Scudo Sports

Mtb Jant

@Cotyoran52 Bu jantların tamiri yapılamıyor. Hem ağırlar hem de jantın başına bir şey gelirse çöpe atmak zorundasınız. 1000tllik xc bisikleti çok hor kullanan bir arkadaşım var(jantları klasik telli). Yarım metreden zıpladığı halde jantlarında ciddi bir problem yok, akort yaptırıp devam ediyor. Bence bulaşmayın. Onun dışında bakımları klasik jant ile aynı.

Ankara'da şehir içi ulaşım amaçlı kullanacağım sadece, en fazla kaldırıma inip çıkma. MTB düşünüyorum, şehir bisikleti (Hibrit denebilir) aldım Mosso Legarda 2021 ince lastikten biraz dilim yandı şehirdeki oyuklar ve kaldırıma inip çıkma sebepli. Sonra bu kemik jantlı yapıları gördüm çok dayanıklı diyenler var, uç akrobatik hareketlerde bile kırılmıyor deniyor. Magnezyum alaşımlı alüminyum malzeme zaten sanırım çok zorlamadıktan sonra birşey olmaz gibi görünüyor. Şu bisiklete biraz dibim düştü de :) ;

1612446042046.png
 
  • Üzgün
Tepkiler: Kadir İLBAY
Scudo
@Cotyoran52 Bu jantların tamiri yapılamıyor. Hem ağırlar hem de jantın başına bir şey gelirse çöpe atmak zorundasınız. 1000tllik xc bisikleti çok hor kullanan bir arkadaşım var(jantları klasik telli). Yarım metreden zıpladığı halde jantlarında ciddi bir problem yok, akort yaptırıp devam ediyor. Bence bulaşmayın. Onun dışında bakımları klasik jant ile aynı.
Jant teli kırılır , göbek yatağı dağılabilir en fazla olacağı. Göbek ve jant teli al kendin ör. Akort anahtarı alsa ya . Kendisi yapabilir
 
@MAERKEK Zaten kendimiz yapıyoruz, küçük bir yerde yaşıyorum ve işini düzgün yapan tamirci yok ne yazıkki. Anlatmak için ''Yaptırıyor'' demiştim. Çok yakın arkadaş olduğumuz için hangimiz müsaitse o yapıyor, para ödemiyoruz yani. :)
 
Bence gözünüze hoş geliyor diye veya magnezyum alaşım diye falan inanmayın. Bunlar tamiri yapılamayan parçalar başına bir şey gelirse çöpe atmak zorunda kalırsınız. Ayrıca çelik telli klasik jantlar her zaman daha güvenilir daha sağlamdır. Ben de xc bisiklet ile atlayıp zıplıyorum 0.70 metreden 1 metreden, merdiven iniyorum 1 yıldır akort bile yaptırmama ihtiyaç olmadı. O jantakki 4 tel ile 80 kiloluk adamı asarsınız
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Bence gözünüze hoş geliyor diye veya magnezyum alaşım diye falan inanmayın. Bunlar tamiri yapılamayan parçalar başına bir şey gelirse çöpe atmak zorunda kalırsınız. Ayrıca çelik telli klasik jantlar her zaman daha güvenilir daha sağlamdır. Ben de xc bisiklet ile atlayıp zıplıyorum 0.70 metreden 1 metreden, merdiven iniyorum 1 yıldır akort bile yaptırmama ihtiyaç olmadı. O jantakki 4 tel ile 80 kiloluk adamı asarsınız

Ben bisikleti hiçbir şekilde akrobasi amaçlı kullanmayacağım. Yapacağım en büyük akrobasi kaldırıma çıkma amaçlı olacak. Kemik jantlar bununla ilgili problem çıkarmaz sanıyorum. Baştan hidrolik frenler için de benzer şeyler deniyordu sonra öyle bir yaygınlaştı ki adeta standart oldular. Ben şahsen almadan önce hidrolik frene uzaktım ama sonra alıp denedikten sonra vazgeçemedim. Hem görünümü hem de frenlemesi inanılmaz keyifli hissettiriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bence gözünüze hoş geliyor diye veya magnezyum alaşım diye falan inanmayın. Bunlar tamiri yapılamayan parçalar başına bir şey gelirse çöpe atmak zorunda kalırsınız. Ayrıca çelik telli klasik jantlar her zaman daha güvenilir daha sağlamdır. Ben de xc bisiklet ile atlayıp zıplıyorum 0.70 metreden 1 metreden, merdiven iniyorum 1 yıldır akort bile yaptırmama ihtiyaç olmadı. O jantakki 4 tel ile 80 kiloluk adamı asarsınız
Bende göbek boşluk yapıyor . Nasıl bi jantınız var sizin ? Arada açıp yağlıyorum acaba gevşek mi sıkıyorum gerçi sıfır aldığım jantta da boşkuk olduydu
 
@MAERKEK Bu işin püf noktası milde arada kalan ince ve normal anahtarın girmediği adını hatırlayamadığım bir parça var. Bu iş için üretilmiş anahtar alıp onun sıkılması lazım. Ben de çok yaşadım, göbek salıyordu hemen, özellikle arka göbek. Göbekte yapısal bir problem yoksa düzelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Ben bisikleti hiçbir şekilde akrobasi amaçlı kullanmayacağım. Yapacağım en büyük akrobasi kaldırıma çıkma amaçlı olacak. Kemik jantlar bununla ilgili problem çıkarmaz sanıyorum. Baştan hidrolik frenler için de benzer şeyler deniyordu sonra öyle bir yaygınlaştı ki adeta standart oldular. Ben şahsen almadan önce hidrolik frene uzaktım ama sonra alıp denedikten sonra vazgeçemedim. Hem görünümü hem de frenlemesi inanılmaz keyifli hissettiriyor
Hidrolik disk frenle bu tip jantlar çok karşılaştırılabilir değil. Disk fren ciddi bir fonksiyonel fayda sağlıyor, bu jantlar ise sadece görüntüye yönelik ama hem ağırlık, hem dayanıklılık, hem de fiyat ve bulunulurluk açısından epey bir fonksiyonellik de kaybettiriyor. (Gerçi bence görüntü olarak bile temiz tutulmuş tel jantlar çok daha kibar ve zariftir)
Yine de siz bilirsiniz tabi. Kullanacak olan sizsiniz. Zevkler renkler meselesi.
 
Bende göbek boşluk yapıyor . Nasıl bi jantınız var sizin ? Arada açıp yağlıyorum acaba gevşek mi sıkıyorum gerçi sıfır aldığım jantta da boşkuk olduydu
Valla hiçbir şey yapmadım aldığımdan beri :D. Belki problemlidir ben bilmiyorumdur
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Hidrolik disk frenle bu tip jantlar çok karşılaştırılabilir değil. Disk fren ciddi bir fonksiyonel fayda sağlıyor, bu jantlar ise sadece görüntüye yönelik ama hem ağırlık, hem dayanıklılık, hem de fiyat ve bulunulurluk açısından epey bir fonksiyonellik de kaybettiriyor. (Gerçi bence görüntü olarak bile temiz tutulmuş tel jantlar çok daha kibar ve zariftir)
Yine de siz bilirsiniz tabi. Kullanacak olan sizsiniz. Zevkler renkler meselesi.

Gereklilik kısmını ben de sorgularım fakat ağırlık kısmına katılmıyorum zira bunlar magnezyum alaşımlı alüminyum yani mümkün mertebe hafif, ince ve çok sağlam yapılıyor incelemelerime göre... Ciddi bir agirlik artisi yapacagini sanmam bisiklette. Tel jant rüştünü kanıtlamıştır neticede ama yeni tasarımlara da şans verildikçe bisiklet mühendisliği gelişecektir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Gereklilik kısmını ben de sorgularım fakat ağırlık kısmına katılmıyorum zira bunlar magnezyum alaşımlı alüminyum yani mümkün mertebe hafif, ince ve çok sağlam yapılıyor incelemelerime göre... Ciddi bir agirlik artisi yapacagini sanmam bisiklette. Tel jant rüştünü kanıtlamıştır neticede ama yeni tasarımlara da şans verildikçe bisiklet mühendisliği gelişecektir diye düşünüyorum.
Geçen yaz bi akraba ile buluşup araziye gittik şehirde parkta da kullandık. Arkadaşta ümit accrue 29 vardı bi deneyim bakayım nasıl bir şeymiş diye afedersin ama eşşşek yüküyle jant koymuşlar çocuğa da benim bisikleti verdim çocuk kendine saydırmaya başladı pişmanlık yüzünden okunuyordu hatta. Anormal derecede ağır. Kolay hızlanamıyorsun ve frenleyince de duramıyorsun. Tekerlek hızlanınca atalet kazanıyor durmak için engelle arana illa uzun mesafe koyman lazım ve balatası normal bisikletlere göre eminim 2 kat hızlı tükeniyordur. Çok üst seviye alaşım hafif rijit jantlar yurtdışında var ama ne kadar hafif olursa olsun fiyat ve kullanım alanı olarak "muadili" olan telli jantla ağırlığı, akıcılığı kıyaslanamaz. Zaten telli jantın çemberini tellerini göbeğini istediğin zaman güncelleyebiliyorsun eskitip yeni parça kullanabiliyorsun ama yekpare jantlarda böyle bir durum yok. Bahsettiğim ümit ne kadar ağırdı öyle ya?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bende de bu bisikletten var, 4 senedir kullanmaktayım, mil ararken buraya gördüm deneyimlerimi paylaşayım. Bende bunun 2656 modeli var. Arkadaşlarla sık sık dağ ortamında sürüşler yaparız çukur taş ne ararsan her ortamda sürmüşlüğüm var Ben 85 kiloyum benden ağır arkadaşlarımda kullandılar jantlarında şimdiye kadar bir yamulma yada ilk güne göre bir farklılık görmedim. Fakat aynı şeyleri miller için söylemem onlar yamuluyor. Disk fren sistemi olduğundan rotor sürtmesinden hemen yamulduğunu anlıyorsunuz mili değiştir devam. Bu arada bu süre zarfında 2 kere de balata değiştirdim. Ger gör ki milleri değiştirttiğim bisikletçi kapatmış milleri değiştireceğim hangisi uygun bilmiyorum bir kaç bisikletçiye sordum uygun mil ellerinde yokmuş. Ümit servisine götüreceğim fiyat sordum telefonda vermediler çok derler diye götürmekten çekiniyorum. Buna uyan ön arka milleri bilen biri varsa link atarsa çok iyi olur. Yukarda bazı arkadaşlar jantların tamiri olmaz demişler o konu da haklı olabilirler aynı şeyi benim bisikletçi de söylemişti. Bisikletten genel olarak memnunum bence gayet hafif 16 kilo olması lazım sürmesi rahat frenleri zınq diye tutuyor, gacur gucur sesleri yok. Shimano vitesleri gayet iyi çalışıyor, beni üzmedi çok masraf çıkarmadı en çok mile para verdim. (lastiği saymıyorum). Benim kendisiyle deneyimlerim şimdilik böyle.
 
Geri