120(4 piston) ve deore bl-m6100 set düşünüyorum fakat rotor konusunda pek emin değilim tecrübeli arkadaşlara buradan sormuş olayım. Ayrıca bu set daha uygun olur gibi önerilere de açığım.
 
Bende de mt200 fren sistemi var şuan şehir içi kullanımım ağırlıklı fakat ileri dönük yeterliliğim olduğunda uzun mesafe sürüşleri de yapmak istiyorum ve yatırımımı o şekilde şekillendiriyorum ve mt200 bana bu anlamda yetersiz geliyor veya şöyle söyleyeyim bana özellikle inişlerde yeterli güveni vermiyor. Bu noktada deore br-m6120(4 piston) ve deore bl-m6100 set düşünüyorum fakat rotor konusunda pek emin değilim tecrübeli arkadaşlara buradan sormuş olayım. Ayrıca bu set daha uygun olur gibi önerilere de açığım.
Bu konuda engin bir tecrübeye sahip değilim. Kisisel tecrubeme istinaden cevap verecek olursam; 4 piston her zaman daha iyidir. Ancak fiyat fayda ekseninde sizi zorlayacaksa da 2 piston da yeterli gelecektir. Bana göre 4 pistonun 2 pistona gore en büyük farklılığı fren üzerindeki kontrolü arttırması.
Rotor olarak da ben icetech rotor tercih ettim. Ancak bu biraz simariklikti. Fazla fiyat farki yoktu.
Zaten kaliper sayfasında önerilen rotorlarda gorunuyor
önerilen fren rotoru: SM-RT54, SM-RT56, SM-RT64, SM-RT66
 
Öncelikle teşekkür ederim .İşin doğrusu rotor şimdilik idare bişeyler ile devam edip daha sonra daha iyilere doğru geçiş yapabilirim kanısındayım.
 
Geri