Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mtb de En Yüksek Performans

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Mesaj
1.234
Tepki
1.543
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
Merhaba,

Hepimiz az ya da çok bisiklet kullanımı, kadans, yokuş iniş çıkışları, mtb ile arazide ya da asfaltta yol alma gibi konularda bilgi sahibiyiz.

Burada tecrübe, bilgi ve fikir alış verişinde bulunabileceğimizi, yeni şeyler öğrenebileceğimizi düşündüm.

Evet mtb de en yüksek performans ( hız için ) nasıl sağlanır?



Burada paylaşılacak tecrübe, bilgi ve fikirlerin kesinlikle çok faydalı olacağını düşünüyorum. Eminim mtb kullanan ya da kullanmış olanlar ve bisiklet forum ailesi bu konuda çok şey söyleyecektir.

Not: Lütfen mtb ile yol ya da tur bisikleti kıyaslamasına girmeyelim.

Teşekkürler
 
Scudo
Evet dostlar, mtb ve performans... Yok mu diyeceği olan?
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa akman
Aklıma gelenleri yazıyorum.
Arazi için yapılabilecekler:
-Zemine uygun bisiklet:
(Kayalık vs. için all mountain, patika, düzlük için XC, downhill için downhill)
-Forumdaki lastik testlerinden yol çıkarsak kuru zemin için kalın, çamurda ince lastikler.
-Düz kuru zemin için sığ, çamur ve bozuk zemin için derin lastik dişleri.
-Jantları koruyacak kadar hava basıncı.
-Ayakta, temel posizyon denen pozisyonda sürüş.
-Yüksek kadans.
-Ulaşmak istediğimiz hızda mevcut arazide bizi durdurabilecek frenler.
-Sarsıntıya dayanamayıp sorun çıkaracak aksesuar ve ağırlıklardan kurtulmak

Asfalt için konuşuyorsak:
-Bisikleti elden geldiğince tur bisikletine dönüştürmek, mtbyi mtb yapan özelliklerinden vazgeçmek. (İnce slick lastik, yol gidonu vs.)
-Üstteki maddeden sonra konu dışına çıkıyoruz, bir artık mtbmiz yok :)
 
Konu için ve gelecek cevaplar için teşekkürlerimi iletmek istiyorum, faydası olacak bilgiler...
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
Bende 68cm gidon var.Sert arazi inişlerinde çok rahat oluyor fakat asfalt inişlerinde'de bir okadar hızımı kesiyor...gidon genişliği arttıkça manevra kabiliyeti'de artıyor fakat maksimum hızıda rüzgar sürtünmesinden düşürüyor..
 
Arazide en yüksek suratı yakalamak için iyi teknik ve kuvvete dayanıklılık gerekli, ikisi de birbiri ile bağlantılı. Biri olmadan hız olmaz.

bol antrenman, bisiklet üzerinde çok kalmak, limitlerini bilmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
çıkış performansı tamamen kondisyona ve iyi kadro seçimine/bisiklet geometrisine bağlı. iniş içinse iyi viraj alma kabiliyeti ve düşmekten korkmamak gerekiyor. sağlam bir teknik birikim şart.

tabi burada tercihler de önemli, (xc için konuşuyorum) çıkışa mükemmel uygun bir bisiklet, gerek denge noktasından gerek de kısa süspansiyon mesafesinden dolayı inişte aynı hakimiyeti ve performansı sağlamaz; ya da inişe tam uygun bir bisiklet yüksek gidon seviyesi, alçak seleden dolayı bacaklarda kısa çalışma mesafesi ve gerideki ağırlık merkezinden dolayı çıkış performansını düşürecektir.
 
yukardaki listeye ekstradan lastik çeşidi genişliği kadar nerede hangi basınçta gitmek gerektiğine bilmeli.asfaltta lastiklere basıyoruz havayı ucu daha çabuk aşınıyor ama en azından daha az yoruyor. toprağa gelince indiriyoruz veryasın güce..:D..

birde teknik sürüş kadar teknik düşüşte vardır..:D çalışması yapılmalı..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Macgyver
arazide hızlı olmak için bence tecrube dayanıklılık ve düşme korkusunun 0 olması lazım

bir taş çıkar takılır düşerim kafam dağılır korkusuyla dağda hız yapılmaz bence :)
 
-boyunuza ve araziye uygun kadro seçimi önemli.
-kondisyon olmalı ve sürekli yüksek efor sarfetmeye dayanıklı olmalısınız.
-lastikler de araziye uygun olmalı.
-gereksiz ağırlık yapan ve tehlike oluşturabilecek aksesuar vs. gibi ağırlıklar olmamalı.
-rahat hareket etmenizi sağlıyacak kıyafetler giyilmeli.
-sırf hız yapıcam diye güvenliği de elden bırakmamak lazım tabi.
-vites seçimi bence en önemli etmen; hız yapma düşüncesiyle maksimum kadansın altına düşeceğiniz ve sizi fazla zorlayan vites hızdan ziyade yavaşlama getirir.
-ve :) sizinle birlikte bu macerayı yaşamaya hazır bir arkadaş lazım. morelize edici ve ateşleyici güç :)
 
sadece kadansla olmuyor maalesef , mesela gidon boğazını çok dik konumlarsanız ağırlık doğal olarak arkaya kayar ve rampa çıkarken ön kalkması gibi sorunlar çıkarır..geniş gidon , dar gidon meselesi var...dar bir gidonla daha kıvrak olabilirsiniz ama geniş bir gidon ilede hakimiyet daha yüksek olur...selenin konumu , ileri geri olaylarıda çok önemli rahat ettiğimiz gibi ayarladığımız sele popomuz için yararlı olur ama eklemler düzgün çalışmaz çabuk yorulursunuz vs.vs. :)

en yüksek performans için iyi bir sürücü olmakta yetmez bence hafif bir mtb şart...yol bisikleti olsa 1 kg fazla farketmez ama mtb'de çamurun rampaların arasındasınz ne kadar hafiflerseniz sizin yararınıza..
 
mtb denge esasına göre tasarlanmış diye düşünüyorum
o sebeple aslında soru yol"a göre bir soru
bu konuda yaptığım bazı hesapları paylaştım
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1258308#post1258308

ancak
performansı ayırmak gerekir

Mesafe
  • günlük
  • non stop

Hız
  • anlık
  • ortalama
  • belli hızı ne kadar koruyabiliyorsunuz ( 20 km/saat, 30 km/ saat gibi )
sevgilerimle
 
sevgili soner
hedefin çok çok güzel
geçen sene aytekin yapmıştı
tekirdağ yolunda
4 saatte vardı

30 ortalama
 
Geri